Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 44
  1. #1
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts

    Grapperhaus: Mogelijk totaal vuurwerkverbod bij nieuw geweld oudjaar

    Als het tijdens de komende jaarwisseling wederom onrustig wordt, sluit minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) niet uit hij een totaal vuurwerkverbod aan de Kamer voorlegt. Dat zegt hij in gesprek met De Telegraaf.

    De CDA-bewindsman maakt zich zorgen, nu Oud & Nieuw nadert en overal in het land alweer fors wordt geknald. ,,We hebben afgelopen jaar het toegestane vuurwerk al gelimiteerd, verboden per gemeente mogelijk gemaakt. Maar als dit niet genoeg is, ga ik met voorstellen terug naar de Tweede Kamer. Dan moeten we ons de vraag stellen: hoe gaan we verder met legaal vuurwerk?’’

    ,,Maar het is niet alleen vuurwerk, maar ook alcohol en drugs. Heel vaak in combinatie’’, vindt Grapperhaus. ,,Ouwe rotten in het vak zeggen tegen me dat ze vroeger enorm veel dronken, maar rond half 2 niet meer konden. Hulpverleners zeggen nu dat mensen pepmiddelen gebruiken en om 6 uur ’s ochtends nog dat wangedrag plegen. Doe normaal. Beheers je. Je hoeft echt niet met een sterretje en ranja te staan, maar zorg dat het een feest is. Dat je niet helemaal losgaat op drank en pillen en een last voor je omgeving wordt.’’

    Grapperhaus wil het verloop van de jaarwisseling begin volgend jaar evalueren en met de Tweede Kamer mogelijk extra maatregelen bespreken.

    Bron: https://www.ad.nl/politiek/grapperha...jaar~a311c330/

  2. #2
    VWC-Lid conquer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Locatie
    zaltbommel
    Berichten
    155
    Thanks
    193
    343 waarderingen in 51 posts
    Alsof die ongeregeldheden door legaal vuurwerk komen.

  3. Deze 2 gebruikers waarderen conquer voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Verbied drank en drugs ... ja sorry hoor maar ook zonder vuurwerk heb je dit met oud en nieuw . Kijk naar somige europeese steden waar het al verboden is .daar steken ze gewoon auto's in de fik met oud en nieuw

  5. Deze 3 gebruikers waarderen vuurwerkduiven voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Nou hatsidee. Het hoge woord is eruit. Het slot van het boek wordt duidelijk.

    De brandstapels in den haag verboden. Daar gaat het natuurlijk helemaal mis komende dinsdagnacht met zwaar illegaal vuurwerk en bekogelen van hulpverleners. Volgend jaareen totaal verbod.


    Dit was weken geleden al aan zien te komen...
    -Step outside the box to see the real picture-

  7. Deze 3 gebruikers waarderen josZie voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid conquer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Locatie
    zaltbommel
    Berichten
    155
    Thanks
    193
    343 waarderingen in 51 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josZie Bekijk bericht
    Nou hatsidee. Het hoge woord is eruit. Het slot van het boek wordt duidelijk.

    De brandstapels in den haag verboden. Daar gaat het natuurlijk helemaal mis komende dinsdagnacht met zwaar illegaal vuurwerk en bekogelen van hulpverleners. Volgend jaareen totaal verbod.


    Dit was weken geleden al aan zien te komen...
    Lange rijen in Duitsland volgend jaar dan ;)

  9. #6
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Land van de regeltjes en het verbieden. De staat komt zich eerders nog wel tegen, binnen nu en een paar jaar gaat er echt de pleuris uitbreken.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  10. Deze 5 gebruikers waarderen ddfirework voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2007
    Berichten
    218
    Thanks
    14
    209 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht
    De CDA-bewindsman maakt zich zorgen, nu Oud & Nieuw nadert en overal in het land alweer fors wordt geknald. ,,We hebben afgelopen jaar het toegestane vuurwerk al gelimiteerd, verboden per gemeente mogelijk gemaakt. Maar als dit niet genoeg is, ga ik met voorstellen terug naar de Tweede Kamer.
    Zie hier de enorme denkfout die wordt gemaakt..... het ligt aan legaal vuurwerk. Als we legaal vuurwerk limiteren en dat is niet genoeg, dan wordt alles verboden. Kwalijk dat dit soort beslissingen niet wordt genomen o.b.v. weloverwogen argumenten.

