Banner GBV-WECO - St8ment
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 60
  1. #46
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    GroenLinks (GL) is de grootste partij in Amsterdam, gevolgd door D66 en de VVD. GL leidt de coalitie die verder bestaat uit D66, PvdA en SP. Toen er een nieuwe Amsterdamse Burgemeester moest komen heeft GL Halsema naar voren geschoven.

    Landelijk heeft GL fors verloren bij de Tweede Kamer verkiezingen van afgelopen jaar. De verwachting is dat bij de Gemeenteraadsverkiezingen over 2 maanden die trend mogelijk doorzet en GL overall best wat zetels zou kunnen verliezen en daarmee in een andere positie zouden kunnen komen dan ze nu zijn. In meerdere Gemeenten zijn ze nu de grootste maar of dat na de Gemeenteraadsverkiezingen nog zo is valt te bezien. Dan zouden ze het weleens minder voor het zeggen kunnen gaan krijgen wat t.a.v. de vuurwerktraditie en Lokale Afsteekverboden positief uit kan pakken.

    Amsterdam is net als Utrecht, Groningen, Eindhoven en bijvoorbeeld Nijmegen wel een geval apart. Een belangrijke factor in deze Gemeenten zijn de vele studenten die vooral Milieu-georiënteerd zijn en gehoor krijgen bij Klaver en kornuiten. Velen van hen stemmen daarom op GL.

    Overigens wordt een Burgemeester na Gemeenteraadsverkiezingen niet vervangen. Dus zolang Femke het niet uit de hand laat lopen of ze een andere uitdaging aangeboden krijgt zal ze naar verwachting helaas niet zo snel afscheid nemen van deze functie...
    Nou dan gaan we gezellige jaarwisselingen tegemoet in Amsterdam.

    Lekker ijskoud. De Burgermeester zou gekozen moeten worden en geen termijn moeten kunnen hebben van 10 jaar of zo. Het is te gek voor woorden dat 1 persoon de boel kan verzieken voor iedereen. Dat is geen democratie.

  2. #47
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Nou dan gaan we gezellige jaarwisselingen tegemoet in Amsterdam.

    Lekker ijskoud. De Burgermeester zou gekozen moeten worden en geen termijn moeten kunnen hebben van 10 jaar of zo. Het is te gek voor woorden dat 1 persoon de boel kan verzieken voor iedereen. Dat is geen democratie.
    Het voordeel is wel dat zij, een Burgemeester, het niet voor het zeggen heeft. Het is een uitvoerende taak. Als de meerderheid van de Amsterdamse Gemeenteraad tegen een verbod stemt, kan ze alleen maar huilie huilie doen maar dan zal het lokale verbod weer verdwijnen...

    Maar inderdaad: Amsterdam heeft het niet getroffen nee...

    Bovenstaande geldt dus in elke Gemeente waar nu al een lokaal afsteekverbod is of dreigt: na de Gemeenteraadsverkiezingen zou de machtsverdeling compleet anders kunnen zijn waardoor er onvoldoende draagvlak is of blijft voor een lokaal verbod. Als een partij dan een voorstel indient om het lokale afsteekverbod weer te laten vallen, en daar is dan een meerderheid voor, dan gaat dat ook echt gebeuren...
    www.huismanvuurwerk.nl

  3. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  4. #48
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Het voordeel is wel dat zij, een Burgemeester, het niet voor het zeggen heeft. Het is een uitvoerende taak. Als de meerderheid van de Amsterdamse Gemeenteraad tegen een verbod stemt, kan ze alleen maar huilie huilie doen maar dan zal het lokale verbod weer verdwijnen...

    Maar inderdaad: Amsterdam heeft het niet getroffen nee...

    Bovenstaande geldt dus in elke Gemeente waar nu al een lokaal afsteekverbod is of dreigt: na de Gemeenteraadsverkiezingen zou de machtsverdeling compleet anders kunnen zijn waardoor er onvoldoende draagvlak is of blijft voor een lokaal verbod. Als een partij dan een voorstel indient om het lokale afsteekverbod weer te laten vallen, en daar is dan een meerderheid voor, dan gaat dat ook echt gebeuren...
    Klopt, maar je zegt het zelf al, teveel knotsgekke groenknuffelaars daar, dus de kans dat het tij draait is klein. Bovendien, welke dealer kan het zich permitteren om om de 3 of 4 jaar te sluiten, daarna weer te openen, enz? Dat is een kostbaar grapje.

    Ik denk ook dat andere partijen na enkele jaren geen moeite meer zullen willen doen het verbod van tafel te vegen.

  5. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  6. #49
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Klopt, maar je zegt het zelf al, teveel knotsgekke groenknuffelaars daar, dus de kans dat het tij draait is klein. Bovendien, welke dealer kan het zich permitteren om om de 3 of 4 jaar te sluiten, daarna weer te openen, enz? Dat is een kostbaar grapje.

    Ik denk ook dat andere partijen na enkele jaren geen moeite meer zullen willen doen het verbod van tafel te vegen.
    Een Lokaal Afsteekverbod gaat niet over de winkels, in de meeste Gemeenten mogen die blijven verkopen. Die hebben de bunkers en sprinklerinstallaties toch al staan. Je hebt gelijk dat het moeilijk ondernemen is, maar bij een Lokaal Afsteekverbod zouden wij bijv. zowieso voorlopig niet dicht gaan en minstens 1 of 2 seizoenen ervaren wat dat zakelijk voor ons zou betekenen.

    Ik probeer vooral aan te geven dat het zelfs in Gemeenten waar al een Afsteekverbod is, er een reële kans bestaat dat dit weer van tafel zou kunnen. Dat is interessant voor én afstekers én winkeliers.
    www.huismanvuurwerk.nl

  7. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  8. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 januari 2007
    Berichten
    612
    Thanks
    377
    522 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Het voordeel is wel dat zij, een Burgemeester, het niet voor het zeggen heeft. Het is een uitvoerende taak. Als de meerderheid van de Amsterdamse Gemeenteraad tegen een verbod stemt, kan ze alleen maar huilie huilie doen maar dan zal het lokale verbod weer verdwijnen...

    Maar inderdaad: Amsterdam heeft het niet getroffen nee...

    Bovenstaande geldt dus in elke Gemeente waar nu al een lokaal afsteekverbod is of dreigt: na de Gemeenteraadsverkiezingen zou de machtsverdeling compleet anders kunnen zijn waardoor er onvoldoende draagvlak is of blijft voor een lokaal verbod. Als een partij dan een voorstel indient om het lokale afsteekverbod weer te laten vallen, en daar is dan een meerderheid voor, dan gaat dat ook echt gebeuren...
    misschien hoort deze vraag hier niet thuis maar ik ben benieuwd over de vergunningen van vuurwerkverkoop.
    wie gaat daarover?
    en voor hoelang geld zo n vergunning?
    we zijn nu al 2jaar zonder vuurwerk dat is al een strop maar als je vergunning dit jaar afloopt en ze verlengen niet ben je dan gelijk klaar, finito, over?

  9. Deze 2 gebruikers waarderen Bizzy1 voor het bericht:


  10. #51
    VWC-Lid funkeliefhebber's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2019
    Berichten
    486
    Thanks
    762
    497 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bizzy1 Bekijk bericht
    misschien hoort deze vraag hier niet thuis maar ik ben benieuwd over de vergunningen van vuurwerkverkoop.
    wie gaat daarover?
    en voor hoelang geld zo n vergunning?
    we zijn nu al 2jaar zonder vuurwerk dat is al een strop maar als je vergunning dit jaar afloopt en ze verlengen niet ben je dan gelijk klaar, finito, over?
    Scherpe vraag, ik ben hier ook benieuwd naar.

  11. Deze gebruiker waardeert funkeliefhebber voor het bericht:


  12. #52
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bizzy1 Bekijk bericht
    misschien hoort deze vraag hier niet thuis maar ik ben benieuwd over de vergunningen van vuurwerkverkoop.
    wie gaat daarover?
    en voor hoelang geld zo n vergunning?
    we zijn nu al 2jaar zonder vuurwerk dat is al een strop maar als je vergunning dit jaar afloopt en ze verlengen niet ben je dan gelijk klaar, finito, over?
    De looptijd van een vergunning wordt door de Gemeente bepaald. Er zijn er bijv. die 5 jaar gelden, voor 10 jaar maar ook voor onbepaalde tijd. In sommige Gemeenten moet je elk jaar opnieuw aangeven dat je dit kalenderjaar weer gaat verkopen, in andere Gemeenten hoef je dat nooit te doen. Het verschilt dus per Gemeente.

    Overigens kan een Gemeente niet zomaar een vergunning niet verlengen (en dus eigenlijk intrekken). Dat gebeurt zelden. Juridisch zitten daar namelijk een hoop haken en ogen aan i.v.m. de vrije handel van goederen. Legaal Consumentenvuurwerk mag in NL gewoon verkocht worden, mits je je aan tal van wettelijke voorwaarden houdt en aan de regels voldoet. Dat recht kan alleen ontnomen worden als je de zaken niet goed voor elkaar hebt, of bijv. als aangetoond is dat er illegale activiteiten plaatsvinden of "ondeugdelijk" wordt gehandeld. Anders gezegd: je moet je wel aan de regels houden want anders loop je het risico jouw vergunning te verliezen. Maar dat is uiteraard logisch.

