Waanzinnig festival dit, belachelijk goede shows gezien in de bedding waarbij Martarello absoluut nog heer en meester was ook!

Als groot liefhebber van single shots, hebben zij mijn hart gestolen die avond hoor, manman, wat een helden, nog nooit zoiets strak en mooi meegemaakt, werkelijk subliem!
Valenciana was een bekende show, gewoon een betere uitvoering dan met Fallas, langer ook, maar wel geschoten zoals we ze kennen, niet echt vernieuwend. Gewoon een brute show, lekker veel de lucht in rammen met mooie thema's en die telkens vol afsluiten, heerlijk! Finale van Valenciana was in mijn ogen wel ietsje beter, gewoon even wat meer gas erop, is toch altijd wel erg gaaf haha, merk je ook aan de reacties om je heen.
Mooie films hier te zien, ook de laatste Fred, echter wel zonde dat ze aan de verkeerde kant stonden, best veel last van de rook, hadden wij totaal niet, we stonden super!
Ik was dit keer een weekje als toerist naar Valencia met mijn vriendin + beide onze ouders, natuurlijk wel specifiek met dit festival gepland, maar de shows in de buitensteden hebben we niet meegepakt. Valencia zelf is overigens een bijzonder mooie stad, aanrader jongens.

Was leuk om ze eens mee te laten genieten met hetgeen wij met Fallas altijd bekijken, de opbouw, de castillo's, de mascletà en zelfs een nocturna haha, waanzinnig! Ze hebben werkelijk genoten, erg leuk om te zien hoe zij dan reageren na een finale, prachtig, stomverbaasd dat zoiets gewoon kan daar.

Mijn vriendin mooi zonder de oordoppen bij de mascletà's, zo hoort het haha, genieten!
Mascletà door Ricasa was ondanks dat er geen salutes gebruikt mochten worden, keihard, heerlijk! In de finale crackling blokjes en saluteblokjes gebruikt, die salutes uit die cakes gingen echt hard zeg, te gek gewoon, prachtig alternatief!

Ricardo zelf liep wat ongeduldig en rokend heen en weer, maar zo goed als alles ging perfect, enkel wat groundsalutes niet.
Bij de laatste knallen natuurlijk weer rennen, althans, dat was snel voorbij, want blijkbaar doen ze dat alleen bij Fallas?

Wel leuke foto's, alleen wij hadden het hek al weg, die Spanjaarden bleven rustig man hahaha.
Rond 16:00 weer langs het plein gelopen, daar Taco (mantronix) en zijn dochter Merel tegengekomen op een bankje. Heel apart, er waren al geruchten over een nocturna, maar niemand wist het zeker te vertellen. Taco en ik hadden al goede hoop, want de palen stonden er nog en de touwen hingen er ook, normaal gesproken is dat toch aardig snel opgeruimd.

Hopen dan maar haha, ik en mijn vriendin liepen door richting Starbucks. Daar kwamen we echter niet, straat was afgesloten vanwege een optocht, we konden niet oversteken.

Dan maar even wat van de optocht kijken, werd wat uitgedeeld, ik hoopte op een soort dagindeling en jawel, eindelijk zo'n blaadje bemachtigd en als laatste punt was er weer iets pyrotechnisch ingepland door Ricasa, hatseklats!

Even aan een agent gevraagd hoe of wat, hele riedel, maar die wist het niet, enkel dat het na de optocht was... Nog even bij de Fallera's op de tribune gekeken, daarna maar weer richting het appartement, langs het plein. Op afstand zagen we de gekleurde vlinders alweer hangen haha, VET!, meteen sms-en naar de anderen en gevraagd aan de medewerkers van Ricasa hoe laat het zou gebeuren, tussen 21 en 22 uur was het antwoord, top!

De groundsalutes die over waren gebleven in de middag, hingen er nu weer tussen, superrrr!
In de avond dus naar het plein, laatste stukje optocht gekeken en direct bij de hekken gaan staan, rond 21:30 knalde het er weer lekker op los, onaangekondigd, even zo'n 3 minuten volle bak vlammen haha, super hoor! Toch even de telefoon erbij gepakt voor de sfeerbeelden, slechte kwaliteit en slecht geluid, maar de reacties achteraf zijn goud waard wat mij betreft, onze ouders genoten volop haha!
En hier nog wat fotootjes;