Brussel 17-04-2008

moontan

VWC lid
Waar: Brussel, Belgie
lokatie: Atomium, heizelvlakte, square de l'Atomium
tijdstip: 22:15
firma: voor zover nu bekend Pyro4 en Feu & Metal
kaliber: prof

Ter gelegenheid van de 50e verjaardag van de expo en het Atomium, de opening van 3 grote tentoonstellingen van het ASB en het Algemeen Rijksarchief, het tijdelijke paviljoen én de opening van Art Brussels (hele grote beurs voor hedendaagse kunst) zal er op 17 april om 22:15 een hoogstaand vuurwerk op muziek worden afgeschoten vannaf onder andere de bollen van het Atomium.

Reeds eerder was het Atomium decor voor een groots vuurwerk. Zo werd er een groot vuurwerk geschoten ter gelegenheid van de heropening van het Atomium in 2006:

atomium_2.jpg

atomium_27.jpg

atomium_1.jpg

*FILMPJE*

Ook in 2007 was het Atomium wederom decor van een vuurwerk vannaf de bollen. aan de voet van het atomium werd een groot concert gegeven. Dit ter gelegenheid van het 50 jarig bestaan van het verdrag van Rome:

Brussel_50JR_EUROPA_24-3-2007_031.jpg

Brussel_50JR_EUROPA_24-3-2007_023.jpg

Brussel_50JR_EUROPA_24-3-2007_041.jpg

*FILMPJE*

http://www.brussels-expo58.be/home.html

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het vuurwerk van vorig jaar gezien. De opzet van het vuurwerk op de bollen te plaatsen was wel te bewonderen. Er werden ook mooie shells gebruikt.
Ze hebben er vorig jaar veel werk aan besteed. Daarom vond ik het spijtig dat het vuurwerk niet zo mooi overkwam. Zeker als je weet dat ze toch hun best hebben gedaan qua opzet. Hopelijk dit jaar beter.

Nlu hier ben ik absoluut niet bij, puur om het feit van de show van vorig jaar.
Als ik weer aan denk word ik weer gek, bijna 9 uur rijden voor een *****n show.

En het kan aan mij liggen, maar ik heb vorig jaar geen shell's gezien.

Nlu hier ben ik absoluut niet bij, puur om het feit van de show van vorig jaar.
Als ik weer aan denk word ik weer gek, bijna 9 uur rijden voor een *****n show.

En het kan aan mij liggen, maar ik heb vorig jaar geen shell's gezien.

je moet het niet gaan vergelijken met het jaar ervoor he ;) vele denken van oww een nieuwe jaar nieuwe show.. uhm. vorig jaar werd ook geschoten dus ga maar niet bezoeken omdat jaar ervoor behoorlijk slecht was.

Dat klopt,

Je kan en mag dat niet vergelijken. Daarbij Omepje, ga eens in Nederland proberen om alleen al dát mogelijk te maken zoals men vorigjaar het atomium deed.. Vergeet het maar.

Deze aanstaande show zal denk ik wel een heel stuk groter zijn kwa opzet dan vorigjaar, toen het alleen op de bollen was. Ik ben er zo ie zo. Het Atomium is een prachtig decor voor een vuurwerk. zeker vannaf de bollen.

In 2006 (dat bedoeld mascleta ook denk ik) was het én op de bollen én gewoon met mortieren, blokken en dergelijke vannaf de grond. Ik denk dat dit ook aanstaande keer zal zijn. in 2006 schoot men er nog 1x 10 inch (spaans) weg. dus zeg niet dat die vuurwerken er saai zijn :p

/edit: heb het artikel uit de kalender over Moontan zn kranten artikel gezet

Laatst bewerkt:
Ja, vorig jaar werd ook gezegd dat het een groote en mooie show zou werden met grote kalibers.

En ik heb vorig jaar tog echt wel een betere/mooiere show in Nederland gezien dan in Brussel.
Dit was op paleis het Loo.

Maar goed, ik geef alleen mijn menig, en als jullie gaan, heel erg veel plezier en ik hoop voor jullie dat ze het dit jaar wel waar maken.

Maar voor mij geen 2de keer Brussel

Ja, vorig jaar werd ook gezegd dat het een groote en mooie show zou werden met grote kalibers.

En ik heb vorig jaar tog echt wel een betere/mooiere show in Nederland gezien dan in Brussel.
Dit was op paleis het Loo.

Maar goed, ik geef alleen mijn menig, en als jullie gaan, heel erg veel plezier en ik hoop voor jullie dat ze het dit jaar wel waar maken.

