Filmen

dodgefire

VWC lid
Hallo,

ik heb een vraag als ik mensen zou filmen met illegaal vuurwerk
voor een youtube kanaal en zelf niks bij me heb alleen een camera
zouden ze mij dan kunnen oppakken, omdat ik er dan bij sta?

ik denk zelf van niet maar ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden

alvast bedankt!

Hallo,

ik heb een vraag als ik mensen zou filmen met illegaal vuurwerk
voor een youtube kanaal en zelf niks bij me heb alleen een camera
zouden ze mij dan kunnen oppakken, omdat ik er dan bij sta?

ik denk zelf van niet maar ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden

alvast bedankt!

Ik denk dat jij dan ook word opgepakt. Meestal zeggen ze erbij gestaan, is meegedaan.

De vraag is of er sprake is van medeplegen aan een strafbaar feit, namelijk het ontsteken van illegaal vuurwerk.

Wanneer jij iets filmt voer jij geen uitvoeringshandelingen uit ten aanzien van het strafbare feit (product vasthouden, aansteker aangeven of iets dergelijks). Jij filmt alleen en daarmee voer jij geen handelingen uit ten aanzien van het plegen van het strafbare feit. Ook is er geen bewuste en nauwe samenwerking of andere feiten en omstandigheden als jij louter filmt.

Nee, jij hoeft je niet zorgen te maken. Zou jij alleen een aansteker aangeven en diegene zou daarmee bijv. een cobra6 tot ontbranding brengen, dan ben jij wel schuldig aan medeplegen van het tot ontbranding brengen van verboden vuurwerk.

oh ok ik had al zo'n vermoeden aangezien ik niks doe.
maar zoals rickagovv bij gestaan, is meegedaan
dus ik weet niet of het het risico wel waard is voor een youtube video ;P
maar bedankt voor de reacties !

De vraag is of er sprake is van medeplegen aan een strafbaar feit, namelijk het ontsteken van illegaal vuurwerk.

Wanneer jij iets filmt voer jij geen uitvoeringshandelingen uit ten aanzien van het strafbare feit (product vasthouden, aansteker aangeven of iets dergelijks). Jij filmt alleen en daarmee voer jij geen handelingen uit ten aanzien van het plegen van het strafbare feit. Ook is er geen bewuste en nauwe samenwerking of andere feiten en omstandigheden als jij louter filmt.

Nee, jij hoeft je niet zorgen te maken. Zou jij alleen een aansteker aangeven en diegene zou daarmee bijv. een cobra6 tot ontbranding brengen, dan ben jij wel schuldig aan medeplegen van het tot ontbranding brengen van verboden vuurwerk.

Er was hier jaren geleden ooit een keer topic over, volgens mij had de persoon die destijds filmde er wel problemen mee gekregen.
Deze was thuis opgepakt en meegenomen.

Er was hier jaren geleden ooit een keer topic over, volgens mij had de persoon die destijds filmde er wel problemen mee gekregen.
Deze was thuis opgepakt en meegenomen.

dat klopt dat had ik ook gelezen toe der tijd op avp:rolleyes:die gast filmde het zette het op jou tube
en van de rest weet ik niet van hoe of wat.

Back
Bovenaan