100k vs hindoe 4000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oudjaar is net voorbij, maar ik kijk vooruit:D
Wat is nou het verschil tussen een 100k klapper en een hindoe 4000
Volgens loots is de hindoe 4000 11meter lang.
Hoelang is de 100k?

En wat is het verschil?

Geduld is een schone zaak :wink: .. In nederland is een hindoerol als die van bijvoorbeeld choeet qua lengte redelijk gelijk.. Voor buitenlandse matten/rollen kan ik dit echter niet zeggen..

ik had dit jaar een hindoe 4000, de overbuurman een 100k (weet 99% zeker een uit belgie) en de 100k was een paar (2?) meter langer. Vond er zelf niet zo veel verschil inzitten qua geweld maar het was allebei echt heerlijk :p

Het verschil zoiezo is dat de 100K een stuk duurder is. Maar dat heeft zo z'n bepaalde redenen.

De 100K is een stuk langer dan de hindoe4000. Op de 100K zitten ook grote rotjes, die doffe knallen geven. Dus je krijgt meer het geweld van een mengsel van felle knallers en grote knallers. De hindoe4000 heeft enkel felle knallers. De eindbom van een 100K is ook een stuk heftiger dan die van een hindoe4000, en ook anders. Omdat de eindbom van een 100K grote knallers bevat, en de eindbom van een hindoe4000 bevat kleine knallers.

Persoonlijk zou ik zelfs eerder voor een hindoe mat kiezen als je budget niet groot genoeg is voor een 100K. Wanneer dit wel zo is, dan zou ik voor een 100K gaan.

Ik ben het niet eens met je MasterBsc wat betreft de eindbom. De eindbom van een hindoe is toch beduidend heftiger kwa decibellen. Wat je bij je 100K rol als eindbom krijgt zijn opgerolde snippers en een paar flinke knallers die een flinke bende van maken. Bij een Hindoe rol krijg je vaak een wat compactere eindbom maar die enkel knallers beavt en daardoor, naar mijn mening, een stuk heftiger is. Er ontstaat bij een hindoe 1 keer een kleine vuurzee van knallers en dit maakt het toch wel harder dan een 100K eindbom.

Mijn mening mag duidelijk zijn dat ik eerder voor de Hindoe zou gaan. (Niet dat er iets mis is met de 100K hoor want daar ben ik ook nog steeds fan van)

Ik ben het niet eens met je MasterBsc wat betreft de eindbom. De eindbom van een hindoe is toch beduidend heftiger kwa decibellen. Wat je bij je 100K rol als eindbom krijgt zijn opgerolde snippers en een paar flinke knallers die een flinke bende van maken. Bij een Hindoe rol krijg je vaak een wat compactere eindbom maar die enkel knallers beavt en daardoor, naar mijn mening, een stuk heftiger is. Er ontstaat bij een hindoe 1 keer een kleine vuurzee van knallers en dit maakt het toch wel harder dan een 100K eindbom.

Mijn mening mag duidelijk zijn dat ik eerder voor de Hindoe zou gaan. (Niet dat er iets mis is met de 100K hoor want daar ben ik ook nog steeds fan van)

Ja het is eigenlijk meer persoonlijk he, je kan het inprencipe ook niet echt met elkaar vergelijken, omdat het totaal verschillend van elkaar is.

Echter kan ik je wel vertellen dat hindoe matten gewoon voor letterlijk oorpijn zorgen! Dus ja, ik vind een 100.000 klapper een beetje overdreven kwa prijs, omdat je voor minder geld even veel aandacht kan krijgen. Tsjaa, ik ben eenmaal matten freak en wil van alle soorten wel een paar matten.:)

Erg bedankt voor de reacties.
Dit jaar had ik een 30.000 klapper, best leuk geweld maar snel weg.
Ik denk dat ik volgend jaar dan voor de hindoe 4000 ga kiezen.

Hindoe is 11 meter naar mijn weten.
En een 100.000 Klapper is 14 meter incl eindbom.
Ik vind zelf de 100.000 klapper leuker met die grote rotjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan