[Besloten Show] Bruiloft The Boathouse Kralingen - Caffero

pyrofan#1

VWC lid
Provincie: Zuid-Holland
Stad/dorp: Rotterdam (Kralingen)
Datum: ...
Tijdstip: ... uur
Schietbedrijf: Caffero
Max. kaliber: Consumenten vuurwerk
Bijzonderheden: Pyromusical ter afsluiting van een besloten feestavond van een bruiloft.

Onlangs had ik weer de eer om te helpen bij het opbouwen van een show met Caffero. De shows die ik dit jaar, maar ook voorgaande jaren heb gedaan waren veelal bij grotere evenementen zoals de Zena Trophy, kermis, Leidens Ontzet, Wereldhavendagen etc. Hierbij was de opdrachtgever voor mij als assistent vrijwel nooit in beeld. Eerder dit jaar heb ik bij een ander schietbedrijf al eens geholpen bij een show ter gelegenheid van een feest voor een bruiloft jubileum en dat was echt een geweldige ervaring. Toen Caffero mij dan ook voor deze show vroeg, heb ik dan ook niet lang na hoeven denken en direct ja gezegd.

Ik was al vroeg op locatie en eenmaal daar werd al snel duidelijk dat de locatie echt geweldig is. The Boathouse is prachtig gelegen aan de Kralingse plas en evenwijdig aan het terras van de evenementen locatie loopt een steiger. Qua afstanden leent de steiger zich uitstekend als schietlocatie en zo omringd door het water is dit echt een prachtige plek. Naast The Boathouse is nog een stukje land om bij de steiger en uitkijktoren te komen en dit was voor ons de perfecte plek om in alle rust de show op te gaan bouwen. Buiten de veiligheidszone was de lokale jeugd nog druk bezig om snoeken en een grote baars binnen te hengelen en zelfs een aantal mensen trotseerde het koude water voor een frisse duik. De weersomstandigheden waren prima en later op de avond ging de wind liggen en hadden we qua weer echt geen klagen.

Het ging hier om een wat meer uitgebreide pyromusical waarbij ook gebruik werd gemaakt van zogeheten waveflames. Er komt nog best wat kijken om alles omtrent de waveflames en de muziek te regelen, maar alles was goed voorbereid en dat scheelt dan wel enorm. Het was mijn eerste keer waarbij ik zelf echt de waveflames modules in handen had en ik vond dit echt ontzettend interessant. Bij het type show dat Caffero hier heeft geschoten kwamen de flames echt ontzettend goed tot zijn recht en nog veel belangrijker het publiek vond het geweldig. De pyrotechnicus van dienst signaleerde mijn interesse en nam zelfs even de tijd voor een korte uitleg over de modules en dat het op zo'n manier kan is echt top.

De opbouw verliep verder enorm voorspoedig en daarbij is het erg prettig werken met de Show Time artikelen. PSE was ook zeker weer van de partij en hierbij ging het om artikelen van Caffero als van Del Vicario en ook hierbij is er bij het ontwerp duidelijk aandacht geweest voor efficiëntie. Ik blijf het zeggen, maar het is keer op keer een feestje om met dergelijke producten te mogen werken en daarvoor ben ik dan ook dankbaar.

Ruim op tijd waren we klaar en toen hebben we vanaf het schietveld nog even kunnen genieten van alle live optredens die de feestavond te bieden had. Vlak voor showtime was het tijd om de lichten uit te doen en ik stond net naast het publiek iets voor de pyrotechnicus. Toen het aftellen begon, de camera's aan stonden werd met 1 druk op de knop de show gestart. Toen de show begon met de super heldere Bengalen reageerde het publiek daar meteen op. Ook de super dikke ghost mines van Del Vicario op het nummer van Farruko viel duidelijk in de smaak. De muziekkeuze was erg fijn en daarbij is er goed gebruik gemaakt van de verschillende artikelen. De combinatie met de waveflames, Bengaals vuur, flitsers is echt schitterend en helemaal zo vanaf de steiger met een schitterende reflectie op het water als bijkomend voordeel. Dat we wat dichterbij het publiek stonden was echt geweldig, want tijdens de show lieten ze keer op keer enthousiast horen dat ze het geweldig vonden.

Als ik het zelf mag zeggen was het een meer dan geslaagde show en weer een super toffe ervaring. Tijdens het opruimen van de muziekinstallatie kwamen er zelfs meerdere feestvierders naar ons toe om te bedanken voor het prachtige vuurwerk. Ondanks dat ik slechts mag helpen tijdens het opbouwen, was het wel geweldig om te horen. Daarnaast is het ook geweldig om te zien hoe mooi vuurwerk kan zijn, hoe het verbind en wat het losmaakt.

Als laatste wil ik Caffero weer bedanken voor de geslaagde show en geweldige dag. Als het aan mij ligt is dit zeker niet de laatste keer op deze schitterende locatie. Hieronder nog wat beelden die ik heb gemaakt tijdens het opbouwen.

20220924_175534.jpg

20220924_174354.jpg

20220924_174330.jpg

20220924_175544.jpg

20220924_192258.jpg

20220924_192319.jpg

Screenshot_20221008-200459_Gallery.jpg

Back
Bovenaan