    Er zijn nu enkele Gemeenten waar een Lokaal Afsteekverbod geldt en dat ze dan om die reden de vergunning niet willen verlengen of aangekondigd hebben dit niet te gaan doen. Maar dat gaat dus zomaar niet. De commercie houdt zich niet aan Gemeentegrenzen. Oftewel: de klanten van een winkelier in Gemeente A komen vaak niet alleen uit Gemeente A maar ook uit Gemeente B t/m Z. En als iemand in Gemeente A in Gemeente B Oud & Nieuw gaat vieren waar geen verbod is, moet hij zijn vuurwerk wel gewoon in Gemeente A aan kunnen schaffen.

    Op het moment dat er een Gemeente is die dit tóch definitief doorvoert zal er ongetwijfeld een rechtszaak volgen, eentje waarvan ik verwacht dat die wél gewonnen gaat worden...
    www.huismanvuurwerk.nl

  13. Deze 8 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  14. #53
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Een Lokaal Afsteekverbod gaat niet over de winkels, in de meeste Gemeenten mogen die blijven verkopen. Die hebben de bunkers en sprinklerinstallaties toch al staan. Je hebt gelijk dat het moeilijk ondernemen is, maar bij een Lokaal Afsteekverbod zouden wij bijv. zowieso voorlopig niet dicht gaan en minstens 1 of 2 seizoenen ervaren wat dat zakelijk voor ons zou betekenen.

    Ik probeer vooral aan te geven dat het zelfs in Gemeenten waar al een Afsteekverbod is, er een reële kans bestaat dat dit weer van tafel zou kunnen. Dat is interessant voor én afstekers én winkeliers.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    De looptijd van een vergunning wordt door de Gemeente bepaald. Er zijn er bijv. die 5 jaar gelden, voor 10 jaar maar ook voor onbepaalde tijd. In sommige Gemeenten moet je elk jaar opnieuw aangeven dat je dit kalenderjaar weer gaat verkopen, in andere Gemeenten hoef je dat nooit te doen. Het verschilt dus per Gemeente.

    Overigens kan een Gemeente niet zomaar een vergunning niet verlengen (en dus eigenlijk intrekken). Dat gebeurt zelden. Juridisch zitten daar namelijk een hoop haken en ogen aan i.v.m. de vrije handel van goederen. Legaal Consumentenvuurwerk mag in NL gewoon verkocht worden, mits je je aan tal van wettelijke voorwaarden houdt en aan de regels voldoet. Dat recht kan alleen ontnomen worden als je de zaken niet goed voor elkaar hebt, of bijv. als aangetoond is dat er illegale activiteiten plaatsvinden of "ondeugdelijk" wordt gehandeld. Anders gezegd: je moet je wel aan de regels houden want anders loop je het risico jouw vergunning te verliezen. Maar dat is uiteraard logisch.

    Er zijn nu enkele Gemeenten waar een Lokaal Afsteekverbod geldt en dat ze dan om die reden de vergunning niet willen verlengen of aangekondigd hebben dit niet te gaan doen. Maar dat gaat dus zomaar niet. De commercie houdt zich niet aan Gemeentegrenzen. Oftewel: de klanten van een winkelier in Gemeente A komen vaak niet alleen uit Gemeente A maar ook uit Gemeente B t/m Z. En als iemand in Gemeente A in Gemeente B Oud & Nieuw gaat vieren waar geen verbod is, moet hij zijn vuurwerk wel gewoon in Gemeente A aan kunnen schaffen.

    Op het moment dat er een Gemeente is die dit tóch definitief doorvoert zal er ongetwijfeld een rechtszaak volgen, eentje waarvan ik verwacht dat die wél gewonnen gaat worden...
    Bedankt voor je uitstekende toelichting zoals altijd. Toen ik mijn post schreef had ik in gedachte wat (volgens mij) Femke in een interview door het Jeugdjournaal liet weten; dat ze de verkoop van vuurwerk op den duur ook wil verbieden maar dat dat op dit moment nog niet mogelijk is.

    Ik heb nu even geen tijd om terug te kijken, maar het interview is hier terug te vinden: https://jeugdjournaal.nl/artikel/241...r-halsema.html

    Dan nog even iets anders. Eerder protesteerden de Amsterdamse vuurwerkwinkeliers Witbaard en Klarenbeek een aantal keer voor behoud van vuurwerk en het verkoop ervan. Dit jaar en afgelopen jaar heb ik ze er niet meer over gehoord of ik heb dat over het hoofd gezien.

