Almere 09-06-2011

FireDragon

VWC lid
Waar: Almere - Weerwater
Wanneer: 9 juni 2011
Wie: PyromaX
Locatie: vanaf een ponton afgemeerd op het Weerwater te Almere
Tijdstip: Ontbranding van het vuurwerk zal plaatsvinden tussen 22.00 uur en 23.00 uur
Kaliber : professioneel en consumenten vuurwerk

Bron: Provincie Flevoland, betreffende een ontbrandingstoestemming

LET OP: Daar dit een ontbrandingstoestemming betreft kan er geen totale zekerheid bestaan of de show daadwerkelijk ook doorgang zal hebben. Dit zal t.z.t. waarschijnlijk duidelijk gaan worden door mogelijke berichten vanuit de media of mogelijk door het schietbedrijf zelf, of meehelpende opbouwers van deze show.

Best wel vreemd hoor. Bij het meest simpele kermisvuurwerkje wat er geschoten gaat worden zie je een hele rits berichten staan van mensen die daar gaan kijken. Wordt er eens een echte show geschoten, niks, nada, nothing.
Ik denk dat deze show zeer de moeite waard gaat worden en ga dan ook een kijkje nemen.

Groots vuurwerk tijdens Pinksterkermis
Uitgaan & Vrije Tijd | 06 juni 2011

ALMERE - De grootste kermis van Almere, de Pinksterkermis in het centrum van de stad, is weer in aantocht! Van woensdag 8 tot en met maandag 13 juni 2011 staat de Esplanade vol met spectaculaire attracties, draaimolens en suikerspinnen. Op donderdagavond 9 juni is er vanaf het kermisterrein een groots vuurwerkspektakel op het Weerwater te bewonderen vanaf 22.30 uur.

Naast een aantal nieuwe attracties zijn er ook weer de vertrouwde attracties te vinden op de Esplanade als de Autoscooter, de American Wipp, de kinderdraaimolens, de suikerspin- en poffertjeskramen, de Bussensport, de Lucky Cranes en de Funfactory.

Om een bezoek aan de Pinksterkermis extra aantrekkelijk te maken is er de vertrouwde ‘Eurodag’ op vrijdag 10 juni. Op die dag is een groot aantal attracties toegankelijk voor slechts € 1,00 per rit. Daarnaast worden er in samenwerking met Almere City Marketing op diverse locaties, zoals bij VVV Almere aan de Stadhuispromenade 1 en op de kermis zelf, bonnenboekjes verspreid met spetterende kortingen voor vele attracties. De bonnen zijn tevens te vinden op www.kermiskorting.nl.

Pinksterkermis op de Esplanade in Almere Centrum van 8 t/m 13 juni. Openingstijden: woensdag en donderdag van 12.00 tot 23.00 uur, vrijdag en zaterdag van 12.00 tot 24.00 uur, zondag van 13.00 tot 24.00 uur en maandag van 13.00 tot 23.00 uur.

bron: http://www.dichtbij.nl/almere/uitga...2/groots-vuurwerk-tijdens-pinksterkermis.aspx

Best wel vreemd hoor. Bij het meest simpele kermisvuurwerkje wat er geschoten gaat worden zie je een hele rits berichten staan van mensen die daar gaan kijken. Wordt er eens een echte show geschoten, niks, nada, nothing.
Ik denk dat deze show zeer de moeite waard gaat worden en ga dan ook een kijkje nemen.

Waar haal je vandaan dat dit een "echte" show word?
Alleen omdat er prof. word geschoten?

Neen, omdat Jaco (Pyromax) de show schiet en daar heb ik een redelijk hoge pet van op.
De show vorig jaar in Ede (Harskamp) was wat mij betreft het beste van vorig jaar om maar iets te noemen

Ik ben vorig jaar ook wezen kijken bij deze Pinksterkermis show, en ik moet zeggen dat als ze dat gaan herhalen mét een finale nu (die misten we toen, de show stopte eigenlijk iets te abrupt) dit best een aanrader zou kunnen zijn. Al weet ik nu natuurlijk ook niet van te voren of men een soortgelijke opzet zal aanhouden als vorig jaar...

Ik laat mij gewoon weer verrassen :).

Ik gaat wel even een kijkje nemen hier. Jaco schiet vaker onderhoudende shows, so let's try. Mensen uit omgeving Utrecht kunnen meekarren. PM graag.

Weet iemand welk kaliber hier wordt geschoten?
Er is zeker een dikke 200 meter rondom aan ruimte, dus 3"?
Als het 4" is ga ik op Utopia staan denk ik (als dat dan niet afgesloten is dan...
Sta je tenminste een beetje rustig ook.

Weet iemand welk kaliber hier wordt geschoten?
Er is zeker een dikke 200 meter rondom aan ruimte, dus 3"?
Als het 4" is ga ik op Utopia staan denk ik (als dat dan niet afgesloten is dan...
Sta je tenminste een beetje rustig ook.

Hier wordt 4 inch geschoten. Op Utopia sta je rustig, maar wel verder van het vuurwerk vandaan (ruim 400 meter). Het dichtsbij sta je tussen de schouwburg en het ziekenhuis. Al heb je daar wel meer geluid van de kermis.

Aanwezig vanavond ! :D

nog een plek voor de junks ergens :p ?

laat maar weten, tot vanavond :)

Wss met knoerd0-ztm en jappy-b

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan