Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 67
  1. #1
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.833 waarderingen in 1.688 posts

    Lightbulb De Vuurwerk Federatie vraagt jullie hulp!

    Goedenavond! Wij hopen dat jullie een spetterend oud en nieuw hebben gehad! Wij in ieder geval wel!

    Nu het allemaal weer voorbij is, zullen veel vuurwerkliefhebbers het een tijdje rustig aan doen. Begrijpelijk! Toch hebben wij voor de overgebleven liefhebbers een vraag. We hebben aandachtig de statement-topics meegelezen en hebben veel interessante punten gezien. Vandaar dit centrale topic. Omdat wij namens de liefhebbers spreken willen wij vragen;

    Wat zouden jullie graag zien van de Vuurwerk Federatie?

    Hebben jullie specifieke punten waar wij ons hard voor moeten maken, vinden jullie dat wij een bepaalde rol moeten aannemen in de discussie of heb je andere input, deel dat dan hieronder. Binnenkort komen wij met z'n allen bij elkaar en dan kunnen wij dit allemaal meenemen in het bepalen van onze doelen voor 2019. Wij horen graag van jullie!

    Namens de Vuurwerk Federatie,
    Pim (Koala)

  2. Deze 16 gebruikers waarderen Koala voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid Fireworkfanatic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2017
    Berichten
    997
    Thanks
    731
    987 waarderingen in 370 posts
    Jullie ook een gelukkig en gezond nieuwjaar. Voor mij (en voor vele anderen) is dit toch wel een balangrijk punt, de 25kg regel. Nu er tegenwoordig compounds worden verkocht van ruim boven de 25kg (waarvan 23kg meestal uit karton en klei bestaat) is het niet meer logisch dat de maximale hoeveelheid 25kg is. Nu zou iemand alleen 1 compound kunnen kopen en misschien nog een paar kleine potjes, en dan zit je al op de maximum. Deze regel is gewoon verouderd en zou bijvoorbeeld naar 20kg NEM per huishouden moeten. Velen onder ons voelen zich bijna een crimineel terwijl ze gewoon legaal vuurwerk hebben, alleen iets te veel. Zouden jullie hier aandacht aan willen geven en kijken wat de mogelijkheden zijn? Mijn dank is groot en ga zo door! Legal Pyro is not a crime

  4. Deze 17 gebruikers waarderen Fireworkfanatic voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 september 2018
    Berichten
    5
    Thanks
    1
    3 waarderingen in 1 post
    Punt 1: maximale aantal toegestane kg van 25 naar minimaal 50 of 10 kg kruit, echt heel belangrijk

    Punt 2:
    Ik zie in de media alleen maar anti vuurwerk nieuws, ik zie bijvoorbeeld niets over de vuurwerkfederatie etc
    En de site ik ervaar geen overlast bijvoorbeeld, en ik vind ook dat wij van alles moeten proberen om onze mooie traditie in stand te houden, ik heb bijvoorbeeld gemeld bij plaatselijke vuurwerkhandelaar om hier aandacht voor te vragen
    Al die polls waarbij 3000 mensen het hele land zouden vertegenwoordigen, ik erger me hier stijf aan

  6. Deze 3 gebruikers waarderen Selles001 voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    25kg veranderen, ik heb nog een heel wensenlijstje, maar daar kunnen jullie (begrijpelijk) niet veel mee.
    - Verruiming van de afsteektijden
    - Duidelijk maken dat vuurwerkvandalen geen vuurwerkliefhebbers zijn
    - Bewustmaken van het hoge risico van ongelukken met vuurwerk met een slok op
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  8. Deze 3 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    De onderneming over dat men geen overlast ervaart vond ik meer een ludieke actie dan dat ik het serieus kon nemen. Daardoor is de geloofwaardigheid van de Vuurwerk Federatie in mijn ogen ook een beetje in twijfel gebracht. Ik zou graag willen zien dat jullie een statement maken tegen al de negatieve berichtgeving omtrent vuurwerk in die laatste weken van het jaar.

    De vele onderzoeken die volgens de linkse media gestuurd worden om voor een vuurwerkverbod te werken. Dat de media gestuurd word richting een vuurwerkverbod is natuurlijk al bekend. Daardoor krijgen ze ook meer voorstanders voor dit verbod terwijl dit door vele nieuwsberichten ook word tegengesproken (meer mensen steken vuurwerk af, er word meer vuurwerk verkocht, er zijn minder vuurwerkslachtoffers, er is steeds minder schade door vuurwerk maar meer door ongeregeldheden en (auto-)branden).

