Geelse Kanaalfeesten 2008 [Zaterdag 2 Augustus]

BigSpender

VWC lid
GEELSE KANAALFEESTEN 2008

Op zaterdag 2 augustus zijn er in Geel weer de Geelse Kanaalfeesten.
Hiervoor wordt op zaterdagavond door Original Fireworks een Mega Vuurwerkshow gehouden.

Datum: 2 augustus 2008
Tijdstip: 23.00
Tijdsduur: 20 tot 30 minuten
Soort Vuurwerk: Consumentenvuurwerk en professioneel vuurwerk tot 6"
Toegang: GRATIS!

vorig jaar hier geweest, dit is een aanrader. Verademing tegenover de nl shows, hier heb je nog wel wapperende broekspypen. Als je gaat ga dan niet te vroeg want de kermis daar is niks alleen voor de belse pinten zou ik vroeg gaan. Ik hoop dat er dit jaar salutes by zyn maar dat zal wel niet want geloof dat original geen 1.1g opslag heeft.

vorig jaar hier geweest, dit is een aanrader. Verademing tegenover de nl shows, hier heb je nog wel wapperende broekspypen. Als je gaat ga dan niet te vroeg want de kermis daar is niks alleen voor de belse pinten zou ik vroeg gaan. Ik hoop dat er dit jaar salutes by zyn maar dat zal wel niet want geloof dat original geen 1.1g opslag heeft.

Volgens mij zijn alle shells 1.1g toch??
Verder zijn de "patattekes" er toch ook best lekker :D
En zoals ik al in een ander topic zei zouden we kunnen meeten met de LVC bij Original Fireworks in Olen, waar we dan natuurlijk een kijkje in de bunker zouden kunnen nemen etc. etc.

Gewoon echt een uitje dus van een hele dag dat wordt afgesloten met een fantastische vuurwerkshow :wink:

De geelse kanaal feesten zijn echt super.
Vorig jaar was het echt geweldig, En ben ik met Thunderking, Zo.orn, Thunderboy, Apollo en Freakyyy 3 dagen in een camping gezeten vlakbij de kanaal feesten om het mee te mogen maken.

De show werd heerlijk geschoten, We mochten kijken bij het opbouwen en we werden vriendelijk ontvangen.
Helaas ging de Finale vorigjaar niet zoals plan. Er stonden een hoop Aircrafts klaar maar ze gingen niet af, Het was de bedoeling als de '' de start van de finale ''
De finale zelf werd in elkaar gezet door het FPM.

Of er ditjaar salutes in zitten durf ik niet te zeggen, Wie weet:rolleyes:

Ward.

Volgens mij zijn alle shells 1.1g toch??
Verder zijn de "patattekes" er toch ook best lekker :D
En zoals ik al in een ander topic zei zouden we kunnen meeten met de LVC bij Original Fireworks in Olen, waar we dan natuurlijk een kijkje in de bunker zouden kunnen nemen etc. etc.

Gewoon echt een uitje dus van een hele dag dat wordt afgesloten met een fantastische vuurwerkshow :wink:
shells tot 7 inch vallen in de 1.3g, maargoed 6inch is groot zat alleen de salutes zijn natuurlijk de kers op de taart.

Ik ben hier dus hoogstwaarschijnlijk ook aanwezig! :D

Ik heb onder voorbehoud vervoer vanuit Rotterdam.
Gaan er nog meer van VWC?

ik ben er waarschijnlijk ook, moet nog even kijken wat er allemaal in mijn vakantie gepland staat maar ik denk dat het wel moet gaan lukken.

Ik wil de Geelse Kanaalfeesten ook wel eens meemaken.
Dus ik ga ook mee. (onder voorbehoud van vervoer)

:bye:

Dit poste Corne zojuist op Vuurwerkbelgie.

Een goede 2000 shells.Waaronder vele salutes,watershells,cakes etc.Max kaliber is 12''
Dat zijn dus deze jongens:

1445222.jpg

De opening wordt grandioos met.....ach....kom het allemaal maar zien :P

Roel en ik zijn overigens ook aanwezig en helpen met het opbouwen. We zijn herkenbaar aan onze Horsebrandshirtjes.

10004-shirt.jpg

Wie kennis wil maken komt maar gewoon gezellig naar ons toe :)

Tot morgen!
Cameo

Roel en ik zijn overigens ook aanwezig en helpen met het opbouwen. We zijn herkenbaar aan onze Horsebrandshirtjes.

Wie kennis wil maken komt maar gewoon gezellig naar ons toe :)

Tot morgen!
Cameo

Cameo, Fred gaat toch niet mee maar ik kom zeker even naar je toe om kennis te maken. Tot morgen dan maar, ik heb er zin in!! :D

Grootste vuurwerkshow van de Benelux in Geel
By Ramon van Gennip — 31/07/2008 - 14:53

Zaterdag 2 augustus a.s. zal de lucht boven Geel bijzonder fraai gekleurd zijn. Om 23.00u vindt daar, ter ere van de Geelse Kanaalfeesten, een spectaculaire vuurwerkshow plaats. Het wordt de grootste show van de Benelux in 2008.

Bij het Albertkanaal, ter hoogte van Winkelomheide, wordt de European Cup Waterski Race gehouden in de klasse F1, F2, F3. Dat is een soort Formule 1 maar dan met waterskiërs. Zaterdag wordt de trainingsdag afgesloten met een spectaculaire vuurwerkshow, waarvoor het Albertkanaal tijdelijk wordt afgesloten voor boten.
Vuurwerkmeester Lesley Hendriks kan zijn enthousiasme nauwelijks onderdrukken: ‘Het kanaal vormt een ideale bufferzone voor het publiek. Ook zullen we het water gebruiken voor waterbommen. Vanuit een mortier worden shells afgeschoten die dansende lelies vormen op het water. In totaal worden ruim 2000 shells afgeschoten waaronder grote kalibers. De zware mines die worden gebruikt, zullen met de weerspiegeling in het water extra spectaculair zijn. Bij mines komt het effect rechtstreeks uit de pijp. Dit in tegenstelling tot een shell, die eerst omhoog wordt geschoten en in de lucht ontploft. Als de wind het toelaat, zullen we ook girandola’s laten opstijgen. Deze lijken op vliegende schotels die met veel vuur en gefluit de lucht in gaan. De show eindigt met een Spaanse finale waarbij men naar een heftige climax toewerkt.’ Hendriks benadrukt dat de show wordt gesponsord door Original Fireworks uit Olen: ‘Ieder jaar schieten we gratis shows voor lokale evenementen. We vinden dat we een positieve bijdrage moeten leveren aan het plaatselijke sociale gebeuren. Als ieder bedrijf dat zou doen, dan zou het in veel gemeentes een gezelligere boel zijn dan dat het nu soms is. Dit jaar steunen we K.V.C. Westerlo, de Olense Ballonfeesten en nu dus de Geelse Kanaalfeesten.’
Programma van de Geelse Kanaalfeesten:
Zaterdag 2 augustus
14.00 uur Training Deelnemers Eurorace
17.00 uur Bootparade naar Geel
16.00 uur Avondmarkt op de dijk van het kanaal
20.00 uur Start openingsparty ( Back in time party ) jaren 70, 80, 90
23.00 uur Mega vuurwerkshow (Original Fireworks )
23.30 uur Vervolg Back in time party

12_101.jpg

Nieuwe kleuren en effecten bij vuurwerkshow in Geel

Bron:http://www.indymedia.be/en/node/28808

en weer thuis achter de pc...

mn oren suizen nog :shocked: wat een geweld.
DE show voor mij dit jaar na NDF....
ook hier (net als andere fora) iedereen bedankt die hieraan heeft meegewerkt.
ik heb ernstig genoten.

(leuk om members mek en thunderlizzard van hier de hand geschud te hebben, en een praatje gemaakt.)

ik ook terug, te erg die finlae. heerlijk zo ff fallas style dichtbij huis. heerlijke rollende salutefinale, toppie gelukt. en de prefinale was ook super, heerlijk bont gemaakt!

veel bier, bacardi cola gezien en helaas wat te weinig kippetjes hahaha:bonk:

en weer thuis achter de pc...

mn oren suizen nog :shocked: wat een geweld.
DE show voor mij dit jaar na NDF....
ook hier (net als andere fora) iedereen bedankt die hieraan heeft meegewerkt.
ik heb ernstig genoten.

(leuk om members mek en thunderlizzard van hier de hand geschud te hebben, en een praatje gemaakt.)

Dan stond ik denk ik net 5 meter rechts van jullie, met OF vestje en statief. Het was inderdaad een waanzinnige show, meer hoef je er niet over te zeggen. Volgend jaar ZEKER weer.

Wat een show was me dit zeg, prachtig gewoon! :handsup:
Ik heb weer leuke shells gezien, oa. erg mooie horse tail-bommen en de 12-inchers waren al helemaal om op te eten, hoewel ik hierbij toch liever een ander effect had gezien.
De mines waren ook heel fel, bijna verblinden zelfs, maar zó mooi.
Ook was dit weer wél een show met genoeg salutes, gedurende de show zelf zijn ze voortdurend geschoten, om dan nog maar te zwijgen van de finale.
De waterbommen, vooral de tweede reeks dan, vielen ook in de smaak, het waren een soort van "dansende fonteinen op het water".
Er zijn ook enkele girandola's geschoten, die dingen floten nogal door zeg, machtig mooi om zo'n geniale stukken vuurwerk mee te mogen maken.
En de finale, die was al helemaal grandioos, mooi opgebouwd en knoer maar dan ook knoerhard.
Het tempo bleef zich maar opbouwen met als slot 2 salvo's van salutes, dacht even dat men oren het gingen begeven. :devil:

De wind stond wel recht naar het publiek dus konden we lekker kruitlucht snuiven en bij men stookmaat kwamen er zelfs stukjes "shell" in zen mond terecht, hehe. Buiten één kleine pauze heb ik verder echt niets op show aan te merken.

Original-crew en iedereen die hier aan heeft meegewerkt, gefeliciteerd, jullie hebben werkelijk prachtig werk geleverd!

Ook nog een leuk aandenken meegenomen :D ;

Laatst bewerkt:
Zo te horen was het dus echt de moeite waard, helaas had ik niet de mogelijkheid om hier heen te gaan. Maar als ik de reacties zo lees is dit er één om te onthouden voor volgend jaar.

Ik ben benieuwd naar de beelden die geschoten zijn:D

Dan stond ik denk ik net 5 meter rechts van jullie, met OF vestje en statief. Het was inderdaad een waanzinnige show, meer hoef je er niet over te zeggen. Volgend jaar ZEKER weer.

en dan zeg je niks? :D
dan kom je toch even een handje geven... leuk joh, je freakkennisenkring
een beetje uitbreiden..
maar inderdaad... dit was ook onze conclusie. volgend jaar 100% zeker weer!!

Back
Bovenaan