Grootste verzekeraar wil vuurwerkverbod: 'Laat afsteken over aan professionals'

Status
Niet open voor verdere reacties.

-robin32-

VWC lid
Achmea, de grootste verzekeraar van het land, schaart zich achter het nationaal vuurwerkmanifest. "Bij elke jaarwisseling worden klanten van ons getroffen door vuurwerk. Wij zijn er om onze klanten te helpen maar willen schade en persoonlijk leed liever voorkomen."

Het manifest werd in 2014 gelanceerd door twee oogartsen en kreeg steun van vele medici: van kinderartsen tot plastisch chirurgen. Ook vanuit de dierensector en de politiek is er steeds meer draagvlak voor een vuurwerkverbod.

Achmea is nu de eerste verzekeraar die een vuurwerkverbod steunt. Elk jaar ziet het de gevolgen van vuurwerkongelukken rond de jaarwisseling. "Zwaar beschadigde auto's, afgebrande huizen en bedrijfspanden, kinderen en volwassenen met letsel aan ledematen en ogen. Met alle trieste gevolgen van dien", zegt bestuursvoorzitter Willem van Duin. "We zullen onze klanten blijven helpen maar willen schade en persoonlijk leed nog liever voorkomen. Daarom zijn wij voor professionele vuurwerkshows."

'Verhouding is zoek'
Oogarts Tjeerd Faber is één initiatiefnemers van het vuurwerkmanifest en is blij met de steun van een grote verzekeraar. "De verhouding is zoek tussen de huidige manier van de jaarwisseling vieren met consumentenvuurwerk en de vele ongelukken die er het gevolg van zijn."

Het is zijn wens dat vuurwerk in de toekomst alleen nog door professionals wordt afgestoken. "Met grote professionele vuurwerkshows kan iedereen genieten van vuurwerk, op een veilige manier."

BRON

Als er op 31 december een vrachtwagen door de menigte bij de erasmusbrug rijdt, kost het ze meer.

verzekeraars ruiken alleen maar geld .....in mijn ogen word het tijd dat er een manifest voor het behoud van vuurwerk komt als tegenhanger van dat anti vuurwerkmanifest.

Natuurlijk boeit hun wat is alleen om nog meer geld binnen te harken en ze hadden al een overschot van 8,5 miljard.:bonk:

welke verzekeraar gaat volgend jaar uitkeren als er meer dan 300 shows zijn waar bij 10 een aanslag wordt gepleegd in een menigte van een paar duizend man. dan valt er toevallig ook een shell tussen het publiek die afgaat door een foutje van een onkundige bouwer die nog geen ervaring had (tja je moet wat als je ineens zoveel shows moet opzetten) Al die oogjes beschadigd en gehoor. Waar zijn toch al die oog artsen die een verbod wilde om ongelukke te voorkomen. Die zitten natuurlijk thuis want er zou toch niemand binnen komen!!!

Wat een ellende zoon vuurwerk show

wat nog het ergste is van dit onzin verhaal. Voor je het weet staat het in de krant! Deze gekke wereld

Kletsgelul dit stukje. Ze zijn belanghebbend in deze zaak, dus heeft het geen enkele.meerwaarde als ze dit zeggen..

hoe dichter bij het kom hoe meer gezeur.. ze moet toch iest verzine... zwarte piet dat is nu afgelopen dus nu maar weer vuurwerk??? in het nieuwe jaar zekers pasen??

wij moeten ook eens stoppen met suikerfeesten weg er mee... :mad:

tuurlijk roepen maatschapijen dat, als ze onder een betaling uit kunnen komen doen ze dat en als O&N een risicodag is willen ze die liever niet.
Of te wel, een erg open deur.

Een uitbater van een buitenzwembad heeft liever ook geen winter.

Als inderdaad achmea erachterstaat dadelijk woonbonden enzo maak je borst maar nat een verbod komt eraan binnen 5 jaar

Vermoeiend al die berichten, het ontneemt mij iig met regelmaat de zin in vuurwerk. Gelukkig is dat van korte duur maar vrolijker wordt ik er niet van.
Misschien dat achmea auto rijden ook kan verbieden aangezien daar veel slachtoffers bij vallen en wat dat je van wintersport en van ... en van etc etc.
Acht de grote bedrijven krijgen steeds meer macht en steeds meer voor elkaar, lang leve het kapitalisme lol

Natuurlijk boeit hun wat is alleen om nog meer geld binnen te harken en ze hadden al een overschot van 8,5 miljard.:bonk:

Inderdaad.
Als ze de wereld willen verbeteren, dan moeten de verzekeraars eerst bij zich zelf beginnen.
Hoe vaak zie je in Kassa en Radar niet dat mensen geen geld uitgekeerd krijgen, vanwege rare regeltjes en hele kleine regeltjes.

In plaats geld uit te keren, wat een verzekeraar toch moet doen, zijn ze alleen bezig met zelfverrijking.

En dit is voorlopig mijn laatste reactie, in het vw nieuws topic.
Ik ga dit topic vermijden tot januari.

Vermoeiend al die berichten, het ontneemt mij iig met regelmaat de zin in vuurwerk. Gelukkig is dat van korte duur maar vrolijker wordt ik er niet van.
Misschien dat achmea auto rijden ook kan verbieden aangezien daar veel slachtoffers bij vallen en wat dat je van wintersport en van ... en van etc etc.
Acht de grote bedrijven krijgen steeds meer macht en steeds meer voor elkaar, lang leve het kapitalisme lol

Helemaal eens en dan vinden ze het gek dat het volk zich tijdens verkiezingen van zich afkeert.. want je hoort ze niet over de bizar hoge kosten van alle ski ongevallen , breuken, gips vluchten en inzet van helicopters enz enz tijdens hun ski vakantie in Lech. Straks gaat Coca cola de waterleiding bedrijven nog aanklagen dat ze hun markt verpesten door het product water bijna gratis aan te bieden.. ohnee dat gebeurt alleen als dat t-tip doorgaat ik geef ze nog een jaar of tien...

maar ben het totaal met je eens!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan