2500 kilo illegaal vuurwerk in loods Enspijk

Maik_

VWC lid
ENSPIJK -
In het Gelderse dorp Enspijk heeft de politie een grote partij illegaal vuurwerk gevonden. De lading van 2500 kilo knalwerk lag in een loods in het dorp nabij Geldermalsen. De bewoner van het huis naast de loods is opgepakt, zo liet de politie woensdag weten.

De politie was getipt dat er illegaal vuurwerk lag in de loods en nam woensdagochtend een kijkje. Een deel van de partij zou in de gevaarlijkste categorie vallen die de politie hanteert voor vuurwerk.

Dat is nog een beste lading! 2500 kilo in december,, dan mochten ze haast maken met verkopen

Enspijk - De politie trof op woensdag 4 december 2500 kilogram illegaal vuurwerk aan in een loods aan de Klaverweg. De bewoner van de naastliggende woning werd aangehouden.

De partij vuurwerk werd omstreeks 09.00 uur aangetroffen tijdens een controle nadat de politie een melding kreeg over de opslag van illegaal vuurwerk in de loods. Een deel van de partij betreft vuurwerk van de zeer gevaarlijke zwaarste categorie. De bewoner is aangehouden voor verhoor.

Zeer gevaarlijk

Illegaal vuurwerk is niet alleen strafbaar het is ook zeer gevaarlijk. Grote partijen (illegaal) vuurwerk die in woonbuurten of andere niet veilige plekken worden opgeslagen vormen een reëel gevaar voor omwonenden. Jaarlijks vinden persoonlijke ongelukken plaats met illegaal vuurwerk met ernstig letsel of zelfs dodelijke slachtoffers tot gevolg. De politie roept daarom mensen op om zich te melden als zij informatie hebben over opslag en/of handel in illegaal vuurwerk. Dit kan via 0900-8844 of via Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.

02_041202013_vuurwerk01.jpg

02_041202013_vuurwerk02.jpg

bron

Weer verraden werk vuile *** nsbers!
Ach kan de politie weer mooi hun eigen mensen voorzien van een mooi triplex blokje en een rolletje. Mooi voor bij het kerst pakket.
En tot slot nog een oproep om je eigen buurman te verlinken vlak voor de feestdagen. Lang leve het prachtige Nederland!

Ik snap dat gezeik niet zo. Het is nou eenmaal verboden in ons bekrompen landje, deal with it. Politie moet er achter aan gaan en doet het logischerwijs ook. Die anonieme meldingen zijn ook niet mijn ding, ik zou dat anders aanpakken.

Zo zie ik het ook.
Het is nou eenmaal verboden, van sommige artikelen maar beter ook.
Dat dus niet zomaar iedereen er aan kan komen.
Het blijft het risico van het vak. Aan de andere kant wel echt zonde inderdaad van dat mooie spul.

Ik snap dat gezeik niet zo. Het is nou eenmaal verboden in ons bekrompen landje, deal with it. Politie moet er achter aan gaan en doet het logischerwijs ook. Die anonieme meldingen zijn ook niet mijn ding, ik zou dat anders aanpakken.

Ja t is nu eenmaal verboden makkelijk zat! Ik zou ook nooit iemand verlinken zo zit ik niet in elkaar. Zonde van het vuurwerk maar het mag gewoon niet... Jammer voor degene!!!

Over een paar jaar zijn sigaretten, koffie en alcohol ook gewoon verboden net als vuuwerk. Ben benieuwd of sommige hier nog roepen:

"Het is verboden je weet het, makkelijk zat"

eindelijk is wat in dit boeren gemeente Geldermalsen Qua nieuws haha. Maar wat kunnen ze zeiken. Wie weet word het daar al jaren opgeslagen maar beginnen ze nu pas te zeiken. En bahh verlinkers. Tja ik zeg niet dat ik het goed vind dat er 2500 KG licht. Maar zo laf verlinken bah zulke lui haat ik,

Jongens ik snap dat gezeik van jullie niet hoor, zelf heb ik niks tegen verraden. Toen ik zag dat mijn achterbuurvrouw haar gordijnen in de slaapkamer nooit sloot heb ik haar ook bij de hele buurt verraden. Nou staan wij met zijn allen bij mij achter in de tuin elke avond bij haar naar binnen te gluren met een bak koffie en een koek erbij:wink:

Als de politie nou eerst eens de onderwereld / echte criminelen durft aan te pakken.
je weet wel, die gasten die miljoenen verdienen ( met o.a drugs en wapenhandel ) en dikke auto's rijden zonder belasting te betalen.

dan praten we weer verder.

en met het creeren van deze nsb cultuur moet het wel een keertje fout gaan dat er een keer zon nsber dood in de goot ligt ergens :frusty:

Als de politie nou eerst eens de onderwereld / echte criminelen durft aan te pakken.
je weet wel, die gasten die miljoenen verdienen ( met o.a drugs en wapenhandel ) en dikke auto's rijden zonder belasting te betalen.

dan praten we weer verder.

en met het creeren van deze nsb cultuur moet het wel een keertje fout gaan dat er een keer zon nsber dood in de goot ligt ergens :frusty:

Sorry maar ik vind dit echt kansloos. Wat wil je nu zeggen? Illegaal vuurwerk mag niet. Als je dan gepakt wordt op wat voor manier dan ook dan hoort dat er bij toch. Risico van het vak zeg maar. Da
t weet je als je begint. Ik zou het ook helemaal relaxed vinden naast me zoveel vuurwerk.
Greetz

Sorry maar ik vind dit echt kansloos. Wat wil je nu zeggen? Illegaal vuurwerk mag niet. Als je dan gepakt wordt op wat voor manier dan ook dan hoort dat er bij toch. Risico van het vak zeg maar. Da
t weet je als je begint. Ik zou het ook helemaal relaxed vinden naast me zoveel vuurwerk.
Greetz

Hij bedoeld dat de prioriteiten verkeerd verdeeld zijn. Er wordt veel manuren op illegaal vuurwerk gezet terwijl iedereen hier weet dat het niet zo gevaarlijk is zoals ze willen doen voorkomen. Een schuur vol heeft bijna geen risico. Kans op brand is zeer klein.

De onderwereld en Marokkaanse straatrovertjes die elke dag toeslaan dat is een hoog risico. Daar worden we elke dag door geraakt. Laatst nog een vrouw van een scootmobiel geroofd. Waar is de politie dan, de dader staat op beeld en nog niemand aangehouden. Maar zodra vuuwe.. het is nog niet eens uitgesproken en ze staan voor je deur met een "huiszoeking" en ik snap die reacties wel.

En we kunnen allemaal de video's wel van die containers met shells maar dat gebeurd echt niet in een schuur hoor. Feiten zijn wel dat als je in vuurwerk handeld er snel bij bent en als je iemand omlegt je vrijuit kan gaan.

Ik snap dat het misschien zo is dat prioriteiten wat verschuiven, maar het is niet zo dat er toch ineens veel minder mensen op andere misdaden gezet worden? Het probleem van de grotere misdaden is dat er volgens mij structureel te weinig mensen op zitten. Dat heeft niet alleen met oud en nieuw te maken.
En ik weet een beetje vuurwerk echt niet zomaar ontploft, maar dat weet niet iedereen. En nogmaals, ik woon in een flat in een niet altijd even leuke buurt. Als er hier iemand 25 kilo onderaan in de garage heeft en hier in de buurt wordt weer een keer rottigheid uitgehaald, dan wil ik daar niet bij zijn. Vuurwerk op zichzelf is lang niet altijd gevaarlijk, maar het zijn de mensen eromheen die vaak niet echt lekker bezig zijn. En daar maak ik me meer zorgen om dan de hoeveelheid opslag.
greetzz

Mensen mensen toch, denk eens na als je een vergelijking met de NSB maakt. Dat is toch wel een behoorlijk verschil met wat er hier gebeurt.

En wellicht had die gene nog meer handeltjes lopen, wat ik eigelijk wel verwacht. Want je hebt niet zomaar 2.5ton aan vuurwerk in je loods liggen.

Juist, jij snapt het! :D
zo moeilijk is het allemaal niet....en kansloos al helemaal niet.

Hij bedoeld dat de prioriteiten verkeerd verdeeld zijn. Er wordt veel manuren op illegaal vuurwerk gezet terwijl iedereen hier weet dat het niet zo gevaarlijk is zoals ze willen doen voorkomen. Een schuur vol heeft bijna geen risico. Kans op brand is zeer klein.

De onderwereld en Marokkaanse straatrovertjes die elke dag toeslaan dat is een hoog risico. Daar worden we elke dag door geraakt. Laatst nog een vrouw van een scootmobiel geroofd. Waar is de politie dan, de dader staat op beeld en nog niemand aangehouden. Maar zodra vuuwe.. het is nog niet eens uitgesproken en ze staan voor je deur met een "huiszoeking" en ik snap die reacties wel.

En we kunnen allemaal de video's wel van die containers met shells maar dat gebeurd echt niet in een schuur hoor. Feiten zijn wel dat als je in vuurwerk handeld er snel bij bent en als je iemand omlegt je vrijuit kan gaan.

Back
Bovenaan