Delfzijl 22-08-2009

Ontbrandingstoestemming vuurwerkbesluit (Vb)
Aan De Koster Pyro GmbH is een ontbrandingstoestemming op grond van artikel 3.3.2 lid 3a verleend voor het tot ontbranding brengen van professioneel vuurwerk en consumentenvuurwerk, op 22 augustus 2009 tussen 23.00 en 23.30 uur en op 24 augustus 2009 tussen 17.00 en 17.30 uur ter plaatse van de Buitenhaven / Visserijweg te Delfzijl.

Ontbrandingstoestemming vuurwerkbesluit (Vb)
Aan Wagenvoort Vuurwerk B.V. is een ontbrandingstoestemming op grond van artikel 3.3.2 lid 3a verleend voor het tot ontbranding brengen van vuurwerk op 22, 23, 24 en 25 augustus 2009 tussen 22.30 en 24.00 uur in de Buitenhaven te Delfzijl.

Welke van de 2 bedrijven schiet nou op de 22e?

Enig idee van de schaal hiervan? Heb het idee dat het bij zo'n groots evenement toch aardig wat kan zijn...

haha geen idee :p Mischien wel 2 tegelijk je weet maar nooit haha.

Ik zal mischien er Zaterdag wezen

Dat was best de moeite waard! Sowieso al om de prachtige schepen, maar ook het bijzondere showgeheel.

Vanaf een enorm schip van Wagenborgen werden eerst een enorm aantal mines en parelsalvo's afgeschoten, geholpen door deels gekleurde lichteffecten wat best mooi was. Daarop volgend gingen al die enorme schepen op Delfsail even hun toeters laten horen...gaaaaaf...
Ik stond recht voor 't ponton van Wagenvoort, waar een heerlijke barrage van een mix aan consumentencakes en shells tot ik vermoed 6" vanaf werd geschoten. Niet echt een lijn of opbouw te herkennen, gewoon vol gas stoken met die hap. Leuk! Met als toetje natuurlijk weer een scheepstoeterconcert. Erg leuke avond!

Werd trouwens ook een cake gschoten van swirling tails met salute... moest meteen aan Cafferata en Zena denken met hun nieuwe materiaal...als hun versies er eens zo uit zouden zien!

Eerste dag Delfsail afgesloten met groots vuurwerk (Video)

rjk7093.jpg

Delfzijl - Zaterdagavond was er aan het eind van de avond een spectaculair vuurwerk in de haven van Delfzijl.

Voor het vuurwerk was marco borsato in de haven, je kon wel op de koppen lopen. Op een gegeven moment mochten er geen nieuwe mensen meer de kade op, zo druk was het.
Al met al een geslaagde Delfsail. Tot en met dinsdag kunt u nog in Delfzijl terecht.

http://www.112groningen.nl/Groninge...ail-afgesloten-met-groots-vuurwerk-video.html

Was trouwens slecht georganiseerd bij dat concert van Borsato. Ik heb veel grote muziekevenementen meegemaakt en dit was gewoon brak. De doorgang van de kade naar het terreintje voor het podium was bizár smal. Er was een tent, waarvoor was me niet duidelijk, midden in de zijkant geplaatst waardoor er een minuscule ruimte links ervan overbleef om door op het terrein te komen. Mensen verzamelden zich dus voor die bottleneck, terwijl er wrs aan de verdere kanten van het terrein nog genoeg plek was (altijd zo bij grote festivals enzo)

Een groots spectaculair vuurwerk? Ach...dat vind ik dan weer overdreven. Het was wel mooi en vet doorstoken, maar imposanter was dat enórme schip van Wagenborgen wat er achter lag (die maandag gedoopt schijnt te worden) en waar bv. onder het vuurwerk van Wagenvoort met hogedrukspuit zo'n huuuuuuge watergordijn werd opgetrokken...
Leuk evenement hoor. Ik weet niet of het vuurwerk en geheel er omheen (ik denk dat Koster Pyro het mine/parel/lichtgedeelte vanaf dat schip verzorgde) elke avond hetzelfde is. De openingsavond is iig de moeite waard, en wrs de sluiting ook wel. Het is dat dat pas om 24u. begint op een doordeweekse dag, anders had ik er de €7 voor de trein nog wel weer voor over.

Er is geen consument afgestoken en de show is tot en met 4 inch

De swirling tails met salutes is een blok dat de thunderstorm heet en geloof me deze ga je van zijn levensdagen niet vinden bij een van de nieuwe 500gram producten. (dromen mag altijd uiteraard.

de shows van de middelste dagen zijn iets kleiner van formaat. de laatste show schijnt een soortgelijke als de eerste dag te worden.

Er wordt trouwes tot 4 inch geschoten en de swirling tails/salutes is geen consumentenvuurwerk. Dit wordt overigens ook niet gebruikt.
Het flowerbed is waarschijnlijk een thunderstorm en die zal je niet snel vinden binnen het consumentensegment.

Groet,

tot 4" maar? goh, wat kan dat nog groot zijn

bedacht me in bed idd nog dat ik de meeste effecten van de blokken nooit in 't consu.circuit had gezien, en het waarschijnlijk prof.blokken waren. Wordt dus bevestigd, waarvoor dank.

edit: haha, ja ik zal blijven dromen van dat swirling salute blok als een 500gr. consumentencake :D Wat een vet ding is dat zeg

Back
Bovenaan