Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 106 t/m 120 van 176
  1. #106
    VWC-Lid Vuurwerkplace's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 juli 2006
    Berichten
    306
    Thanks
    259
    138 waarderingen in 87 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NoWorldOrder Bekijk bericht
    - Prijzen legaal en dan met name het sier zijn ieder jaar gestegen. Waarom deze niet eens goed onder de loep nemen cq reguleren? Ik heb het idee dat prijzen te hoog zijn op dit moment.

    Sorry maar volgens mij zijn de prijzen de afgelopen jaren juist sterk gedaald. Diverse importeurs zoals Wolff, GBV en Vulcan hebben de afgelopen jaren prijsverlagingen doorgevoerd en bij nieuwe producten is een 500 grammer voor 25 a 30 euro geen uitzondering meer. Iets wat enkele jaren terug nog bijna niet denkbaar was...

  2. Deze 3 gebruikers waarderen Vuurwerkplace voor het bericht:


  3. #107
    VWC-Lid BPN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2014
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    31
    Thanks
    9
    139 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NoWorldOrder Bekijk bericht
    Om na de discussies hierboven terug te komen op de bron: Hebben jullie een vraag?

    Ja! Namelijk:

    - Zou het niet beter zijn de succesvolle campagnes zoals o.a. de vuurwerk bril uit te lichten?
    - Ik weet of het al gebeurt, maar zou het niet leuk en verstandig zij voorlichting te geven op scholen? Daarmee bedoel ik standaard en niet als keuze van de school.
    - illegaal vuurwerk moet zo onaantrekkelijk mogelijk worden gemaakt. Denk aan boetes van 20% aan de gevonden waarde of boetes van € 10.000 of meer. Andere optie is standaard een celstraf. Hoe denken jullie hierover?
    - Ruil je illegaal vuurwerk in actie? Dus dat je zonder boete je illegale vuurwerk kunt brengen bij de politie. Zelfde als ooit is gedaan bij wapens. Idee?
    - Prijzen legaal en dan met name het sier zijn ieder jaar gestegen. Waarom deze niet eens goed onder de loep nemen cq reguleren? Ik heb het idee dat prijzen te hoog zijn op dit moment. Tuurlijk zijn er kosten maar kan er niet bespaart worden met meer samen doen?
    Hallo NoWorldOrder,

    Hartelijk dank voor je vraag.

    Het verder uitlichten van de vuurwerkbril campagne is iets wat we natuurlijk al grotendeels doen door dit in alle winkels te vermelden met posters en boekjes, informatie beschikbaar te stellen voor scholen en door dit in alle vuurwerkfolders van BPN aangesloten importeurs te vermelden. Heb je eventueel suggesties om dit nog breder neer te zetten?

    De boetes mogen wat ons betreft inderdaad toren hoog zijn, wij zijn ook van mening dat een taakstraf in januari geen toevoeging heeft. Pak iemand juist 3 jaar lang zijn Oud&Nieuw af bijvoorbeeld, voor een vuurwerkliefhebber is dat veel doeltreffender. Ter info ook hieronder een voorbeeld over de geëiste gevangenisstraat bij delicten met illegaal vuurwerk.


    Aantal_______________Bezit________________Verkoop_ ____________Verkoop aan personen <18jr.
    01 - 06 stuks__________01 - 03 maanden__________02 - 04 maanden__________03 - 05 maanden
    06 - 11 stuks__________03 - 06 maanden__________04 - 08 maanden__________05 - 10 maanden
    11 - 16 stuks__________06 - 09 maanden__________08 - 12 maanden__________10 - 15 maanden
    16 - 21 stuks__________09 - 12 maanden__________12 - 16 maanden__________15 - 20 maanden
    >21 stuks____________>12 maanden__________>16 maanden__________>20 maanden

    Tot ontbranding brengen: tot 6 maanden.

    Het inleveren van illegaal vuurwerk, vinden we een mogelijk idee. Dit gaan we binnen de BPN bespreken.

    Betreft de prijzen van legaal vuurwerk, hier kunnen we als branche niks aan veranderen. We hebben nou eenmaal erg hoge kosten als vuurwerkimporteur of winkelier. Alle keuringen en vergunningen veroorzaken een hogere prijs dan vuurwerk in andere landen. Aan de andere kant, illegaal zal altijd goed koper blijven, dit zie je ook bij zwarte handel van bijvoorbeeld kleding.
    BPN | Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

  4. Deze gebruiker waardeert BPN voor het bericht:


  5. #108
    VWC-Lid BPN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2014
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    31
    Thanks
    9
    139 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NoWorldOrder Bekijk bericht
    Om na de discussies hierboven terug te komen op de bron: Hebben jullie een vraag?

    Ja! Namelijk:


    - Ruil je illegaal vuurwerk in actie? Dus dat je zonder boete je illegale vuurwerk kunt brengen bij de politie. Zelfde als ooit is gedaan bij wapens. Idee?
    Hallo NoWorldOrder,

    Zoals beloofd hebben we dit punt besproken binnen de BPN, en kom ik er nu nog even op terug.

