Gemeentelijke verboden: hype of dreiging?

Nee over max 10 jaar (ik denk veel eerder) schieten we in NL niets legaals meer af.

Dat ligt ook helemaal aan eventuele EU regels. Het kan zijn dat het vanuit de EU al eerder wordt verboden, het kan ook zijn dat het in de EU vastgelegd wordt en dat een lidstaat juist minder snel een verbod in mag voeren. Het kan vriezen, het kan dooien. Is ook deels afhankelijk van de komende jaren met een wat rechtsere kamer en wat de organisaties zoals VuurwerkCheck en HVLV nog voor elkaar kunnen boksen.
Helemaal als het ze lukt om samen met de politiek de problematiek echt te kunnen verminderen. Dan zal de publieke opinie een stuk beter kunnen worden, zal een verbod er juridisch ook minder goed voor staan, etc.

Op gemeentelijk niveau is een lokaal afsteekverbod ook juridisch erg wankel. Dat zal vast nog wel een vervolg krijgen.

Ik kan me helemaal vinden in de post van thunderboy, het zijn gedragsproblemen, normen en waarden vervaging. Stel naast de personen zelf ook eens de ouders van minderjarigen verantwoordelijk. De problemen staan helemaal los van onze hobby. Hier gingen groepen gewapend met vooraf geprepareerde bommen op pad met bivakmusten en donkere kleding. Gewoon pure reschoppers, 18 autos afgebrand in 1 wijk. Dit zijn de lui die het voor ons verpesten, het heeft geen zak met onze vuurwerkliefhebberij. Ook met een algeheel verbod zal dit probleem niet opgelost zijn als je dat als beleidsbepaler niet wil zien…

Oppakken die bende, financieel verantwoordelijk stellen, meldpicht in december en januari, niet luisteren dan de cel in. De meeste zul je daarmee wel kunnen stoppen!

De vraag zou ook kunnen zijn waarom gaan mensen relschoppen?

Ik denk dat er enorme frustraties bij steeds grotere groepen mensen ontstaan, steeds meer spanning in de maatschappij, die er naar het lijkt steeds meer uitkomen.
Dit zijn geen feiten, maar dat zegt mijn gevoel.

Nou ik had begrepen dat er in de afgelopen jaren er steeds meer probleemwijken bij zijn gekomen aldus de nieuwe voorzitter van de politie bond.
Als jij je bedenkt wat voor effect de kabinetten van Rutte heeft gehad in de samenleving, zou ik dat niet
Los van het drank en drugs gebruik niet uit willen sluiten wat dat Wat jij zegt.

Het mag dan wel geen feit zijn maar wel een belangrijke factor.

Ik denk ook dat er snel iets moet gebeuren, de algehele trend is niet goed. Het is ook heel jammer dat de politie zo hard schreeuwt om een geheel vuurwerk verbod. Stond vandaag weer iets over in de krant. We hebben mensen op politiek niveau nodig anders gaat het niet lukken. Ik heb nog wel een ander plan om onze dank uit te spreken aan elke burgemeester waar zijn gemeente geen vuurwerkverbod heeft. We moeten duidelijk stellen dat we als fans niets te maken hebben met relschoppers e.d. Ook dat na een eventueel landelijk verbod er eigenlijk niets veranderd. Het vandalisten vuurwerk komt uit het buitenland en is toch al illegaal. Dat mis je in elk artikel maar is van wezenlijk belang.

Ik ben het met je eens .Maar er bestaan al zo veel platforms waar op wij onze mening geven.
Waarom straalt dat niet door in de maatschappij ?
Wat dat betreft zouden we de bestaande kanalen meer moeten ondersteunen volgens mij .

En ondertussen in baarle,moeten alle winkels die vuurwerk verkopen dicht,in elk geval voor 2 maanden,want hun huidige vergunningen worden last minute door de gemeente raad niet verlengd.
(Krijgen de al jaren klagende bewoners in de omgeving die vinden dat ze last hebben van vuurwerk toeristen,toch hun zin ? )
Momenteel is daar dus een strijd in ontwikkeling tussen de bewoners en de vuurwerkverkopers met hun winkel.
Wie de winnaar word is momenteel nog een ??

In de Krimpenerwaard geld er een verbod, sinds een aantal jaar. En je zag er helemaal NIKS van. Overal werd gezamelijk vuurwerk afgestoken, tot zelfs shells aan toe. De politie stond erbij maar deed helemaal niks. Maar goed wat wil je, zo'n grote gemeente en tijdens de jaarwisseling max 2 wagens die daadwerkelijk rijden. In Gouda is het niet veel beter, dus ben benieuwd hoe het dit jaar gaat zijn, nu ze hier ook een zinloos/nutteloos verbod willen instellen.

In de Krimpenerwaard geld er een verbod, sinds een aantal jaar. En je zag er helemaal NIKS van. Overal werd gezamelijk vuurwerk afgestoken, tot zelfs shells aan toe. De politie stond erbij maar deed helemaal niks. Maar goed wat wil je, zo'n grote gemeente en tijdens de jaarwisseling max 2 wagens die daadwerkelijk rijden. In Gouda is het niet veel beter, dus ben benieuwd hoe het dit jaar gaat zijn, nu ze hier ook een zinloos/nutteloos verbod willen instellen.

Weet niet waar je dit vandaan haalt maar er was geen vuurwerk verbod de afgelopen jaren in Krimpenwaard.

KRIMPENERWAARD • De gemeente Krimpenerwaard wil met ingang van de jaarwisseling 2024-2025 vuurwerkvrij zijn. Daarmee stelt het dit streven met twee jaar uit.
https://www.hetkontakt.nl/krimpener...ente Krimpenerwaard,streven met twee jaar uit.

Back
Bovenaan