[fotos] bootje met wat vuurwerk

RedBaron

Pyroworld
Ik was net even wat bij een collega fotograaf (Christoph Maier van Feuerwerk.net)zijn fotos aan het bekijken. Nu weet ik dat die man hele mooie fotos kan maken van vuurwerk. Maar wat hij hier neer gezet heeft is werkelijkwaar te prachtig voor woorden!

Kijk en geniet even mee, van de plaatjes van deze vakman:

FP-070420-01-002.jpg

rood

FP-070420-01-006.jpg

groen

FP-070420-01-015.jpg

blauw

FP-070420-02-004.jpg

geel

FP-070420-02-006.jpg

en wat palm boeketjes

prachtig gewoon, daar wordt je toch stil van?

Het zijn hele mooie fotos echt bizar gewoon maar daar heeft ie ook de camera voor..
Ik geloof dat hij kan schieten op 30 MP. En daarbij worden de fotos volgens mijn hier en daar ook nog bewerkt. Trouwens zijn film rolletjes komen (volgens hem) speciaal uit Japan.

Hij schiet nog steeds analoog. Wat ik begreep op feuerwerk.net maakte hij voor deze fotos gebruik van een analoge fotocamera uit Zwitserland. En maakt hij gebruik van foto rolletjes van het type ASA100

Maar godskolere wat zijn deze fotos bizar mooi

Ja dit zijn foto's om van te dromen, iedere vuurwerk fotograaf zou ze zo wel willen schieten.
Man man man, wat een perfecte foto's.. kunnen ze beter? volgens mij niet:)

Schitterende foto,s. Deze man heeft er goed verstand zeg.
Is er ook bekend tijdens welke show deze plaatjes gemaakt zijn?
Want behalve de extreem goede kwaliteit van de foto,s is het vuurwerk zelf ook gigantisch mooi.

:bye:

De gele is magistraal.
Hele vreemde mooie kleur geel, bovendien is geel harstikke moeilijk om te maken.:thumbup:

even zoeken op youtube doet wondere, de bewegende beelden!

deel 1:
http://www.youtube.com/watch?v=Ejn0pGgzu6o&mode=user&search=

Deel 2:
http://www.youtube.com/watch?v=MJt1OxP7O0g&mode=user&search=

deel 3:
http://www.youtube.com/watch?v=JREu9Y6JyJM&mode=related&search=

En dan een wat volledigere show:
http://www.youtube.com/watch?v=eT0qd8u0z_U

En dan hier nog de reportage van de TV:

http://www.stern.de/video/587537.html?nv=ct_rl

Moest tochw el een gigavuurwerk geweest zijn, en dat alleen maar om de doop van dat vlot :D

Prachtig weer Baron. We worden weer op ons wenken bediend.
Bedankt voor de mooie filmpjes.
Het is een evenement bij een evenement. :wink:

Waanzinnig mooi, zoals Kruitsnuiver al zegt, perfecter kan toch niet?
Een ware kunst deze foto's, zou zulke afbeeldingen ook wel aan de muur willen hebben hangen hoor. :) Het is enorm scherp allemaal en heel anders dan je gewend bent, vooral bij de palmen zie je dat goed.

Nogmaals, waanzinnig mooi, helemaal die blauwe, ben er weg van. :D

Echt prachtige foto's het mooie vind ik dat de kleur doorgaat op alles. De lucht kleurd zegmaar ook op.

Nu wordt er ook wel over een enorme breedte geschoten, maar het blijft mooi:)

Het zijn hele mooie fotos echt bizar gewoon maar daar heeft ie ook de camera voor..
Ik geloof dat hij kan schieten op 30 MP. En daarbij worden de fotos volgens mijn hier en daar ook nog bewerkt. Trouwens zijn film rolletjes komen (volgens hem) speciaal uit Japan.

whahahaha een filmrolletje uit Japan? en dan 30.000.000 pixels. Ik geloof dat je voor de gek bent gehouden!

@ Redbaron... wat is er zo raar aan 100 ASA filmrolletjes? Die kan je gewoon bij het Kruidvat kopen. En dat ze uit Zwitserland komen is waarschijnlijk dat ze van Kodak zijn. Niks bijzonders, behalve de foto's dan, die zijn zeer mooi!

Laatst bewerkt:
whahahaha een filmrolletje uit Japan? en dan 30.000.000 pixels. Ik geloof dat je voor de gek bent gehouden!

@ Redbaron... wat is er zo raar aan 100 ASA filmrolletjes? Die kan je gewoon bij het Kruidvat kopen. En dat ze uit Zwitserland komen is waarschijnlijk dat ze van Kodak zijn. Niks bijzonders, behalve de foto's dan, die zijn zeer mooi!

Het FotoTOESTEL komt uit Zwitserland. Het is er eentje waarvan de body alleen 1200 euro kost, analoog dus. hij laat wel degelijk een speciaal type ASA100 fotrolletjes uit Japan komen. Ik kwam hem gisteren nog tegen bij het Wolkenkratzer Festival in Frankfurt. En toen liet ie me een van die rolletjes zien.

Nee deze kun je niet bij het kruidvat kopen, geloof me. Verder heeft hij deze fotos niet aangeraakt kwa vuurwerk. Hij heeft wel 1 lantaarnpaal en een hijskraan weggefotosoept. Ik heb hem uiteraard wel even gecomplimenteerd met deze wonderlijk mooie fototjes :D

Komt iemand mijn kaak van de grond scheppen want me mond is opengevallen :shocked: :shocked: :shocked:
Wat een foto's zeg echt geweldig mooi!!!!!!
Pfff echt genieten dit!!!!

wow erg vet hoor... je zal der maar bij zijn he ik zou compleet uit me bol gaan geweldig dit....prachtig prachtig schip.. gigantisch vuurwerk er boven echt ik zit te kwijlen... heerlijk

De foto's zijn zo scherp, de lijnen zijn zo scherp dat het onrealistisch lijkt.
Net een computerspel, waar de lijnen ook haarscherp zijn.
Unreal.:cool:

Wow, die man kan goed fotograferen zeg.
Prachtige foto's:cool:

Mooi show ook zo te zien, met zo'n schip en schijnwerpers op de achtergrond!

:cool: :)

Back
Bovenaan