    Daarnaast zijn er natuurlijk meer bekende punten waar jullie je hard voor kunnen maken. De 25 kilo regeling is achterhaald door de grotere producten in het land bijvoorbeeld maar daar zal iedereen wel mee komen verwacht ik.

  10. Deze 3 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    25kg regel inderdaad én ECHTE CAT2 regelgeving zoals 75gr pijlen, 0,5gr flashknallers, 6gr buskruitknallers, 250gr fonteinen, decibel meting volgens de CAT2 richtlijnen.
    kortom: weg met het RACT.

  12. Deze 9 gebruikers waarderen --sjon beton-- voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Jullie ook de beste wensen en heel veel succes gewenst met de federatie.

    Puntjes : 25 kilo regel proberen om te zetten naar een netto kruit gewicht van xx kilo, aangezien de huidige regel met de boxen en compounds zo achterhaald is.
    - Duidelijk maken dat legaal vuurwerk niet de oorzaak is van de vernielingen etc.
    - Duidelijk maken dat veel berichten over vuurwerk onwaarheden bevatten.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  14. Deze 6 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid vuurwerkboy023's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2012
    Berichten
    830
    Thanks
    207
    679 waarderingen in 342 posts
    de 25 kilo regelgeving in iedergeval onder aandacht brengen dat het veroudert is en er een verandering in moet komen.
    en ervoor zorgen dat ook dit jaar de single shots/thunderkings legaal blijven

  16. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkboy023 voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    omdat de federatie strijdt voor het behouden van de traditie, lijkt het mij een goed idee
    om de lokale politiek in te gaan. Want ik heb soms het idee dat ze helemaal geen weet hebben
    van wie wij zijn en wat voor ons deze traditie betekent .
    Verder is ook zeer belangrijk dat we eens via de politiek eens wat meer nuance aan het verhaal brengen, en het onderbuik gevoel een beetje proberen weg te nemen .

    Tja te zo ver ik me kan uitdrukken sorry .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  18. Deze 3 gebruikers waarderen magnolia voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2018
    Berichten
    143
    Thanks
    81
    128 waarderingen in 61 posts
    De ernstige tekortkomingen van de 25kg-regeling zijn al meerdere malen door forumleden aangekaart en daar sluit ik me graag volledig bij aan.

    Ik zou echter nog willen toevoegen of jullie eens kunnen kijken naar de regelgeving omtrent de samenstelling van showboxen. Dan doel ik op de constructie die veel wordt toegepast door veel losse cakes in een omdoos te verkopen als één showbox. Die cakes moeten vervolgens nog door de consumenten zelf worden doorgelont om het beoogde effect te krijgen. Deze situatie brengt een aantal inherente, onnodige onveiligheden met zich mee die we naar mijn mening moeten voorkomen.

    Grote stappen zijn hier natuurlijk al mee gezet door de introductie van compound-vuurwerk. Deze ontwikelling moedig ik ook ten zeerste aan, maar vertragingen blijven soms toch aanwezig. Wat zou het tof zijn als wij gewoon op de Nederlandse markt een 100 shots 2kg doos kunnen krijgen zonder compound of ander geknoei? Is zo'n compound doos nou echt significant anders dan een gewone bak?

    Veel succes!

  20. Deze 3 gebruikers waarderen Aviator voor het bericht:


  21. #11
    VWC-Lid AlmeloZuid1991's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Berichten
    165
    Thanks
    224
    242 waarderingen in 82 posts
    Ik wil jullie allereerst bedanken voor jullie initiatief en inzet afgelopen vuurwerkseizoen. Eindelijk een gestructureerd tegengeluid en ook de polls die we mede door jullie intiatief winnen geven mij eindelijk weer een beetje hoop.

    Toevoegingen waarvan ik denk dat deze waarde hebben bij het tegengeluid zijn de onderstaande.

    - Vrijwel alle anti vuurwerkberichten worden gebaseerd op onderzoeken of verklaringen waar ik mijn twijfels bij heb. Is het wellicht mogelijk een onderzoeksbureau in te huren, een samenwerking mee te vinden die alle(/de belangrijkste) onderzoeken en artikelen onderzoekt op waarheid. Wellicht dat wij freaks hier een handje bij kunnen helpen door melding te doen van dergelijke artikelen #fakewerk, donaties voor het inhuren van een onderzoeksbureau.

