[Dynasty] Spinning Blades

Viva la Bang

VWC Moderator
Forumleiding
Artikelnummer: 1603
Artikelnaam: Spinning Blades
Bruto Gewicht: 1300 gram
Netto Kruitgewicht: 230 gram
Aantal Schoten: 19
Effectomschrijving: Een 19 schots super whistle tail crossette cake: 1. spinnende fluitstaarten gevolgd door een rode crossette met crackling kern. 2.spinnende fluitstaarten gevolgd door een groende crossette met crackling kern. 3.finale van rode en groene crackling crossettes.
Tijdsduur: 20-25 seconden
Stijghoogte: 25 meter
Richtprijs: 24,00 euro
O.a. verkrijgbaar bij: Vuurwerkland.nl

+ http://www.youtube.com/watch?v=bewoQYaO_aQ" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
http://www.youtube.com/watch?v=bewoQYaO_aQ"> http://www.youtube.com/watch?v=bewoQYaO_aQ" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming èn bronvermelding.
Wij danken Wolff Vuurwerk voor deze informatie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo jammer dat er nog steeds potten zijn
die hoger zijn dan dat ze breed zijn.

Komt niet de stabiliteit ten goede jammer genoeg

Ja. een paar stenen en de boel is weer stevig maar toch....

Hmm, het is een zeshoekige pot, die vallen niet zo snel om lijkt mij.
Ben benieuwd wat het is, doet me denken aan Air Assault.

ik ben echt heel benieuwd naar alle nieuwe cakes van Wolff toch wel een importeur waar je veek van verwacht. Hopelijk worden we niet teleurgesteld!

Resterende info toegevoegd. Ik moet zeggen dat ik dit ook wel een topper vond hoor! Erg aparte combinatie van de crossette met crackling, die wel goed hard is! Deze komt zeker wel een paar keer in mijn collectie!

Favoriet van de avond! Vond hem goed! Kost wel 24 euro, maar dan heb je ook wel een hele gafe cake in de straat staan. Gewoon fluitende staart met crosette erboven, maar gevolgd door een fijne crackling wolk die goed hard gaat.

Toen ik de effectomschrijving las, was het even van: :shocked::shocked::shocked::shocked::shocked:
Dit klinkt freakin' goed! Hoe zijn de crossettes? Ploppen ze mooi uiteen in langdurig brandende sterren? Of zijn het van die halfbakken bursts met vier kleine balletjes?

Dank voor de referentie naar die film, Lars.
Helaas is het toch niet wat ik zoek :sad: Het is verdorie wéér een boeket! :mad: Noem dat dan ook geen crossette, meneer Wolff. Een crossette is wat anders dan een bombette met een burst en vier dikke sterren. Een crossette moet bijna geruisloos uiteen vallen (echt 'plop' zeggen, daar wordt geen 2 gram flash bij gebruikt) in vier brokken kruit. Ik had echt gehoopt dat dit een mooie crossette was die een crackling spoor achter liet, en geen burst met een boeket van crackling. Nu is het een dertien-in-een-dozijn cakeje.

Ben helaas ook een beetje teleurgesteld. Crossette is een van mijn favoriete effecten die maar schaars gezaaid zijn in de collecties. Voor het maken van een goede crossette is een zekere diameter vereist, maar ook de productiemethode is van belang. Zoals DarkSoul terecht opmerkt hoort de bombette bijna geruisloos te splitsen in vier richtingen. De breakcharge speelt hierbij een rol, maar ook de bouw van de bombette zelf.

Nu vind ik het effect van deze cake ansich nog best apart. Maar het rustige "romantische" karakter dat bij een Crossette hoort is helaas verloren gegaan. Het wolkje met crackling mag het dan (kennelijk) goed doen bij het grote publiek, maar voor mij werkt het als vervuiling op het effect.

Maar ik vind het wel goed dat Wolff het heeft geprobeerd. Het valt beslist niet mee (maar is niet onmogelijk) om met beperkte middelen (kaliber/kosten) een fatsoenlijk en consistent Crossette effect neer te zetten voor een consumentenpotje.

Cameo

Sluit me volledig aan bij de vorige twee commentaren. Dit is eerder een crackling pot met wat gekleurde sterretjes, dan iets anders. Crossettes zijn het zeker niet. Er hadden ook andere kleuren dan het simpele rood en groen gebruikt mogen worden. Neemt niet weg dat de crackling best lekker is.

edit: hoe kunnen ze het trouwens een crackling kern/pistil noemen? 't is toch groter dan de sterretjes...

Ook mijn mening. Ook al ben ik Belg en heb het soms moeilijk om de Nederlandse producten te beoodelen (want ik koop ze toch niet) vind ik de benaming die deze importeur aan dit effect geeft totaal oterecht.
Kleine vergelijking, indien ik mag, wil ik dan even maken met de Silent Beauty van Original Fireworks. Dat zijn volgens mij de echte crossettes zoals ze horen te zijn. En ik denk dat nog beter heel erg moeilijk wordt in consumentencakes.

Laatst bewerkt:
Dank voor de referentie naar die film, Lars.
Helaas is het toch niet wat ik zoek :sad: Het is verdorie wéér een boeket! :mad: Noem dat dan ook geen crossette, meneer Wolff. Een crossette is wat anders dan een bombette met een burst en vier dikke sterren. Een crossette moet bijna geruisloos uiteen vallen (echt 'plop' zeggen, daar wordt geen 2 gram flash bij gebruikt) in vier brokken kruit. Ik had echt gehoopt dat dit een mooie crossette was die een crackling spoor achter liet, en geen burst met een boeket van crackling. Nu is het een dertien-in-een-dozijn cakeje.

tjah, die harde burst heb je nodig door die crackling. Anders verspreidt de crackling niet goed!

Voor de rest ben ik het eens hoor, dat je bij een crossette alleen een klein plofje moet horen. Maar samen met de crackling is het niet anders:sad:

Een crosette heeft ook maar 4 sterren (het liefst met een klein tailtje), en dat was bij deze cake ver te zoeken. Mooie cake! Dat wel, maar absoluut geen crosette's.

Ik zie hem al in men straat staan, nu denk ik, opzich wel leuk, maar ik twijfel, of ik hem wel 24 euro voor neerleg.

deze crackling kom je niet overal tegen. dit is de crackling zoals hij hoort te zijn, fel, schel en hard. dit is ook de crackling die professionele bezigers graag zien in hun shows!

Back
Bovenaan