Black Mamba

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Artikelnummer: 464
Artikelnaam: Black Mamba
Netto Kruitgewicht: 297,5 gr.
Aantal Schoten: 24 Schots
Effectomschrijving: De eerste 5 rijen bestaan uit een herhaalde volgorde van;
  • Red tail to red peony and silver strobe
  • Green tail to purple peony and green strobe
  • Red tail to red peony and blue star
  • Green tail to green peony and crackling
  • Yellow tail to yellow wave and crackling
Rij 6 heeft als effect Yellow tail to brocade crown.
Richtprijs: 20,95

O.a. verkrijgbaar bij: Vuurwerkland.nl

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en bronvermelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Woow dat is wel een koopje voor een 300 grams cake met nog best mooie effecten, en veel verschillende:)
Enne ik denk dat rij 6 een soort finale is? alle schoten tegelijk?:)
Deze komt wel in mijn collectie dit jaar.

Zo ben erg benieuwd naar dit product nu nog wachten op een filmpje maar voor die prijs kan je hem eigelijk niet laten staat 16,50 ik dacht dat de prijzen gingen stijgen maar ze worden allemaal maar lager :p

als dit de uiteindelijke prijs gaat worden, dan zou dat zeer mooi zijn misschien kan dit dan wel weer een topper worden, maargoed eerst even een filmpje afwachten voordat je een iets beter oordeel kan geven.
ik verwacht van b&w zeer leuke producten dit jaar:)

Idd eerst even op een filmpje wachten.. Maar aan de effecten te zien gaat dit een leuke pot worden voor een lage prijs :)

:bye:

Dat is een erg strakke prijs die B&W voorschrijft, en dat na 2 jaar prijsverhogingen. Bewijst toch wel ergens de hoge winstmarges op vuurwerk, maargoed.
Voor het geld hoef je hem sowieso niet te laten liggen. Hoewel er meer potjes zijn met 24 schoten rond die prijsklasse, kun je er - lettend op de hoeveelheid kruit - van uitgaan dat de effecten goed zijn. Rond de 12.5 gram kruit per schot is vrij ruim.

Dat is een erg strakke prijs die B&W voorschrijft, en dat na 2 jaar prijsverhogingen. Bewijst toch wel ergens de hoge winstmarges op vuurwerk, maargoed.
Voor het geld hoef je hem sowieso niet te laten liggen. Hoewel er meer potjes zijn met 24 schoten rond die prijsklasse, kun je er - lettend op de hoeveelheid kruit - van uitgaan dat de effecten goed zijn. Rond de 12.5 gram kruit per schot is vrij ruim.

Wellicht off topic maar toch wel belangrijk: Ik denk niet dat het eerlijk is om te zeggen dat dit bewijst dat er hoge winstmarges zijn. Door het steeds compacter maken van nieuwe producten proberen wij de verkoopprijzen zo laag mogelijk te houden. Vooral veel "oudere" producten zijn relatief inefficient qua verpakking. Verpakking kost op 2 manieren heel veel geld:

1. De verpakking zelf is enorm duur geworden. De prijzen voor de grondstoffen / productie van de verpakking zijn enorm gestegen (karton, drukken, assembleren etc).
2. De transportkosten zijn de afgelopen 3 jaar meer dan drie keer zo hoog geworden. Door de cakes compact te maken kunnen we de prijzen steeds meer drukken. Een cake die 2 keer zo groot is kost simpelweg 2 keer zoveel om te transporteren. Veel oude producten zijn wat groter opgezet, omdat dat toen niet zo veel uitmaakte.

Dit verklaart waarom qua omvang enorme cakes (die wij overigens niet in het assortiment willen) soms prijzen tot wel 160 euro hebben.

Daarbij zijn de afgelopen jaren de bedrijfs-, veiligheids- en importkosten steeds verder gestegen. Door de cakes op deze manier te maken proberen we de gestegen prijzen enigszins te compenseren. We kunnen dus door veel aandacht te besteden aan productontwikkeling de prijsstijgingen enigzins temperen. Het gaat dus feitelijk om "een nieuwe generatie" cakes.

Dit is gelijk het unieke aan Brave & Wichers Vuurwerkland. In plaats van het steeds blijven verhogen van prijzen proberen wij producten te vervangen door "efficientere" nieuwe producten die prijstechnisch interessant blijven voor de consument...

Veel mensen hebben er geen idee van (en dat kunnen ze eigenlijk ook niet weten) met welke kosten een vuurwerkimporteur geconfronteerd wordt. Om een enkel voorbeeld te noemen: wij werken met 8 mensen full time het hele jaar door om alles in orde te hebben voor de 3 laatste dagen van december. En dan heb ik het nog helemaal niet gehad over bunkers, keuringen, controles, transport, etc. etc. Niemand hoeft medelijden te hebben met vuurwerkimporteurs, het zijn gewoon winstgevende bedrijven net als alle andere bedrijven. Maar het is in ieder geval zeker niet zo dat ze slapend bakken met geld binnenslepen of absurde winstmarges hanteren!

Koen (B&W) hartelijk bedankt voor deze uitgebreide info.
Dit is nog eens een vorm van service zeg.
En de prijs voor een bijna 300 grammer is natuurlijk uitstekend te noemen.
Net als de anderen ben ik nieuwsgierig geworden naar de filmpjes van jullie nieuwe producten.
Maar vermoedelijk zullen deze niet eerder dan september beschikbaar zijn denk ik?

De prijs is prima, nu nog hopen dat de cake mooi is !

@G.PYRO: Je moet niet alleen op het label afgaan.....

Avond,

Als de druk kosten van de labels hoog zijn, en dat kan ik best begrijpen.

Waarom dan niet kiezen voor onbedrukt karton met enkelt omschrijving + wetgeving + gebruiksaanwijzing erop?

Groeten,

junky

de pot in het echt ziet er anders uit dan op het filmpje..

ik heb deze gisteren afgestoken. had verwacht dat ik een soort gelijke pot kreeg watp het filmpje stond maar nee. ik vond het ook al raar dat de effecten bij de strartpost niet overeen kwamen met de effecten in het filmpje daar onder. maar almet al tog een aanradar lekker tempo, mooi sier en een goede burst knal

groete,

luc

Even deze cake opnieuw onder de aandacht brengen, ik zie hem net hier in een folder staan en heb net een filmpje bekeken en ik vind het voor de prijs van € 18,50 en 29 schots zeker geen verkeerde cake. Deze houd ik even in gedachten :)

Back
Bovenaan