De politie controleert extra op vuurwerk dat uit Duitsland afkomstig is.

ylke

VWC lid
De politie houdt extra controles op vuurwerk dat uit Duitsland afkomstig is.

Veel vuurwerk dat in Duitsland in supermarkten wordt verkocht, is in Nederland verboden. Het mag dan ook niet straffeloos de grens worden overgenomen.

Vuurwerk dat in Nederland toegestaan is, moet aan strenge veiligheidseisen voldoen en bij veel Duits vuurwerk is dat volgens de politie niet het geval. Ook de in Duitsland vrij verkrijgbare vuurwerkpistolen zijn in Nederland verboden.

Bron

Ga liever ergens anders op controleren wat een stuk schadelijker en of gevaarlijker is voor de mensheid dan op de personen die normaal en gekeurd vuurwerk in Duitsland gaan kopen :sad:

Weer een artikel waaruit blijft dat Nederland alleen de negatieve dingen van de EU wilt geven aan ons burgers...CE gekeurd vuurwerk of niet, vuurwerk uit t buitenland wat goedkoper is (en soms zelfs veiliger) HO maar.

Tja ze moeten toch belasting binnen krijgen, want als wij in duitsland gaan halen dan lopen ze hier belasting mis en dat mag niet ....

Als er een Nederlandse beschrijving op staat, het CE gekeurd is, en qua specificaties (kaliber, inhoud enz) binnen de Nederlandse wetgeving valt is er niks aan de hand lijkt me zo.

Vuurwerk dat in Nederland toegestaan is, moet aan strenge veiligheidseisen voldoen en bij veel Duits vuurwerk is dat volgens de politie niet het geval.

Klopt ook al helemaal niet.
Ook in Duitsland is het CE dus zijn de eisen net zo streng!!!

Als er een Nederlandse beschrijving op staat, het CE gekeurd is, en qua specificaties (kaliber, inhoud enz) binnen de Nederlandse wetgeving valt is er niks aan de hand lijkt me zo.

De overheid zal hier nooit never toegeven zelfs niet met het spreekwoordelijke pistool op het hoofd, het gaat alleen om de heilige euri.als nederland zou toegeven/toelaten is het hek van de dam, het is marktbescherming en garantie op geld voor de schatkist.om dat te bereiken gebruikt de overheid dingen als angst zaaien verspreiding van onjuiste informatie en vele andere trucks.

Jongens, het is en blijft illigaal in Nederland.
Vuurwerk uit Polen is toch ook CE gekeurd!
Dan zou dat ook gewoon moeten kunnen.
Niet half om half.

Vuurwerk dat in Nederland toegestaan is, moet aan strenge veiligheidseisen voldoen en bij veel Duits vuurwerk is dat volgens de politie niet het geval.

Klopt ook al helemaal niet.
Ook in Duitsland is het CE dus zijn de eisen net zo streng!!!

Sterker nog; de keuringen in Duitsland zijn een stuk strenger en proffesioneler dan hier in Nederland. (En dat geldt niet alleen voor vuurwerk)

Mag ik vuurwerk in het buitenland kopen?

Ja, maar alleen als het voldoet aan de eisen van de Nederlandse wet en er vooraf melding van wordt gedaan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. U mag vuurwerk alleen naar Nederland brengen tijdens de toegestane verkoopdagen. In bijvoorbeeld België en Duitsland gelden ook eisen aan de verkoop van zwaarder vuurwerk. Zo wordt u in België aan de hand van je paspoort of identiteitsbewijs geregistreerd.

bron: http://www.politie.nl/onderwerpen/vuurwerk.html#mag-ik-vuurwerk-in-het-buitenland-kopen

Ik zou zeggen probeer het uit, maar ik geloof niet dat het in de praktijk werkt maar succes ermee.

Mag ik vuurwerk in het buitenland kopen?

Ja, maar alleen als het voldoet aan de eisen van de Nederlandse wet en er vooraf melding van wordt gedaan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. U mag vuurwerk alleen naar Nederland brengen tijdens de toegestane verkoopdagen. In bijvoorbeeld België en Duitsland gelden ook eisen aan de verkoop van zwaarder vuurwerk. Zo wordt u in België aan de hand van je paspoort of identiteitsbewijs geregistreerd.

bron: http://www.politie.nl/onderwerpen/vuurwerk.html#mag-ik-vuurwerk-in-het-buitenland-kopen

Lekker verwarrend dus:

Ja, maar alleen als het voldoet aan de eisen van de Nederlandse wet en er vooraf melding van wordt gedaan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport.

Die politie maak er echt een zooitje van. Zeg dan gewoon nee, nu denken mensen dat ze in het buitenland mogen kopen. Wat eigenlijk ook mag vrij verkeer van goederen toch niet. Gek he dat mensen het niet meer snappen

Ik zou zeggen probeer het uit, maar ik geloof niet dat het in de praktijk werkt maar succes ermee.

Of het in de praktijk echt zo werkt geen idee, ben het wel met karol eens dat het nogal verwarrend is.
Feit blijft wel dat de politie de controles doet, en dat bovenstaande tekst op hun eigen site staat.

Zoals ik het lees zou je dus gewoon met de verkoopdagen 25 kilo vuurwerk per voertuig, wat voldoet aan de Nederlandse eisen, gebruiksaanwijzing, CE , etc etc, mogen halen in bv Belgie (denk aan een Zena cake box bv).....??

Zoals ik het lees zou je dus gewoon met de verkoopdagen 25 kilo vuurwerk per voertuig, wat voldoet aan de Nederlandse eisen, gebruiksaanwijzing, CE , etc etc, mogen halen in bv Belgie (denk aan een Zena cake box bv).....??

Ja, als het vuurwerk wat je meepakt binnen de gestelde eisen\wetgeving valt mag dat dus gewoon!

Back
Bovenaan