Groningen 28-08-2009

moontan

VWC lid
Waar: Groningen
Geschoten door: Wagenvoort vuurwerk
Wat: Prof vuurwerk
Waar;: drafbaan
Tijdstip: omstreeks 22.30 uur
Wanneer: vrijdag 28 augustus 2009
webinfo: http://www.feestinstad.nl/

Met tot slot groots briljant vuurwerk
‘s Avonds zijn er op minstens drie plaatsen muzikale festiviteiten: Op de Vismarkt brengen showbands en drumfanfares een lutje taptoe; het Noord Nederlands Orkest verzorgt een lichtvoetig 28 Augustusconcert op de Ossenmarkt. Onder meer in de Kromme Elleboog en op het Poeleplein spelen bands van uiteenlopend slag.
Ondertussen vaart de Kanovereniging Groningen met verlichte boten ’s avonds door de diepen.
En ten slotte is er het Groots Briljant Vuurwerk op de drafbaan in het Stadspark, verpakt in de zevende editie van het Bommen Berend Muziekfestival.

Ontbrandingstoestemming Vuurwerkbesluit (Vb)
Aan Wagenvoort Vuurwerk B.V. is op grond van artikel 3.3.2 lid 3a een ontbrandingstoestemming verleend voor het tot ontbranding brengen van vuurwerk, op 28 augustus 2009, tussen 22.30 en 24.00 uur op de locatie draf- en renbaan Stadspark te Groningen.

Haha idd vorig jaar hebben ze het flink vernaggeld werdt veel minder geschoten naar gevoel en ook zekker geen 8 inch meer. helaas maar ik denk dat Groningen eide verhaal is kwa de grote show.

Ach, d'r hebben in het verleden regelmatig slechte jaren tussen gezeten. En was het 2 jaar terug niet opeens zo geweldig? We merken het wel weer.

Haha idd vorig jaar hebben ze het flink vernaggeld werdt veel minder geschoten naar gevoel en ook zekker geen 8 inch meer. helaas maar ik denk dat Groningen eide verhaal is kwa de grote show.

Het viel inderdaad een beetje tegen afgelopen jaar, in vergelijking met de jaren daarvoor. Aparte muziekkeus ook: Indiana Jones, James Bond, ... ? :p

Hoop dat het dit jaar weer wat beter is! Maar de sfeer blijft er toch altijd geweldig, dat maakt een hoop goed :bye:

Het is toch echt een 'groots briljant vuurwerk'! :handsup: :blink:

Hahaha :wink:

Ik heb er ontzettend zin in. Het is het enige showtje dat ik zo door 't jaar heen zie (met wat tussenjaren dat ik het gemist heb). 't Was wel een beetje de teneur van vroeger dat, na een eerste slecht jaar er vele minderen volgden, tot de spectaculaire draad weer werd opgepakt. Dus 't is even afwachten deze keer...

Ik heb het net niet meegemaakt op de Grote Markt, maar herinner me nog dat ik als klein jongetje stond te kijken hoe het op het water bij de roeivereniging werd afgestoken (verderop in de bocht van waar nu 't museum staat). Geweldige indruk maakte dat, ik denk dat daar de liefhebberij voor mij begonnen is.

Pure nostalgie dus, deze show, en ik denk voor het gros der Groningers.

Het KAN een groots briljant vuurwerk worden als ze de muziek weghalen en het in thema's schieten oid. Want van de afgelopen jaar of 4/5 dat ik het heb meegemaakt kan ik niet zeggen dat het een PyroMusical is geweest. Vind het overigens wel logisch gezien het grote gebruik van blokken afgelopen 2/3 jaren stonden er ruim 20 op het veld. Maar ik zie dit jaar wel wat het wordt is maar 20 minuten rijden voor me dus dan laat je zown show niet links liggen natuurlijk :)

Ik had het ook nog nooit (in m'n 31 jaar) als pyromusical meegemaakt...

Neuh, als je in de buurt woont/bent gewoon even kijken inderdaad. Je kunt er ook altijd nog een leuk stapdagje van maken. Overdag en 's nachts feest in Stad! En 't is dit jaar nog op vrijdag ook, handig!

Fijn dat het op vrijdag is inderdaad :) Alhoewel ik wel denk dat het dan nog drukker zal zijn. Dat wordt dus vroeg erbij zijn om een beetje vooraan de te staan :D

Hoop dat het beter weer is als twee jaar geleden, toen werd het opgeschoven door de regen :|

Als we het morgen droog houden ben ik hier samen met mijn pa. Zal mijn original fireworks vest aandoen. Sta met camera + statief en heb waarschijnlijk mijn www.fireworkfreaks.nl pet op :) Gewoon aanspreken als je me ziet :)

Ik ben nog steeds niet voorzien van een statief, dus ik zal het gewoon met de hand filmen.

Zal eens vervoer proberen te regelen zo :p

Laatst bewerkt:
Hmm, ik vond dat de muziek er altijd wel extra sfeer aan gaf..
Maar misschien komt het nu beter tot zijn recht :D

Zodeju het giet hier als een gieter op dit moment :( wordt denk ik weer zown gevalletje als 3/4 jaar geleden!

Heb gehoord dat ze vanavond windkracht 7 tot 8 verwachten! Vanaf welke windkracht wordt vw eigenlijks afgelast?

Vanaf 9 meter per seconde is de bovengrens. Dit komt neer op een kleine windkracht 5.

Laten we hopen dat mijn collega's in ieder geval mogen branden vanavond.
Er zal in ieder geval gewoon worden opgebouwd, vervolgens wordt er vlak voor de afsteektijd bepaald of het wel of niet doorgaat in samenspraak met de provincie.

Soms wordt hiervoor een proefschot gedaan zeker wanneer het een twijfelgeval is.

Hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft over het wel en wee van de regelgeving omtrent windkracht in combinatie met vuurwerkshows.

Groet,

San Quinton

Laatst bewerkt:
Het waait hier inderdaad ook wel erg hard! Ik zie wel grijze lucht komen, maar voor de rest nog niet zoveel regen gehad vandaag.

Back
Bovenaan