Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 75
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2015
    Berichten
    196
    Thanks
    135
    218 waarderingen in 61 posts
    mag weg////
    Laatst gewijzigd door fireworks94; 12 december 2018 om 23:20

  2. #32
    VWC-Lid Tatanka's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    1.031
    Thanks
    1.346
    2.967 waarderingen in 842 posts
    Even gezocht op twitter op zo'n groot sociaal netwerk als twitter, slechts 1 retweet sinds 6 dec omtrent dit onderwerp.

    Is niet alleen mager, tis ronduit slecht.

    Persoon die hem geretweet heeft is overigens 1 van GroenLinks.

    Naam: 48356210_953947054806088_3475754377946333184_n.jpg
Bekeken: 289
Grootte: 69,9 KB



    >>>>Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is.<<<<<<<<

    Meerderheid van groenlinks ja, sterker nog heel GL.

  3. Deze 2 gebruikers waarderen Tatanka voor het bericht:


  4. #33
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
    Wij snappen de positiviteit die jullie allen bij vuurwerk ervaren en proberen deze ervaringen niet af te pakken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
    Over het plezier van vuurwerk afsteken gaan wij het waarschijnlijk niet eens worden. En laat ik volkomen duidelijk zijn: op termijn willen wij een algemeen verbod op consumentenvuurwerk.
    Dus je wilt 'onze' ervaring toch afpakken? Ik denk dat je geen idee hebt wat deze ervaring precies is, daarom zou je het eigenlijk ook niet mogen benoemen. Mocht je hierover eens willen praten, stuur mij dan een PB en ik zou je graag eens willen toelichten hoe een liefhebber zo'n moment beleeft.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
    Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is.
    Hoe kom je aan deze cijfers, uit een poll van het AD (160.000 stemmen) is namelijk 56% nog tegen een verbod?

    Naam: tegenverbod.PNG
Bekeken: 315
Grootte: 97,6 KB

    Bron: https://www.ad.nl/binnenland/vuurwer...amer~a989ac2e/

    Ja, dat kleine aantal groene vakjes zijn de gemeenten waar men 'echt' tegen een verbod is.

  5. Deze 3 gebruikers waarderen blackmoon voor het bericht:


  6. #34
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Nogmaals Nick, ik ben bereid je telefonisch te woord te staan om hierover te praten. Of je komt een keer bij me langs voor een bak koffie. Maar a.u.b. kom dan wel met feiten die kloppen want hiermee sla je de plank totaal mis.

  7. Deze 2 gebruikers waarderen blackmoon voor het bericht:


  8. #35
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Er is inderdaad een piek aan luchtvervuiling tijdens oud en nieuw,
    maar in praktijk valt het allemaal wel mee en draagt het maar
    1% bij aan de totale uitstoot van vervuilende stoffen op jaarbasis.

    Letsel kan in veel gevallen voorkomen worden.Door een vuurwerkbril,
    oordoppen en het vuurwerk volgens de gebruiksaanwijzing te gebruiken.

    Vuurwerkvrije zones hebben wij geen problemen mee,maar laat het daar
    dan ook bij.

    Heeft u zich wel eens verdiept in het Nederlandse knalvuurwerk?Daar
    Kan je met geen mogelijkheid schade mee aanrichten.(waar Jullie partij
    op doelt is *illegaal* knalvuurwerk en dus al verboden)

    Bovenstaande is dan ook de grootste veroorzaker van overlast en zeker
    niet het legale vuurwerk wat de laatste 3 dagen van het jaar verkrijgbaar
    is.

    Dat dieren last zouden hebben van vuurwerk is ook zwaar overtrokken.Zou me
    eerder druk maken om windmolens die jullie zo de hemel in prijzen.Ruim 50.000
    vogels dood op jaarbasis of wat dacht je van het verkeer.Er worden per jaar
    5 tot 10 miljoen dieren dood gereden.Maar daar hoor ik jullie niet over.
    Een beetje hypocriet niet?

    Zo dat moest ik even kwijt dan hebben we die punten alvast gehad.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  9. Deze 11 gebruikers waarderen kwintos voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  10. #36
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
    Beste vuurwerkfans,

    Over het plezier van vuurwerk afsteken gaan wij het waarschijnlijk niet eens worden. En laat ik volkomen duidelijk zijn: op termijn willen wij een algemeen verbod op consumentenvuurwerk.
    Fijn dat u zich hier meldt, en uw mening deelt. Graag ga ik met u in debat over een aantal aannames die u maakt:

    Op korte termijn, echter, zijn wij graag vuurwerkvrije zones bij scholen, ziekenhuizen en kinderboerderijen.
    Ik vind dit niet meer dan normaal en zo zijn de meeste mensen ook opgevoed. Dat jullie dat willen ondersteunen met het duidelijk aangeven van deze zones, vind ik een prima idee. Fijn voor de mensen die nog niet helemaal snappen dat ze rekening moeten houden met andere.

    Dit zou vervolgens uitgebreid kunnen worden tot een vuurwerkverbod in de bebouwde kom. Het nut/plezier achter vuurwerk zien wij radicaal anders, dat zal ook niet veranderen.
    Hier ben ik het vanzelfsprekend totaal niet mee eens, maar het lijkt mij ook geen goede zaak om over dit punt in discussie te gaan.

    In Oss vechten wij in de gemeenteraad voor betere handhaving, vuurwerkvrije zones, geen knalvuurwerk en maatregelen om vernieling tegen te gaan.
    Ik zoom graag even in op de verschillende onderdelen van deze zin:

    Geen knalvuurwerk: Beste meneer/mevrouw, graag zou ik u willen uitnodigen om naar een vuurwerkdealer te gaan tijdens de verkoopdagen. Laat u daar adviseren wat het hardste knalvuurwerk is wat zij hebben, koop dit dan tegen uw principe in. Vervolgens steekt u hier 1 exemplaar van aan (of u laat dat iemand doen). U zult zich dan beseffen dat dit vuurwerk nauwelijks tot niet knalt... het probleem ligt hem bij de illegale knallers die per definitie al verboden zijn? Een verbod op nederlands knalvuurwerk is symbool politiek!

    betere handhaving: van asociaal gedrag? vechtpartijen? brandstichtingen? openebare dronkenschap? onverantwoord vuurwerk afsteken? JAZEKER

    Vuurwerkvrije zones: Op de plaatsen waar dit vanzelfsprekend is rondom ziekenhuizen, dierenopvang etc. Geen probleem

    Maatregelen om vernieling tegen te gaan: absoluut, maar dit heeft toch het hele jaar prioriteit? Zodra ik met een hamer een ruit van een bushokje insla. Dan wordt ik toch vervolgd? En gaat groenlinks toch ook geen maatregelen tegen de hamer nemen? Vernielig wordt gedaan door personen, maak hier vuurwerk aub niet de zondebok van.

    Wij zien namelijk ook wel dat het voor een algemeen vuurwerkverbod te vroeg is.
    Wederom ga ik hier niet op uw standpunt in.

    Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is.
    Ja goed, wij zien iets heel anders. https://www.ad.nl/binnenland/vuurwer...amer~a989ac2e/

    Een professionele vuurwerkshow is een oplossing zoals dat ook in andere landen gebeurt. Daar zitten haken en ogen aan, dat begrijp ik.
    Ik vind het altijd zonde om z'n argument te gebruiken ''zoals in andere landen dat ook gebeurd'' Dat kan best allemaal. Maar neem vanavond eens de tijd om de onderstaande documentaire te kijken. Hij gaat over ''wat ook in andere landen gebeurd' rondom vuurwerk. Veel kijk plezier!
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  11. Deze 10 gebruikers waarderen erase2fast voor het bericht:


  12. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    GroenLinks is fake news.

    Wat is het volgende nick ? Verbod op de bbq en openhaard ?

    Verbod op huisdieren?

    Verbod op energie verstikkende kerverlichting?

  13. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  14. #38
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Wel gaaf dat iemand van GroenLinks ook daadwerkelijk de moeite doet om te reageren op dit forum.

    Alleen hoe serieus/echt is het vraag ik me dan af? Heeft de beste heer Nick dit ook echt besproken met zijn partij dat die dit mag doen, namens hen spreken op dit forum? Of is dit echt "persoonlijk"?
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  15. #39
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
    Wel gaaf dat iemand van GroenLinks ook daadwerkelijk de moeite doet om te reageren op dit forum.

    Alleen hoe serieus/echt is het vraag ik me dan af? Heeft de beste heer Nick dit ook echt besproken met zijn partij dat die dit mag doen, namens hen spreken op dit forum? Of is dit echt "persoonlijk"?
    Dit is 'persoonlijk', zoiets hoef je in de gemeenteraad echt niet te bespreken volgens mij. Daarnaast zal hij altijd in zijn functie blijven en de partijpunten blijven communiceren, vaak een mengelmoes van richtlijnen uit Den Haag en concrete invulling daarvan binnen een gemeente.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  16. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2018
    Berichten
    4
    Thanks
    0
    5 waarderingen in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blackmoon Bekijk bericht
    Dus je wilt 'onze' ervaring toch afpakken? Ik denk dat je geen idee hebt wat deze ervaring precies is, daarom zou je het eigenlijk ook niet mogen benoemen. Mocht je hierover eens willen praten, stuur mij dan een PB en ik zou je graag eens willen toelichten hoe een liefhebber zo'n moment beleeft.



    Hoe kom je aan deze cijfers, uit een poll van het AD (160.000 stemmen) is namelijk 56% nog tegen een verbod?

    Naam: tegenverbod.PNG
Bekeken: 315
Grootte: 97,6 KB

    Bron: https://www.ad.nl/binnenland/vuurwer...amer~a989ac2e/

    Ja, dat kleine aantal groene vakjes zijn de gemeenten waar men 'echt' tegen een verbod is.
    Een poll is wat anders dan een peiling. Peilingen zijn namelijk gewogen, en onder een bredere groep mensen dan de lezers van een bepaalde krant. In de peiling van EenVandaag uit 2013(!) bleek al dat een meerderheid voor het verbod op consumentenvuurwerk is, mits er een vuurwerkshow plaatsvindt. Evenals onderzoek van TNS-Nipo in 2016. Ook het onderzoek van I&Oresearch uit 2017 laat zien dat er een meerderheid voor verbod+vuurwerkshow is. Overigens zijn er wel meer plannen en ideeën van GroenLinks waar geen meerderheid voor is, maar waar ik mij wel dagelijks voor in zet. Dus ik verschuil mij niet achter cijfers.

  17. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2018
    Berichten
    4
    Thanks
    0
    5 waarderingen in 2 posts
    Als je actief bent in de lokale politiek, draag je de lokale standpunten uit van je partij. Soms kan dat botsen met de landelijke standpunten. Wat betreft vuurwerk zien wij een onderscheid tussen randstedelijke afdelingen van GroenLinks waar een vuurwerkverbod op korte termijn wordt nagestreefd. Dit is het uiteindelijke doel van alle GL-afdelingen. Toch pleiten wij in Oss voor tussenstappen als vuurwerkvrije zones. Voor de standpunten van de landelijke partij moet je niet bij mij zijn, daar heb ik slechts invloed op als elk ander lid.

    EDIT: Overigens begon onze discussie over het meldpunt van onze afdeling Oss. Het lijkt mij onzinnig om de hele vuurwerkdiscussie hier te gaan voeren. Ik sta altijd open voor discussie en dat doet de lokale GL-afdeling in jullie gemeente ook. Ga eens langs, bel ze op. Ik weet zeker dat ze graag hun standpunten wat betreft vuurwerk willen uitleggen.

  18. #42
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.367 waarderingen in 5.122 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
    Wel gaaf dat iemand van GroenLinks ook daadwerkelijk de moeite doet om te reageren op dit forum.
    En met grote regelmaat online, dus hij zal het wel heel druk hebben
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  19. Deze 3 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  20. #43
    VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Locatie
    Stuck in the middle
    Berichten
    1.384
    Thanks
    1.839
    952 waarderingen in 549 posts
    In de peiling van EenVandaag uit 2013(!) bleek al dat een meerderheid voor het verbod op consumentenvuurwerk is, mits er een vuurwerkshow plaatsvindt. Evenals onderzoek van TNS-Nipo in 2016. Ook het onderzoek van I&Oresearch uit 2017 laat zien dat er een meerderheid voor verbod+vuurwerkshow is.
    En dat is nou net de catch, er is alleen een meerderheid MITS er een gemeentelijke vuurwerkshow plaatsvindt. Die er dus niet komt in elke gemeente, simpelweg omdat er niet genoeg bedrijven en pyrotechnici in Nederland zijn die professionele shows mogen schieten.

    Hierbij een linkje naar het I&O onderzoek dat Nick aanhaalt (@Nick, correct me if i'm wrong):

    https://ioresearch.nl/Portals/0/I%26...202017_def.pdf
    Work is the curse of the drinking class

  21. Deze gebruiker waardeert SQUEAK! voor het bericht:


  22. #44
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    Er is maar 1 oplossing voor deze social justice warriors namelijk een totaalverbod op consumentenvuurwerk.
    Wanneer en hoe maakt ze niet uit. laat je niet misleiden door hun (s)linkse leugens.

  23. Deze gebruiker waardeert elgielo voor het bericht:


  24. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
    Een poll is wat anders dan een peiling. Peilingen zijn namelijk gewogen, en onder een bredere groep mensen dan de lezers van een bepaalde krant.

    EDIT: Overigens begon onze discussie over het meldpunt van onze afdeling Oss. Het lijkt mij onzinnig om de hele vuurwerkdiscussie hier te gaan voeren.
    Mee eens, laten we het niet te breed trekken en persoonlijk maken.

    2 vragen voor Nick:

    1) Er is inderdaad een verschil tussen een poll en een peiling. Saillant detail is wel dat een peiling voor waarheid wordt aangenomen als die in het voordeel is van een politieke partij, en slechts een ongenuanceerde momentopname is als het negatief uitpakt. Los daarvan... Nick, wat is (de uitkomst van) het meldpunt? een poll of een peiling?

    2) Je staat open voor discussie, dat is mooi! Sta je ook open om je eens te verdiepen in het standpunt en de argumentatie van een tegenstander en plaats van louter en alleen je eigen standpunten kracht bij te zetten? (what's new in de politiek). Ik ben bijvoorbeeld erg nieuwsgierig naar jouw reactie op de post van Kwintos hierboven. In het verlengde daarvan ben ik ook erg benieuwd naar de argumenten van jouw lokale partij, die een vuurwerkverbod rechtvaardigen (los van de cijfertjes)

  25. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •