Hulp bij Knal/Sier vuurwerk 2013/2014

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Allen,

Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw op dit forum.

Al een aantal jaar heb ik geen vuurwerk gekocht. En komend oud/nieuw wil ik toch weer even lekker uitpakken.

De vraag die ik echter heb is.... Wat is nou een beetje stevig vuurwerk?

Wil het in Belgie of Duitsland halen. Waarbij Belgie de voorkeur heeft omdat ik daar voorheen ook mijn vuurwerk haalde..

Ik heb op dit forum al veel gezien en vooral (wellicht vanzelf sprekend) het professionele vuurwerk spreekt mij aan. Maar ik heb geen idee of dit te koop is voor mij als consument. (heb geen kvk)

Wil graag ook maar naar 1 winkel rijden.. geen zin om langs allerlei winkels te gaan . :)

wie kan mij helpen aan tips?

Ben opzoek naar mooie grote cakes met harde knal en mooie boeketten. Een lange mat, minimaal 25.000 knaller maar ook hier geld hoe harder hoe beter :) En zoek ook aantal leuke pijlen met gro(o)t(t)e boeket(ten).

Budget ligt tussen de €300 en de €500

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,

Ronald

De kwaliteit vuurwerk tussen België en Nederland is niet meer zo groot als vroeger.
Ivm de wetgeving is het in België ook niet meer mogelijk om zwaar vuurwerk te kopen.
Het voordeel in België betreft knalvuurwerk is dat ze daar zilverkruit gebruiken dus knalt het wat harder dan in Nederland.
Het siervuurwerk vind ik persoonlijk mooier in Nederland dan België.
De keuze die je nu momenteel hebt in Nederland is uitstekend.
Ook voor je portemonnee merk je het wel tegenwoordig.
Er zijn de laatste tijd ook wel wat budget cakes bij gekomen, maar ook grote doorlonten bakken die voor een mooie prijs op de toonbank staan.
Ik zou zeggen dat je deze site goed in de gaten kunt houdendan weet je welke winkel je het meeste aan gaat spreken.

Hoi Emiel,

Bedankt voor je reactie

Ik weet dat Belgie ook zwaardere regels heeft. Toch ben ik nog van mening dat het in Belgie toch mooier vuurwerk is voor een betere prijs dan in Nederland.

Hoe zit dat met Duitsland dan? Ik hoor daar ook goede dingen over.

Gr,

Ronald

Vuurwerk uit Duitsland kan ik je weinig van vertellen.
Ik weet dat het vuurwerk wat in de Aldi ligt heel erg goedkoop is maar kwalitatief niet zo heel veel voorstelt.

Ik ga meestal richting Olen omdat je daar heel erg veel keuze hebt.
Maar ik moet je eerlijk zeggen dat het vuurwerk in Nederland steeds meer aantrekkelijker wordt.
Ik kan nu moeilijk kiezen of ik het siervuurwerk in Nederland of België moet halen.

ik zou naar Olen gaan.
Daar heb je voluit keus uit siervuurwerk en knalvuurwerk.
Echter deel ik wel de mening dat Nederland qua siervuurwerk echt goed bezig is. MAar als je een goede rol wil, moet je over het algemeen niet in NEderland zijn. En als je dan naar 1 winkel wilt, moet je naar Olen of Baarle. Daar heb je betere rollen en het siervuurwerk is redelijk goed geprijsd.
greetzz

Ik ben vorig jaar naar Duitsland geweest, maar dan niet bij een supermarkt. Bij de supermarkten in Duitsland heb je niet heel veel keus en moet je geluk hebben als alles wat je wilt hebben er nog is. Ik had vorig jaar besteld bij Toschpyro en opgehaald in Osnabrück.

Hoi Allen,

Bedankt voor de reacties.

Denk dat ik inderdaad gewoon naar Baarle ga... Zie dan wel waar het schip gaat stranden :)

Bedankt voor de info!

Zo...deze discussie daarom ook ff verplaatst.

Maar voor wat betreft je vraag: in Nederland heb je tegenwoordig erg goed kwalitatief vuurwerk hoor, daar kan bijna geen buitenlands consumentenvuurwerk tegenop. Duitsland timmert sinds twee jaar ook goed aan de weg trouwens, maar deze producten vind je niet bij een aldi en.de Lidl...
Hiervoor moet je echt naar Duitse vuurwerkwinkels.

Daarbij: smaken .verschillen altijd over wat is mooi etc..dus ik zou zelf zeggen...neus eens lekker rond in de verschillende topics! Succes met je keuze iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan