Banner Lesli Vuurwerk - Vuurwerkplanet.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 37
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2005
    Berichten
    1.272
    Thanks
    354
    646 waarderingen in 338 posts

    waar ligt de grens kwa vuurwerk

    ik open dit topic omdat ik de aflopen jaren merk dat er grenzen worden verlegt kwa vuurwerk in nederland ( ik heb het hier puur over het vuurwerk in nederland ) , actie van winkels , prijzen , eisen van freaks , importeurs , wat de gewone consument wil .

    het vuurwerk zelf om te beginnen :

    als je gaat kijken naar jaren terug waren we al blij met een hele dikke fontijnen of een harde klapper en een leuke pijl
    toen kwamen er importeurs die iets meer brachten dan fontijnen alleen. de eerste cake's toen der tijd waren revolutionair als vuurwerk liefhebber. als liefhebber had je dit nooit verwacht .
    daarna kwam de stap naar 500 gram en steeds een beetje meer , dat lijden naar wat er op dit moment op de markt is grote assortimenten , compounds , dikke cake,s , zeer mooie pijlen en single shots

    hier aangekoppeld is na mijn idee toen de stap van fontijnen naar cake's is gemaakt de woorden freaks echt geboren .
    liefhebber's van vuurwerk die een menig hebben over producten die goed of slecht zijn , liefhebbers die een heel jaar met vuurwerk bezig zijn , show's ,demo's , nieuwe en oude producten alles gerelateerd aan vuurwerk een mening over vuurwerk winkels , importeurs .
    de eersten jaar werd er door de winkel's of importeur's niet naar deze mensen gekeken ze werden gewoon gezien als consument .
    maar tegenwoordig hebben deze groep een flinke invloed op zo wel de winkels als de importeurs ook al denken velen van niet .
    afgelopen jaren zijn winkels er al vroeg bij om hun rest partijen in januari aan deze groep te verkopen door mooie actie's , importeurs houden dit ook in de gaten door middel van wat deze winkels in voorraad willen hebben dus zien zij ook wat in trek is onder deze groep .
    daar hebben zo wel de winkels als importeurs op in gespeeld de laatsten jaren . ook door het forum hier beste importeur , beste cake , beste cakebox awards .
    dus wij als freaks hebben denk ik meer invloed wat er tegenwoordig op de markt komt dan dat vele freaks denken . dit heeft gewoon met een oeroud gezegde te maken vraag en aanbod .
    maar ook dat er wel zeker meegelezen word door winkels en importeurs , een HEERLIJKE ONTWIKKELING .

    MAAR NU waarom ik dit topic open .
    prachtige ontwikkelingen de laatsten jaar , maar ik merk erg genoeg dat de laatste tijd freaks bij zijn niet waarderen wat er allemaal voor ons gedaan word , alleen maar zeuren wat er niet goed is , wat er fout gaat of wat een ander freak zegt of roept
    erg jammer.
    zo wel IMPORTEURS , WINKELS , ALS MEDE FREAKS gaat het toch maar om een ding een dat is MOOI VUURWERK .
    en dat , dat op dit moment nog steeds kan in nederland ( weet niet hoe lang nog ) .
    kritisch mogen we als freaks echt wel zijn op winkels en importeurs want daar door zijn ze groot geworden en vindt ik ook een ding dat zo wel een importeur of winkel dit niet mag vergeten . en niet moet denken ach ze kopen toch wel .
    merk dit bij sommigen winkels en importeur's toch wel . ( wat zou hier aan kunnen veranderen ?)
    maar als freaks moet wij ook niet vergeten wat er allemaal voor ons gedaan wordt ( of denken jullie daar toch anders over ? )

    maar het aller belangrijkste vind ik toch wel we zijn freaks en blijven freaks maar RESPECTEER elkaar maar en MENING mag je hebben. ( maar drijf het niet door )voor je het weet is het vuurwerk feest voorbij in nederland.

  2. Deze 13 gebruikers waarderen smurf voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid LsDre's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2019
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    77
    Thanks
    103
    65 waarderingen in 24 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smurf Bekijk bericht
    zo wel IMPORTEURS , WINKELS , ALS MEDE FREAKS gaat het toch maar om een ding een dat is MOOI VUURWERK .
    Ik denk dat het winkels en Importeurs vooral om winst gaat, vraag me best af wat voor winsten ze maken voor de rest mooi verhaal, maar geld ook wel algemeen. Gewoon wat minder zeuren en alles en iedereen in hun waarde laten. Ik moet eerlijk zeggen dat vuurwerk me nauwelijks teleurstelt, ik geniet al van een grondbloem
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

  4. #3
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Niet lullig bedoeld hoor, maar wat wil je nu precies zeggen? Dat ontgaat mij een beetje.

  5. Deze 3 gebruikers waarderen Arahon voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid LsDre's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2019
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    77
    Thanks
    103
    65 waarderingen in 24 posts
    Ik denk dat hij vooral een positief geluid wilt laten horen, en daar is niks mis mee. Het legale vuurwerk tegenwoordig is prima, en daar mogen we blij mee zijn.
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

  7. Deze 2 gebruikers waarderen LsDre voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2005
    Berichten
    1.272
    Thanks
    354
    646 waarderingen in 338 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LsDre Bekijk bericht
    Ik denk dat hij vooral een positief geluid wilt laten horen, en daar is niks mis mee. Het legale vuurwerk tegenwoordig is prima, en daar mogen we blij mee zijn.
    Dat is waar ik op doel ja

  9. Deze gebruiker waardeert smurf voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2005
    Berichten
    1.272
    Thanks
    354
    646 waarderingen in 338 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Niet lullig bedoeld hoor, maar wat wil je nu precies zeggen? Dat ontgaat mij een beetje.
    Ik begrijp wat je bedoelt. Maar waar het om gaat is dat we alle een beetje verliezen waar het om gaat de pracht van wat er kan kwa vuurwerk

  11. #7
    VWC-Lid Knalpak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    932
    Thanks
    998
    486 waarderingen in 210 posts
    Vuurwerk

    meer kan ik niet van je post maken

  12. Deze 5 gebruikers waarderen Knalpak voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smurf Bekijk bericht
    Ik begrijp wat je bedoelt. Maar waar het om gaat is dat we alle een beetje verliezen waar het om gaat de pracht van wat er kan kwa vuurwerk
    Dat we kritisch zijn af en toen zegt niet dat we er minder van genieten.

    Het is nou eenmaal een product wat relatief veel geld kost en wat kwam kwaliteit fluctueerd. Daar mogen we best kritiek leveren waar nodig.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  15. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    442
    Thanks
    197
    128 waarderingen in 84 posts
    kritisch mogen we als freaks echt wel zijn op winkels en importeurs want daar door zijn ze groot geworden en vindt ik ook een ding dat zo wel een importeur of winkel dit niet mag vergeten . en niet moet denken ach ze kopen toch wel .
    merk dit bij sommigen winkels en importeur's toch wel

    Ik maak uit dit stukje op:dat bepaalde importeurs en winkels de prijzen kunstmatig te hoog houden,de meeste 'freakprijzen' in de zogenaamde januari sale wijken niet veel af van de 'rest van het jaar prijzen'
    uitzonderingen daar gelaten dan.
    Maar heb een importeur hier zien reageren,die vroeg wie er kocht voor de adviesprijs...
    beetje onrealistisch die adviesprijzen volgens mij.
    Kan het mis hebben en zal commentaar gaan krijgen,maar zo denk ik erover.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen pietjebel voor het bericht:


  17. #10
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.263
    Thanks
    3.630
    5.081 waarderingen in 1.555 posts
    Ieder mens heeft een mening! Dat kan een mening zijn die vele met je kunnen delen, of die kunnen botsen! Ook al delen we dezelfde hobby en strijden we voor hetzelfde doel! Soms gepaard met de nodige kruitstress, maar meestal in gezond debat in goede harmonie! Kritisch zijn mag en kritisch zullen we altijd blijven, mits op een normale manier!

    Als ik naar de laatste 20-25 jaar kijk, is er op nederlands vuurwerkgebied flink wat veranderd! Qua markt is het positief ontwikkeld! De komst van de 19 shots cakes, de 500 grammers, de doorlont boxen en nu de compounds! Ik was wijs met bijv de Dutch Champion, daarna de Ferro Style 20 Line 10, de 4 seasons en nu boxen als Mega Willows of Skyline On Fire! Natuurlijk blijven we altijd speculeren over andere ontwikkelingen op vuurwerkgebied! Aantal kilo's, negatieve vuurwerk berichtgeving, verkorting afsteektijden en behoud van de vuurwerktraditie!

    Ik ben blij met de verschillende fora die we hebben! Praten met freaks over je hobby, alle info over de nieuwste items! Het heeft mij in positieve zin meegesleept in de ontwikkeling van deze hobby! Ik ben ook zeker blij met het aanbod van de winkels met freak acties! Ik kies de items die ik wil en/of waar ik dit het voordeligst vind! Die vrijheid heb je!