Maar voor mij geen 2de keer Brussel

Meningen zien we graag hierzo :wink:

Maar goed,

sorry hoor, maar het Loo kun je nou niet bepaald vergelijken met het totaal digitaal geschoten vuurwerk van Brussel. Want ik vond het Loo nou niet bepaald óp muziek. Ik zou je toch eens aan willen raden wat vaker shows in het buitenland te bezoeken zoals in Duitsland én in Belgie. Want als jij het Loo het summum vond... Dan heb je misschien nog niet zoveel gezien.. Ja ik weet het verders niet hoe of wat voor je. En Brussel zou ik ook maar heen gaan als ik jou was.

En dat is mijn mening. :)

Maar goed,

sorry hoor, maar het Loo kun je nou niet bepaald vergelijken met het totaal digitaal geschoten vuurwerk van Brussel. Want ik vond het Loo nou niet bepaald óp muziek. Ik zou je toch eens aan willen raden wat vaker shows in het buitenland te bezoeken zoals in Duitsland én in Belgie. Want als jij het Loo het summum vond... Dan heb je misschien nog niet zoveel gezien.. Ja ik weet het verders niet hoe of wat voor je. En Brussel zou ik ook maar heen gaan als ik jou was.

Bedenk wel dat ie vanuit Enschede moet komen, dan is een tegenvaller in Brussel al snel een goed argument om de volgende keer over te slaan. De film komt er wel, mocht dat wel bevallen, kan ie altijd volgend jaar weer beslissen. :wink:

Ik vind de foto's prachtig, locatie is ook perfect, maar als ik die film zie en dan bedenk hoe lang de reis zal zijn, nee, ook niet mijn eerste keus in dat geval. :wink:

Vorig jaar zijn er 2 shows geschoten vanaf het atomium. De eerste show was voor de heropening van het atomium. Dit was een muzikaal vuurwerk met bommen. Enkele weken late werd er terug een show geschoten ter afsluiten van een concert aan het atomium. Dit duurde maar enkel minuten met enkel mines en tail effecten.

Vorig jaar zijn er 2 shows geschoten vanaf het atomium. De eerste show was voor de heropening van het atomium. Dit was een muzikaal vuurwerk met bommen. Enkele weken late werd er terug een show geschoten ter afsluiten van een concert aan het atomium. Dit duurde maar enkel minuten met enkel mines en tail effecten.

Je zit fout Mascleta hahaha :D De eerste die grote show. die hebben we toen gezien vannaf de ingang van het beursgebouw. Dit was op 15-4-2006. even ervoor kwam de regen nog met hele zee containers tegelijk uit de hemel (weet je nog? :wink: ) We hebben toen nog staan schuilen in dat mini poortwachters hokje :D

De 2e show, ter viering van het 50 jarig bestaan van het verdrag van Rome was op 24 maart 2007 :p En toen stonden we helemaal aan de andere kant tegen een fontein aan.

bij die tweede show moesten we toen echt kilometers ver omlopen van de politie om bij onze autos te komen :angry:

Maar goed,

Ik vergelijk het ook niet, ik zeg alleen dat ik die show mooier/beter vond dan die van Brussel. Maakt niet uit of het digitaal geschoten is of niet. Mij teminste niet.

En je wil mij aan raden om vaker show te gaan bezoeken in het buitenland?
Heb jij enig idee hoeveel ik er paar jaar bezoek? Ik vind het nou niet echt aan jou om voor mij te bepalen dat ik meer shows moet gaan bezoeken, of wel?

Ik vind het een beetje arrogant over komen van jou kant, om te zeggen dat ik nog niet zoveel gezien heb.

En dit is mijn menig.

Maar goed, nu weer ontopic lijkt mij zo.

Ik heb geen idee hoeveel je er per jaar bezoekt, daarom dat ik ook zeg dat ik je verder niet ken. Het is geen verwijt ofzo. Wat ik je wél wil meegeven, is dat je op voorhand (omdat je iets anders verwachte , dan dat je te zien kreeg vorige keer) niet kan gaan lopen oordelen op iets wat nog niet geweest is.

Ik wil helemaal niet arrogant overkomen, maar ik kan het gewoon niet hebben als er van te voren al geoordeelt wordt, voordat iets geweest is. Snap je. Dat Brussel de laatste keer nou niet bepaald groots was ben ik direct met je eens. Maar dat hoeft deze keer toch zeker niet weer te zijn?

als ik je shows in het buitenland, in dit geval Duitsland, mag aanraden (Enschede was het he?) Dusseldorf (Japantag & kermisshow) Duren kermisvuurwerk, de Rijn in flammenvuurwerken, Keulen, Bonn Misschien voor jou wat makkelijker aan te rijden Hannover. Desgewenst kun je ook met ons meerijden dan.. want de shows van het vuurwerkfestival van Hannover zijn altijd een aanrader.

Voor Belgie, ook diverse waaronder de vuurwerken van het vuurwerkfestival van Knokke-heist, kermisvuurwerk op muziek van Kapellen, Bevrijdingsvuurwerk Deurne, Gentsefeesten vuurwerk. enzovoorts.

Maar goed. Ik heb een mailtje die kant uitgestuurd voor meer info. Want ik deel best jou mening dat je bang bent dat het weer alleen 5 minuten op de bollen is. Ook ik wil meer natuurlijk.

PERSBERICHT VOOR DIRECTE RELEASE:

Op 17 april zullen de feestelijkheden nav. de 50ste verjaardag van het Atomium en de Expo 58 geopend worden met een groot vuurwerk. Voor deze gelegenheid zullen de Eeuwfeestlaan, het Louis Steens Plein en de Atomiumsquare – André Waterkeyn vanaf 7 uur ’s ochtends verkeersvrij zijn.
Het Atomium zal uitzonderlijk sluiten om 16u.

Het vuurwerk zal afgeschoten worden om 22u15 van op de Atomiumsquare. Iedereen is van harte welkom om dit vuurwerk gratis “live” te komen bewonderen. Het zal ook rechtstreeks te volgen zijn op de blog van het Atomium.

Voor de personen die het vuurwerk “live” willen meemaken, is het aan te raden om het openbaar vervoer te nemen. Twee plaatsen, om het spektakel te bewonderen, zijn bereikbaar met de metro:
- in het Zuiden (Sint-Lambertusplein): de stations Stuyvenberg (via de Jean Sobieskilaan) en Houba – Brugman (via de Reper Vrevenstraat)
- in het Noorden (Eeuwfeestlaan, voor Paleis 5 van het tentoonstellingspark, het beste zicht!): de stations Heyzel en Koning Boudewijn (via de Keizerin Charlottelaan).

2 VIP-parkings (enkel voor de genodigden) zijn bereikbaar :
Parking Buro & Design Center: (Ingang : Heyzel Esplanade) bereikbaar via de Romeinsesteenweg en de Madridlaan.
Parking 2 Fashion Gardens : (Ingang: Madridlaan): bereikbaar via de Romeinsesteenweg.

Wij heten iedereen welkom op dit grote verjaardagsfeest!

Laatst bewerkt:
op de site van het VRT nieuws is een filmpje te zien met wat korte fragmenten van de opbouw van het vuurwerk van deze avond.

Filmpje is hier te zien: http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/mediatheek/1.288416

En voor die mensen die vanavond thuis blijven, het vuurwerk is live te volgen via de site van het Atomium op http://blog.atomium.be/

Verder zend de vlaamse publieke omroep "Canvas+" het event live uit deze avond. Vannaf 20:40 kun je terecht op dit digitale canaal voor een anderhalf uur durende live show vannaf het dak van het Amerikaans Theater.

Ik weet niet of dit digitale kanaal ( zoals bv Nederland 4 enzo) ook in Nederland te vangen is.. Zo niet dan kun je altijd nog kijken naar de samenvatting van dit evenement a.s zondag vannaf 20u55 tot 21:40 op de Normale Canvas, die voor veel mensen hier onder ons ( zeker de mensen uit Brabant, zeeland en Limburg is deze analoog gewoon te vangen via de kabel) is te vangen alsnog te zien!

Het vuurwerk begint om 22:15! deze avobnd!

Laatst bewerkt:
Ja ik heb zojuist ook naar Canvas gekeken en de directeur vertelde op tv over de bierkratten en de show.

Ik kan deze zender gewoon via de kabel ontvangen.

Let wel op, het is Canvas PLUS dus niet de normale Canvas, vroeger hete dat bij ons VRT2 of Belgie 2

Bedankt voor de link zodat de tuisblijvers tog mee kunnen genieten.
Ik ga zeker kijken, en hoop dat het een goede show wordt, zodat mijn vorige berichten laten zien dat het wel een goede show is.

Nu hoef ik de reis van zo'n 9 uur niet te maken en kan het toch bekijken, supper.

Bedankt RedBaron.

De opzet van het live uitzenden is leuk, alleen jammer dat het niet zo strak werkt als de filmpjes van mensen die ter plekke gefilmd hebben.

Wat ik zag, zag er wel goed uit. Ik ben benieuwd naar de beelden van PW.

Back
Bovenaan