Bengaals vuur is niet zo onschuldig

Er zit voor mij verschil in ''juist gebruik'', en ''gebruik in de juiste situatie''.

Als je zo een product juist gebruikt, is het veilig in de meeste situaties. Of je nu met 30 man in een opblaasbare reddingsboot op een kluitje zit. Of op een kluitje in een stadion zit.

Vandaar mijn opmerking.

Los daarvan wil ik niet zeggen dat het allemaal zomaar moet kunnen...

Opzich heb je een punt. Zo had ik het nog niet bekeken. Er zit inderdaad verschil in.

Alleen betwijfel ik of het nog juist gebruik is als je geen ruimte tot omstanders hebt (stadion), gezien de hitte en vallende stukjes groeiend metaal van de koker.

Zonder al te veel op chemie en dat soort zaken in te gaan (dat hoort op dit forum niet echt thuis vind ik). 1 ding is gewoon niet juist en dat is dat fosfor in fakkels voor de scheepvaart. Dat is gewoon verboden.

ik vind chemie (ondanks dat ik er niet veel verstand van heb) ontzettend interessant m.b.t. vuurwerk. Als het iets toevoegt aan de discussie moet dit ook gewoon besproken kunnen worden toch? Helaas was het in dit geval foutieve informatie.

Een klein neefje van mij heeft gloeiende druppels van een fakkel in zijn nek gehad tijdens het bezoeken van een voetbalwedstrijd. :mad: Die was gelijk klaar met zowel vuurwerk als voetbalstadions.

Back
Bovenaan