    Allereerst wil ik melden dat wij als vuurwerkbranche dit een erg goed idee vonden, het is een idee waar zelfs meerdere malen over nagedacht is. Echter is het probleem dat de politie dit niet zomaar mag opslaan en vervoeren. Normaal als iemand gepakt wordt met illegaal vuurwerk moet dit door een speciale dienst opgehaald, getransporteerd en opgeslagen worden.

    Omdat dit daarom een enorme kostenpost is voor de politie en regeltechnisch onmogelijk is, is besloten deze actie niet in te zetten. Wel wil de overheid graag dat illegaal vuurwerk wordt aangegeven via Meld Misdaad Anoniem.

    Bedankt voor je interessante opmerking NoWorldOrder!
    BPN | Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland

  6. Deze gebruiker waardeert BPN voor het bericht:


  7. #109
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    De krantenkoppen zie ik al verschijnen: "Nederlanders massaal in de rij bij Belgische vuurwerkhandelaren voor verboden romeinse kaarsen", "De romeinse kaars: zo illegaal als de nacht maar de kleuren lokken.", "Duitsland vooral in trek voor romeinse kaarsen". Want nu zijn romeinse kaarsen ook illegaal siervuurwerk. Eind dit jaar wordt de 'Regeling Nadere Eisen Consumenten- en Theatervuurwerk' (RACT) hierop aangepast.
    Jammer dat sommige groepen mensen (consumenten) niet normaal met licht vuurwerk kunnen omgaan.

    Aan BPN: Is bekend wanneer de wijziging in de RACT omtrent het uitsluiten van babypijlen en romeinse kaarsen wordt doorgevoerd?

  8. Deze 2 gebruikers waarderen DeejayTim voor het bericht:


  9. #110
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Berichten
    285
    Thanks
    13
    212 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim Bekijk bericht
    De krantenkoppen zie ik al verschijnen: "Nederlanders massaal in de rij bij Belgische vuurwerkhandelaren voor verboden romeinse kaarsen", "De romeinse kaars: zo illegaal als de nacht maar de kleuren lokken.", "Duitsland vooral in trek voor romeinse kaarsen". Want nu zijn romeinse kaarsen ook illegaal siervuurwerk. Eind dit jaar wordt de 'Regeling Nadere Eisen Consumenten- en Theatervuurwerk' (RACT) hierop aangepast.
    Jammer dat sommige groepen mensen (consumenten) niet normaal met licht vuurwerk kunnen omgaan.

    Aan BPN: Is bekend wanneer de wijziging in de RACT omtrent het uitsluiten van babypijlen en romeinse kaarsen wordt doorgevoerd?
    Laat ze dan meteen de babypijltjes mee opnemen, want gelet op de RACT mogen deze nog steeds worden geïmporteerd. Weliswaar doen de importeurs dat niet omdat ze het samen met de ILT hebben afgesproken, maar dat terzijde.

  10. Deze gebruiker waardeert !!!UPO-Maikie.^ voor het bericht:


  11. #111
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    142
    Thanks
    302
    213 waarderingen in 49 posts
    Mag ik hier nog steeds vragen stellen ? Misschien al eens voorbijgekomen, maar het valt mij op dat die kartonnen dekseltjes die de tubes van een cake afdekken het moeilijkst op te ruimen zijn en het langst blijven liggen. Is het mogelijk en betaalbaar om die dingen van biologisch afbreekbaar materiaal te maken? Kan dat het onderzoeken waard zijn of is het al gebeurd?

    Echte milieufreaks krijg je natuurlijk nooit aan je kant, maar ik denk dat het bij heel veel Nederlanders wel heel goed zou overkomen als vuurwerk toch een stukkie "groener" gemaakt kan worden...

  12. Deze 3 gebruikers waarderen peter82 voor het bericht:


  13. #112
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2007
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    6 waarderingen in 2 posts
    Heel mooi een Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland.

    Voor welke belangen ?
    voor de consument of voor de importeurs (want daar bestaat de BPN toch hoofdzakelijk uit).

    Als je iets tegen het illegale vuurwerk wil doen, dan is de makkelijkste stap natuurlijk om te beginnen
    de prijzen flink omlaag te doen van legaal vuurwerk dat je ook daadwerkelijk concurreert met het illegale Circuit.
    Dus niet gewoon minder duur, maar stukken goedkoper dan België , of als je werkelijk wil dat er niks uit het buitenland hier word verkocht het zelfs goedkoper te maken dan Duitsland. word lastig he met die Nederlandse wetten...
    Is toch van de zotte om te horen dan een 100.000 klapper in China 4 euro kost en hier dik 100 euro, of 18 vuurpijlen daar een euro of 3 kosten en hier richting de 35 tot 50 euro. wat doet de consument,,.. net als bij tanken en tabak en alcohol ... juist het ergens goedkoper halen

    Een dag minder verkoop geen problemen mee, Importeurs en winkels hebben daar last van, i.v.m. het toeleveren en vervoer naar de verkopers. Er zijn b.v. in Duitsland winkels die vanaf 00:00 de verkoop starten dus.. het is makkelijk op te lossen.


