dusseldorf 22/07/2011

Vrijdag 22 juli 2011 kermis vuurwerk te Dusseldorf

Wat 110 jaar geleden begon als een feesttent met enkele attracties is uitgegroeid tot een kermis van indrukwekkend formaat. Jong en oud komen massaal af op de ‘grootste kermis langs de Rijn’ – zoals het 10-dagen durende feestspektakel in Düsseldorf ook wel genoemd wordt. Kermisattracties, biertenten, reuzenrad, achtbanen en andere waaghalzen attracties die in een modern attractiepark niet zouden misstaan bieden bezoekers een grote keuze aan vermaak. Het vindt dit jaar plaats van vrijdag 15 juli tot en met zondag 24 juli.

Het kermisterrein beslaat een oppervlakte van maar liefst 165.000m² langs de oever van de Rijn. Afgelopen jaar bezochten zo’n 4 miljoen bezoekers uit binnen- en buitenland de kermis. Wie van vuurwerk houdt moet de kermis vrijdagavond 22 juli bezoeken: vanaf 22.30 uur wordt de hemel spectaculair verlicht. Traditioneel is de maandag tijdens de kermis ‘Pink Monday’; ****’s en lesbiennes bezoeken dan in grote aantallen de kermis, een attractie op zich. VVV Düsseldorf biedt een speciale kermisarrangement aan met overnachting in een 3 – of 4 sterren hotel. Nadere informatie op www.visitduesseldorf.de.

Pink Monday
Pink Monday kan letterlijk vertaald worden want traditioneel kleurt de maandag roze. Tienduizenden ****’s en lesbiennes bezoeken het feestterrein dat voor de gelegenheid met roze ballonnen versierd wordt. Ook talrijke bierbrouwerijen grijpen het evenement aan om hun Altbier aan de man te brengen. In meer dan 42 tenten wordt het gerstenat getapt en er zijn optredens van bands en DJ’s.

Bereikbaarheid
Vanaf het centraal station van Düsseldorf is het kermisterrein met de metro in 6 minuten te bereiken. Tevens pendelt er een veerboot tussen het centrum en het kermisterrein aan de overzijde van de Rijn. Het Kermisarrangement met overnachting en ontbijt, gratis rit in de het reuzenrad, een Düsseldorf WelcomeCard en infopakket is er vanaf €52,- per persoon voor een tweepersoons kamer. De Kermis is geopend van maandag tot en met vrijdag vanaf 14.00 uur tot middernacht, zaterdag van 13.00 uur en zondag vanaf 11.00 uur.
Vanuit Nederland is Düsseldorf met de ICE trein snel bereikbaar. Wie met eigen auto gaat wordt via parkeerborden naar het parkeerterrein van het beursgebouw geleidt en met pendelbussen naar het kermisterrein gebracht.

Internet: www.visitduesseldorf.de

Hier zijn we dit jaar weer bij, gruwelijke kermis, zoiets kom je hier in Nederland nergens tegen en een leuke show erbij!
Word weer een mooi weekendje Dusseldorf:)

Hallo,

Wat is hier het maximaal kaliber wat ze schieten? En doen ze dat net als Köln vanaf een boot in de Rijn?

Dacht max 6 of 8 inch wat er vorig jaar geschoten werd. Het werd geschoten achter de schutzenfestzelt, grootste feestent die op de kermis staat langs de brug!

voor zover ik weet was het eerder max 12 inch daarna max 10 inch.
en tegenwoordig max 8 inch omdat ze alles aan 1 kant van de brug wilden houden.

(vanwege de veiligheidsafstand moet alles groter dan 8 inch veel verder weg staan)

Volgens mij was het vorig jaar max 6 inch.
Er stond volgens geen vuurwerk op een andere plek zoals de jaren er voor.

Maar ondanks het kaliber vroeger groter was is dit toch een show waar ik nog steeds ieder jaar naar uit kijk!
Ze schieten vanaf land, niet vanaf een boot (althans de voorgaande jaren)

Tip: kijk vanaf de grote brug, daar sta je het dichtste bij het vuurwerk + je kan het dan ook goed vanaf de grond weg zien schieten: Dat vind ik het mooie aan deze show

Ik kon er dit keer jammer genoeg niet bij zijn,maar het ziet er zoals wel gewend van Düsseldorf,weer prima uit! Voor diegene,die wel geweest zijn; die laatste shell moet je toch wel tegen je borst aan gevoeld hebben...

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt door een moderator:
nog wat foto´s van de opbouw.

GroteFoto-FJ3OBN63.jpg

GroteFoto-YESIREKL.jpg

GroteFoto-YF7YG8EH.jpg

GroteFoto-WV87FOSK.jpg

GroteFoto-T8VMYPAA.jpg

GroteFoto-CSKAUA8X.jpg

GroteFoto-YF3CBRNH.jpg

GroteFoto-ZL4F3NTO.jpg

GroteFoto-S7EVCQUD.jpg

GroteFoto-36LCKCEL.jpg

GroteFoto-M8GQ7OK8.jpg

GroteFoto-BLKUX6J4.jpg

Mooie foto's vinnie!
Nu ik dit zo zie heb ik wel beetje spijt dat ik niet ben gegaan!
Ik noteer um nu alvast voor volgend jaar:p!

Ja alleen deed hij t nu jammer genoeg hehe .

maar dat doet niet heel veel af aan de verschrikkelijke druk/dreun die ervan af komt:D

blijft machtig mooi die nico "knall-palmen"

Was mijn 5e x op rij in dusseldorf en vond dit wel een van de betere keren. ik mis ook niet eens de grootte kalibers zoals 2007 en 2008. al zou een 12" wel gaaf zijn tussendoor :p

Vinnie bedankt voor de mooie foto's, heb jij nog kunnen zien wat nou echt het maximum kaliber was?

het heeft misschien niks met vuurwerk te maken , maar toch wil ik wat foto´s delen van de kermis.
ik heb daar atracties gezien, die groter zijn dan bij een willekeurig pretpark.
oke en dan betaal je wel 7 euro voor een ritje in een achtbaan die 5 X over de kop gaat !!
ik hebook in een wild waterbaan gezeten. doe vanaf een meter of 12 naar beneden gaat.
hier maak ik later nog wel een filmpje van voor de liefhebber.
maar eerst wat foto´s van de kermis.

GroteFoto-PMN3BOKA.jpg

GroteFoto-PUYSERLR.jpg

GroteFoto-S7JGWTQK.jpg

GroteFoto-WTU6JXNY.jpg

GroteFoto-GDJ6KEXT.jpg

GroteFoto-BUNEB6XI.jpg

GroteFoto-TXHMRCW7.jpg

GroteFoto-YWFUBDBH.jpg

GroteFoto-NMRURHNF.jpg

GroteFoto-XQSDBSTS.jpg

GroteFoto-RZPBHHE8.jpg

Wow coole opbouw foto's

Wat was die ene mega saluut voor een ding? ik lees hierboven "palm (salute) shell?" Wauw die was HARD!

Verder ook weer een pratiche show waar wat mij betreft niet veel op aan te merken was.

Is idd een palm Shell, dacht 6" maar deze willen nog al eens doorslaan om t zo maar te noemen, en dan
Is t gewoon een gruwelijke salute!

Back
Bovenaan