Grote partij vuurwerk in beslag genomen (legaal)

DW2000

VWC lid
Tersoal - De politie heeft zaterdagmiddag in een woning in Tersoal een grote partij consumentenvuurwerk in beslag genomen. Daarnaast werd een kleine hennepkwekerij vernietigd.

Surveillerende agenten reden door Tersoal. Een 25-jarige inwoner van dat dorp was net bezig om een grote partij vuurwerk uit zijn auto te halen. Reden voor de agenten om de man aan te spreken. Een particulier mag maximaal 25 kilo vuurwerk in zijn bezit hebben. Bij meer dan 25 kilo moeten speciale veiligheidsmaatregelen worden getroffen en daarnaast is er een vergunning van de provincie nodig. In de auto van de man en in zijn woning vonden agenten ruim 200 kilo consumentenvuurwerk. Daarnaast werd een kleine hennepkwekerij aangetroffen. De kwekerij werd ter plekke vernietigd. De grote partij vuurwerk werd in beslag genomen. Tegen de man werd proces-verbaal opgemaakt
bron

Hoe triest kan het zijn!

Sta je voor je eigen huis je vuurwerk uit te laden en dan komt meneer de agent even controleren of je niet boven de 25 kilo norm zit!

Wordt met het jaar gekker. Je kunt niet eens meer je legale vuurwerk uitladen. Des te meer reden om illegaal je waar aan te schaffen. In de zomer kijken ze niet zo op als mensen met dozen aan het slepen zijn

wauw heftig dit is de tweede al jongens pas op met je collectie fotos.
Ze handhaven weer streng vuurwerk moet negatief blijven komen

In en in triest, koop je al je vuurwerk netjes in Nederland, is het nog niet goed!
Gefeliciteerd politie, je hebt iemands o&n goed weten te verpesten:frusty:

Een heksenjacht op vuurwerk is een trend 2013 aan het worden geloof ik, ik vind het zelfs beangstigend worden. Je moet dus eigenlijk je legale vuurwerk maar sneaky uit je auto smokkelen terwijl ze bij wijze van spreken 100 meter verder ongestoord staan te dealen.

Dit is niet normaal meer, ik hoop dat ik morgen een beetje geluk heb met het in/uitladen van mijn vuurwerk...

Een heksenjacht op vuurwerk is een trend 2013 aan het worden geloof ik, ik vind het zelfs beangstigend worden. Je moet dus eigenlijk je legale vuurwerk maar sneaky uit je auto smokkelen terwijl ze bij wijze van spreken 100 meter verder ongestoord staan te dealen.

Jupz dadelijk is het gedoogd je mag wel vuurwerk halen maar ziet de politie je ben je wel alles kwijt.
ik krijg nu sterk het vermoeden dat vuurwerk op ze laatste eind is.
Die polls kloppen niks van.
Vorig jaar zo weinig tegenstanders nu zo veel.
Die nieuwsartikel ik zeg het je eerlijk het is logisch dat mensen bang worden.
De vuurwerk verkoop is begonnen en dan laten ze stukken zien van zelfgemaakt explosieven op het eind die de eod tot ontploffing brengen.
De normale burger ziet dit als vuurwerk.
Wij freaks zien dit als vandalen en idioten die alles ver*****n.
Onder elk nieuwsartikel het zelfde.
60 miljoen de lucht in maar ook duizenden gewonden.
Heel de media verkloot het ook met de opgeblazen stukken.
Nu handhaaft de politie ineens streng de 25 kilo regel.
En dat moet uitgebreid in het nieuws.

Ik krijg het vermoede dat het op ze retour gaat.

De publieke opinie wordt rijp gemaakt voor een verbod, dat is waar de politiek, politie en EOD op dit moment mee bezig zijn. Journalisten stoken dit vuurtje lekker op.

Dit is zo ongelooflijk dom van de politie.

Tuurlijk, ga je gang, start een heksenjacht op LEGAAL vuurwerk. Je laat het zo toch helemaal uit de hand lopen. Nu gaan freaks zich toch niet meer veilig voelen met legaal vuurwerk, dan kan je net zo goed illegaal vuurwerk halen. Zo verschrikkelijk belachelijk. Je wilt als land toch dat het vuurwerk niet uit Polen ofzo komt, laat deze mensen die legaal vuurwerk halen dan in godsnaam met rust...

Dit land wordt met de dag verder naar de ***** geholpen door de media/politiek en haar regeltjes en alles maar verbieden.
En net wat mensen hierboven ook zeggen, maakt vandaag de dag dus weinig meer uit of je nou zware poolse blokken aan het uitladen bent, of je consumenten vuurwerk wat je in een goedgekeurde winkel hebt gekocht. Die 25KG regeling slaat nergens op gezien de grote van cake's e.d, daarbij komt nog eens de horror verhalen van de media ''Ja 3000 kilo vuurwerk'', waarvan het merendeel gewoon het gewicht van het karton etc is en niet puur kruit.

Sprak net nog iemand over de tel, een 70jarige die wel vindt dat regels nageleefd moeten worden maar dit gemiereneuk in ons landje ook van den zotte vindt. Het ontneemt je bijna je pyrofun, je voelt je al een crimineel als je een beetje collectie hebt met het gevoel over je schouder te moeten kijken bij elk rotje want stel als ze je huis binnenkomen. Ongelooflijk, wat een trutland.

Een heksenjacht op vuurwerk is een trend 2013 aan het worden geloof ik, ik vind het zelfs beangstigend worden.

Dit is niet normaal meer, ik hoop dat ik morgen een beetje geluk heb met het in/uitladen van mijn vuurwerk...
Kijk, zo gaat dat. Bedenk dat hoe de overheden controle houden gaat door middel van angst hè. Angst houdt de burger makke schaapjes die braaf volgen zodat dat beetje vrijheid dat ze gegund wordt niet óók nog afgepakt wordt. Allemaal braaf je 3 uur tv per dag kijken!

Trieste actie, jammer dat het zo moet lopen. Legale potten/cakeboxen worden immers ook steeds zwaarder, veiligheid gaat nog voorop hoop ik dan?

Zelfde buurtagent als waar ik woon, morgen ga ik nog een partij halen en eerst maar verdelen over paar vrienden en dan pas op laatste moment alles bij elkaar naar het huis waar ik het vier. Triest dat het zo moet!

Back
Bovenaan