    Ik heb gewoon totaal geen vertrouwen erin .. sorry dat ik het zeg, Dat een groep importeurs die het alleen om het geld gaat, en dan pas kijken naar de consument. Die zich willen indekken als er straks ongelukken gebeuren met hun vuurwerk, uiteindelijk zijn de importeurs verantwoordelijk voor al het vuurwerk wat ze op de markt brengen.
    http://www.ce-uitspraken.eu/ce-uitsp...heid-voor.html
    Ze willen dus niet al te vaak een controle hebben.
    Welke importeur had ook alweer 200.000 boete voor verkeerde opslag gekregen !!!
    Ja zijn niet mis die boetes.

    De consument wil gewoon eerlijk behandeld worden, en eerlijke prijzen en goede producten, vergelijkbaar als in ieder land.
    De RACT is gewoon weer een manier om controle te hebben over wat wel en niet in Nederland mag genuttigd worden aan vuurwerk (marktvrijheid) buiten de CE regeling om en zo ook concurrentie weg te houden die wel een met goedkopere producen aan kunnen komen omdat ze niet bij de BPN zitten, of omdat er geen Nederlandse beschrijving op zit. (alleen BPN vuurwerk is veilig vuurwerk.... http://belangenvereniging-pyrotechni...enplatform.pdf )

    Klein voorbeeld is b.v. net als RACT in duitsland de BAM. die de CE in de weg staat door te zeggen dat alleen vuurwerk verkocht mag worden daar dat een door de BAM goedgekeurde gebruiksaanwijzing heeft. ze moeten nog voor de rechter komen ermee.

    Ga met de tijd mee en zet een product op internet en plaats daar in alle talen de gebruiksaanwijzing bij.
    Kom niet aan met dan kijken de mensen toch niet , nu met die beschrijvingen ook niet schijnbaar.
    of wat dacht je van symbolen die overal te lezen zijn internationaal.
    Zo is de Duitse BAM b.v. ook nog druk bezig om met de lepel in de pap te roeren.
    Tevens is de RACT er om de problemen te verdoezelen van het zogenaamde illegaal vuurwerk wat al tientallen jaren verboden is, namelijk een groot deel van dit zogenaamd vuurwerk blijkt straks wel ineens legaal te zijn en wordt dus voordat het zover is al door hun verboden.

    Dan de lijst met klachten van Arno, daar gelooft toch geen mens meer in vooral na al die duizenden valse meldingen, niet honderden.
    Eerst 518 meldingen op Schiermonnikoog nu ineens nog 26 en zo zijn er vele meer geweest.

    maar jullie hebben het over:
    Wij denken dat het voor ieder van belang is dat er één richtlijn komt. Maar dan wel in de juiste vorm.
    dat is dus jullie vorm neem ik aan?
    waarom niet de CE norm aanhouden om te beginnen ?

    Veel regels zijn in het Ract opgenomen omdat met het betreffende vuurwerk veel overlast werd veroorzaakt, of veel gewonden.
    Dus als ik het goed heb als er veel ongelukken gebeuren in het verkeer schaffen we drugs, alcohol of
    de auto af.
    Je schuift het probleem alleen maar op dus eerst baby pijltjes, toen Romeinse kaarsen, volgend jaar de single shots, uiteindelijk heeft de importeur alleen nog cakes van 50-100 of meer euros over, komt dat even goed uit.
    Wat ik weer leuk vind is dat in nederland de babypijl en de romeinse kaars is afgeschaft en de nederlandse importeurs nu deze wel in grotere mate in deutsland aan het verkopen zijn

    ben het er helemaal eens met met volgende:
    Als we willen voorkomen dat er nog meer typen vuurwerk in het Ract opgenomen worden, moeten we er samen voor zorgen dat er minder overlast en gewonden veroorzaakt worden. Het voorkomen van overlast en kan bijvoorbeeld door bij het afsteken van vuurwerk een geschikte plek te kiezen, waarbij je rekening houdt met de omgeving.

    Op dit moment wordt de media overspoeld met berichten welke koppen over overlast en gewonden door "vuurwerk". In onze ogen zou hier in 99% van de gevallen "illegaal vuurwerk" moeten staan.

    Heb nog niks vernomen van BPN die het tegengestelde in de media laten horen.

    Neem zelf eens een kijkje bij :
    http://www.behoudconsumentenvuurwerk...oelstellingen/


    Maar goed ik als consument van vuurwerk, wil wel graag dezelfde rechten straks hebben als mijn buren in Duitsland en België als dat mogelijk is, en ga er vanuit dat dit met de CE regeling zo zal zijn. Dus dan moeten ze maar goed met elkaar afspreken wat ze doen, (maar ga er maar vanuit als product x niet in Nederland te koop is en bij de buren wel, dan wordt die gewoon gehaald denk ik. of gaan de grenzen dicht ?)
    En er dan ook niet sprake is van dat vuurwerk uit 1 van deze Europese landen als illegaal vuurwerk beschouwt word want wat zou dan het nut ervan zijn als we weer diverse groepen gaan verbieden hier wel en daar niet.

    Dan hoe gaan ze het in de hand houden met die Klassen vuurwerk???
    Cat1, Cat2, Cat3 , allemaal voor de normale consumenten. Stel moeder koopt klasse 3 vuurwerk, en geeft dit aan haar zoon en dochter 7 en 9 jaar..... zo gaat het nu ook. jongetje raakt vinger kwijt, denk niet dat moeder zegt dat kwam door die strijker of nitraat.. sorry flash knaller.
    uit eindelijk zal het altijd aan de koper, gebruiker liggen hoe en wat er met ons vuurwerk gebeurt, en dat zul je eerst moeten zien aan te pakken, hoe .....? geen idee
    De verkoper heeft het aan een volwassen persoon verkocht dus treft ook geen blaam.

    Wat ik graag zou willen is dat het straks ook verplicht wordt dat bij ieder product de werkelijke sas of kruit inhoud vermeld moet worden, zodat consumenten het product zo ook op waarde kunnen schatten.
    En dan bedoel ik in brochures en in de media. ben smoesjes met 500 gram cake zat, vaak blijkt een cake achteraf dan maar 100 gram lichter geworden...

    en geen verkeerde effect beschrijvingen meer, mooi boeket, blijkt het gewoon wat Titanium vonken te zijn.

    Neem aan dat BPN dit nu heel makkelijk kan voltrekken nu ze het weten.. toch.

    Nogmaals ben erg zeer over te speken als er een belangen vereniging is voor de Nederlandse vuurwerk consument, die onafhankelijk is van de producten zelf die verkocht worden. En met de ideeën van de consumenten naar de instanties gaan, of op komen voor de belangen in de media, en zich inzetten tegen het misbruik van legaal Europees en Nederlands vuurwerk, en Bij importeur aanklopt als bepaalde producten niet voldoen aan de eisen, en of geen redelijke prijs heeft. oeps...lol

    P.S aangezien er veel tijd en geld in het toelaten van een product naar een CE goedgekeurd product moet gaan is het makkelijkste om deze producten gelijk weg te laten voor een importeur. dus in de toekomst gaan ze hoofdzakelijk eerst voor de dikke winst dus dure producten die veel geld opleveren. dit was dus ook een van de redenen dat babypijlen en romeinse kaarsen als eerste mochten verdwijnen.
    Als het BPN iets voor de consument overheeft laten ze b.v romeinse kaarsen maken die dikker zijn dan 8 mm binnen diameter want dat is wel toegestaan...
    en dan heeft de consument gelijk een stuk mooier vuurwerk.
    En volgens onderzoeken blijken natuurlijk vuurpijlen oogletsel op te leveren met 16% daarna opgevolgd door Sierpot/Cakebox/fonteinen met 15%, en ergens onderaan staat romeinse kaars met 3% waarom cakes eerst niet verboden..
    Laatst gewijzigd door Rene; 1 januari 2016 om 17:22

  14. Deze 5 gebruikers waarderen Rene voor het bericht:


  15. #113
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2015
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 1 post
    Geachte heer van het BPN,

    Ik denk wat ik nu ga schrijven misschien al een keer is voorgesteld. Misschien ook niet en zijn er meer mensen het met mij eens. Ik hoop in ieder geval dat dit serieus genomen wordt en de volgende tekst onder de loep genomen zal worden.

    Wij lezen vaak in het nieuws over vuurwerkslachtoffers. Dit gebeurt zowel tijdens de jaarwisseling als de periode die er vooraf plaats vindt. De overheid wil het aantal slachtoffers naar beneden halen en dit doen ze door verschillende maatregelen. Een van die maatregelen is de beperking voor de grote "D-day". Om 18:00 uur mogen de liefhebbers legaal hun gekochte producten afsteken.

    Toch zal nog moeten blijken of wij hierdoor minder slachtoffers gaan krijgen. Het liefst hopen we met z'n allen dat er geen slachtoffer is, maar ja we blijven spelen met vuur. Spelen met vuur kunnen we letterlijk nemen. We weten namelijk vrijwel allemaal dat de meeste ongelukken die gebeuren met eigen gemaakt vuurwerk is, of met illegaal vuurwerk waar men überhaupt geen verstand van heeft. Dit laatste kan nog "opgelost" worden.

    De eigen gemaakte bommen in glazen potjes, pijpen en noem het maar op, is gewoon OERDOM!. Maar om toch even te benadrukken dat we in een samenleving leven waar de ene wat slimmer is dat de andere zullen we toch hier ook een oplossing voor moeten bedenken. Als eerst om even na te denken: Hoe vaak zien wij op de televisie wij schokkende reclame campagnes over het maken van je eigen vuurwerk-creaties/bommen? Dat mensen worden afgeschrikt, dat mensen de gevolgen in zien? Waarom is er geen speciaal team door Nederland dat langs vele basisscholen gaat om een uitleg te geven? Waarom maakt de overheid/politie toch niet een filmpje over toch het juiste gebruik van (illegaal) vuurwerk? Dit laatste wil ik in een aparte alinea behandelen.

    Dat zal ik dan ook hier doen. Er blijven altijd op deze wereld mensen, die willen weten hoe jij aan dat shirt komt, hoe het is om een stevige knaller af te steken, of hoe het is om in die vette wagen te rijden. Denk bijvoorbeeld aan de laatste diefstal van de RS6 DTM in Amsterdam ,waar vuurwapens gebruikt zijn. Mijn grote vraag is dan ook: Waarom wordt er geen filmpje, documentaire of iets anders in elkaar gezet waarbij we zeker terugvinden:
    - Hoe herken in de juiste lonten, en als ik twijfel wat moet ik doen?
    - Wat er toch mis kan gaan met illegaal vuurwerk?
    - Hoe gebruik ik illegaal knalvuurwerk op toch een veilige manier?


    De laatste vraag is gewoon zeker mogelijk. Als de mensen een keurige locatie uitzoeken voor het afsteken van de harde knallers en niet midden in een woonwijk doen kan dit veilig gebeuren. Jongeren houden van informatie, bezoeken youtube, fora's en horen nieuwe dingen op scholen. Het is net zoiets als veilig vrijen; Wij moeten blijven benadrukken dat condooms hiervoor bestemd zijn. Toch gaat het soms mis, en in dit geval vallen er gelukkig geen gewonden.

    Al met al denk ik dat de overheid te laks is om toch diverse gevolgen aan te pakken. De slachtoffers die door vuurwerk ontstaan zijn naar mijn mening vaak slachtoffers met te weinig kennis. Deze kennis is zelfs het missen van de basiskennis. Oerdom, oliedom, hoe je het wilt noemen maar ze bestaan. In plaats van de tijden te beperken ga je eens proberen meer te steken in de jongeren. Ik ben benieuwd hoe BPN, maar ook mede fora gebruikers hier over denken.

    Met vriendelijke groet,

    Hrvati.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen hrvati_020 voor het bericht:


  17. #114
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
    Heel mooi een Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland.

    Voor welke belangen ?
    voor de consument of voor de importeurs (want daar bestaat de BPN toch hoofdzakelijk uit).

    Als je iets tegen het illegale vuurwerk wil doen, dan is de makkelijkste stap natuurlijk om te beginnen
    de prijzen flink omlaag te doen van legaal vuurwerk dat je ook daadwerkelijk concurreert met het illegale Circuit.
    Dus niet gewoon minder duur, maar stukken goedkoper dan België , of als je werkelijk wil dat er niks uit het buitenland hier word verkocht het zelfs goedkoper te maken dan Duitsland. word lastig he met die Nederlandse wetten...
    Is toch van de zotte om te horen dan een 100.000 klapper in China 4 euro kost en hier dik 100 euro, of 18 vuurpijlen daar een euro of 3 kosten en hier richting de 35 tot 50 euro. wat doet de consument,,.. net als bij tanken en tabak en alcohol ... juist het ergens goedkoper halen

    Een dag minder verkoop geen problemen mee, Importeurs en winkels hebben daar last van, i.v.m. het toeleveren en vervoer naar de verkopers. Er zijn b.v. in Duitsland winkels die vanaf 00:00 de verkoop starten dus.. het is makkelijk op te lossen.


    Ik heb gewoon totaal geen vertrouwen erin .. sorry dat ik het zeg, Dat een groep importeurs die het alleen om het geld gaat, en dan pas kijken naar de consument. Die zich willen indekken als er straks ongelukken gebeuren met hun vuurwerk, uiteindelijk zijn de importeurs verantwoordelijk voor al het vuurwerk wat ze op de markt brengen.
    http://www.ce-uitspraken.eu/ce-uitsp...heid-voor.html
    Ze willen dus niet al te vaak een controle hebben.
    Welke importeur had ook alweer 200.000 boete voor verkeerde opslag gekregen !!!
    Ja zijn niet mis die boetes.

    De consument wil gewoon eerlijk behandeld worden, en eerlijke prijzen en goede producten, vergelijkbaar als in ieder land.
    De RACT is gewoon weer een manier om controle te hebben over wat wel en niet in Nederland mag genuttigd worden aan vuurwerk (marktvrijheid) buiten de CE regeling om en zo ook concurrentie weg te houden die wel een met goedkopere producen aan kunnen komen omdat ze niet bij de BPN zitten, of omdat er geen Nederlandse beschrijving op zit. (alleen BPN vuurwerk is veilig vuurwerk.... http://belangenvereniging-pyrotechni...enplatform.pdf )

    Klein voorbeeld is b.v. net als RACT in duitsland de BAM. die de CE in de weg staat door te zeggen dat alleen vuurwerk verkocht mag worden daar dat een door de BAM goedgekeurde gebruiksaanwijzing heeft. ze moeten nog voor de rechter komen ermee.

    Ga met de tijd mee en zet een product op internet en plaats daar in alle talen de gebruiksaanwijzing bij.
    Kom niet aan met dan kijken de mensen toch niet , nu met die beschrijvingen ook niet schijnbaar.
    of wat dacht je van symbolen die overal te lezen zijn internationaal.
    Zo is de Duitse BAM b.v. ook nog druk bezig om met de lepel in de pap te roeren.
    Tevens is de RACT er om de problemen te verdoezelen van het zogenaamde illegaal vuurwerk wat al tientallen jaren verboden is, namelijk een groot deel van dit zogenaamd vuurwerk blijkt straks wel ineens legaal te zijn en wordt dus voordat het zover is al door hun verboden.

    Dan de lijst met klachten van Arno, daar gelooft toch geen mens meer in vooral na al die duizenden valse meldingen, niet honderden.
    Eerst 518 meldingen op Schiermonnikoog nu ineens nog 26 en zo zijn er vele meer geweest.

    maar jullie hebben het over:
    Wij denken dat het voor ieder van belang is dat er één richtlijn komt. Maar dan wel in de juiste vorm.
    dat is dus jullie vorm neem ik aan?
    waarom niet de CE norm aanhouden om te beginnen ?

    Veel regels zijn in het Ract opgenomen omdat met het betreffende vuurwerk veel overlast werd veroorzaakt, of veel gewonden.
    Dus als ik het goed heb als er veel ongelukken gebeuren in het verkeer schaffen we drugs, alcohol of
    de auto af.
    Je schuift het probleem alleen maar op dus eerst baby pijltjes, toen Romeinse kaarsen, volgend jaar de single shots, uiteindelijk heeft de importeur alleen nog cakes van 50-100 of meer euros over, komt dat even goed uit.
    Wat ik weer leuk vind is dat in nederland de babypijl en de romeinse kaars is afgeschaft en de nederlandse importeurs nu deze wel in grotere mate in deutsland aan het verkopen zijn

    ben het er helemaal eens met met volgende:
    Als we willen voorkomen dat er nog meer typen vuurwerk in het Ract opgenomen worden, moeten we er samen voor zorgen dat er minder overlast en gewonden veroorzaakt worden. Het voorkomen van overlast en kan bijvoorbeeld door bij het afsteken van vuurwerk een geschikte plek te kiezen, waarbij je rekening houdt met de omgeving.

    Op dit moment wordt de media overspoeld met berichten welke koppen over overlast en gewonden door "vuurwerk". In onze ogen zou hier in 99% van de gevallen "illegaal vuurwerk" moeten staan.

    Heb nog niks vernomen van BPN die het tegengestelde in de media laten horen.

    Neem zelf eens een kijkje bij :
    http://www.behoudconsumentenvuurwerk...oelstellingen/


    Maar goed ik als consument van vuurwerk, wil wel graag dezelfde rechten straks hebben als mijn buren in Duitsland en België als dat mogelijk is, en ga er vanuit dat dit met de CE regeling zo zal zijn. Dus dan moeten ze maar goed met elkaar afspreken wat ze doen, (maar ga er maar vanuit als product x niet in Nederland te koop is en bij de buren wel, dan wordt die gewoon gehaald denk ik. of gaan de grenzen dicht ?)
    En er dan ook niet sprake is van dat vuurwerk uit 1 van deze Europese landen als illegaal vuurwerk beschouwt word want wat zou dan het nut ervan zijn als we weer diverse groepen gaan verbieden hier wel en daar niet.

    Dan hoe gaan ze het in de hand houden met die Klassen vuurwerk???
    Cat1, Cat2, Cat3 , allemaal voor de normale consumenten. Stel moeder koopt klasse 3 vuurwerk, en geeft dit aan haar zoon en dochter 7 en 9 jaar..... zo gaat het nu ook. jongetje raakt vinger kwijt, denk niet dat moeder zegt dat kwam door die strijker of nitraat.. sorry flash knaller.
    uit eindelijk zal het altijd aan de koper, gebruiker liggen hoe en wat er met ons vuurwerk gebeurt, en dat zul je eerst moeten zien aan te pakken, hoe .....? geen idee
    De verkoper heeft het aan een volwassen persoon verkocht dus treft ook geen blaam.

    Wat ik graag zou willen is dat het straks ook verplicht wordt dat bij ieder product de werkelijke sas of kruit inhoud vermeld moet worden, zodat consumenten het product zo ook op waarde kunnen schatten.
    En dan bedoel ik in brochures en in de media. ben smoesjes met 500 gram cake zat, vaak blijkt een cake achteraf dan maar 100 gram lichter geworden...

    en geen verkeerde effect beschrijvingen meer, mooi boeket, blijkt het gewoon wat Titanium vonken te zijn.

    Neem aan dat BPN dit nu heel makkelijk kan voltrekken nu ze het weten.. toch.

    Nogmaals ben erg zeer over te speken als er een belangen vereniging is voor de Nederlandse vuurwerk consument, die onafhankelijk is van de producten zelf die verkocht worden. En met de ideeën van de consumenten naar de instanties gaan, of op komen voor de belangen in de media, en zich inzetten tegen het misbruik van legaal Europees en Nederlands vuurwerk, en Bij importeur aanklopt als bepaalde producten niet voldoen aan de eisen, en of geen redelijke prijs heeft. oeps...lol

    P.S aangezien er veel tijd en geld in het toelaten van een product naar een CE goedgekeurd product moet gaan is het makkelijkste om deze producten gelijk weg te laten voor een importeur. dus in de toekomst gaan ze hoofdzakelijk eerst voor de dikke winst dus dure producten die veel geld opleveren. dit was dus ook een van de redenen dat babypijlen en romeinse kaarsen als eerste mochten verdwijnen.
    Als het BPN iets voor de consument overheeft laten ze b.v romeinse kaarsen maken die dikker zijn dan 8 mm binnen diameter want dat is wel toegestaan...
    en dan heeft de consument gelijk een stuk mooier vuurwerk.
    En volgens onderzoeken blijken natuurlijk vuurpijlen oogletsel op te leveren met 16% daarna opgevolgd door Sierpot/Cakebox/fonteinen met 15%, en ergens onderaan staat romeinse kaars met 3% waarom cakes eerst niet verboden..
    Grotendeels mee eens; kritisch stuk. Ware het niet dat het prijsverschil heeft te maken met keuringen, transportkosten, opslagkosten, ondernemingskosten en personeelskosten. Wel is het grote prijsverschil opvallend maar ik ben inhoudelijk te weinig betrokken om te kunnen concluderen dat het overgrote deel aan (teveel) marge is te wijten.

    Verder bepaalt de EU regelgeving dat een lidstaat bepaalde soorten vuurwerk mag verbieden omwille van de openbare orde of veiligheid. Volgensmij zit er een weeffout in de interpretatie van dat artikel. De EU bedoelt "complete vuurwerkfamilies (soorten artikelen)", terwijl de RACT ook soorten nogmaals beperkt. Door die grote interpretatieruimte worden vervolgens dergelijke voorstellen als de Duitse BAM-regling en de RACT weer door dezelfde ambtenaren bij de EU goedgekeurd.

    Wat betreft het verbod op Babypijlen en Romeinse kaarsen:
    Dit strookt met de EU regelgeving want de hele vuurwerkfamilie 'Minirockets (babypijlen) Categorie 2' en 'Roman Candles Categorie 2' zijn verboden omwille van de openbare orde of veiligheid per juli 2016. Nu alleen nog de wel toegestane soorten vuurwerk volgens de EU maximumeisen per categorie toestaan...
    Laatst gewijzigd door DeejayTim; 17 september 2016 om 10:02

  18. #115
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.160
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Wat zijn de doelen en activiteiten voor dit jaar, en hoe staat het met jullie invloed in de politiek?
    En; wat kunnen wij, de burger en liefhebber, volgens jullie in de media, politiek en misschien zelfs (invloed op) wetgeving dankzij jullie verwachten dit jaar?

  19. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  20. #116
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Wat zijn de doelen en activiteiten voor dit jaar, en hoe staat het met jullie invloed in de politiek?
    En; wat kunnen wij, de burger en liefhebber, volgens jullie in de media, politiek en misschien zelfs (invloed op) wetgeving dankzij jullie verwachten dit jaar?
    My fellows: ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country.

  21. #117
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Beste BPN,
    Zijn er ideeën om, met het oog op de wijziging in de RACT voor compoundvuurwerk in 2017, mogelijkheden te verkennen voor het toestaan van F2 bangers (t/m 6 gram, zie Duitsland, Oostenrijk, België Luxemburg, etc.), F2 flash bangers (t/m 0,5 gram perchloraat/metaal of 1 gram nitraat/metaal flash compositie; zie ook België vanaf 2017) en F2 flash banger batteries (25 gram bruto; 0,5 of 1 gram per knaller - zie België vanaf 2017)?


    Het zou een goede zet zijn van de Nederlandse wetgever als ze Categorie F2 flashmatten legaliseren. Dan worden flashgevulde Ladycrackers, Tom Thumb, mosquito farts en zelfs kleine nitraatmatjes legaal. Veel beter en veiliger dan de buskruitvarianten die gips spuwen of wegschieten.

    Sowieso zouden de buskruitknallers en flashknallers naar EU maatstaven van categorie F2 (zie België / Luxemburg vanaf juli 2017 voor beide type knallers en Duitsland en Oostenrijk voor alleen de F2 buskruitknallers) in Nederland gelegaliseerd moeten worden.
    F2 bangers en flashbangers (tevens "flash banger batteries") naar maximumnorm legaliseren in Nederland zou namelijk een behoorlijke stap zijn om de vraag naar categorie F3 (tevens ook nog consumenten) en categorie F4 flashknallers (professioneel) te doen afnemen.

    Het uitbannen van (zwaar) flashknalvuurwerk lukt beter wanneer de vraag naar gematigd flashknalvuurwerk, maar ook buskruit knalvuurwerk, legaal tegemoet kan worden gekomen. Het is tekenend dat voornamelijk Nederland de problemen van zware knallers kent, terwijl buurlanden er (veel) minder last van hebben.
    Laatst gewijzigd door DeejayTim; 19 december 2016 om 20:02

  22. Deze 2 gebruikers waarderen DeejayTim voor het bericht:


  23. #118
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 september 2012
    Berichten
    148
    Thanks
    164
    90 waarderingen in 52 posts
    Wat is het huidige standpunt van de bpn omtrent het idee om de vuurpijlen en het knal vuurwerk afteschaffen. Klopt het dat er binnen de bpn gesprekken zijn gevoerd of plannen zijn voor een voorstel richting den haag om de tegenstanders tegemoet te komen door voor te stellen de inhoud kruit in vuurpijlen te verlagen naar max 20 gram net als in Duitsland. Ben benieuwd naar jullie standpunt. Al twijfel ik of jullie nog wel denken aan de vuurwerk liefhebbers want de laatste reactie van jullie is schandalig lang geleden.

  24. #119
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeejayTim Bekijk bericht
    Beste BPN,
    Zijn er ideeën om, met het oog op de wijziging in de RACT voor compoundvuurwerk in 2017, mogelijkheden te verkennen voor het toestaan van F2 bangers (t/m 6 gram, zie Duitsland, Oostenrijk, België Luxemburg, etc.), F2 flash bangers (t/m 0,5 gram perchloraat/metaal of 1 gram nitraat/metaal flash compositie; zie ook België vanaf 2017) en F2 flash banger batteries (25 gram bruto; 0,5 of 1 gram per knaller - zie België vanaf 2017)?


    Het zou een goede zet zijn van de Nederlandse wetgever als ze Categorie F2 flashmatten legaliseren. Dan worden flashgevulde Ladycrackers, Tom Thumb, mosquito farts en zelfs kleine nitraatmatjes legaal. Veel beter en veiliger dan de buskruitvarianten die gips spuwen of wegschieten.

    Sowieso zouden de buskruitknallers en flashknallers naar EU maatstaven van categorie F2 (zie België / Luxemburg vanaf juli 2017 voor beide type knallers en Duitsland en Oostenrijk voor alleen de F2 buskruitknallers) in Nederland gelegaliseerd moeten worden.
    F2 bangers en flashbangers (tevens "flash banger batteries") naar maximumnorm legaliseren in Nederland zou namelijk een behoorlijke stap zijn om de vraag naar categorie F3 (tevens ook nog consumenten) en categorie F4 flashknallers (professioneel) te doen afnemen.

    Het uitbannen van (zwaar) flashknalvuurwerk lukt beter wanneer de vraag naar gematigd flashknalvuurwerk, maar ook buskruit knalvuurwerk, legaal tegemoet kan worden gekomen. Het is tekenend dat voornamelijk Nederland de problemen van zware knallers kent, terwijl buurlanden er (veel) minder last van hebben.
    Ben ook benieuwd wat ze hierop reageren, want het wordt tijd dat Nederland zich gaat houden aan de Europese Regelgeving die ze zelf zo aanmoedigen.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  25. #120
    VWC-Lid AlmeloZuid1991's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Berichten
    165
    Thanks
    224
    242 waarderingen in 82 posts
    Het zal in dit topic vast wel eens benoemd zijn, zie het zo 1,2,3 niet terug, maar:

    -waarom laten jullie zo weinig van je horen in de vuurwerkdiscussie, het zijn momenteel enkel de individuele initiatieven van medefreaks die ik voorbij zie komen. Maar een professionele "tegen een verbod" campagne zal toch vele malen effectiever zijn??

    -Waarom laten jullie geen volledig objectief onderzoek uitvoeren naar de overlast tijdens oud & nieuw en de haalbaarheid van een verbod? Op dit moment zien we alleen sensatie onderzoekjes van de media of een matig onderbouwd onderzoek van de ovv. Ik durf haast letterlijk mijn vingers in het vuur te steken dat de daadwerkelijke overlast/gewonden komen door alcohol, reeds illegaal vuurwerk of het afsteken buiten de toegestane tijden. Hier ligt denk ik echt een kans!

    -AUB!, doe iets! Het is echt 2 voor 12. :(
    Vuurwerk is vuurwerk

Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •