Banner GBV-WECO - St8ment
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 44
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts

    OVV rapport, bronnen en interpretatie die eraan gegeven wordt.

    Verwijderd op eigen initiatief
    Laatst gewijzigd door lbanoa; 22 december 2019 om 13:35

  2. Deze 43 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid PyroBrian's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2014
    Berichten
    595
    Thanks
    602
    202 waarderingen in 99 posts
    Wat mij betreft goede analyse. Daarbij vallen de aantallen gezien de hoeveelheid vuurwerk en mensen die om 12 uur buiten zijn relatief erg mee. Ik kan me dan ook helemaal aansluiten bij de quote over veiligheid vs. vrijheid.

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Berichten
    322
    Thanks
    1
    155 waarderingen in 119 posts
    Wow super post! Veel tijd in gestoken en interessante details eruit gehaald.

    Wat mij nou interessant lijkt is de vergelijking met een normale werkdag. Hoeveel gewonden brandwonden en amputaties heb je dan?

    Of een nog betere vergelijking is met Koningsdag en nacht. Ook een dag waarop veel mensen vrij zij, veel drinken, buiten zijn en domme dingen doen. Carnavalszondag of een WK wedstrijd van het Nederlands elftal (hartaanvallen daar gelaten). Uiteraard moet je dan wel corrigeren voor het aantal mensen dat meedoet, aangezien oudjaar door het hele land wordt gevierd en de andere feesten in mindere mate.

    Dan heb je denk ik een beter vergelijk. Uiteraard heb je met oudjaar ook gewoon verwondingen buiten het gebruik van vuurwerk om. Maar dat zou wel eens lager kunnen zijn omdat de mensen die domme dingen doen het die dag met vuurwerk doen.

    Afschaffen hoeft dan misschien niet eens tot veel minder incidenten te leiden. Maar goed daar heb je dan eerst cijfers voor nodig.

  5. Deze gebruiker waardeert WJE voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Super gedaan.

    Dit zijn belangrijke dingen om een realistisch beeld te vormen van het daadwerkelijke probleem of hoe men vanuit andere kampen probeert een ander beeld te vormen dan er daadwerkelijk is.

    gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

  7. Deze 3 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Mijn complimenten Laurence. Zeer helder en duidelijk weergegeven. Er komen interessante dingen naar boven.
    December Will Be Magic Again!!

  9. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2019
    Berichten
    14
    Thanks
    0
    10 waarderingen in 4 posts
    Echt fijn om te zien dat er mensen zijn die oprecht de moeite doen een duidelijk en objectief beeld te schetsen van de situatie. Hoop echt dat zon genuanceerde beeld van de situatie wat meer zijn weg naar de grotere media zal vinden.
    helaas merk je maar al te vaak dat er geshopt word in teksten naar de waarheid die mensen willen vertelllen, maar of dit een duidelijk beeld schetst valt uiteraard te betwisten. Toch jammer dat het merendeel van de mensen niet wil snappen hoe beleid gevoerd word door de overheid. Bangmakerij is al eeuwenlang effectief om beleid er doorheen te drukken of het nu over draagvlak voor n vuurwerkverbod of t starten van een oorlog is, of onschuldig lijkende dingen zoals het invoeren van een europese munt.
    Nogmaals bedankt voor al het werk wat je hierin hebt gestoken heel informatief stuk

  10. Deze gebruiker waardeert Cryptoknaller voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Ik zou zo'n gelijk rapport wel eens willen zien van ongevallen en incidenten tijdens wintersport.
    De letsels zijn daar veel meer en erger en kosten de schatkist veel meer geld. Moeten we dat dan ook verbieden??

    deze quote is inderdaad erg sterk:

    Een mooie quote vanuit het rapport;
    Er bestaat altijd een spanningsveld tussen veiligheid en vrijheid. Als je alle risico’s wilt uitsluiten, dan kan en mag je vrijwel niets meer. Wij werken vanuit de visie dat veilig gedrag niet bereikt wordt door het vermijden van risico’s, maar door er goed mee om te gaan. Centraal staat de gedachte: ‘versterken in plaats van beperken’

  12. Deze 2 gebruikers waarderen Pyroboy26 voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Super dat het zo inzichtelijk gemaakt is, bedankt man! Ga er zo even goed voor zitten!

  14. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Wat vooral opvalt is dat in andere rapporten van veiligheidNL over sportblesures en letsel de ernst van het letsel wel wordt geanalyseerd. In het rapport over vuurwerk niet.

    Ernst van letsel wordt niet standaard gerapporteerd in het LIS maar kan wel geëxtrapoleerd worden door transformatie van diagnose naar een MAIS score. MAIS score van 1= licht letsel, 2= ernstig letsel.

    Hier zouden we dieper op in kunnen gaan duiken.

    Heb een update aan de startpost toegevoegd:

    ================================================== ==========================

    UPDATE;

    Zoals ik eerder al vermoede is de ernst van het letsel geen factor is het rapport, al gevolg hiervan komt al het letsel op 1 stapel en dit wordt verder gecondenseerd in rapporten van het OVV welke weer de basis vormt van de politieke argumentatie.

    Ernst van letsel wordt niet standaard gerapporteerd in het LIS maar kan wel geëxtrapoleerd worden door transformatie van diagnose naar een MAIS score. MAIS score van 1= licht letsel, 2= ernstig letsel.

    In vergelijkbare rapporten van veiligheidNL over sportblessures wordt dit bijvoorbeeld gedaan.

    In het jaarwisseling rapport 2018-2019 zijn een aantal voorbeeld meegenomen van de rapporten afkomstig van SEH posten.

    enkele voorbeelden:

    Bijlage 48083

    Bijlage 48084

    Bijlage 48085

    Bijlage 48086

    Zoals je kunt zien is ernst van het letsel niet bepaald en meegewogen.

    Bij wijze van spreken is een onterecht verwijzing naar de SEH, iets wat zeker mogelijk is van grote invloed in de rapportage.

    Ook de factor over een SEH bezoek een doorverwijzing is vanuit een huisartenpost of dat het gaat om een zelfmelding is wordt niet meegenomen in het rapport.

    Ik vermoed dat er bij zelfmelders vaker een onterecht SEH bezoek is.

    Jaarlijks 174.000 'zelfverwijzers' onterecht naar spoedeisende hulp
    Laatst gewijzigd door lbanoa; 22 oktober 2019 om 12:49

  15. Deze 6 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  16. #10
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Sterk stuk, Laurence. Klasse.
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

  17. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Ik heb inmiddels een offerte opgevraagd bij VeilgiheidNL naar een analyse naar de ernst van het aantal vuurwerk slachtoffers 2018-2019, ingedeeld op basis van MEIS (Abbreviated Injury Scale) score.


    Als straks blijkt dat onder die 396 slachtoffers een groot deel bij wijze van spreken een nare blaar op de hand had en verder niks ernstigs dan hebben wij een valide punt op over de discussiëren

    Edit:
    Als je bijvoorbeeld kijkt naar hoeveel gevallen bij een traumachirurg terecht komt (79)die onder andere brandwonden en ander ernstig letsel behandel (exclusief ogen) dan lijkt het erop dat dat een aanzienlijk deel van de behandelingen niet heel ernstig is.
    Laatst gewijzigd door lbanoa; 23 oktober 2019 om 01:02

  18. Deze 8 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  19. #12
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels een offerte opgevraagd bij VeilgiheidNL naar een analyse naar de ernst van het aantal vuurwerk slachtoffers 2018-2019, ingedeeld op basis van MEIS (Abbreviated Injury Scale) score.


    Als straks blijkt dat onder die 396 slachtoffers een groot deel bij wijze van spreken een nare blaar op de hand had en verder niks ernstigs dan hebben wij een valide punt op over de discussiëren.

    Misschien is vuurwerk-vrouwen.nl geinteresseerd in je bevindingen? Zie http://www.vuurwerk-vrouwen.nl/ongelukken.html

  20. Deze 2 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  21. #13
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    kijk ik ben het met jou manier van aanpak niet altijd eens. Ik vraag me soms af snapt die gozer het wel. Maar goed niet iedereen zit altijd op één lijn. Ik geef ook gelijk toe dat ik dit beetje veel info vind om door te lezen dus heb effe selectief gelezen. Staat naar mijn idee ook dingen in dat ik denk ja wat wil je nou ???? Maar moet toegeven dat er dingen in staan waar je echt wat mee kan en wat naar mijn idee zeker zinvol is als dat eens flink onder de aandacht komt bij mensen dat er meer is dan het verhaaltje dat al het vuurwerk gevaarlijk is en je er alleen maar dood aan kan gaan.

    Zo ben ik dan ook wel weer! lekker bezig!
    365 days a year pyromaniac

  22. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    kijk ik ben het met jou manier van aanpak niet altijd eens. Ik vraag me soms af snapt die gozer het wel. Maar goed niet iedereen zit altijd op één lijn. Ik geef ook gelijk toe dat ik dit beetje veel info vind om door te lezen dus heb effe selectief gelezen. Staat naar mijn idee ook dingen in dat ik denk ja wat wil je nou ???? Maar moet toegeven dat er dingen in staan waar je echt wat mee kan en wat naar mijn idee zeker zinvol is als dat eens flink onder de aandacht komt bij mensen dat er meer is dan het verhaaltje dat al het vuurwerk gevaarlijk is en je er alleen maar dood aan kan gaan.

    Zo ben ik dan ook wel weer! lekker bezig!

    Formatting wordt nog aan gewerkt en het is lastig om beknopt te houden zonder belangrijke dingen over te slaan. Wat betreft doel wil ik duidelijk maken dat nuance nogal van belang is, iets wat in het rapport van De OVV niet goed naar voren komt en wat in het veiligheidNL onderzoek niet goed onderzocht is.

    Specifiek stel ik dus vragen naar de ernst van het aantal slachtoffers.

    De meesten hebben al een onderbuik gevoel erbij , maar het zou mooi zijn als er feitelijk kan worden aangetoond dat er bij de gedramatiseerde slachtoffers aantallen ook gewoon slachtoffers zitten die enkel wat blaren op hun vingers hebben gekregen.

    Gekscherend lijkt het er tot nu toe op dat zelfs iemand die struikeld over een cakebox of ratelband en zich hierbij bezeerd, bij dit aantal vuurwerk slachtoffers wordt meegeteld.
    Laatst gewijzigd door lbanoa; 22 oktober 2019 om 20:07

  23. Deze 4 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  24. #15
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Goeie post kerel, top dat je dit doet. Je hebt hier iets heel interessants gevonden! Dit kan echt munitie zijn in de discussie. Ga zo door.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •