Doe jezelf een schone straat kado

moontan

VWC lid
Doe jezelf een schone straat kado

Oud & Nieuw zit er weer aan te komen en dat betekent feest. Aftellen, proosten en dan snel naar buiten om van het vuurwerk te genieten.

Helaas is nieuwjaarsdag iets minder mooi om naar te kijken. De hele straat is bezaaid met vuurwerkresten. Dit is natuurlijk niet te voorkomen, maar opruimen kun je het wel.

Pak op 1 januari de bezem en ruim het vuurwerkafval op. Zo zwerven de vuurwerkresten niet alleen geen maanden meer rond, je voorkomt er ook mee dat kleine kinderen in aanraking komen met gevaarlijk vuurwerk dat nog niet is afgegaan.

Dus hierbij alvast een goed voornemen voor 2010:
Doe jezelf een schone straat kado !

Laatst bewerkt door een moderator:
Goede actie! Want buiten het gevaar voor kinderen is er ook nog de vervuiling, die is zo ongeordend dan en ja, dat gaat problemen veroorzaken OOIT.

Bij mij doet mijn vader het, de volgende dag. Maar zodra het moet doe ik het zelf wel, want ja, I hate garbage xD

Elk jaar 's ochtends vroeg met iedereen die gestookt heeft en de meeste ouders vegen. Is een uurtje werk en dan is alles weg en houd je toch nog een oranje straat over :)

Wat is er zo erg om door de vuurwerkresten de struinen? Ik vind dat je zelf ook het afval hebt gemaakt, dus dat het ook zelf opgeruimt mag worden. Zo erg heb ik het nooit gevonden. Vorig jaar was ik alleen pas rond 12 uur wakker en toen was de hele straat al bezig met opruimen. Geen tijd gehad voor day- after fotos. Lekker resterende dingen afsteken, mooie verhalen over het vuurwerk vertellen en aanhoren. Niets te gek!

goed idee deze campagne.
Ik zelf probeer altijd zoveel mogelijk op te ruimen.
Dat lukt niet altijd, soms vind je dan nog baby pijltjes of andere dingen september.

Ik vind het vegen nooit zo leuk, ik veeg altijd samen met mijn vader. Maarja inderdaad zoals Ruben het zegt, leuk om resterende dingen af te steken. Als we klaar zijn brengen we het vuurwerkafval ook nog naar de kringloop :)

En voor de gelovigen onder ons die weten wat de traditie is van de rode maten.
Doe zoals ik als je het wilt/moet laten liggen.:idea:
Pak een paar gieters water en giet die uit over de rode snippers zodat evt gestuiterde knallers goed nat worden en dus niks meer doen en probeer deze blindgangers er tussenuit te halen en gooi ze even in een emmertrje water achter je huis ofzo.:thumbsup:

grtz
Pyromaniac 1975

En voor de gelovigen onder ons die weten wat de traditie is van de rode maten.
Doe zoals ik als je het wilt/moet laten liggen.:idea:
Pak een paar gieters water en giet die uit over de rode snippers zodat evt gestuiterde knallers goed nat worden en dus niks meer doen en probeer deze blindgangers er tussenuit te halen en gooi ze even in een emmertrje water achter je huis ofzo.:thumbsup:

grtz
Pyromaniac 1975

Jij snapt het:)
Als je trouwens veel water over de rode matten resten gooit en het laat liggen, heb je kans dat de rode mat er over aantal maanden nog ligt.
Blijft dat zeg maar plakken aan de grond en dat is niet weg te krijgen.:bonk::D

Mischien een goeie tip voor iedereen....
maak de afspraak dat je best je vuurwerk bij iemand af wilt komen steken... maar als jij het dan betaalt en iedereen geniet mee....gewoon de afspraak maken dat de rest het dan opruimt:cool:
Doe het al jaren zo :P

Soms vier ik O&N bij mijn opa met de rest van de familie, dan ruimen we het gewoon snachts al op. Beetje sneu als je zonder opruimen naar huis gaat.:D

Goed voornemen! Echter ruim ik de straat altijd wel op, even vegen troep in zakken of dozen en naar het oud papier.

Straat wordt altijd meteen na het afsteken opgeruimd maakt niet uit hoe laat het is.
Zou niet willen dat kinderen gewond raken doordat ik mijn rotzooi laat rondslingeren.

Ook hier word altijd opgeruimd na het stoken, wij hebben hier een aantal olievaten staan waar we een vuur in stoken, hier gaat al het afval in. Opgeruimd staat netjes en het is ook gezellig na te borrelen bij een vuurtje.

Mooie campagne! Vind het alleen te gek voor woorden dat hier een hele campagne voor nodig is. Opruimen hoort toch gewoon bij het vuurwerk afsteken? Beetje triest als je anderen jouw rommel laat opruimen of het gewoon laat liggen!

Dit is een prima campagne. Zelf ruim ik direct naar het stoken alles op en wordt het op het vuur gegooid om zo helemaal geen resten meer te laten liggen.

dit is de zoveelste reclame over het opruimen van vuurwerk resten .
ik vind het een beetje raar dat sommige mensen gewoon niet te motiferen zijn om de rotzooi op te ruimen . want hoort namelijk ook bij deze traditie .

Opruimen hoort er gewoon bij inderdaad, zo houd je het veilig, maar ook leuk voor de mensen die er minder mee hebben, die waarderen het zeker wel dat je het dan opruimt. :)

IMG_7560.JPG

IMG_7564.JPG

Opruimen hoort er gewoon bij inderdaad, zo houd je het veilig, maar ook leuk voor de mensen die er minder mee hebben, die waarderen het zeker wel dat je het dan opruimt. :)

image

image

wat een rotzooi op die eerste foto, maar wat schoon op die 2e foto:shocked:
heb je een veeg wagen gehuurd ofzo:p

meestal ruim ik de grotere potten gelijk op als ik klaar ben met stoken maar de kleine dingen ruim ik altijd pas de volgende dag op.

Back
Bovenaan