Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 88 van 440 EersteEerste ... 3878868788899098138188 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.306 t/m 1.320 van 6594
  1. #1306
    VWC-Lid Slick Luke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2020
    Berichten
    263
    Thanks
    85
    202 waarderingen in 123 posts
    Mooie film zeg! Maakt wel indruk zo!
    Waarom staan als je ook zitten kan?

  2. #1307
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Mjah...leuk sensationeel dreigend filmpje maar de politiek heeft hier 2 antwoorden op: 1. Al die beelden vonden plaats terwijl vuurwerk toegestaan was dus 2. Goede reden om het te verbieden. En 3. en met een avondklok scheiden we direct het kaf van het koren. Dus het filmpje lokt misschien eerder maatregelen uit dan het afwendt.

  3. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  4. #1308
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2008
    Berichten
    211
    Thanks
    363
    183 waarderingen in 54 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robinhood Bekijk bericht
    Tja... ik weet nou niet wat ik er van moet vinden... aan de ene kant denk ik dat als ze 100% zeker waren dat het verbod er komt dat ze wel al wat zouden hebben gezegd. Maar aan de andere kant denk ik dan weer dat ze eerst alles goed op papier willen hebben voor de branche, en daarna het nieuws naar buiten brengen. Ik wordt er nou niet positiever van. Beetje een nietszeggend bericht.

    Ik hoop gewoon dat ze voor een eerlijke middenweg kiezen. Ik zou al blij zijn als we van 22:00/23:00 tot 1:00 kunnen stoken.

    En mooi om te zien dat er zoveel zijn die zich inzetten hiervoor!
    Dit is een en al de schuld van mensen die bij de vuurwerkbranche werken en dezelfde gedachtengoed hebben zoals jij.

    Zelf maatregelen nemen, vinger na vinger geven en uiteindelijk een hand verliezen. Domste wat je kunt doen.

    Nu ga ik enorm ver, maar kijk eens eens naar de lobby van de wapens in de Verenigde staten. Als onze lobby een halve procent slagkracht had zoals die van de VS was een verbod nooit een optie geweest.

    Die uren die je nu wil gaan inleveren krijg je nooit terug. En nee, dat betekend niet automatisch dat er een verbod komt. Jullie maken de overstap naar een verbod met elke maatregel juist makkelijker.

    Gewoon altijd een nee, geen eigen maatregelen nemen zoals de vuurwerkbranche deed en de stap toegestaan-verbod zoveel mogelijk oprekken.

    "Eerlijke middenweg" nogwel

  5. Deze 13 gebruikers waarderen l166 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  6. #1309
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Mjah...leuk sensationeel dreigend filmpje maar de politiek heeft hier 2 antwoorden op: 1. Al die beelden vonden plaats terwijl vuurwerk toegestaan was dus 2. Goede reden om het te verbieden. En 3. en met een avondklok scheiden we direct het kaf van het koren. Dus het filmpje lokt misschien eerder maatregelen uit dan het afwendt.
    Ik deel je zorgen, zeker. Mijn eerste reactie was ook, wil ik dit wel delen? Maar we moeten wat, het filmpje maakt duidelijk dat het om illegaal vuurwerk gaat en dat is juist de situatie is als er een verbod komt!

    Ik heb er met het delen wel zelf bijgezet: Dit is wat er gebeurt met een tijdelijk verbod. Een enorme toename van illegaal vuurwerk, het vuurwerk wat verantwoordelijk is voor de echte vernielingen, de echte overlast en het echt serieuze letsel.

  7. Deze 6 gebruikers waarderen \_niels_/ voor het bericht:


  8. #1310
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Berichten
    1.037
    Thanks
    712
    685 waarderingen in 346 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l166 Bekijk bericht
    Dit is een en al de schuld van mensen die bij de vuurwerkbranche werken en dezelfde gedachtengoed hebben zoals jij.

    Zelf maatregelen nemen, vinger na vinger geven en uiteindelijk een hand verliezen. Domste wat je kunt doen.

    Nu ga ik enorm ver, maar kijk eens eens naar de lobby van de wapens in de Verenigde staten. Als onze lobby een halve procent slagkracht had zoals die van de VS was een verbod nooit een optie geweest.

    Die uren die je nu wil gaan inleveren krijg je nooit terug. En nee, dat betekend niet automatisch dat er een verbod komt. Jullie maken de overstap naar een verbod met elke maatregel juist makkelijker.

    Gewoon altijd een nee, geen eigen maatregelen nemen zoals de vuurwerkbranche deed en de stap toegestaan-verbod zoveel mogelijk oprekken.

    "Eerlijke middenweg" nogwel
    Wat hadden ze anders moeten doen? Er wordt continu druk op de branche gezet. Als ze niets doen dan is het in mijn ogen nog sneller afgelopen... Als ze geen verbod op al dat kleine spul etc. hadden gedaan dan was het misschien nog wel sneller gedaan. Nu komt corona om de hoek kijken en wordt dat misbruikt om er helemaal vanaf te komen. Ik snap je punt maar soms moet je wel is iets geven om verder te kunnen. Dit had de branche ook niet verwacht. Dat verbod gaat er hoe dan ook ooit komen, wanneer weet niemand maar lang gaat het niet duren... Je poot stijf blijven houden kan... maar of je er wat mee bereikt? Dat werkt ook averechts... Liever nu wat uren inleveren dan helemaal niets deze jaarwisseling. En volgend jaar zien we wel weer. Hoe je het wendt of keert, het zal altijd in het nadeel zijn van de vuurwerkbranche. Van de zijlijn is het altijd makkelijk praten.

  9. #1311
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Heb je de video al aangeklikt?
    Nee natuurlijk niet.
    December Will Be Magic Again!!

  10. #1312
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    Naja ze hadden kunnen onderhsndelen.

    -single shots en vuurpijlen er uit, cakes toestaan tot 2kg kruit en max 38mm, iets meer burst.

    - 1 extra verkoopdag om drukte beter te spreiden.

    Om maar iets te noemen.

  11. #1313
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Nee natuurlijk niet.
    Reageer dan niet

  12. #1314
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2019
    Berichten
    411
    Thanks
    637
    146 waarderingen in 73 posts
    Beetje gemixte gevoelens over het filmpje van evo. De boodschap komt voor mij zeker over, maar in mijn ogen was het misschien beter zowel positieve als negatieve beelden te laten zien, met op het eind een duidelijke conclusie/waarschuwing voor wat een totaalverbod voor gevolgen zou kunnen hebben. Misschien ook zonder te veel dramatische muziek, juist om niet op emotie in te spelen maar reëel en feitelijk te blijven. Nu krijgen mensen misschien juist een afkeer van het geheel omdat de beelden hier enkel chaos, vernietiging en ongelukken met vuurwerk associëren.

  13. Deze gebruiker waardeert BlackIce45 voor het bericht:


  14. #1315
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Reageer dan niet
    Moet wel als ik knol zie gewoon walgelijk persoon.
    December Will Be Magic Again!!

  15. #1316
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Moet wel als ik knol zie gewoon walgelijk persoon.
    Dat vind ik normaal ook. Maar deze jongen heeft wel een bereik van 2,5 miljoen abonnees en hij spreekt zich wel in zeker zin uit tegen een verbod. Is niet niets dus...

  16. Deze gebruiker waardeert Plintje voor het bericht:


  17. #1317
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Goh wat mooi dat die dat doet. Heb je hem vorig jaar gezien een cake af laten gaan in een overdekte parkeergarage. Hou nou toch op zeg.
    December Will Be Magic Again!!

  18. #1318
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2008
    Berichten
    211
    Thanks
    363
    183 waarderingen in 54 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robinhood Bekijk bericht
    Wat hadden ze anders moeten doen? Er wordt continu druk op de branche gezet. Als ze niets doen dan is het in mijn ogen nog sneller afgelopen... Als ze geen verbod op al dat kleine spul etc. hadden gedaan dan was het misschien nog wel sneller gedaan. Nu komt corona om de hoek kijken en wordt dat misbruikt om er helemaal vanaf te komen. Ik snap je punt maar soms moet je wel is iets geven om verder te kunnen. Dit had de branche ook niet verwacht. Dat verbod gaat er hoe dan ook ooit komen, wanneer weet niemand maar lang gaat het niet duren... Je poot stijf blijven houden kan... maar of je er wat mee bereikt? Dat werkt ook averechts... Liever nu wat uren inleveren dan helemaal niets deze jaarwisseling. En volgend jaar zien we wel weer. Hoe je het wendt of keert, het zal altijd in het nadeel zijn van de vuurwerkbranche. Van de zijlijn is het altijd makkelijk praten.
    En je gaat vrolijk door en dit keer met aannames. "Misschien wel nog sneller" "dat verbod gaat er toch ooit komen". En dat is hier juist de fout. Ja gaat al van hoe dan ook een negatieve uitkomst uit. Je staat hierdoor al 1-0 achter bij de onderhandingstafel. Hierdoor maak je zelf concessies en de tegenpartij ziet hoe makkelijk het is om van jou af te snoepen.

    Dit is overduidelijk de verkeerde aanpak geweest. Want jaar op jaar komen er nieuwe beperkingen en jij wil er vrolijk mee doorgaan, nee erger zelfs, je stelt zelfs nieuwe beperkingen voor. Onderhandelen en "middenweg" houdt in dat beide partijen elkaar tegemoetkomen, oftewel beiden treffen concessies.
    Wat er gebeurt is dat alleen de vuurwerkbranche conseccies treft.

    Wat volgend jaar? Geen compounds meer en alleen 500 gram?

    De stap naar een verbod wordt door deze beargumentatie juist heel makkelijk voor de tegenpartij. Immers is de af te leggen afstand richting een verbod veel kleiner. Je doet elk jaar al concessies dus een jaar zonder is not done.

    "Dat werkt averechts " oohja? Helaas hebben we daar geen voorbeeld van omdat de vuurwerkbranche/lobby nooit een poot stijf heeft gehouden.

    Maar wanneer je spreekt over "eerlijke middenweg" neem ik je al niet meer serieus. Er is namelijk niks eerlijks aan dit voorgestelde verbod onder de noemer van corona. Dat jij dat wil geloven is iets anders. Je benoemde namelijk zelf "eerlijke middenweg" ( met nadruk op "eerlijke"; je impliceert dus dat de tegenpartij wel degelijk stevige beargumentatie heeft) en nu kom je erop terug door het onder "misbruik van corona" te plaatsen om een beetje relevant over te komen.

    Een branche moet bestaan uit mensen die positief gericht richting de toekomst kijken. Wat de branche nu in het algemeen doet heb je juist verwoord. Uitgaan van het slechtste en elk jaar concessies doen om het zo lang mogelijk uit te stellen.
    Laatst gewijzigd door l166; 11 november 2020 om 22:29

  19. Deze 5 gebruikers waarderen l166 voor het bericht:


  20. #1319
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    606
    910 waarderingen in 444 posts
    Chill jongens
    Ik heb een kort lontje.......

  21. Deze gebruiker waardeert funkyi voor het bericht:


  22. #1320
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sbakkaya Bekijk bericht
    Snap niet waarvoor kortere uren een voordeel zou hebben. Uiteindelijk lijkt dat mij nog gevaarlijker, want stel dat je nu maar 2 uur hebt voor het zelfde aantal vuurwerk, dit betekent dat men sneller en meerdere tegelijk gaat stoken, wat de kans op letsel verhoogt. Bovendien kan een invoer van een latere begintijd ervoor zorgen dat men eerst van te voren nog wat gaat drinken en lam bij het vuurwerk staat.
    Het is inderdaad zo'n kansloze "middenweg" dat ik Den Haag er toe in staat zie
    Zoiets doet echt meer slecht dan goed volgens mij, de tijden nog verder inkorten..
    Je laat de verkoop dus doorlopen, het brandt iedereen zoals ieder jaar dus letterlijk in de vingers.
    Je hebt dezelfde hoeveelheid vuurwerk in omloop als anders, dus in die zin zelfde kans op evenveel ongelukken.
    De relschoppers hebben dit jaar -tig- redenen om harder los te gaan dan ooit.
    Er moet veel meer vuurwerk in een klein tijdsbestek gestookt worden.
    Al met al recept voor ellende.
    Maar er zijn in Den Haag al vaker domme beslissingen genomen, dus ik sluit het niet uit.
    En het zou betekenen dat er gestookt mag worden, dus ik ben voor! (want ik zie het eigenlijk niet meer goedkomen..

  23. Deze 2 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


Pagina 88 van 440 EersteEerste ... 3878868788899098138188 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •