10 years of Tomorrowland 2014

Fric

VWC lid
10years of Tomorrowland 2014.

Niet één, maar twee weekenden achter elkaar zullen er tienduizenden bezoekers van over de hele wereld afreizen naar Recreatieterrein de Schorre in Boom om bij deze jubileumeditie van het beste festival ter wereld te kunnen zijn.

Pyrofoor de Amsterdam verzorgt met zijn team de vuurwerkshows en de special effects waarbij gigantische aantallen effecten synchroon op de muziek afgeschoten zullen worden!

Pyrofoor de Amsterdam[/URL] verzorgt met zijn team de vuurwerkshows en de special effects waarbij gigantische aantallen effecten synchroon op de muziek afgeschoten zullen worden!
Oftewel vooraf opgenomen dj sets vanaf een usb stick en een dj die net doet alsof ie live aan het mixen is… Lekker aan de knoppen draaien en handjes in de lucht :wink:

Het publiek van vandaag de dag op feesten heeft toch niks in de gaten, zo onwetend als maar kan. Als een dj een scheet laat en een mooi effect eroverheen gooit gaan ze al uit hun dak. Vroeger was alles beter…

Ik spreek nu vanuit mijn hart, vanuit jullie perspectief begrijp ik dat het niet anders kan :wink:

Oftewel vooraf opgenomen dj sets vanaf een usb stick en een dj die net doet alsof ie live aan het mixen is… Lekker aan de knoppen draaien en handjes in de lucht :wink:

Het publiek van vandaag de dag op feesten heeft toch niks in de gaten, zo onwetend als maar kan. Als een dj een scheet laat en een mooi effect eroverheen gooit gaan ze al uit hun dak. Vroeger was alles beter…

Ik spreek nu vanuit mijn hart, vanuit jullie perspectief begrijp ik dat het niet anders kan :wink:

Van de meeste dj's wordt ook verwacht dat ze op zulke feesten een top set neerzetten. Dus ruimte om te experimenteren of ruimte voor iets dat niet top is, is er eigenlijk niet. Bass-d heeft aangegeven op Decibel wel te zullen gaan mixen in de B2S area. Misschien dat hij daadwerkelijk gaat mixen?

Armin van Buren had ooit eens een filmpje gemaakt over hoe het kon dat de muziek en de lichten + beelden zo mooi kunnen kloppen. Daar zit een heel verhaal achter zonder dat er gewoon maar via een mp3 een mix word gespeeld.

kan hem nu toevallig niet vinden.

Ik denk dat dit meestal ook de verdienste is van een goeie licht man, dingen als de endshow zullen denk ik haast wel ge pre-mixt zijn.
Ik denk dat buiten de endshow een mooi licht spektakel te danken is aan een goeie licht man die weet wat er gaat komen.

Tegenwoordig nemen Grote namen hen eigen Visual,pyro,licht en geluids tech mee!
veel grote shows zijn de intro's start en eindshow via timcode aan gestuurd dus van te voren geprogrammeerd en gemixt.
veel dj's hebben onder hun muziek timecode staan voor ons niet hoorbaar maar voor de computer van zijn video,licht,pyroman wel. dus maakt niet uit welke plaat hij laad van zen cd of usb stik het licht de video of het vuurwerk zal altijd gelijk lopen ook al mixt hij live.
wil je een echte live show zien ga dan naar de wat kleinere festivals daar word bijna niets met timecode en alles gedaan behalve de eind show omdat het vaak te duur is.

Tegenwoordig nemen Grote namen hen eigen Visual,pyro,licht en geluids tech mee!
veel grote shows zijn de intro's start en eindshow via timcode aan gestuurd dus van te voren geprogrammeerd en gemixt.
veel dj's hebben onder hun muziek timecode staan voor ons niet hoorbaar maar voor de computer van zijn video,licht,pyroman wel. dus maakt niet uit welke plaat hij laad van zen cd of usb stik het licht de video of het vuurwerk zal altijd gelijk lopen ook al mixt hij live.
wil je een echte live show zien ga dan naar de wat kleinere festivals daar word bijna niets met timecode en alles gedaan behalve de eind show omdat het vaak te duur is.

dit is precies uitgelegd hoe ik het bedoelde en Armin van buren ook in z'n filmpje. Thanks

Van de meeste dj's wordt ook verwacht dat ze op zulke feesten een top set neerzetten. Dus ruimte om te experimenteren of ruimte voor iets dat niet top is, is er eigenlijk niet. ?

Een DJ die op een groot festival primetime geprogrammeerd staat hoort dat veilloos aan te voelen welke plaat op dat moment wel kan en welke niet. Inspelen op het publiek, interactie, opbouwen naar een hoogtepunt, gas terug en weer knalllen… een verhaal vertellen.

Als je dat niet kunt hoor je wat mij betreft niet thuis op een mainstage, of uberhaupt op een podium. Anders lekker thuis oefenen op je zolderkamertje met 3 draaitafels en een paar bakken met platen.

Ik weet het, tijden veranderen, het show-element staat voorop, wie/wat/hoe er gedraait wordt doet er tegenwoordig niet meer toe. Als je maar een dikke top40 hit hebt gescoord.

Als je 50.000 euro moet neertellen voor een DJ die 2 uurtjes komt draaien mag je toch verwachten dat diegene zijn vak verstaat :D

Timecode idd, maar dan moet je denken aan een Tiesto of idd Armin van Buuren die zijn eigen show meeneemt. Die ***letjes van vandaag de dag draaien gewoon maar wat aan de knoppen en filters :bonk:

Opzich niet moeilijk meeste grote festivals zullen hun artiesten in starten met intro's. Vervolgens weet de organisatie vaak met welke track de DJs deze overnemen. Vervolgens spelen ze hun playlist af op de Cd spelers.

zover ik weet heeft de pioneer DMX 900 mixer die hierbij meestal gebruikt een Midi-Output en kan je via deze weg de brug maken naar de diverse LJ - VJ - Pyro programma's met Timecode.

Probleem met timecode cuestacks bouwen met midi als bron is dat de overgang van nummer naar nummer denk ik niet altijd 100% zal werken als van te voren gepland. Maar hiervoor kan je met Mastercues weer wegkomen waarbij je dus een deel van het vuurwerk niet weg zou schieten als een nummer korter als gepland ingezet zal worden.

Hierbij geeft een lichtshow als opvullen wel weer een goeie oplossing om de breaks op te vangen want de meeste producers van tegenwoordig die DJ proberen te zijn mixen op deze manier. Filtertje erop en 4 3 2 1 Break overgang schuif naar beneden en handjes omhoog.

Als je weet welke nummers komen kan je daar als team van LJ - VJ en pyro denk ik aardig mee weg komen.

Ik lees zo nu en dan eens wat op internet dus ik weet niet helemaal precies hoe het zit.
Zal aankomende zaterdag eens vragen aan een bekende in de club waar ik werk.

Hij is zelf pyro fanaat en als hobby VJ en LJ. Hij zal wel precies kunnen vertellen hoe het in elkaar steekt aangezien hij diverse festivals staat geprogrammeerd en aanwezig is op alle fronten.

JSBenjamin
ik tour al wat jaartjes de meeste dance evenementen rond en niet alleen in nl.
maar van midi word tegenwoordig bijna geen gebruik meer gemaakt!
de djm en cdj nexus serie is gemaakt om via netwerk te draaien dit netwerk is teven de bron waar de timecode over heen loopt.
er word een netwerk op gezet tussen de laptop van de dj en de cdj's (niet eens altijd d4e mixer) en de laptop van de ld en vj. is er geen laptop word het netwerk opgezet tussen de ,cdj's en de laptop 's of computers van de licht of video tech.
de dj die tourt met een complete show werkt meestal na een voor gemixte set daar heeft onze magier zeker gelijk in!
op bijna alle grote en vooral commerciële evenementen met grote namen worden door de heren dj's eigen licht techs en video techs mee genomen die dan hun show draaien op het aanwezige materiaal wat vaak door de organisatie word in gehuurd.
Verzorgd al bijna 15jaar licht en geluid op aller lij soorten evenementen van klein tot heel groot, door heel Europa en zelf al een aantal maal in de usa gezeten.
Aantal namen van feesten waar ik heb gewerkt: qbase,hard base sensation,awakeningens, awakenings festival, Eurovisie Denemarken,olimpice spelen rusland, vele tunderdomes, en nog veel meer.
hier een filmpje van men werk op een bekender feest ;)

Laatst bewerkt:
Een DJ die op een groot festival primetime geprogrammeerd staat hoort dat veilloos aan te voelen welke plaat op dat moment wel kan en welke niet. Inspelen op het publiek, interactie, opbouwen naar een hoogtepunt, gas terug en weer knalllen… een verhaal vertellen.

Als je dat niet kunt hoor je wat mij betreft niet thuis op een mainstage, of uberhaupt op een podium. Anders lekker thuis oefenen op je zolderkamertje met 3 draaitafels en een paar bakken met platen.

Ik weet het, tijden veranderen, het show-element staat voorop, wie/wat/hoe er gedraait wordt doet er tegenwoordig niet meer toe. Als je maar een dikke top40 hit hebt gescoord.

Als je 50.000 euro moet neertellen voor een DJ die 2 uurtjes komt draaien mag je toch verwachten dat diegene zijn vak verstaat :D

Mee eens. Hoor genoeg over feesten waar op de dag vijf keer een zelfde plaat voorbij komt. Hoe bedoel je hitjesparade?

Kan je volgens mij voorkomen door zelf van area naar area te hoppen.

Maar wat betreft dat laatste half uur, dat is eigenlijk alleen maar show. Zeker bij de mainstage. Weet niet of dat de ideale plek is om 'los' te gaan. Kijk zelf wel weer uit naar een feestje, dus ik neem dat laatste gedeelte maar voor lief. Gewoon lekker vuurwerk kijken met een biertje erbij.

De productie van dit feest is natuurlijk gigantisch goed gedaan. Super. Maar feest zelf is echt niet aan mij besteed. Te massaal, en voor het vuurwerk en bloemetjes uit een helicopter kom ik niet. Djs die een kant en klare set draaien wordt ik misselijk van.
Een opvolging van slechte "edm" hitjes, van drop naar break naar drop...
Het is jammer dat her mixen zo makkelijk is geworden, waar is de tijd van de draaitafels gebleven. Niks voorbereiden gewoon uren lang analoog rammen. Vince, bass-d, the viper, dat zijn mannen met skills. Zo zijn er nog veel meer maar die ga je niet vinden hier.

Melt festival of dour is meer mn ding.

Back
Bovenaan