Forse stijging vuurwerkschade Rotterdam

killerdome

VWC lid
De vuurwerkschade aan gemeentelijke eigendommen in Rotterdam is afgelopen jaarwisseling met 46 procent gestegen naar 730.000 euro. De schadepost was een jaar eerder ruim 500.000 euro.

Dat meldde de gemeente Rotterdam vrijdag aan de gemeenteraad. De schade is volledig te verklaren uit een toename van het aantal vernielde parkeerautomaten, aldus de gemeente.

120 jongeren naar Bureau Halt

In totaal werden rond de jaarwisseling 99 aanhoudingen verricht voor onder meer openlijke geweldpleging, beledigingen en mishandelingen. Bij vier zaken is snelrecht toegepast. In de aanloop naar oudejaarsavond zijn 120 jongeren opgepakt, die uiteindelijk een straf kregen bij Bureau Halt.

'Beheersbare' jaarwisseling

Ondanks de forse stijging van de schade spreekt de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb van een ,,drukke maar beheersbare'' jaarwisseling. Wel maakt hij zich zorgen om de zwaarte van het vuurwerk onder particulieren, al wil de burgemeester geen algemeen verbod.

Verwondingen ernstiger

Door het zware vuurwerk zijn de verwondingen ernstiger, net als de schade aan onder meer gemeentelijke eigendommen. Eerder al kondigde de burgemeester aan de gevolgen van het zwaardere vuurwerk met de andere grote steden te willen bespreken. De uitkomsten daarvan worden voorgelegd aan het kabinet.

Bron

Rotterdam, de stad van het verbod met Aboutaleb en Bonte! Wel toevallig dat een groot deel van de gemeentes een daling zien in de schadekosten alleen Rotterdam ziet een flinke toename. Misschien hebben ze hier en daar iets teveel salarisverhogingen uitgedeeld onder de ambtenaren?

apart... wel groot feest bij dat bruggetje, geen geld voor meer plisie op straat. wel het hardst lopen te kwaken dat er een verbod moet komen op vuurwerk, maar geen plisie op straat om dit te handhaven?
wel een grote mond en hard van de daken roepen, maar je eigen stad niet eens kunnen controleren?

Grappig dat de daadwerkelijke kosten nooit bekend worden gemaakt en dat rond de jaarwisseling noodreperaties her en der ineens doorgevoerd kunnen worden.

Kortom: weer een hoop bla bla bla van populistische Ahmed, zonder dat er sprake is van transparantie.

Misschien kan Ahmed dat zomercarnaval wel schrappen. Ook onnodige geldverspilling, nou ja, dat is niet waar natuurlijk. De PvdA moet wel iets doen om zieltjes te behouden natuurlijk...

Overigens liep die andere terrorist, in de hoofdstad overigen, Markouch, te janken over een strengere voetbalwet. Typisch hoor, dat ze zo uithalen naar de blanke arbeidersklasse. En het dan héél gek vinden dat er velen overstappen naar de SP of PVV. Heel gek ja. Moet je bijna universitair voor gestudeerd hebben om die keuze te snappen.

zo zo dat is een aardige kosten post ja . :sad:
daar waar de kosten zijn gedaald stijgen bij de ander de pan weer uit .
hier uit kun je op maken dat de gemeente Rotterdam iets niet helemaal goed heeft gedaan .
maar verder wil de burgemeester geen algeheel verbod .
dan zou je toch bijna denken dat hij is bij gedraaid

Typisch hoor, dat ze zo uithalen naar de blanke arbeidersklasse. En het dan héél gek vinden dat er velen overstappen naar de SP of PVV. Heel gek ja. Moet je bijna universitair voor gestudeerd hebben om die keuze te snappen.

Ik proef enige sarcasme.....

sarcasm_detector.jpg

Je hebt groot gelijk!

zo zo dat is een aardige kosten post ja . :sad:
daar waar de kosten zijn gedaald stijgen bij de ander de pan weer uit .
hier uit kun je op maken dat de gemeente Rotterdam iets niet helemaal goed heeft gedaan .
maar verder wil de burgemeester geen algeheel verbod .
dan zou je toch bijna denken dat hij is bij gedraaid

Hij wil geen algemeen verbod. Hij geeft gewoon alle deelgemeentes de opdracht een lokaal vuurwerkverbod in te voeren, zodat je in praktijk toch een gemeentelijk vuurwerkverbod hebt.

Zelfde verhaal als met de bonnenquota. We schaffen de bonnenquota af, maar we geven de dienders gewoon de opdracht alles te bestraffen wat je fout ziet gaan.

Dit soort ideeën mogen nooit, maar dan ook nooit een voet aan de grond krijgen. 110% tegen het moderne politieke facscisme van Nederland. Of het nou linksom gaat of rechtsom, dat maakt niet uit. Oprotten met die mogelijke politiestaat.

Kwestie van tijd of de politiestaat wordt gebaseerd op de sharia. Weg met figuren zoals Aboutaleb.

Hij wil geen algemeen verbod. Hij geeft gewoon alle deelgemeentes de opdracht een lokaal vuurwerkverbod in te voeren, zodat je in praktijk toch een gemeentelijk vuurwerkverbod hebt.

Zelfde verhaal als met de bonnenquota. We schaffen de bonnenquota af, maar we geven de dienders gewoon de opdracht alles te bestraffen wat je fout ziet gaan.

Dit soort ideeën mogen nooit, maar dan ook nooit een voet aan de grond krijgen. 110% tegen het moderne politieke facscisme van Nederland. Of het nou linksom gaat of rechtsom, dat maakt niet uit. Oprotten met die mogelijke politiestaat.

Kwestie van tijd of de politiestaat wordt gebaseerd op de sharia. Weg met figuren zoals Aboutaleb.

oke dat had ik nog niet mee gekregen .
nee dit mag zeker geen voet aan de grond krijgen .
want voor je het weet is deze methode de nieuwste trend om problemen op te lossen

oke dat had ik nog niet mee gekregen .
nee dit mag zeker geen voet aan de grond krijgen .
want voor je het weet is deze methode de nieuwste trend om problemen op te lossen

Daarom benoem ik het ook. Ik ben bekend met dit soort jodenstreken. Gemeentelijk gezien krijg je dan geen gebod, maar deelgemeentes binnen een gemeente kunnen wel een verbod uitvaardigen. Of gewoon AVP's invoeren. Nou, als ze dit soort dingen doen, dan is het hek van de dam.

Geen duimbreed toegeven. Daarom moeten die importeurs en winkeliers zich eens in gaan zetten. Die heb je nodig in de strijd tegen statusgeile populisten als Aboutaleb en Bonte.

Daarom benoem ik het ook. Ik ben bekend met dit soort jodenstreken. Gemeentelijk gezien krijg je dan geen gebod, maar deelgemeentes binnen een gemeente kunnen wel een verbod uitvaardigen. Of gewoon AVP's invoeren. Nou, als ze dit soort dingen doen, dan is het hek van de dam.

Geen duimbreed toegeven. Daarom moeten die importeurs en winkeliers zich eens in gaan zetten. Die heb je nodig in de strijd tegen statusgeile populisten als Aboutaleb en Bonte.

nou hoor ik weer iets nieuws wat zijn avps in godsnaam .
ik zal wel ergens onder een steen hebben gelegen zeker :p
in theorie hoort iedereen dit te weten :bonk:

ja ik online misschien is dat wel beter

nou hoor ik weer iets nieuws wat zijn avps in godsnaam .
ik zal wel ergens onder een steen hebben gelegen zeker :p
in theorie hoort iedereen dit te weten :bonk:

ja ik online misschien is dat wel beter

algemene plaatselijke verordening.
met die shit kunnen ze alles verbieden wat ze willen. tot in je straat aan toe.

APV's en plaatselijke verboden heb je niets aan. Er zijn algemene landelijke regels omtrent vuurwerkverkoop en afsteken van vuurwerk, als bepaalde gemeenten het gaan verbieden gaat men naar andere gemeenten om vuurwerk te kopen. Dat is niet te handhaven. Dus dan moet je in alle gemeenten een APV hebben. Niet alleen een APV voor afsteken van vuurwerk maar ook 1 voor bezit (hoe zit het met vanuit buitenland importeren van legaal vuurwerk?) en 1 voor verkoop van vuurwerk. De APV's voor bezit en afsteken moeten ook aantonen wat voor soort vuurwerk het betreft (gaat het bijvoorbeeld ook om sterretjes of bengaals vuur?) Dat is, aangezien er zon 400 gemeenten zijn in Nederland, een hoop administratief werk, daarom willen ze dat het landelijk wordt geregeld. Gedeeltelijk heeft het geen nut, je kan dan gewoon in een andere gemeente aan je vuurwerk komen en ze hebben de mankracht niet om in iedere straat in een gemeente te controleren.

let op!

Afgelopen weken achtergekomen, dat politici alles aan elkaar liegen om steun voor hun doel te krijgen. Landelijk was er een daling van de schade, behalve in Rotterdam.

Dat komt Aboutaleb wel erg goed uit!!! (waar zijn de berekeningen en wie heeft die gedaan ?)

Of zit er toch een smerig spelletje achter zijn uitspraken.....

Groen Links tegen vuurwerk.... Oeps dat kost A. een hoop stemmen. Dan ook maar tegen vuurwerk zijn.... Krijgen we tenminste weer wat stemmen terug.

Ik heb contact gehad met de VVD, die die vuilespelletjes beter begrijpt dan ik en zij zouden mij in contact brengen met iemand van de VVD uit de 2 e kamer...

P.S. wordt vervolgd

met vr.gr.

Ewdin

Weet je wat meest bijzonder is:geven ze 85000,- euro uit aan een centraalvuurwerk,en er wordt nog meer gesloopt.Terwijl een centraalvuurwerk dit zou verminderen.
Eerst heeft hij het over alle schade,en op NOS teletekst staat dat het om vuurwerkslachtoffers gaat...lekker dubbel verhaal ophangen.

Back
Bovenaan