Consumenten show Jaarwisseling 2007 - 2008

Giron

VWC lid
Beste VWC-ers
Zoals beloofd is hier dan het oud en nieuw filmpje.

Afhankelijk van het volgende was het de bedoeling om deze consumenten show op muziek te gaan schieten.
Gezien wij niet de middelen hadden om dit te bewerk stellige hebben we dat dus op een andere manier opgelost.

Aan de hand van de voorbeeldfilmpjes konden wij aardig inschatten hoe lang een pot / cake zou duren.
Met deze gegevens zijn wij aan het rekenen geslagen en dus ook op zoek naar muziek.
Hier rolde uiteindelijk een schietlijst uit.
Omdat wij elke keer de potten die soms met vier tegelijk geschoten werden, moesten vervangen voor andere potten die opgesteld werden in een van te voren gemaakte schietbak, zie foto 1 en foto 2.

DSC_4077.jpg

DSC_4085.jpg

Door dit wisselen hebben wij soms een stilte van krap 30 seconden.
Alleen deze stiltes heb ik in de montage er weer uit geknipt zodat alles weer op de maat van de van te voren gekozen muziek kwam te liggen.

Ruim 50 toeschouwers kwamen om 1.00 uur bij elkaar om op veilige afstand alles te aanschouwen, en met succes kan ik je vertellen.
Ondanks de korte stiltes, liep alles rap door en waren wij met 25 minuten klaar.

De opening is met bengalen waarna er flink uitgepakt werd met een deel uit de Marijn collectie.
Halverwege gaan wij over naar Beco en Zena met tussendoor nog 20 pijlen van Zink.

Kijk en geniet van mijn eerste uitgedachte consumenten show waarbij ik mijn opgedane ervaring tijdens de diversen opbouwen van afgelopen jaar 2007 hier in het werk kon zetten, en naar ik zelf meen met succes.

Volgend jaar zijn ook de wacht tijden er uit want de tekeningen voor een schietkoffer liggen al klaar.

Veel plezier met deze consumentenshow die tijdens de jaarwisseling van 2007 naar 2008 geschoten werd.
Groetjes Giron

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Laatst bewerkt:
Giron, en gefeliciteerd, en grote complimenten voor deze geweldige bijdrage.
En dank dat je deze ervaring met ons wilt delen.
Jouw show brengt ons weer helemaal terug naar Oud en Nieuw, nu alweer een week geleden.
Het gekozen vuurwerk is top evenals de muziek, soms overheersend, soms rustig op de achtergrond.
Het vele applaus van het publiek( de straat komt mij erg bekend voor :p) is volkomen terecht.
Heerlijk om de Zware jongens van Marijn Vuurwerk op 7.40 minuut weer tegen te komen. Deze had ik ook, ik opende daar mijn oud en nieuw mee. Zorgt voor goed spektakel.

Ik heb nog een kleine vraag: waarom begon je pas om 01.00 ?
Wat deed jij en waar was jij op de avond/nacht van 31 december om 00.00.uur tot 01.00 uur? :p

Nogmaals bedankt, ik zal de film nog vele malen bekijken.

Groetjes
Fred

Laatst bewerkt:
Giron; Bedankt voor het posten van deze film.:cool:
Ik heb hem gedownload, full screen mode opgezet en het licht uitgedaan. Met het geluid in mijn oren is het een ware vuurwerkshow.
Erg goed gedaan, je hebt erg leuk opbouwend vuurwerk afgestoken. Het wordt steeds beter; elke fase is er weer een trapje extra.
En je hebt een daverende finale gemaakt zeg. Wat een geweld.

Oja en trouwens, geen autoschade gehad nog met die knallers:p?
:bye:

Haha gruwelijk man echt super!!!
Erg goed op de muziek gemonteerd en je had ook wel beetje geluk met een aantal combis van cakes die precies leuk hun effectjes wegtikten voor de muziek of niet??? :D
In ieder geval geweldig om te zien zo Giron!!!
Bedankt voor het delen!

Giron, en gefeliciteerd, en grote complimenten voor deze geweldige bijdrage.
En dank dat je deze ervaring met ons wilt delen.
Jouw show brengt ons weer helemaal terug naar Oud en Nieuw, nu alweer een week geleden.
Het gekozen vuurwerk is top evenals de muziek, soms overheersend, soms rustig op de achtergrond.
Het vele applaus van het publiek( de straat komt mij erg bekend voor :p) is volkomen terecht.
Heerlijk om de Zware jongens van Marijn Vuurwerk op 7.40 minuut weer tegen te komen. Deze had ik ook, ik opende daar mijn oud en nieuw mee. Zorgt voor goed spektakel.

Ik heb nog een kleine vraag: waarom begon je pas om 01.00 ?
Wat deed jij en waar was jij op de avond/nacht van 31 december om 00.00.uur tot 01.00 uur? :p

Nogmaals bedankt, ik zal de film nog vele malen bekijken.

Groetjes
Fred

Ik was eerst tot kwart over 12 naar veronica aan het kijken omdat ik daar twee dagen werkzaam was geweest.
Toen op mijn gemak naar buiten op 10 voor half 1 ff rond kijken.
drie plekken waar ze marijn schoten.
Dat kwam duidelijk boven de rest uit.
Toen om half 1 alles klaar gezet en tot 1 uur gewacht totdat iedereen geariveerd was.
de meeste wisten dat we om 1.00 uur zouden beginnen dus daar hebben we dan ook even op gewacht.
Inclusief mijn broer die uit het ziekenhuis kwam omdat zijn vrouwtje daar nog lag bij te komen van een bevalling en hij dit niet wilde missen en toch weg moest uit het ziekenhuis om half 1
Dus ik ben ook nog eens Ome Giron geworden op vrijdag de 28e.
Zo jij ook weer helemaal bij :p
Spreek je snel weer.
Groetjes Giron

Giron; Bedankt voor het posten van deze film.:cool:
Ik heb hem gedownload, full screen mode opgezet en het licht uitgedaan. Met het geluid in mijn oren is het een ware vuurwerkshow.
Erg goed gedaan, je hebt erg leuk opbouwend vuurwerk afgestoken. Het wordt steeds beter; elke fase is er weer een trapje extra.
En je hebt een daverende finale gemaakt zeg. Wat een geweld.

Oja en trouwens, geen autoschade gehad nog met die knallers:p?
:bye:

Nee gen schade helemaal niets.
alles was en is perfect verlopen.
Nu nog ff wachten op ....
De schietkoffer die k ga maken en dan is het helemaal top.
Groetjes Giron.

Haha gruwelijk man echt super!!!
Erg goed op de muziek gemonteerd en je had ook wel beetje geluk met een aantal combis van cakes die precies leuk hun effectjes wegtikten voor de muziek of niet??? :D
In ieder geval geweldig om te zien zo Giron!!!
Bedankt voor het delen!

Om je eerlijk de waarheid te zeggen zijn er maar twee dingen in gezet op de muziek.
De rest was wel degenlijk van te voren uitgedokterd
Te weten de opening van de eerste pot en het aller eerste schot van de zensation BOX uit de crowncollection.
Deze was tussen de Zilverblast van Crown gemonteerd.
Die twee gouden mines met blauwe puntjes en in het midden de zilvere spinners.

de rest! dat was allemaal doorgelond met ICI, 30 sec per meter, wasag, 18 sec per meter en Fysco groen, 1 cm per seconde.
Als je dan weet hoe lang een pot duurt kun je dit perfect timen zodat de volgende al weer aan zijn als de vorige bijna afgelopen is.
Hoe korter je deze lont maakt, des te sneller elkaar alles opvolgt en je dus zo naar een finale toe kunt werken zoals wij gedaan hebben.
Hopenlijk je voldoende te geinformeerd te hebben.
Groetjes Giron :)

Ja dit snap ik maar had het meer over de schoten van dezelfde potten die afgingen die toevallig? precies op de muziek gingen...
Dus niet het frontje maar echt het schot...

Ja dit snap ik maar had het meer over de schoten van dezelfde potten die afgingen die toevallig? precies op de muziek gingen...
Dus niet het frontje maar echt het schot...

Ooo die bedoel je.
Ik had alleen gekeken of de geschoten potten lekker in een ritme verwerkt konden worden en zo is de keuze op de gebruikte muziek gevallen en aan de hand daarvan omdat ik mijn audio al gekozen had, hebben wij de show geschoten.
Dan... als het lekker in het ritme valt krijg je al snel dat het presies klopt.
Groetjes Giron.

Hey Giron...
Wat een topshow heb je er van gemaakt zeg.
Die fontein aan het begin, djeeeeeeeeeeeeee hoezo hoog. Mooi ding, hoe heet ie? :devil:

Verder toppie gedaan volgend jaar weer?

:D

Hey Giron...
Wat een topshow heb je er van gemaakt zeg.
Die fontein aan het begin, djeeeeeeeeeeeeee hoezo hoog. Mooi ding, hoe heet ie? :devil:

Verder toppie gedaan volgend jaar weer?

:D

Jep, volgend jaar weer maar dan alles via de schietkoffer.
:wink: Giron

Top show Giron. Daar kan een gemiddelde professionele beziger in Nederland nog wat van leren. Duidelijk dat hier niet onbezonnen te werk is gegaan en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Chapeau.

Mooie cakes en dergelijke maar ik vind het jammer dat er flink geedit is. Je hoor applaus van 5 keer zoveel mensen dan er staan en ik zie beelden door elkaar komen die op dat moment daar niet zouden horen.

Ik vind de toppers in de film de knalcake en de fluit naar rode peony's. Erg goede cakes en volgend jaar zeker in de collectie.

Mooie cakes en dergelijke maar ik vind het jammer dat er flink geedit is. Je hoor applaus van 5 keer zoveel mensen dan er staan en ik zie beelden door elkaar komen die op dat moment daar niet zouden horen.

Ik vind de toppers in de film de knalcake en de fluit naar rode peony's. Erg goede cakes en volgend jaar zeker in de collectie.

De knalcake waren 12 cake's van Fero/Kruiterij en er zijn inderdaat stukken die elkaar overlappen qua beeld, maar dat komt omdat ik de stiltes er tussen uit gehaald heb omdat wij blokken moesten wisselen.
De fluit naar rode peony is de Zware jongens box met cake A en B.
Aan het audio (publiek is niets gedaan!)
De mensen die jij ziet waren de eerste mensen die van een parkeerplaats af kwamen, daarna is de camera uit gegaan jammer genoeg.
Helaas had de cameraman geen oog voor het publiek.
Volgend jaar beter zullen we maar zeggen.
Want dan gaat ik volledig electronisch.
Giron.

wat een geweldig filmpje, echt schitterend
er zijn maar weinig filmpjes van rond de 10. min van siervuurwerk die ik afkijk maar
deze was echt wel de moeite waard:D

Wat een geweldige show Giron!
Ik heb er echt van genoten wat een waar spektakel.
Hoeveel heb de hele show nou gekost als ik vragen mag?

Wat een geweldige show Giron!
Ik heb er echt van genoten wat een waar spektakel.
Hoeveel heb de hele show nou gekost als ik vragen mag?

dat mag je best weten.
Als je inkoop kan krijgen zit je snel op 1000 eurie maar dan is het meer en deel 500 Gram.
Ik denk als je de standaard verkoopsprijs hanteerd dat je dan op ruim het dubbele uit komt.
Hopenlijk kan je hier wat mee en bedankt voor je compliment.
Groetjes Giron

dat mag je best weten.
Als je inkoop kan krijgen zit je snel op 1000 eurie maar dan is het meer en deel 500 Gram.
Ik denk als je de standaard verkoopsprijs hanteerd dat je dan op ruim het dubbele uit komt.
Hopenlijk kan je hier wat mee en bedankt voor je compliment.
Groetjes Giron

Zoiets dacht ik al, dit word mijn eerste show dus zoveel geld ga ik niet redden en zoveel geld kan ik nog geneens krijgen omdat ik nog maar 14 ben.
Ik hoop dat ik over aantal jaren of als ik volwassen ben ook zulke shows kan maken of zelfs nog groter, zometeen ga ik nogmaals je show kijken:p haha:p

Zoiets dacht ik al, dit word mijn eerste show dus zoveel geld ga ik niet redden en zoveel geld kan ik nog geneens krijgen omdat ik nog maar 14 ben.
Ik hoop dat ik over aantal jaren of als ik volwassen ben ook zulke shows kan maken of zelfs nog groter, zometeen ga ik nogmaals je show kijken:p haha:p

Dat is altijd goed te horen.
En dat je pas 14 bent maakt helemaal niets uit.
Het belangrijkste is ongeacht je leeftijd, dat je weet waarmee je bezig bent en het veilig doet.
Of de show nou 200 of 1000 kost, het gaat er om dat je in bijde gevallen je herzens gebruikt en dat doe je volgens mij wel.
Je bent er serieus mee bezig en dat is een goed teken.
We kunnen dus nog veel van jou gaan verwachten in de toekomst man.
Keep up the good work.
Groetjes Giron.:wink:

Dat is altijd goed te horen.
En dat je pas 14 bent maakt helemaal niets uit.
Het belangrijkste is ongeacht je leeftijd, dat je weet waarmee je bezig bent en het veilig doet.
Of de show nou 200 of 1000 kost, het gaat er om dat je in bijde gevallen je herzens gebruikt en dat doe je volgens mij wel.
Je bent er serieus mee bezig en dat is een goed teken.
We kunnen dus nog veel van jou gaan verwachten in de toekomst man.
Keep up the good work.
Groetjes Giron.:wink:

Haha, echt wel :p
Ik ben nu al aan het sparen trouwens hahaha:p
Even werk zoeken zodat ik een grotere show kan geven, maar met dat geld bedoelde ik dat ik niet aan zo'n veel geld kan komen nog:sad:
Me ma vond het al hartstikke veel geld wat ik vorig jaar had uitgegeven (220 euro) maar ik vind dat ik dat zelf mag uitmaken het is gewoon een grote hobby en ben er hartstikke veel mee bezig.
Ik ga even goed kijken voor me lijstje ik laat het wel even via PM aan je zien kan je misschien wat tips geven anders word me lijstje weer verwijderd:frusty:

:bye::bye:

Back
Bovenaan