    Mochten er onjuistheden worden geconstateerd dan is dat natuurlijk direct een statement waard en wellicht nieuwswaardig voor andere media.

    - Om de publiekeopinie weer iets meer in ons voordeel te laten draaien hebben we toch de media nodig. Wellicht meer focussen op de mordernere nieuwssites.(zullen jullie ook vast al wel druk mee zijn geweest).

    - Afgelopen seizoen zag ik in de discussies (zelfs media) de term vertrutting voorbij komen. Veel mensen in nederland zijn er klaar mee dat er steeds meer verboden wordt en hun de les wordt gelezen. Als jullie wellicht in kunnen spelen op deze stroming kunnen we wellicht meer draagvlak creeeren voor een tegengeluid. Wanneer veel mensen laten weten tegen de vertrutting van nederland te zijn dan pakt de media dit ook weer sneller op.

    - Ik weet niet hoe dit momenteel zit maar wellicht meer samenwerking met de bpn? Veel vuurwerk liefhebbers hier voelen zich niet door de bpn gehoord (denk ik naar aanleiding van diverse berichten hier).

    Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. In iedergeval succes en alvast bedankt voor alle inzet!
    Vuurwerk is vuurwerk

  22. Deze 4 gebruikers waarderen AlmeloZuid1991 voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.406 waarderingen in 557 posts
    Ik heb het ook in een ander topic genoemd: sla de media eens over en plan wat directe gesprekjes in met de vuurwerkwoordvoerders in de Tweede Kamer. Zij vinden het ook fijn om geluid vanuit liefhebbers te horen, i.p.v. alleen de branche. Belletje plegen met de persoonlijk medewerkers van de Kamerleden en met een beetje geluk kan je er een stuk of 4 op 1 dag spreken. Nu is het thema hot, dus zou er niet te lang mee wachten. Zo zit je meteen met de mensen aan tafel die de komende jaren gaan beslissen over onze hobby en traditie..

  24. Deze 7 gebruikers waarderen Rico voor het bericht:


  25. #13
    VWC-Lid 3fire3boy3's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2007
    Berichten
    421
    Thanks
    56
    72 waarderingen in 40 posts
    Inderdaad proberen wat Rico zegt. Maar wie moet je dan hebben ? minister grapperhaus misschien ?
    Zag ergens een filmpje voorbij komen waarin hij aan aangaf dat hij een verbod te ver vond gaan, omdat een heel klein groepje het voor de rest van de bevolking zou verzieken.
    Dus wat dat betreft is hij al een stap verder dan heel veel andere mensen.


    Denk dat als er iemand een gesprek wil met een minister namens de vuurwerkfederatie dat de kans veel groter is als dat er zomaar iemand het zou gaan proberen.

    Het is toch een andere insteek als de liefhebbers zeggen wat ze graag zouden willen en waarom als dat er een grote baas van Lesli aangeeft dat hij simpel weg de kleine singel shots wil verbieden.
    En inderdaad weg met het ract, kunnen ze gelijk wat ambtenaren van het IL&t weg bezuinigen.
    Gewoon in alle klassen vuurwerk cat2 toestaan zonder verdere regel geving
    Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

  26. Deze 4 gebruikers waarderen 3fire3boy3 voor het bericht:


  27. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.406 waarderingen in 557 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3fire3boy3 Bekijk bericht
    Inderdaad proberen wat Rico zegt. Maar wie moet je dan hebben ? minister grapperhaus misschien ?
    Zag ergens een filmpje voorbij komen waarin hij aan aangaf dat hij een verbod te ver vond gaan, omdat een heel klein groepje het voor de rest van de bevolking zou verzieken.
    Dus wat dat betreft is hij al een stap verder dan heel veel andere mensen.
    De Tweede Kamerleden die vuurwerk in hun portefeuille hebben. Dus Chris van Dam van het CDA, Erik Ziengs van de VVD, enzovoorts. Met een beetje Googlen heb je zo een lijstje! En anders via een algemeen adres vragen per fractie wie de vuurwerkwoordvoerder is.

    Ben een paar jaar medewerker van een Kamerlid geweest, en er komen de hele dag belangengroepen, organisaties etc. over de vloer om hun standpunt toe te lichten. Dat gebruiken ze bij hun standpuntbepaling.

  28. Deze 2 gebruikers waarderen Rico voor het bericht:


  29. #15
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Hoog in het vaandel staat toch wel de achterhaalde 25kg regeling, zoals vele freaks al eerder aangaven.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  30. Deze 2 gebruikers waarderen ddfirework voor het bericht:


Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •