Hoeveel vuurwerk stoken jullie bij slecht weer tijdens de jaarwisseling?

Torrr

VWC lid
De vraag in de titel zegt genoeg, maar ben reuze nieuwsgierig naar wat jullie dan gaan doen.

Ik zelf ga zeker stoken, ongeacht de regen en of wind etc. Wel zal ik de producten die ik schiet wel zorgvuldig gaan selecteren.
De kleinere cakes ( in hoeverre ik die heb ), daarna de grotere cakes die tegen wat weeromstandigheden kunnen. Misschien dan de grotere cakes qua prijs en uitwerkingen en de "goedkopere" compounds, maar daar houd het echt wel mee op en zal ik de rest toch bewaren tot de volgende jaarwisseling.

Klein grut en cakes tot 15€ gaan de fik in, de duurdere cakes of compounds probeer ik op rustigere weersmomenten te schieten en anders blijft het op één compound na staan tot volgend jaar.

Het meer sierlijke spul (waaiers, hangend goud) gaat dan net zoals vorig jaar weer in de opslag. De recht-toe-recht-aan bakken gaan hoe dan ook gewoon de lucht in. Alleen even rekening houden met de windrichting waar je ze neerzet. Daarnaast zal ik me dan meer gaan bezighouden met grond/knalwerk. Vermaken wordt het hoe dan ook :blink:

Alles met goud en grote compounds gaat de opslag in vanaf 4bft tenzij ik een windvrije spot kan vinden tussen flats in bv. Vanaf bft3 alles behalve goudbakken en daaronder alles.

Ik vond vorig jaar zo enorm teleurstellend, ik zat in een straat tussen hoogbouw waar precies de wind doorheen werd gedrukt, bft5 werd bf6/7 daardoor. Zachte burst zelfs van crackling cairo of kingdom viel de burst tegen, effecten alle kanten op. Nee ik was echt teleurgesteld helaas en bespaar mezelf weer die teleurstelling, daar zijn de producten te duur voor. Als harde wind echt zo goed als zeker is dan probeer ik ervoor of erna ook te stoken en anders opslag

Boven de 4bft laat ik goudbakken en screambakken staan, zeker de grotere/duurdere. 1e verwaait, 2e wordt gevaarlijk al heb ik ze ook met wind nog wel ns verrassend goed zien gaan...

Wel ns met dikke wind gewoon doorgestikt, zie nog de jellyfish horizontaal over de huizen gaan itt verticaal naar beneden, was ook wel gaaf gezicht :D

Gewoon (bijna) alles aangezien ik niet 1 jaar heb zitten wachten om al het opgehaalde vuurwerk in een duister hoekje van een opslagloots te zetten. Alleen bij té harde wind zal ik dingen als yellow river en temptation willow wel bewaren

Normaal alles opmaken, maar had achteraf toch vorig jaar wat moeten bewaren.
Dit jaar op een landelijke plek dus al snel veel wind. We gaan het zien hoe het wordt, maar denk nu alles bewaren.

Hebben veel tempo bakken, veel kleur en crackling dus denk op een paar uitzonderingen na alles. Dit jaar een redelijke collectie dus heb ook geen zin zoveel een jaar lang in huis te hebben liggen

Licht er aan. Als het rampzalig is dan bewaar ik veel. Maar als het wat regent en waait kies ik de mooie momenten uit om toch wat af te steken

Ik stook gewoon alles… ik heb vorig jaar alleen wat thunderkings en Monsterride apart gelegd, maar weet eigenlijk niet waarom? Alleen als er echt een storm is, dan zal ik misschien wat overslaan, maar hoe veel ik bewaar is nog maar de vraag.

De duurdere goudbakken laat ik staan bij veel wind, maar verder stook ik gewoon door. De enige uitzondering was de jaarwisseling van 2019-2020, toen was de mist op een gegeven moment zo dik dat ik geen drie meter ver meer kon zien, laat staan m'n eigen vuurwerk. Toen is er wel aardig wat overgebleven.

Back
Bovenaan