    2 jaar terug waren ze in ieder geval op AT5/TV te zien rond/na de jaarwisseling en in de zomer van 2020 ook een keer. Van statements etc. sindsdien (geloof ik) niets meer vernomen. Zou het zo kunnen zijn dat Amsterdamse winkeliers het maar best vinden, zolang ze maar kunnen blijven verkopen?

    Ik gun iedereen omzet/koop, maar het is wel jammer dat de Amsterdammer die in Amsterdam woont en wil vieren, aan het kortste eindje trekt.

  15. #54
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Om even bij de topictitel te blijven; helemaal mee eens.
    Maar momenteel zie ik (iig in winkels in mijn omgeving) nergens cat1 vuurwerk in de schappen liggen. Als het toch het hele jaar mag, verkoop het dan ook.
    Action, Blokker, Hema, tuincentra, Intertoys o.a. hadden laatst in december ook spul liggen, waarom nu niet ??
    Verkopen die hap.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen chupinazo voor het bericht:


  17. #55
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.469
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Zeker de winkels die anders ook cat2 verkopen, gewoon cat1 blijven verkopen! Toch raar dat het hele jaar mag maar niemand ie bijverdienste erbij neemt, en blijkbaar ook geen importeurs met hun afnemers erop inspelen?! Gaat het dan toch echt alleen om de eenmalige dikke centen rond de jaarwisseling ipv een jaarronde traditie te creëren incl bijkomende inkomsten, hoe klein ook? Paar lokale reclames er tegenaan!

  18. #56
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Zeker de winkels die anders ook cat2 verkopen, gewoon cat1 blijven verkopen! Toch raar dat het hele jaar mag maar niemand ie bijverdienste erbij neemt, en blijkbaar ook geen importeurs met hun afnemers erop inspelen?! Gaat het dan toch echt alleen om de eenmalige dikke centen rond de jaarwisseling ipv een jaarronde traditie te creëren incl bijkomende inkomsten, hoe klein ook? Paar lokale reclames er tegenaan!
    Er is een topic hier op het forum over een winkel die gisteren in de AD lag. In dat topic wordt gezegd dat er een hele bende aan het klagen is over "overlast" op Farcebook.

    Ik begrijp wat je bedoelt, maar het hele jaar door verkopen kan ook tot meer klachten en haat gaan leiden.

    EDIT: Dit topic dus: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...rdrecht-CAT-F1

  19. #57
    VWC-Lid Pyrohond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    451
    Thanks
    201
    170 waarderingen in 93 posts
    Ik denk dat ik vergeten was alle nieuwe crackling produkten die op de markt zijn gekomen. Eigenlijk is dit voor mij een wens die uitkomt (een droom gaat wat te ver ). Ik vind crackling het leukste vuurwerk dat er is haha.

  20. #58
    VWC-Lid Heistek's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 april 2021
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    527
    Thanks
    243
    999 waarderingen in 307 posts
    Het oude cat 1 moet gewoon weer terug komen zoals het was. De regelneefjes in NL slaan een beetje door.
    Het kan toch ook nooit de bedoeling zijn dat iets wat vroeger cat1 was nu alleen nog als cat 2 zou kunnen.
    Een grondbloem blijft een grondbloem

  21. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 januari 2007
    Berichten
    612
    Thanks
    377
    522 waarderingen in 189 posts
    Iedereen mag zijn mening hebben hoor of je het er mee eens bent of niet.
    We stevenen zoiezo op een verbod af maar voorlopig nog ff niet(hoop ik).

    Ik persoonlijk vind wel dat als cat2 ooit verboden gaat worden dat dan de fonteinen van cat2 naar
    cat1 gaan maar wel met behoud van het kruitgewicht van cat2....lijkt mij een goede deal

  22. #60
    VWC-Lid feabal's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Berichten
    396
    Thanks
    195
    434 waarderingen in 154 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
    postezegels verzamelen anders? Wat lul je trouwens met "we"? Kan je niet voor jezelf denken of zo. Ik bepaal zelf wel wat ik post. Het is toch duidelijk dat er een probleem is zo of heb je een plaat voor je kop?? Als wij niets doen kunnen we volgens jaar weer ons vuurwerk uit het buitenland halen. Inclusief "cat1" vuurwerk. Want ook dat is nu vernaggeld.
    Geen "Pyro"hond die er naar kraait... wat een topic dit....
    No Pyro ! No Party !

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •