Het is tijd om af te tellen!

Ruben

VWC lid
Aftellen!

Sinds dit sfeergedeelte is geopend zitten we alweer in de maand september. Voor een heel groot deel van de vuurwerkliefhebbers betekend dit dat het echte vuurwerkseizoen weer is begonnen. In deze periode zal het overal op het internet weer druk worden en zullen de nieuwtjes de pan uit komen. In de tussentijd zal de tijd ook voorbij vliegen en voor dat je het weet is het alweer zover.

Hoe breng jij de tijd door om het allemaal zo snel mogelijk te laten gaan? Blijf jij nog rustig in de laatste maanden?

Tot december ben ik altijd nog rustig en doe ik me dagelijkse dingen en als er iets leuks op mn pad komt qua vuurwerk ben ik altijd wel aandachtig. Maar als december eindelijk de hoek om komt begint de adrealine toch wel weer te vloeien. Tripjes naar Bels en Duitsland, voorbereidingen treffen etc.

Persoonlijk ervaar ik de laatste jaren heel anders dan voorheen. Voorheen was het altijd in de hele maand december kijken in vuurwerkfolder. Nu is dat heel anders en ben ik bijna al mijn tijd bezig op het forum, niet alleen aan het modereren en controlleren, maar ook zelf mijn producten uitzoeken. Deze dagen gaat het allemaal zo makkelijk, misschien wel te makkelijk?

Ik houd mij nog rustig. Alleen dit gedeelte op het forum heeft niet veel goeds gedaan denk ik. Iedereen zit al veel te veel in de vuurwerkstemming! Kan dit volhouden tot het grote moment zelf? Dan zitten we binnen een week op 1000 berichten in dit gedeelte, en aan het eind van het jaar? Joost mag het weten, ik ben benieuwd.

Ik kan de tijd natuurlijk niet sneller blijven gaan maar de forums bezoeken hoort toch bij de dagelijkse planning. En veder laat ik het een beetje op me afkomen natuurlijk worden er wel plannetjes gemaakt.
En inderdaad dit gedeelte van het forum is heel erg slecht voor me! Maar het is toch wel een van de leukste! Meschien wel de leukste!

Echt aftellen doe ik nog niet, maar de dagen gaan toch erg snel voorbij en voor het weet ben je weer een week en maand verder.
Elke dag gaat de zon 1 tot 2 minuten eerder onder (beetje weersafhankelijk hoelang het dan licht blijft) dus dat telt ook aardig af. Ik kan eigenlijk al niet meer wachten totdat overal de sfeerverlichting al weer komt hangen in de stad ed en de etalages weer omgetoverd worden.

Was toevallig vandaag in een tuincentra daar waren ze bezig met de eerste voorbereidingen voor de kerstafdeling, de eerst zwarte doeken hingen ze al neer om het binnen donker te maken ik denk dat er volgende maand al wel het een en ander is te bezichtingen.

Oei kerstmarkt is perfect om de ultieme sfeer te proeven. Hier heb je vaak vanaf de herftvakantie een dagelijkse kerstmarkt (en ook mooie kerstsfeer sowieso) in het de stad Meppen hier vlakbij over de grens in Duitsland. Daar ga ik zeker weer is kijken dit jaar!

Verder vind ik dat de tijd sowieso erg snel gaat. Ik heb nu drukke en vol geplande dagen met school en werk, doe daarnaast nog van alles qua hobby dus mijn dagen zitten goed vol!

Als ik nu blijf denken aan aftellen gaat de tijd zo langzaam...:bonk::cry: dus gelukkig denk ik er nog even niet aan...

Het begint vooral te kriebelen als de de tijd is verzet waardoor het dus weer vroeg donker is en de sfeerverlichting overal tevoorschijn komt.

Lekker rustig voor de comp blijven zitten en de sites in de gaten houden op de laatste nieuwtjes. En voor de rest wachten op de folder om een leuk assortimentje samen te stellen.

Ik breng de tijd door, door af en toe op het forum langs te gaan. Beetje topics checken. Ik begin nu ook al met oude folders te gaan bekijken, om te zien wat ik volgend jaar wil.

Bij mij gaat de tijd altijd sneller, als ik kijk welke leuke dingen er tussen door komen. De herfstvakantie, sinterklaas, kerstvakantie, kerst.

Ik breng de tijd door, door af en toe op het forum langs te gaan. Beetje topics checken. Ik begin nu ook al met oude folders te gaan bekijken, om te zien wat ik volgend jaar wil.

Bij mij gaat de tijd altijd sneller, als ik kijk welke leuke dingen er tussen door komen. De herfstvakantie, sinterklaas, kerstvakantie, kerst.

idd steeds vooruitstreven naar leuke dingen die te wachten staan en zo gaat de tijd erg snel. hoe ouder je wordt hoe sneller een jaar om gaat lijkt het wel.

De intratuin hier begint eind Augustus al met het opbouwen van de kerstafdeling. Is al bijna klaar :p.
Maar dan wordt het opeens weer 28 graden en dan denk ik: Hmm, eind September zijn we toch verder.

Eigenlijk ben ik het hele jaar er eigenlijk wel min of meer mee bezig...verveeld nooit eerlijk gezegd...
Maar hoe dichter het bij december komt hoe meer mensen er ook in de stemming raken en dan komt eerst sint/kerst etc in de tuincentra e.d. en dan komt het vuurwerk in de vitrines en de vuurwerkfolders...
Dat is voor mij het teken dat de dag der dagen er echt heel snel aan begint te komen...heerlijk is dat... :D

Hier is het feitelijk zo dat als ik ook maar 1 knal hoort, of zodra AVP open gaat.
Dat ik niet meer kan denken aan andere dingen kan denken dan vuurwerk. xD
Doe nog wel al me dagelijkse dingen, post als een gek op forums, maar daar blijft het bij, tot December. Dan begint het pas echt:) (Van 1 januari tot 1 september dus benk er totaal niet mee bezig)

Hier is het feitelijk zo dat als ik ook maar 1 knal hoort, of zodra AVP open gaat.
Dat ik niet meer kan denken aan andere dingen kan denken dan vuurwerk. xD
Doe nog wel al me dagelijkse dingen, post als een gek op forums, maar daar blijft het bij, tot December. Dan begint het pas echt:) (Van 1 januari tot 1 september dus benk er totaal niet mee bezig)

Kan ik mezelf compleet in vinden herdervriend! Vaak begint het inderdaad te kriebelen bij openen van AVP, het vuurwerk van de wereldhavendagen in R'dam, het korter worden van de dagen en het veranderende weer (tja ik blijf meteoroloog he :)).
Vooral die laatste nazomer-/vroege herfstdagen met lage zonnestand en soms nog hoge temperaturen zijn dagen waarop ik met weemoed terugdenk aan de zomer, maar tegelijkertijd kan ik als een op hol geslagen ram aan niets anders dan vuurwerk, winter en kerst denken :).
De rest van het jaar, dus zeg maar vanaf 10 januari, gaat het dagelijkse leven weer verder en wordt vuurwerk naar de donkerste en meest afgelegen delen van mijn gedachte geschoven, pas in september ontwaak ik uit mijn 'zomerslaap' ;) .
Vroeger telde ik pas af vanaf 60 dagen vóór O&N. Iets dergelijks zal er altijd wel in blijven denk ik, ook nu nog :). En zo hoort het ook.
Fijne avond allen:bye:.

Gr. Dabombe

Ik ben nog niet bezig met aftellen natuurlijk.
Ik wou alleen even melden dat het vandaag 1 oktober is.
En oktober ligt ineens veel dichterbij bij december.
Het gaat hard mannen.!!!!

Back
Bovenaan