Crowdfunding voor blijvende invloed in Den Haag.

Mensen weten tegenwoordig het verschil niet tussen illegaal en legaal valt mij op, ze vinden vuurwerk gewoon niet leuk en noemen al het vuurwerk illegaal en gillen om een verbod lijkt het wel. Ze halen nu werkelijk alles uit de kast om op te roepen om een verbod van legaal vuurwerk en ontnemen honderduizenden (waarschijnlijk meer) mensen hun plezier en traditie af.

Journalisten en de rest van de sensatiemedia mogen wel eens op cursus qua kennis, want jullie bespelen (misschien wel bewust) de massa met onkunde en veel mensen nemen het als waarheid over.

Triest!

Laatst bewerkt:
Echt bizar dat de ziekenhuizen met dit statement komen. Werk al 25 jaar in zo'n toko en zie dagelijks heel wat andere ellende voorbij komen. Niet dat ik voor een alcoholverbod ben ( :biertje:), maar daar zouden we als land veel meer baat bij hebben. Nog nooit een ziekenhuis over gehoord ... :bonk:
Ik mag hopen dat "mijn" ziekenhuis niet met zo'n gek bericht komt, want dan moet ik nog in de pen klimmen ook.

Echt bizar dat de ziekenhuizen met dit statement komen. Werk al 25 jaar in zo'n toko en zie dagelijks heel wat andere ellende voorbij komen. Niet dat ik voor een alcoholverbod ben ( :biertje:), maar daar zouden we als land veel meer baat bij hebben. Nog nooit een ziekenhuis over gehoord ... :bonk:
Ik mag hopen dat "mijn" ziekenhuis niet met zo'n gek bericht komt, want dan moet ik nog in de pen klimmen ook.
De inkomsten door accijns op alcoholische dranken brengen zoveel geld in de staatskas dat ze daar niet snel een probleem van zullen maken. Volgens het CBS was dat in 2022 1,2 miljard. Dan mag het blijkbaar wel wat slachtoffers maken, zolang ze maar 18+ zijn (en dat is overigens niet het geval, verre van).

Idee voor HVLV/BRANCHE;

Maak een loterij met een bepaalde frequentie, eens per maand/kwartaal/half jaar/maand waar men loten voor kan kopen. Zo is het minder een 'goed doel' en meer een kansspel op iets moois waarbij je ook een goed doel steunt.

Dit wordt bij voetbalclubs vaak gebruikt om geld op te halen. Mensen zijn egoistisch en de kans op een mooie compound t.w.v. 300€ kan je net even over dat randje helpen voor een lot van €10.

Ik weet dat hier regelgeving aan zit, maar weet niet precies hoe die in elkaar steekt.

Back
Bovenaan