Bergen op Zoom 23-04-2011

een grappig klein vuurwerkje voor de kermis.. Er is igg vuurwerk bij deze kermis :) 1e keer 4 jaar terug schoten ze nog bommen, helaas nu niet meer.

als ik tijd heb ga ik zeker eventjes kijken

Er is een verandering, de show gaat niet meer door Xena geschoten worden maar door Bombers/Witte Tenten...

Ik kom wel even langs volgende week. :) Is een uur heen en een uur terug voor mij op de fiets, even lekker de benen strekken. Hoop dat er nog meer mensen komen, wel gezellig zo'n meeing. :)

Maar voor de goede orde ik heb een foutje gemaakt en/of iemand verkeerd begrepen.
De show word gewoon door Katan geschoten...

Monique Smit publiekstrekker bij feestelijke opening Bergse kermis

BERGEN OP ZOOM - De voorjaarskermis in stadspark Kijk in de Pot werd zaterdag vanaf het podium van Radio 100% NL geopend door wethouder Ton Linssen.

Daarbij werd stilgestaan bij het overlijden de Bergse kermisexploitant Dick Sipkema. Bertus van Hooijdonk kreeg een bloemetje omdat hij voor het vijftigste jaar als vrijwilliger actief is voor de Bergse kermis. De paaskermis telt 42 attracties waar jong en oud van kan genieten. Volgens kermisambtenaar Leo Stoffels staan enkele attracties voor het eerst in Bergen zoals de Cakewalk, het Spookhuis, Mini Cars en de Booster. De booster die er het afgelopen jaar stond ging tot een hoogte van 32 meter. De Booster die deze keer is opgebeouwd reikt tot maar liefst veertig meter. De grootste belangstelling ging zaterdag uit naar Radio 100% NL dat samen met de Formido Zomertour door het land trekt en Bergen aandeed. Vooral voor het optreden van Monique Smit waren veel bezoekers naar de kermis gekomen. Er werden door de van oorsprong Bergse dj Colin Banks aardig wat prijzen uitgedeeld.

"We draaien dit jaar een kermis die tien dagen duurt'', vertelde Stoffels. "Normaal duurt de voorjaarskermis negen dagen, daar komt door Pasen een dagje bij. Dat komt ook omdat we als gevolg van de late Pasen en Koninginnedag dat daar kort opvolgt een week eerder draaien dan voorgaande jaren. Tweede paasdag is nu de slotdag."

De traditionele gehandicaptendag wordt morgenmiddag gehouden. Er hebben zich 130 gehandicapten aangemeld. Vrijdag is de eurodag en zaterdag wordt er om 22.00 uur een grootst vuurwerk afgestoken.

Ben benieuwd... ieder jaar is het budget al omlaag gegaan.. en nu komt Xena al niet meer... Dus ben benieuwd of dit grootst ook écht zo grootst is.. 500gram wat kunnen we verwachten? Eindelijk weer professioneel?? Want daar in het park en op het meer er achter is ruimte genoeg!

@Jack,er zijn veel veranderingen in het park,er zijn huizen gebouwd,en met de hondenclub moet je ook nog rekening houden +50% voor de afstanden.

De bommen/shells op 120 meter kan er niet meer.

@Jack,er zijn veel veranderingen in het park,er zijn huizen gebouwd,en met de hondenclub moet je ook nog rekening houden +50% voor de afstanden.

De bommen/shells op 120 meter kan er niet meer.

Er ligt een prachtig meer (De Binneschelde)pal achter het park waar de kermis is, daar is ruimte zat. Pontonnetje in het water en hopetee.

Verder, op de plaats waar nu huizen staan, daar schoot men 4 jaar terug voor het eerst weer vuurwerk bij de kermis, toen nog shells. Dat stuk van het park is kleiner, dan aan de andere kant van het grote pad. En toen redde men die 120 meter wel.. dus ikke even niet begrijpen :wink:

Die Dierenopvang een paar honderd meter verderop op het Industrieterrein die zit er ook al heel lang.

is het zeker dat het in het stadspark word afgeschoten,want ik meen dat de kermis niet in het stadspark staat ??

eerst ff zelf zoeken voor dat je zomaar wat neer zet. !!!!!!!

De voorjaarskermis van 2011 start op zaterdag 16 april en eindigt op maandag 25 april. De kermis vindt plaats in het Stadspark 'Kijk in de Pot'. Het belooft ook dit jaar weer een spetterende editie te worden! Onder de button 'informatie' vind je alles wat je moet weten over de aankomende kermis.

gevonden op : http://www.bergsekermis.nl/

Ik kom vanavond toch niet. Moet een vriendin thuisbrengen in Zeeland en daarna gaan we langs bij een oom van me. Waarom? Conservatieve ouders? Geen idee. :P

Volgend jaar weer een kans, hoop ik. :/

Back
Bovenaan