Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 51
  1. #16
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Leuk verslag. De eerste keer Fallas is ontzettend bijzonder, zo heb ik mijn eerste keer ook ervaren.

  2. Deze gebruiker waardeert YorickT voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.217
    Thanks
    3.824
    3.224 waarderingen in 1.246 posts
    Mooi omschreven !! Zo heb ik het dit jaar ook zeker ervaren. Zo'n mascleta moet je ook bij zijn geweest om de ervaring helemaal te "snappen". Een film kan dit niet evenaren !!

  4. Deze gebruiker waardeert heho voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Heel leuk verslag!! Ben benieuwd naar je overige ervaringen tijdens Fallas, zoals de mascleta,s in de straat.

  6. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  7. #19
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    Mooi verslag Jordi. En zeer herkenbaar. Wat een feest!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. Deze gebruiker waardeert Scav voor het bericht:


  9. #20
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.284
    Thanks
    5.335
    4.409 waarderingen in 1.488 posts
    Heel leuk verslag Jordi. Het was weer fantastisch!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze gebruiker waardeert Viva la Bang voor het bericht:


  11. #21
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Geweldig mooi sfeerverslag Jordi, heerlijk om te lezen. Ben zeer benieuwd naar je volgende verslagen, laat ze maar snel komen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  13. #22
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Hamsteren!
    Toen de trillende knietjes waren verdwenen na een overweldigende eerste mascletà was het tijd om eens flink in te slaan, wat de boodschappen betreft. Na een korte wandeling kwamen we aan bij een supermarkt en daar hebben we flink ingeslagen. Al snel bleek dat er voor de mannen van Vuurwerkcrew 2 lekkernijen onlosmakelijk verbonden zijn met Fallas, namelijk Doritos chips en suikerdonuts, want de eerste zakken en pakken vlogen de winkelwagen in.





    Le Tour de Valencia
    Na een prima lunch was het tijd om de stad te verkennen en als vervoersmiddel hebben we gekozen voor fietsen. We waren de straat nog niet uit of ik keek mijn ogen al uit, wat een mooie oude gebouwen. Al snel kwamen we ook al de eerste poppen tegen en ik was echt onder de indruk van de details, terwijl dit eigenlijk nog vrij kleine poppen waren.



    Uiteindelijk kwamen we uit in de wijk Campanar en zo ook bij een eerste falla van formaat. Ik had er al veel over gehoord en ik heb de afgelopen jaren diverse foto's voorbij zien komen van de meeste prachtige poppen, maar de eerste keer oog in oog met zo'n reusachtig beeld is wederom erg indrukwekkend. Het bleek te gaan om de falla van Falla L'antiga de Campanar en dit was de eerste uit de Sección Especial die ik heb gezien.



    Deze was al net zo gedetailleerd als de kleinere fallas die we onderweg tegenkwamen, echt adembenemend. Klaar met de opbouw waren ze echter nog niet. Zo werd er met man en macht en met 2 hoogwerkers gewerkt om dit prachtige kunstwerk op tijd af te krijgen. Ook aan het schilderwerk binnenin de falla werd nog een laatste hand gelegd. En dan te bedenken dat het al 15 maart was en dat de falla in de avond van 19 maart in vlammen op gaat. Dit kon ik maar nauwelijks bevatten en elke keer als ik weer voor een reusachtige falla stond worstelde ik met dezelfde gedachte. Later zag ik in dat ik dit niet zo moest zien, maar dat dit een onlosmakelijk onderdeel is van een prachtige traditie, maar daar kom ik later een keer op terug.

    Opbouw mascletà miniatura
    De fietstocht in een heerlijk Spaans zonnetje ging door en bracht ons bij Carrer de Cora Raga, daar hebben we staan kijken bij de opbouw van een heuse mascletà miniatura. Een groot deel van de lijnen hing al en de kleurrijke vlindertjes bungelde rustig heen en weer. Ik vond het erg interessant om de Spaanse pyrotechnici aan het werk te zien. Vingervlug worden de lijnen met schietlont aan elkaar geknoopt. De rust en kalmte waarmee ze te werk gingen en het vakmanschap dat zij uitstraalde is maar moeilijk met woorden over te brengen.









    L'Alba de les Falles
    Na het bezoek bij de opbouw van een mascletà miniatura, keken we met zijn allen uit naar de L'Alba de les Falles geschoten door Pirotecnia Ricardo Caballer op het Plaza Del Ayuntamiento. Ook de meer ervaren Fallas-gangers onder ons wisten niet goed wat te verwachten. Wel hadden we al wat foto's in de app gekregen met daarop grote hoeveelheden single shots.

    Bij aankomst op het plein waren we allemaal blij verrast toen we een single shot rad de lucht in getakeld zagen worden. Hierop waren single shots bevestigd die zowel horizontaal als in 360 graden schoten en dit was nog niet alles want er stond ook nog een hoogwerker met daarop een groot aantal single shots die in de rondte over het plein schoot. We konden nog snel een plekkie bemachtigen recht voor het single shot rad en man wat waren we daar blij mee. Ik voelde me letterlijk als een kind in een snoepwinkel en kon niet wachten op het spektakel dat nog komen zou. Tijdens het wachten viel mijn oog ook op de schoonheid van de gebouwen op en rond het plein, waarvan een aantal prachtig verlicht. Op het plein was er vlak voor de pop ook een diner gaande en dit alles samen met de drukte en gemoedelijkheid zorgde voor een onvergetelijke sfeer.









    De tijd vloog voorbij en voor ik het wist ging de laatste Trueno de Aviso de lucht in en kon het spektakel beginnen. Bij het wegschieten van de eerste single shots en mines keken we elkaar al aan, want alleen dat geluid gaf ons allen al kippenvel. Toen was het wachten op het single shot rad, je voelde de spanning letterlijk oplopen en toen het rad zijn eerste omwenteling maakte ging het publiek los, geweldig! De thema's volgde elkaar rustig op en ook de korte pauze na elk thema kon ik erg waarderen. Vervolgens kwam er op 7:10-7:35 min van onderstaande film een geweldig single shot thema. Dit was echt bizar en overtrof alle verwachtingen. Het tempo, het geluid, de afstand, de heldere kleuren, het publiek om je heen dat compleet om je heen gaat... Het is echt waanzinnig! En net als het ene hoogtepunt klaar is begint er om 9:12-9:51 min weer één. Nu een crackling thema met wederom een heerlijk opzwepend ritme van knalmines en crackling om vervolgens over te gaan in dikke crackling staarten die de kooi uitvliegen en soms letterlijk over het publiek vliegen. Daarna volgt een serie crackling mines en ik kan een poging wagen om het te beschrijven maar eigenlijk moet je er gewoon bij zijn geweest of op zijn minst de film hebben bekeken. Want al volgen de mines elkaar in razend tempo op, toch lijkt het 360 graden rad in slowmotion te gaan (vanaf 9:34 min). Net toen ik dacht dat het niet mooier, harder en indrukwekkender kon, begon de finale en net als bij de mascletà 's middags werd er ook nu weer een schepje bovenop gedaan. Het afwisselende ritme van fluit en knal en het steeds sneller rond gaan van de kooi, laten je uit je dak gaan zoals je nog nooit eerder hebt gedaan. Om nog maar niet te spreken over de salute finale met digitaal stuk, snoeihard en ging echt door merg en been. De adrenaline gierde door mijn lijf en ik keek de rest aan alsof ik niet kon geloven wat we zojuist hadden gezien, onbeschrijfelijk.


    Beelden zijn van youtubekanaal Vivirlapirotecnia

    Dag 1 was een dag vol verbazing en verrassingen, uiterst indrukwekkend, vol adrenaline en vooral heel veel lol. Eenmaal in het appartement aangekomen werd er nog hevig nagepraat over het schouwspel dat we hebben gezien en iedereen was er nog vol van. Uiteindelijk was het tijd om wat slaap te pakken om er de volgende dag weer vol tegenaan te gaan. Eenmaal in bed ging ik in mijn gedachten nog eens door de dag heen. Één ding wist ik al meteen: dit gaat een onvergetelijke trip worden.
    Laatst gewijzigd door pyrofan#1; 11 april 2018 om 20:47
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  14. Deze 14 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  15. #23
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Super verslag weer Jordi. Ook erg gave stukken uit de film zo uitgelicht. Wat een dreunen bij 09:47.. Heerlijk!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  16. Deze gebruiker waardeert Djaimy voor het bericht:


  17. #24
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.263
    Thanks
    3.630
    5.081 waarderingen in 1.555 posts
    Lekker tripverslag en coole foto's Jordi! Blijft toch altijd een spektakel dat hele Fallas!
    Eind goed, Knal goed!

  18. Deze gebruiker waardeert Black Dragon voor het bericht:


  19. #25
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    alweer een fijn lezend verslag, dat je letterlijk de sfeer van Fallas in sleept. Top!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. Deze gebruiker waardeert Scav voor het bericht:


  21. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    846 waarderingen in 367 posts
    Mooi verslag jordi, het is erg leuk om te lezen dat wij dezelfde belevenis hebben meegemaakt bij onze eerste fallas, ik kijk al erg uit naar de volgende verslagen.

  22. Deze gebruiker waardeert jeremy21 voor het bericht:


  23. #27
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Heel fijn verslag wederom, echt genieten om dit allemaal te lezen.
    Brengt het gevoel weer even helemaal terug.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  24. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  25. #28
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Iedereen weer bedankt voor de complimenten!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djaimy Bekijk bericht
    Super verslag weer Jordi. Ook erg gave stukken uit de film zo uitgelicht. Wat een dreunen bij 09:47.. Heerlijk!
    Ja dat digitaal was echt geweldig. Dat was één van de elementen waar ik erg benieuwd naar was. Het ritme dat ze ermee kunnen maken is erg indrukwekkend en de drukgolf die vrijkomt is onbeschrijfelijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeremy21 Bekijk bericht
    Mooi verslag jordi, het is erg leuk om te lezen dat wij dezelfde belevenis hebben meegemaakt bij onze eerste fallas, ik kijk al erg uit naar de volgende verslagen.
    Ja was geweldig om dat ook samen te beleven.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  26. Deze gebruiker waardeert pyrofan#1 voor het bericht:


  27. #29
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Fantastisch verslag! Kom maar door met de rest!

  28. Deze gebruiker waardeert Pyro Is Art voor het bericht:


  29. #30
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Heerlijk om door te lezen dit, leuk geschreven man, lekker nagenieten zo.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  30. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •