Haarlem: Letsel 13-jarige jongen na vondst vuurwerk.

densta

VWC lid
Haarlem - Een 13-jarige jongen uit Haarlem heeft vrijdagmiddag ernstig handletsel opgelopen, nadat hij vuurwerk op straat had gevonden in de omgeving van de Planetenlaan.

Een getuige belde de ambulance en de jongen werd door ambulancepersoneel direct voor behandeling meegenomen naar het ziekenhuis. De politie heeft onderzoek gedaan op de plek waar de jongen het vuurwerk had gevonden en trof hier bloed aan en een stukje van een vinger. Het vuurwerk bleek een Cobra te zijn geweest.

Bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/154528/Letsel_13-jarige_jongen_na_vondst_vuurwerk.html

Ik heb nooit een cobra afgestoken maar misschien kan iemand die dat wel gedaan heeft vertellen wat er overblijft na een knal van de cobra plaatje? postcode? of komt de info van het jochie of van groen links???

Van een cobra blijft helemaal niks over, voor zover ik weet ;)

Soms blijft er bij een Cobra wel iets over, Karton zal het niet zijn maar de stoppen kunnen nog wel eens weg vliegen of de grond in knallen.

zoals in deze video is te zien.

Ik ben zelf niet bezig met illegaal vuurwerk heb het ook niet in mijn bezit.

gelukkig regende hier het heftig na 1 januari dus de kans dat er wat afgestoken word is 'sumier'
Daarbij komt nog kijken wanneer we bv iets groots afsteken zoals een cobra 6 en hij gaat niet af.
Dan zorgen wij er (later) voor dat deze als nog niet afsteek baar blijf, of gewoon opgeruimd word!!
(op een veilige manier):idea:

Geloof er niets van 5 dagen na oud en nieuw en volop regen. Bovendien weigeren Cobra's nooit. Tenminste, ik heb het nog niet meegemaakt en nog niet gehoord van iemand.

Wat denk je?,
Het manneke is 13..
Als hij zecht dat hij um van iemand had gekocht dan was hij ut haasje geweest..
Zeggen dat hij um had gevonden is dan makkelijker..
Je weer hoe ut gaat bij kinderen..
Hoe dan ook ut is natuurlijk verschrikkelijk voor um.

Er blijft wel degelijk soms iets over van een cobra 6 Al gebeurt dit niet vaak. Zoonlief vond er een paar weken geleden 1 nadat hij net was afgestoken door een paar randdebielen midden in de directe woonomgeving. Gelukkig stond mijn zoontje ver genoeg weg toen hij tot ontploffing werd gebracht. Ik kan er nu wel een dummy van gaan maken. De hele huls heb ik nog,moet alleen nog een lont en wat donker papier hebben.:D

Ik vind het niet verschrikkelijk juist. Eigen schuld dikken bult. Blijf gewoon af van de troep die op straat licht. Als hij het uberhaupt al niet stiekem zelf gewoon gekocht heeft. Je weet hoe dat gaat tegenwoordig op de middelbare scholen. :P

Ik heb de eerste dagen van januari ook nog een cobra gevonden ergens op de stoep in mijn wijk:bonk:
Lont was ongeveer 3 kwart opgebrand maar gelukkig was hij al zeiknat, maar even onschadelijk gemaakt.
Heb trouwens dit jaar veel vaker gezien dat mensen hun cobras weigerde als de visco bij de fontein kwam.

Zeer onverantwoord van degene die zijn niet ontplofte Cobra gewoon heeft laten liggen, Ten eerste steek je die zooi niet in een drukke stad af en ten tweede laat je het niet liggen met het risico dat kinderen en geestelijk gehandicapten dit opnieuw proberen af te steken. Iemand van 13 kan een Cobra trouwens ook voor een fontijn aanzien, dus reacties als eigen schuld vind ik veel te ver gaan. Ik hoop van harte dat je ooit tegen de lamp loopt.

Back
Bovenaan