De aanloop naar de feestdagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ylke

VWC lid
Hoe beleef jij de aanloop naar de feestdagen en waar merk je aan dat we richting december gaan en de "dag der dagen".

Post in dit topic, wat je opvalt en beleeft naar de maand december toe en en dag der dagen.
Let wel, post alles wat te maken heeft met de maand "December".

Ik kreeg vandaag deze mail voor de kids met een trailer van de club van sinterklaas.

De Club van Sinterklaas & De Pietenschool Officiële Trailer (HD)

Voor mij komt het gevoel tot leven op dagen als vandaag. Als het donker word, ga je ineens wat ruiken wat je in de zomer meestal niet ruikt. Openhaard, misschien, denk echter dat t wat anders is. De lucht ruikt namelijk zo fris, zo schoon. En het geeft mij gewoon weer t gevoel dat we richting de winter en dus feestdagen gaan. Tuurlijk helpen ook al die stuff die je op tv/pc/buiten ziet. Maar voor mij is dit toch wel het eerste signaal dat t niet al te lang meer gaat duren. (En ik woon in Gouda, 70000 inwoners, dus je hoeft niet op t platteland/dorp te wonen om t zelfde te kunnen ervaren in mijn ogen).

Ik loop zelf als bijbaantje 2x per week de post, en ik moest 3 weken geleden al de eerste kerstkranten bezorgen voor van der valk hotels :p
En was laatst ook even in de sligro, en dat stond al helemaal vol met sinterklaas letters en pepernoten :D

Als ik pepernoten zie liggen krijg ik al een fijn gevoel. En op me werk bakken ze al oliebollen (bakkerij) dus het gevoel is er al!

hier op het werk gaan de pepernoten en chocolade letters ook al de deur uit voor aankomende week. En gisteren zag ik al een paar kerstspullen die ze ergens uit een hoekje hadden gehaald in de loods maar buiten dat op mij werk merk ik er weinig van. Maja licht misschien ook aan dit boeren gat :P

Klinkt misschien heel raar, maar bij mij komt altijd het gevoel als ik bepaalde muziek ga luisteren. Is natuurlijk vaak Christmas Station van Skyradio. Maar de eerste paar jaarwisselingen dat ik me echt met vuurwerk bezig gaan houden heb ik heel veel GreenDay geluisterd. Normaal luister ik vooral reggea, maar als de winter er aan komt val ik altijd weer terug op GreenDay en dergelijken. Op een bepaalde manier doet hun geluid en muziekstijl mij ongelofelijk aan openhaardvuur sneeuw en vuurwerk denken.

Het is denk ik net wat je gewend bent rond die dagen te doen wat jou weer het gevoel geeft.:)

Laatst bewerkt:
Hier in de supermarkt liggen de pepernoten en chocoladeletters weer al een week of 2 in de winkel.
Het wordt steeds eerder donker en ook een beetje kouder dus het gevoel begint al te komen:)

Klinkt misschien heel raar, maar bij mij komt altijd het gevoel als ik bepaalde muziek ga luisteren. Is natuurlijk vaak Christmas Station van Skyradio. Maar de eerste paar jaarwisselingen dat ik me echt met vuurwerk bezig gaan houden heb ik heel veel GreenDay geluisterd. Normaal luister ik vooral reggea, maar als de winter er aan komt val ik altijd weer terug op GreenDay en dergelijken. Op een bepaalde manier doet hun geluid en muziekstijl mij ongelofelijk aan openhaardvuur sneeuw en vuurwerk denken.

Het is denk ik net wat je gewend bent rond die dagen te doen wat jou weer het gevoel geeft.:)

Ik snap helemaal wat je bedoeld! Ik heb dat bijvoorbeeld als ik Maroon 5 of Phil Collins luister. Bij die nummers krijg je een warm gevoel of dan moet je daardoor aan vuurwerk denken. Kom denk ik ook omdat je die muziek veel geluisterd hebt een eerdere keer tijdens de feestdagen en dat je het daar dan mee associeert ofzo. Dat is het bij mij denk ik :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan