Chinees Nieuwjaar Helmond 2014

pyrogrammer

VWC lid
Afgelopen maandag vond er in Helmond het Chinees Nieuwjaar plaats.
Men vind dat het Chinese volk as. vrijdag hun eigen feest mag vieren, daarom dat deze show plaatsvond op de maandag. Na mooie optredens van diverse Chinese artiesten vertrok er een lampionnen optocht naar de Kasteeltuinen van Helmond. Daar vond een waar spektakel plaats van dik 10 minuten met Licht- Laser, vlammen en als knaller een mooie vuurwerkshow. Op Chinese geluiden werd er een mooi lichtspel neergezet, met (hoe toepasselijk) een paard in galop. Net wanneer de knop was ingedrukt, kwam er een hevige regenbui over de Kasteeltuinen heen waardoor het even doorbijten was in de kou. Maar de show maakte het uiteindelijk helemaal goed.
Bij Chinees Nieuwjaar houdt men nog steeds vast aan de traditie, zoals vaak te zien met de bekende Chinese Rollen. Helmond wilde dit jaar echt eens iets anders, waar China zelf ook heel goed in is. Een mooi slotspektakel!

Er zijn verschillende filmpjes verschenen, van Omroep Brabant de ED.nl. Maar ikzelf heb ook de show gefilmd.

Heel veel kijkplezier.

Film: Pyrogrammer HD Fireworks Movies

:bye:

Leuke show. Was er graag bij geweest. Ik had echter als datum voor de show 31 januari in mijn agenda staan aangezien dat de dag is waarop het Chinees nieuwjaar is. Helaas was de show aan aantal dagen eerder. Zal vast het tijdsverschil tussen Beijing en Helmond zijn :bonk:.

Iemand een idee welk bedrijf deze show heeft verzorgd?

Wauw... Ik schrok, ik dacht heeft hij nou dezelfde account-naam als ik?

Daarbij was het echt een grappig showtje, nog geen 3 minuten écht vuurwerk, maar in die minuten een flink geram! Mijn broer en ik stonden te kijken, we dachten consu blokjes, maar ik denk niet dat dit alleen consumenten was :p :p

Hierbij dan mijn video, van een andere hoek:

Wauw... Ik schrok, ik dacht heeft hij nou dezelfde account-naam als ik?

Daarbij was het echt een grappig showtje, nog geen 3 minuten écht vuurwerk, maar in die minuten een flink geram! Mijn broer en ik stonden te kijken, we dachten consu blokjes, maar ik denk niet dat dit alleen consumenten was :p :p

Hierbij dan mijn video, van een andere hoek:

Haha ja onze namen lijken best op elkaar, kwam ik pas achter na het aanmaken van mijn account anders had ik wel een andere naam genomen.

Ff ontopic jou filmpje ziet er ook goed uit ook geluid is goed:)

Hahaha toeval :D Zeker mogen jullie je filmpjes delen. Zijn wij heel erg enthousiast over. Nee dit heeft RFI niet geschoten. Volgens mij weet iemand anders wel wie dit geschoten heeft :D
In ieder geval heb ik enkel Showtime vuurwerk in mijn handen gehad enja PSE. Geen professioneel vuurwerk hier! Maar kun je nagaan dat je met Showtime erg goede shows kunt maken. De volgende show van ons zal snel volgen :) In ieder geval leuk dat jullie enthousiast zijn. Vinden we leuk!

Deze show is geschoten door Cafferata, het ontwerp kwam van de Houtse Bazar.
Enkel showtime is geschoten dus het betrof enkel consumentenvuurwerk en PSE.

Dan mag mij wel eens verteld worden welke blokjes dat op het eind zijn? Die lens is vrij wijd en alsnog komt dat goud buiten beeld.
Wel petje af als het echt met alleen consu is geschoten.

Aanvankelijk heb ik zoveel beelden gezien dat ik dacht van laat maar zitten, even geen zin in. Wat mij er toe overhaalde toch te gaan kijken was het verslag van die dag.

Op basis van dat verslag en bijbehorende beelden krijg ik de indruk dat er een echte liefhebber de moeite heeft genomen om zijn ervaring en beelden te delen. Op deze manier komt voor mij het juiste gevoel met betrekking tot de hobby helemaal naar boven. Dit is waarom ik mij ooit aangemeld heb op fora.

Bedankt voor deze bijdragen. Super!

Goedzo. Ik ben blij dat ik jullie heb kunnen overtuigen want het was voor mij een kick toen de finale was geweest. We willen gewoon lekkere shows maken en de vuurwerkpassie is bij ons als een echte fan! Maar prof. Was het echt niet. Idd de Brocade Finale plus van te voren nog een ander goud blokje van cafferata.
Heerlijk grrrr.

Laatst bewerkt:
images

Is een afbeelding uit een film, maar wilde m toch niet onthouden.

bff1ec988a8b11e39b1912477b2023c1_8.jpg

Back
Bovenaan