  12. Deze 4 gebruikers waarderen crowncollection voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2015
    Locatie
    Dinteloord
    Berichten
    452
    Thanks
    107
    439 waarderingen in 112 posts
    Hij gaat hier niet alleen over neem ik aan? Ik ga mij sfeer niet laten verpesten door dit. 1 Jan ga ik hier weer dieper op in. Dit is niet de oplossing. Dat het in de gemeente Den Haag gaat knallen kan je u tegen zeggen maar dat zal niet met consumentenvuurwerk gebeuren. En omdat het in duindorp enzv niet stil is moet er maar een verbod komen voor het hele land?

  14. Deze 2 gebruikers waarderen joongeers16pyro voor het bericht:


  15. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Ik voermoed dat zo´n bericht opzettelijk de lucht in wordt geslingerd om zo vooraf te dreigen zodat ze hopen dat de jaarwisseling rustig zal verlopen. Maar ook zonder vuurwerk blijft het een feest waarvan sommige alles zullen aangrijpen om te slopen en onrust te stoken helaas.

  16. Deze gebruiker waardeert *kevin* voor het bericht:


  17. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.407 waarderingen in 558 posts
    Dit lijkt me vooral een actie die bedacht is om de boel even flink op scherp te zetten. Zie het als een dreigement en middel om iedereen bij de les te houden.

  18. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2014
    Berichten
    40
    Thanks
    1
    43 waarderingen in 9 posts
    Ze weten echt wel waar de rotte appels zitten. Die durven ze zo al niet aan te pakken. Met alles verbieden komt er ook rotzooi.

  19. #12
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Zolang er alcohol, drugs en tokkies zijn zal het rellen nooit stoppen, een verbod zal dat nooit verhelpen, je mag verwachten dat politici dat wel begrijpen. Ik mag het niet zeggen maar: bij een verbod ga ik ervan uit dat er rellen ontstaan als nooit te voren zodat het hun besluit als een boemerang in het gezicht komt.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  20. Deze 3 gebruikers waarderen Thresher voor het bericht:


  21. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2012
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    244
    Thanks
    199
    195 waarderingen in 112 posts
    Dit zijn geen leuke Grappern...

  22. #14
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.470
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *kevin* Bekijk bericht
    Ik voermoed dat zo´n bericht opzettelijk de lucht in wordt geslingerd om zo vooraf te dreigen zodat ze hopen dat de jaarwisseling rustig zal verlopen. Maar ook zonder vuurwerk blijft het een feest waarvan sommige alles zullen aangrijpen om te slopen en onrust te stoken hel
    ding ding ding! Helaas gaat alcohol en gebrek aan verstand er weer tussen komen en voelt Grapperhaus zich misschien gedwongen z'n woorden na te komen...

  23. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  24. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Volgens mij is het pure chantage om dit uitgerekend op deze dag te roepen. Als Ferd het eerlijke verhaal had gezegd had het er ongeveer zo uitgezien:

    "Ik vrees dat we de situatie met oud en nieuw niet onder controle hebben. Met name in Den Haag, maar ook daarbuiten vrezen we voor het ergste. Natuurlijk kunnen we als overheid daarbij naar onszelf kijken, maar dat doen we liever niet. De enigste optie die we daarom nog hebben, is om wat extra druk bij vuurwerkliefhebbend Nederland neer te leggen heel kort voor die verschrikkelijke traditie gevierd wordt. Zou het in het verlengde daarvan niet slim van me zijn om te dreigen met een totaalverbod in een uiterste en wellicht vergeefse poging de schade nog en beperken? Wat denken jullie? Want zelf weet ik het stiekem eigenlijk niet meer, maar dat kan ik natuurlijk niet publiekelijk toegeven."

  25. Deze 12 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •