Betrapt met harddrugs, wapens en vuurwerk

killerdome

VWC lid
DEN BOSCH - Een 25-jarige Bosschenaar en een 30-jarige plaatsgenoot zijn donderdagavond rond 20.00 aangehouden in de Bossche Otto Coppesstraat voor wapen- en drugsbezit. De politie kreeg informatie dat er mogelijk wapens in de woning zouden liggen.

Agenten vonden uiteindelijk twee vermoedelijk luchtdrukwapens aan. Ook werden harddrugs en vuurwerk gevonden. De 25-jarige bewoner en een 30-jarige Bosschenaar die op dat moment in de woning aanwezig was zijn allebei aangehouden.

Bron

pfff ik durf te wedden dat die drugs gewoon voor eigen gebruik was, net als het vuurwerk en daarnaast zijn luchtdruk wapens gewoon legaal. ***lig als je hiervoor opgepakt word.

Dannog toch, Ook al zijn lucht druk wapens legaal... Vuurwerk en harddruks daar in tegen niet, dus je opmerking van l**lig snap ik niet helemaal!

bovendien zijn luchtdrukwapens wel illegaal als ze teveel op echte wapens lijken, wat vrijwel altijd het geval is. Aangezien in het bericht staat dat er een tip was voor wapenbezit en er staat dat de politie slechts vermoed dat het gaat om luchtdrukgeweren, lijkt het er sterk op dat deze luchtdrukpistolen dus tot het illegale soort horen.
andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.
bron(zie punt 7 van categorie 1 in artikel 2)

Nou nou. Wat een wereldschokkend nieuwsbericht weer.
Er wordt een situatie geschetst waarbij het lijkt of er kisten met wapens bestemd voor Libië en 100kg coke aanwezig waren in de woning.

Goed voor het Brabants Dagblad dat ze hun pagina's met wereldschokkend nieuws als dit kunnen vullen. De maatschappij gaat er hierdoor geweldig op vooruit.

Dannog toch, Ook al zijn lucht druk wapens legaal... Vuurwerk en harddruks daar in tegen niet, dus je opmerking van l**lig snap ik niet helemaal!

wat ik er ***lig aan vind is dat iemand met kleine hoeveelheid gepakt word voor eigen gebruik.

bovendien zijn luchtdrukwapens wel illegaal als ze teveel op echte wapens lijken, wat vrijwel altijd het geval is. Aangezien in het bericht staat dat er een tip was voor wapenbezit en er staat dat de politie slechts vermoed dat het gaat om luchtdrukgeweren, lijkt het er sterk op dat deze luchtdrukpistolen dus tot het illegale soort horen.

bron(zie punt 7 van categorie 1 in artikel 2)

Dan heb je het over replicas ja, echter heeft de NABV het gelukkig voor elkaar gekregen om mijn geliefde sport en de daarbij horende replica's op de politieke agenda te krijgen en wellicht gaat er een boel veranderen (denk aan reguleren van airsoftreplica's)

Daarnaast zijn buksen gewoon vrij te koop voor iedereen vanaf 18 jaar en als je met een buks een bank binnen stapt kun je ook makkelijk een overval plegen. Ik bedoel dat er genoeg buksen zijn die een leek niet van een echt wapen zou kunnen onderscheiden.

Back
Bovenaan