Banner Vuurwerkmania - Vuurwerkmania.nl
Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 210111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 166 t/m 180 van 184
  1. #166
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Gaat goed mannen!
    Hij is stabiel, arts zegt als dit zo blijft na het weekend van de beademing af. Volgens de arts helpt het immens schijnbaar dat hij een normaal postuur heeft.

    Blijf duimen
    Laatst gewijzigd door Vipergq; 4 april 2020 om 10:52

  2. Deze gebruiker waardeert Vipergq voor het bericht:


  3. #167
    VWC-Lid Micks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2019
    Berichten
    957
    Thanks
    1.162
    759 waarderingen in 329 posts
    Zeer bemoedigend nieuws. Duimen dat zn herstel voortzet.

  4. #168
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    De BPN maakt zichzelf weer een belachelijk. Vuurwerk heeft al een negatief imago. Ga je dit verzoek doen

    https://radar.avrotros.nl/uitzending...e-maatregelen/

  5. Deze gebruiker waardeert Afcajax voor het bericht:


  6. #169
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    De BPN maakt zichzelf weer een belachelijk. Vuurwerk heeft al een negatief imago. Ga je dit verzoek doen

    https://radar.avrotros.nl/uitzending...e-maatregelen/
    Volgens mij kan de BPN het ook nooit goed doen heh? De kern van hun oproep is namelijk 400% waar...

    Door Corona zien heel veel winkeliers hun omzet op dit moment tot zelfs EUR 0,00 per week terug lopen. Ik heb het dan over hun reguliere business en niet het vuurwerk. Voor velen is de vuurwerkhandel aan het eind van het jaar in de eerdere crisis net even het steuntje in de rug geweest om toch nog net te overleven.

    Als er dit jaar door de aan te passen wetgeving een deel van de omzet wegvalt in dit toch al zo bizar moeilijk jaar dan gaan er mogelijk heel veel winkels omvallen. Daar zit echt een kern van waarheid in.
    www.huismanvuurwerk.nl

  7. Deze 13 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  8. #170
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
    Gaat goed mannen!
    Hij is stabiel, arts zegt als dit zo blijft na het weekend van de beademing af. Volgens de arts helpt het immens schijnbaar dat hij een normaal postuur heeft.

    Blijf duimen
    Mooi hopelijk gaat het de goede kant op met hem! Beterschap!



    Wat een droevige situatie werelwijd. Sjonge jonge jonge.. Gezond deze crises door is natuurlijk het allerbelangrijkste, maar doordat iedereen thuis moet zitten zullen er waarschijnlijk wel wat lokale vuurwerkwinkeltjes verdwijnen in me buurt. Jammer!

    Ook zal mijn budget en collectie wat minder worden dit jaar. Zit nu al 2 weken vast in de Filipijnen en nog steeds geen zicht op vertrek van het eiland waar ik zit. Ik moet ook nog een terugreis regelen. En als ik terug ben ook nog eens een nieuwe baan zoeken. Lekker vooruitzicht. Dat virus en al die lockdowns mogen van mij wel snel verdwijnen.

    Gezond blijven pyro's!

  9. #171
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Het is een geniepige sluipmoordenaar. Vandaag een naar bericht ontvangen. Vader van een collega die vorige week op bezoek was geweest bij zijn vrouw die in het ziekenhuis lag had de coronabesmetting opgelopen. Vandaag is hij helaas overleden aan de gevolgen daarvan.
    December Will Be Magic Again!!

  10. #172
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Volgens mij kan de BPN het ook nooit goed doen heh? De kern van hun oproep is namelijk 400% waar...

    Door Corona zien heel veel winkeliers hun omzet op dit moment tot zelfs EUR 0,00 per week terug lopen. Ik heb het dan over hun reguliere business en niet het vuurwerk. Voor velen is de vuurwerkhandel aan het eind van het jaar in de eerdere crisis net even het steuntje in de rug geweest om toch nog net te overleven.

    Als er dit jaar door de aan te passen wetgeving een deel van de omzet wegvalt in dit toch al zo bizar moeilijk jaar dan gaan er mogelijk heel veel winkels omvallen. Daar zit echt een kern van waarheid in.
    Accepteer nou maar gewoon die beperkingen en richt je op mooie siercakes en boxen. Een ziekte gebruiken waar dagelijks meer dan 100 mensen aan sterven om je eigen hachje te redden, vind ik echt van een heel laag en bedenkelijk
    niveau. Daarnaast gaan er wel meer beroepsgroepen momenteel onderuit. Krokodillentranen van de vuurwerkbranche dus dit.

    En als je dacht dat ik de enige ben die er bedenkingen over heb, blader even terug op de Facebook van Radar naar het betreffende item. Gehakt wordt er van dit voorstel gemaakt in de comments.

  11. Deze gebruiker waardeert Afcajax voor het bericht:


  12. #173
    VWC-Lid funkeliefhebber's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2019
    Berichten
    486
    Thanks
    762
    497 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Accepteer nou maar gewoon die beperkingen en richt je op mooie siercakes en boxen. Een ziekte gebruiken waar dagelijks meer dan 100 mensen aan sterven om je eigen hachje te redden, vind ik echt van een heel laag en bedenkelijk
    niveau. Daarnaast gaan er wel meer beroepsgroepen momenteel onderuit. Krokodillentranen van de vuurwerkbranche dus dit.

    En als je dacht dat ik de enige ben die er bedenkingen over heb, blader even terug op de Facebook van Radar naar het betreffende item. Gehakt wordt er van dit voorstel gemaakt in de comments.
    Ziekte gebruiken? die winkeliers hebben geen cent meer over en proberen het jaar nog goed te maken met een beetje vuurwerk verkoop daar is helemaal niks raars aan. En ja die Facebook reacties van die kortpittige Anita's moeten we die serieus nemen?

  13. Deze 4 gebruikers waarderen funkeliefhebber voor het bericht:


  14. #174
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Accepteer nou maar gewoon die beperkingen en richt je op mooie siercakes en boxen. Een ziekte gebruiken waar dagelijks meer dan 100 mensen aan sterven om je eigen hachje te redden, vind ik echt van een heel laag en bedenkelijk
    niveau. Daarnaast gaan er wel meer beroepsgroepen momenteel onderuit. Krokodillentranen van de vuurwerkbranche dus dit.

    En als je dacht dat ik de enige ben die er bedenkingen over heb, blader even terug op de Facebook van Radar naar het betreffende item. Gehakt wordt er van dit voorstel gemaakt in de comments.
    Waarin zijn de vuurwerkondernemers anders dan de horecaondernemers? Winkeliers? Basisschoolleraren? En noem maar op. Iedereen wil graag zijn inkomsten behouden. Uiteraard proberen ook de vuurwerkwinkeliers om hun eigen 'hachje' te redden. Ze proberen hun zaak overeind te houden en ze proberen er voor te zorgen dat ze hun gezin kunnen blijven onderhouden. Alle kleine beetjes helpen.

  15. Deze 4 gebruikers waarderen \_niels_/ voor het bericht:


  16. #175
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Accepteer nou maar gewoon die beperkingen en richt je op mooie siercakes en boxen. Een ziekte gebruiken waar dagelijks meer dan 100 mensen aan sterven om je eigen hachje te redden, vind ik echt van een heel laag en bedenkelijk
    niveau. Daarnaast gaan er wel meer beroepsgroepen momenteel onderuit. Krokodillentranen van de vuurwerkbranche dus dit.

    En als je dacht dat ik de enige ben die er bedenkingen over heb, blader even terug op de Facebook van Radar naar het betreffende item. Gehakt wordt er van dit voorstel gemaakt in de comments.
    Een bijzondere reactie in een bijzondere situatie.

    Wat zou jij doen?

    Ik zou als voorzitter van BPN, eigenaar van een vuurwerkwinkel, fietsenmaker, horeca ondernemer, kapper, etc juist nu alle mogelijke middelen (juridisch, creatief, commercieel) aanwenden om mijn eigen hachje, of de hachjes waar ik als branche verantwoordelijk ben, te redden. Dat doen andere brancheverenigingen ook, en daar hebben ze werkelijk alle recht toe en alle manieren zijn wat mij betreft geoorloofd.

    Het is een crisis, die diepe economische sporen achterlaat, en veel (vuurwerk)ondernemers staan op de rand van de afgrond. Wat het zuurpruimenpubliek op Facebook van Radar (ook veel vuurwerkhatertjes) daarvan vindt, zou mij echt worst wezen in deze tijd. Ik wil simpelweg voortbestaan.

    En dat er daarnaast wel meer beroepsgroepen onderuit gaan is een mwoa-argument. 'Oh, dus omdat jij failliet gaat, moet ik ook maar gewoon accepteren dat ik mijn tent moet sluiten.'

  17. Deze 2 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:


  18. #176
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    Nou goed laten we het dan maar anders stellen. Het tijdstip waarop deze oproep gedaan wordt is gewoon erg verkeerd en ik vind het ook compleet ongepast. Vuurwerk staat heel erg in relatie met een feestelijke situatie en die is er op dit moment in dit land verre van. Er zijn op dit moment hele andere prioriteiten aan de orde in dit land dan het over de vuurwerkverkoop te hebben

    Maar goed de vuurwerkfreaks hier op t forum zullen dat ook wel niet in willen zien (het bord voor hun kop syndroom als het om vuurwerk gaat en op zich ook wel begrijpelijk).

  19. #177
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Nou goed laten we het dan maar anders stellen. Het tijdstip waarop deze oproep gedaan wordt is gewoon erg verkeerd en ik vind het ook compleet ongepast. Vuurwerk staat heel erg in relatie met een feestelijke situatie en die is er op dit moment in dit land verre van. Er zijn op dit moment hele andere prioriteiten aan de orde in dit land dan het over de vuurwerkverkoop te hebben

    Maar goed de vuurwerkfreaks hier op t forum zullen dat ook wel niet in willen zien (het bord voor hun kop syndroom als het om vuurwerk gaat en op zich ook wel begrijpelijk).
    Je laatste alinea had wat mij betreft niet gehoeven. Dat is tamelijk generalistisch, suggestief en daarmee leg je anderen (niet bepaald positieve) bewoorden in de mond.

    In je eerste stukje kan ik me echter best wel vinden. Of het dan een verkeerd tijdstip, een acuut probleem voor de hoofd BV met gevolgen voor de vuurwerkbijverdiensten of een vooruitziende blik is, laat ik graag in het midden.

  20. #178
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Je laatste alinea had wat mij betreft niet gehoeven. Dat is tamelijk generalistisch, suggestief en daarmee leg je anderen (niet bepaald positieve) bewoorden in de mond.
    Nee dat vind ik niet. Ik weet namelijk ook zelf hoe ik ben als het om vuurwerk gaat. Dan gaat namelijk in principe ook zo'n beetje wel alles aan de kant. Echter deze situatie doet mij nu ook wel even beseffen dat er op dit moment toch nog andere belangrijke dingen zijn dan m'n vuurwerkhobby/passie alleen

  21. #179
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Nee dat vind ik niet. Ik weet namelijk ook zelf hoe ik ben als het om vuurwerk gaat. Dan gaat namelijk in principe ook zo'n beetje wel alles aan de kant. Echter deze situatie doet mij nu ook wel even beseffen dat er op dit moment toch nog andere belangrijke dingen zijn dan m'n vuurwerkhobby/passie alleen
    En als voor mij, en velen met mij hier op het forum, exact hetzelfde geldt? Als je de betreffende draadjes hier op het forum leest, merk je dat vuurwerk bij (nagenoeg) niemand hier op nummer 1 staat nu. Integendeel!

    Met die laatste alinea doe je een gevaarlijke aanname door te stellen dat we massaal een bord voor ons kop syndroom hebben (en jij niet), omdat we het over een bepaald onderwerp alleen maar een andere opvatting erop nahouden. Nee, voor DE vuurwerkfreaks telt de corona crisis niet of veel minder en gaan we ook nu allemaal kwispelen als we kruit ruiken...

    Maar goed, ik heb wel weer genoeg gezegd. Ik wens jou in ieder geval alle gezondheid toe, met of zonder vuurwerk.

  22. Deze 3 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:


  23. #180
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Laten we niet vergeten dat er zeer veel vuurwerkbrillen aan ziekenhuizen/verzorgingstehuizen zijn gedoneerd.
    Dat is toch heel positief te noemen.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  24. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 210111213 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •