Al 200 klachten over vuurwerk in Oss, vooral in Schadewijk veel overlast.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
694

Bij het vuurwerkmeldpunt van GroenLinks kwamen deze winter al bijna 200 klachten uit Oss binnen. Bijna één op de drie is afkomstig uit de Schadewijk. Ook in het centrum van de stad hebben ze veel last van vuurwerk.

Volgens de partij zijn de meeste klachten afkomstig van plekken waar veel jongeren hangen, zoals fietstunnels, speeltuintjes en schoolpleinen. GroenLinks zegt dat veel melders zich zorgen maken om de gevolgen van (illegaal) knalvuurwerk voor hun baby en huisdieren. Er zou volgens de melders veel te weinig worden gehandhaafd.

Van de kleine 200 klachten komen er 59 uit de Schadewijk en 43 uit Centrum-Mettegeupel. Partijleider Dolf Warris, die zich al jaren hard maakt voor een (knal)vuurwerkverbod, verwacht dat de échte hoos aan meldingen nog moet komen.

De partij hoopt met de meldingen munitie te verzamelen voor verdere maatregelen. In Oss is vooralsnog een meerderheid van de gemeenteraad van mening dat de huidige regels en handhaving voldoende zijn. GroenLinks pleitte onlangs nog tevergeefs voor een meldplicht voor betrapte vuurwerkvandalen in Oss.

https://www.bd.nl/oss-e-o/al-200-kl...-vooral-in-schadewijk-veel-overlast~a276cf9e/

Dit is allemaal zo relatief. Wanneer er 1 knal afgaat en er gaan 200 mensen meteen een melding doen, dan lijkt het alsof er dus 200 aparte meldingen zijn met een evenveel aantal knallen. Om echt aantal te kunnen meten moeten ze ook het exacte tijdstip laten vermelden.

Bij ons in de buurt overdag en s'avonds ook veel geknetter en geklaag daardoor door buurtbewoners. Ik moet ze dan uitleggen dat het om cat1 gaat, en dan hebben ze er nog steeds geen begrip voor.. zo jammer.
Maar voor enkele knal zoals nitraten en zo heb ik wel begrip dat ze klagen hoor. Maarja die handhaving weer he, komt niks van terecht.
Ik vind die paar knallen om te horen persoonlijk helemaal niet zo'n probleem; kan je verwachten 2e helft van december.
Net zoals vroegahh (voor mij jaren 70 en meer jaren 80 en 90) begon de jeugd ook al te knallen begin van de kerstvakantie, en op 30 dec leek het onderhand bijna nieuwjaar haha.

Bij ons in de buurt overdag en s'avonds ook veel geknetter en geklaag daardoor door buurtbewoners. Ik moet ze dan uitleggen dat het om cat1 gaat, en dan hebben ze er nog steeds geen begrip voor.. zo jammer.
Maar voor enkele knal zoals nitraten en zo heb ik wel begrip dat ze klagen hoor. Maarja die handhaving weer he, komt niks van terecht.
Ik vind die paar knallen om te horen persoonlijk helemaal niet zo'n probleem; kan je verwachten 2e helft van december.
Net zoals vroegahh (voor mij jaren 70 en meer jaren 80 en 90) begon de jeugd ook al te knallen begin van de kerstvakantie, en op 30 dec leek het onderhand bijna nieuwjaar haha.

in de jaren 60 ook. en toen had je onderandere bazooka's
ALLE rotjes waren met flash.

Back
Bovenaan