Chinees Nieuwjaar Den Haag - 1 februari 2025

Added to Calendar: 01-02-25

pyrofan#1

VWC Moderator
Forumleiding
Provincie: Zuid-Holland
Stad/dorp: Den Haag
Datum: Zaterdag 1 februari 2025
Tijdstip:
Openingsceremonie: Tijd: 12:30u - Locatie: Gedempte burgwal
Optocht draken- en leeuwendans met vuurwerk: Tijd: 13:15u - 18:00u - Start locatie: Gedempte burgwal

Schietbedrijf: Pyrofoor
Max. kaliber: 100k rollen / Chinese ratelbanden
Bijzonderheden: Viering Chinees nieuwjaar

Bron: https://www.chineesnieuwjaarfestival.nl/#programma

Daar hebben ze ooit nog wel eens andere rollen gestookt ipv de pruttelmatjes in de filmpjes :sad:

Gelukkig gaat dit jaar Pyrofoor weer over de rollen, die schieten vaak Triplex of Broekhoff rolletjes. Knallen beter dan de Heron rollen die Dreamfireworks schiet, maar natuurlijk is het allemaal dikke niks vergeleken met de rollen uit het verleden en dan heb ik het nog niet eens over de jaren 90 rollen.

In ieder geval wordt het heerlijk zonnig weer vandaag, dus ik laat deze kans om heerlijk kruit te snuiven niet liggen. Hopelijk hebben de rollen vandaag wel een goede eindbol. :angel:

Afgelopen zaterdag ook in Den Haag geweest voor de viering van het Chinees Nieuwjaar. Ik heb in mijn jeugd al heel wat edities meegemaakt en het was toch wel een beetje nostalgie om weer een editie bij te wonen.

De dag begonnen bij een goede bakker aan de rand van Chinatown om vervolgens richting de openingsceremonie te lopen. Daar kwam ik al direct de eerste bekenden tegen. De opening viel wat tegen. Ontzettend druk, echt rijen aan mensen voor ons en dus geen zicht op het vuurwerk. Uiteindelijk strategisch opgesteld en in de Wagenstraat hadden we meer geluk.

Screenshot_20250203_204225_Gallery.jpg
Screenshot_20250203_204241_Gallery.jpg
Screenshot_20250203_204320_Gallery.jpg
Eenmaal daar werd het steeds gezelliger, want er kwamen steeds meer forumleden en bevriende liefhebbers bij. Het blijft leuk om de hobby samen te kunnen delen. Het was de bedoeling om maar even te gaan, maar vanwege de onderlinge gezelligheid veel langer blijven hangen. Uiteindelijk werd het steeds rustiger qua publiek, waardoor we keer op keer vooraan konden staan en dat is dan toch wel fijn voor de beleving. Het weer was echt perfect, goed koud, zonnig en een mooie blauwe lucht en een klein zuchtje wind. Perfecte omstandigheden voor vuurwerk overdag. Tussendoor nog even langs slagerij Dungelmann gelopen voor het welbekende broodje pittige bal om vervolgens de laatste rollen nog even mee te pakken.

Screenshot_20250203_205414_Gallery.jpg

Ik was blij verrast door de kwaliteit van de rollen. Er werden meerdere batches afgestoken en vooral de eindbommen verschilden wel per batch, maar al met al prima rollen. Zeker in de smalle straten van Chinatown. In de 90's en 00's ging het er uiteraard harder aan toe en dat waren echt geweldige edities maar al met al vond ik het super tof om de opkomst van medeliefhebbers te zien en heb ik er echt van genoten. Ook nog wat souvenirs kunnen scoren, dus wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

Screenshot_20250203_204410_Gallery.jpgScreenshot_20250203_204438_Gallery.jpgScreenshot_20250203_204459_Gallery.jpgScreenshot_20250203_204008_Gallery.jpgScreenshot_20250203_204022_Gallery.jpg
Screenshot_20250203_204030_Gallery.jpg

Back
Bovenaan