Festival de Pirotechnia Valencia

moontan

VWC lid
XXX FESTIVAL DE PIROTECNIA CIUDAD DE VALENCIA 2009

8 de Octubre 00:00 h
Antiguo cauce del Rio Turia

Pirotecnias
Martarello S.R.L. Fuochi Artificiali de Arqua´Polesine ( Rovigo-Italia )

Pirotecnia Valenciana de LLanera de Ranes ( Valencia- España )

festival-pirotecnico-valencia.png

Erik (Kruitsnuiver) en Mike (Mattenfreak) verblijven momenteel in Valencia en gaan deze shows morgen zien.

Eerste bericht uit Valencia:

We zitten op terras, 30 graden.!!!
De hekken en zandzakken staan al klaar en men is druk bezig met de opstelling.

Een volgend zeer enthousiast bericht van Mike uit Valencia:

Top hier, lekker weertje,bedding staat vol.!!!!!
Bombe da tiros, veel grote kalibers, ramveel single shots (op o.a. 8 hoogwerkers) en candles.
6 oktober begonnen met opbouwen, locatie wordt voortdurend bewaakt.

Nog een bericht.
Martarello heeeft een unieke singleshot constructie op 20 meter.

Vannacht zijn de shows.

We waren de 2 dagen voor dat deze shows geschoten werden al een paar x langs het schietveld gelopen om een kleine indruk te krijgen wat we konden verwachten. En dat er veel stond werd al snel duidelijk! Elke dag stond er weer wat meer en meer en meer.. alles wat een beetje herkenbaar is stond er. Van girandola's tot meerslagen en vele 8 inchers, 10 inchers, steppers, single shots 8 hoogwerkers, een hoge hijskraan en een salut finale waar we alleen maar op konden hopen!

Uiteindelijk was de dag daar en de hele dag was de spanning onder ons te voelen! Wat zouden we gaan meemaken? een budget van 60.000 euro kan toch niet verkeerd gaan? Van martarello wist ik niet veel, alleen dat ze italiaans waren en dan kon je duidelijk zien! De italiaanse vlag wapperde op een 40 meter hoge hijskraan die vol hing met single shots! verder stonden de Bomba da tiro's dus we konden een typische italiaanse show verwachten!

De show duurde zo lang en er werd zo veel geschoten! het ging maar door en er kwam geen eind aan! De meest brute effecten voorbij zien komen, Echt schitterend gewoon!!

Ik had nog nooit zn mooie en goede show gezien! Echt Bizar!!

Toen kwam Valenciana nog!!! man man het kon niet op gewoon!!

Zo hard zo veel en zulke mooie effecten weer, ik ben nog steeds heel erg onder de indruk wat ik die avond allemaal gezien heb! ik ging gewoon echt uit me plaat daar WOOOOW wat een show wederom! Die saluts in de finale waren zo hard! alles trilde onder me, en toen kwamen die eind salvo's nog! man man geen woorden voor! Totaal kicke gewoon!!

Dit waren 2 shows die ik echt nooit zal vergeten! en zeker vaker ga terug kijken en over zal hebben!!

Wat een heerlijke avond was het!

Groeten Sven

Echt 2 prachtige shows gezien in de bedding van Valencia, met voor mij het italiaanse bedrijf Martarello als absolute nummer 1.
Wat heeft deze firma valencia laten trillen zeg, leek wel oorlog in sommige themas!

De show duurde in totaal maarliefst 34min en het was constant één groot genot, heel veel zware salutes en italiaans vuurwerk. Zo schoten ze bijvoorbeeld ladingen Studata's weg en een rits Bomba da tiro's en andere italiaanse cilinders. Ook hebben we tijdens die avondshow gezien wie nou eigelijk dé meester is kwa single shots (op vaccalluzzo na denk ik :p), man man man wat ging dat los zeg. Maarliefst 8 hoogwerkers stonden propvol met singleshots en mines, ook hadden ze een mega singleshot bouwwerk op +- 30 meter hoogte hangen.. heel erg mooi gedaan en ik denk dat we dit nog wel eens terug gaan zien tijdens fallas bij 1 van de caballer's.
De witte finale was ook erg lekker, met constand knalbommen er doorheen.
Zelde zo'n mooie show gezien, ook alle valencianen gingen uit hun dak tijdens deze show:)

Deel 1 van deze show:
http://www.vimeo.com/6990069

Deel 2:
http://www.vimeo.com/6993532

Hierna was het de beurt aan Valenciana, ook hij schoot een erg lange show (+- 28min) met erg mooie thema's die we bij hem nog niet eerder gezien hadden.
Vooral de opening was om te watertanden zo lekker, veel salutes en prachtige single effect bommen met daarna een thema met heerlijke italiaanse cilinders:D
Verder een thema met waterfall bommen die tot op de grond toe branden, en mooie gouden thema's zoals we die wel vaker zien van valenciana.
Echt een show met veel spaanse en italiaanse kwaliteits bommen, genieten dus voor de liefhebbers:wink:
Tot slot een geweldige spaanse finale met de nodige salutes en fluiters.

Deel 1 van deze show:
http://www.vimeo.com/6993535

Deel 2:
http://www.vimeo.com/6996584

:bye:

Ik ben nu de show aan het kijken, maar wat een geweld man!
Mooie en apparte effecten.

Knalt er nou in de show van Martarello, op 4:37 ( eerste deel) een shell op de grond?
En zou dit nog effecten hebben voor een show?

Knalt er nou in de show van Martarello, op 4:37 ( eerste deel) een shell op de grond?

En zou dit nog effecten hebben voor een show?

Dit is inderdaad een shell die net boven de buis of in de buis klapt, gebeurt wel vaker.

9 van de 10x heeft dit geen effect op de show, alle rekken staan super stevig namelijk en alles zit goed ingepakt.
:)

Heb je ook nog foto's gemaakt van de opbouw Erik?

BTW... welkom terug in het koude kille holland.

-Roy-

08/10/09 - XXX Festival Pirotecnia Valencia. 2º Castillo Pirotecnia Valenciana. (Cast 2. 1/4)
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

08/10/09 - XXX Festival Pirotecnia Valencia. 2º Castillo Pirotecnia Valenciana. (Cast 2. 2/4)
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

08/10/09 - XXX Festival Pirotecnia Valencia. 2º Castillo Pirotecnia Valenciana. (Cast 2. 3/4)
+ YouTube Video

08/10/09 - XXX Festival Pirotecnia Valencia. 2º Castillo Pirotecnia Valenciana. (Cast 2. 4/4)
+ YouTube Video

Waanzinnig festival dit, belachelijk goede shows gezien in de bedding waarbij Martarello absoluut nog heer en meester was ook! :D Als groot liefhebber van single shots, hebben zij mijn hart gestolen die avond hoor, manman, wat een helden, nog nooit zoiets strak en mooi meegemaakt, werkelijk subliem!
Valenciana was een bekende show, gewoon een betere uitvoering dan met Fallas, langer ook, maar wel geschoten zoals we ze kennen, niet echt vernieuwend. Gewoon een brute show, lekker veel de lucht in rammen met mooie thema's en die telkens vol afsluiten, heerlijk! Finale van Valenciana was in mijn ogen wel ietsje beter, gewoon even wat meer gas erop, is toch altijd wel erg gaaf haha, merk je ook aan de reacties om je heen.

Mooie films hier te zien, ook de laatste Fred, echter wel zonde dat ze aan de verkeerde kant stonden, best veel last van de rook, hadden wij totaal niet, we stonden super! :thumbsup:

Ik was dit keer een weekje als toerist naar Valencia met mijn vriendin + beide onze ouders, natuurlijk wel specifiek met dit festival gepland, maar de shows in de buitensteden hebben we niet meegepakt. Valencia zelf is overigens een bijzonder mooie stad, aanrader jongens. :wink::)
Was leuk om ze eens mee te laten genieten met hetgeen wij met Fallas altijd bekijken, de opbouw, de castillo's, de mascletà en zelfs een nocturna haha, waanzinnig! Ze hebben werkelijk genoten, erg leuk om te zien hoe zij dan reageren na een finale, prachtig, stomverbaasd dat zoiets gewoon kan daar. :D Mijn vriendin mooi zonder de oordoppen bij de mascletà's, zo hoort het haha, genieten!

Mascletà door Ricasa was ondanks dat er geen salutes gebruikt mochten worden, keihard, heerlijk! In de finale crackling blokjes en saluteblokjes gebruikt, die salutes uit die cakes gingen echt hard zeg, te gek gewoon, prachtig alternatief! :droolthum Ricardo zelf liep wat ongeduldig en rokend heen en weer, maar zo goed als alles ging perfect, enkel wat groundsalutes niet.
Bij de laatste knallen natuurlijk weer rennen, althans, dat was snel voorbij, want blijkbaar doen ze dat alleen bij Fallas? :rolleyes: Wel leuke foto's, alleen wij hadden het hek al weg, die Spanjaarden bleven rustig man hahaha.

Rond 16:00 weer langs het plein gelopen, daar Taco (mantronix) en zijn dochter Merel tegengekomen op een bankje. Heel apart, er waren al geruchten over een nocturna, maar niemand wist het zeker te vertellen. Taco en ik hadden al goede hoop, want de palen stonden er nog en de touwen hingen er ook, normaal gesproken is dat toch aardig snel opgeruimd. :rolleyes: Hopen dan maar haha, ik en mijn vriendin liepen door richting Starbucks. Daar kwamen we echter niet, straat was afgesloten vanwege een optocht, we konden niet oversteken. :bonk:
Dan maar even wat van de optocht kijken, werd wat uitgedeeld, ik hoopte op een soort dagindeling en jawel, eindelijk zo'n blaadje bemachtigd en als laatste punt was er weer iets pyrotechnisch ingepland door Ricasa, hatseklats! :D Even aan een agent gevraagd hoe of wat, hele riedel, maar die wist het niet, enkel dat het na de optocht was... Nog even bij de Fallera's op de tribune gekeken, daarna maar weer richting het appartement, langs het plein. Op afstand zagen we de gekleurde vlinders alweer hangen haha, VET!, meteen sms-en naar de anderen en gevraagd aan de medewerkers van Ricasa hoe laat het zou gebeuren, tussen 21 en 22 uur was het antwoord, top! :D De groundsalutes die over waren gebleven in de middag, hingen er nu weer tussen, superrrr!

In de avond dus naar het plein, laatste stukje optocht gekeken en direct bij de hekken gaan staan, rond 21:30 knalde het er weer lekker op los, onaangekondigd, even zo'n 3 minuten volle bak vlammen haha, super hoor! Toch even de telefoon erbij gepakt voor de sfeerbeelden, slechte kwaliteit en slecht geluid, maar de reacties achteraf zijn goud waard wat mij betreft, onze ouders genoten volop haha! :D

+ YouTube Video

En hier nog wat fotootjes;

Prachtig verslag Mike, boeiend om te lezen, als ik jouw verhaal lees en de films zie kan ik maar 1 ding zeggen: een aanrader dit festival.!!

Prachtig verslag Mike, boeiend om te lezen, als ik jouw verhaal lees en de films zie kan ik maar 1 ding zeggen: een aanrader dit festival.!!

Zeker weten Fred, eentje om in gedachten te houden. Mocht ik de kans hebben, dan pak ik toch vaker een paar dagen Valencia mee in die week hoor haha, voor het weer is het ook goed te doen, heerlijk zo'n 30-33 graden gehad. :D

Oh man, die show van Martarello!
1 woord! ZIEK!

Daar stonden gruwelijk veel en goede single shots zegh.
WOW!

Zeker weten Fred, eentje om in gedachten te houden. Mocht ik de kans hebben, dan pak ik toch vaker een paar dagen Valencia mee in die week hoor haha, voor het weer is het ook goed te doen, heerlijk zo'n 30-33 graden gehad. :D

Hey Mike,

Deze foto's zijn echt goud waard man!!!
Die ga ik zeker op me hyves zetten haha.

Echt te gek gewoon om te zien dat alleen een aantal van die dwaze hollanders door de hekken heen rent haha.

Bedankt!

Gr Gerko

09/10/09 - Mascletà Día de la Comunidad Valenciana. Ricardo Caballer S.A. RICASA
filmed by :vivirlapirotecnia

+ YouTube Video

Back
Bovenaan