    Nog even een andere leuke kanttekening waar ik het ooit met een forumlid over gehad heb; Vuurwerk voor mij is iets wat al mijn zintuigen streelt! Dit deed mij laatst weer denken dat met de verandering van producten ook het vuurwerk audio behoorlijk is veranderd! Laatst zat ik naar wat vuurwerk geluisopnames te luisteren, die ik ooit had gedownload van vgs mij het vuurwerkmuseum! Nostalgische oud & nieuw geluiden uit de jaren 80 en 90! Jaren 80 en 90 was echt een bonte megeling van allerlei soorten knallen, gepaard met vele flashrollen! Eind 90 begin zero's hoorde je veel 19 shotscakes, lawinepijlen en flashrollen! Heden hoor je amper tot geen lawinepijlen of rollen, maar bijna alleen nog maar siervuurwerk en thunderkings! Leuk hoe die ontwikkeling gaat! Wat de toekomst brenge moge!
    Eind goed, Knal goed!

  18. Deze 4 gebruikers waarderen Black Dragon voor het bericht:


  19. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smurf Bekijk bericht
    waar ligt de grens kwa vuurwerk
    Voor ons steeds mooie wordende Nederlandse vuurwerk, feitelijk gezien tot de Duitse en Belgische grens.

  20. #12
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Iedereen zijn mening. Wat er gedaan word kan zeker ge waar deert worden, alleen blijft het een feit dat wij klanten zijn en daar kritisch over mogen zijn. Omdat je zo alleen het vuurwerk beter en veiliger maakt voor iedereen !
    Kruitkoorts !

  21. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    In Nederland hebben we kwalitatief gezien zo een beetje het beste consumenten vuurwerk ter wereld. Eigenlijk is het F4 aangepast naar F2. De forums hebben daaraan zeker een bijdrage geleverd met feedback en het hypen van bepaalde importeurs.

    Mijn grootste ergernis blijft toch wel het gejammer over prijzen. Wij liefhebbers zijn sinds de freakacties misschien wel iets te veel verwend. Ik vraag me soms af of er wel eens bij stil word gestaan wat het kost om 1 container vuurwerk naar Nederland te halen.
    ..

  22. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baskalli Bekijk bericht
    Iedereen zijn mening. Wat er gedaan word kan zeker ge waar deert worden, alleen blijft het een feit dat wij klanten zijn en daar kritisch over mogen zijn. Omdat je zo alleen het vuurwerk beter en veiliger maakt voor iedereen !
    Juist, als je denkt dat het allemaal voor ons gedaan wordt mis je denk ik een beetje realiteitszin. Wij als liefhebbers zijn inderdaad niets anders dan een groep 'educated customers'. En hoewel we een fors percentage van het totale klantenbestand vertegenwoordigen moet je niet vergeten dat we nog steeds een minderheid vormen.

    Importeurs luisteren uiteraard maar al te graag naar onze mening, daar hebben sommigen in het verleden immers al enorm hoge ogen mee gegooid. Maar...uiteindelijk gaat het simpelweg om centen. 'Goed idee freaks, dank daarvoor', om vervolgens met je nieuwe paradepaardje de omzet enorm te vergroten. Fijn natuurlijk, want wij hebben er weer een dikke bak bij, maar de adviesprijzen zijn soms absurd (of er mag niet eens korting op een product gegeven worden ). Fijn dat men luistert (!), maar er is niets zo motiverend als eigen belang. Vergeet dat nooit...

    Ik voel meer voor de winkeliers die ons regelmatig van mooie aanbiedingen en acties voorzien. Ondanks dat er zelfs op een freakprijs nog steeds een redelijke marge zit, zijn zij het die ons iets gunnen. Niet zozeer de importeur. Maar goed, dat is mijn mening als kritische consument.

  23. Deze gebruiker waardeert dabombe voor het bericht:


  24. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    In Nederland hebben we kwalitatief gezien zo een beetje het beste consumenten vuurwerk ter wereld. Eigenlijk is het F4 aangepast naar F2. De forums hebben daaraan zeker een bijdrage geleverd met feedback en het hypen van bepaalde importeurs.

    Mijn grootste ergernis blijft toch wel het gejammer over prijzen. Wij liefhebbers zijn sinds de freakacties misschien wel iets te veel verwend. Ik vraag me soms af of er wel eens bij stil word gestaan wat het kost om 1 container vuurwerk naar Nederland te halen.
    Ik snap wat je bedoelt maar soms zijn freak prijzen de helft van de adviesprijzen en dan wordt er nogsteeds aan verdient want niemand gaat iets met verlies verkopen dus dan vraag ik mij wel eens af wat voor marge's er gehanteerd worden.

    Neem bijvoorbeeld de skyline on fire van evolution, advies prijs is 399, maar ik heb er afgelopen jaar 190 voor betaald en het lijkt mij dat er dan nog steeds winst op behaald dus dan vind ik het niet zo gek dat als mensen de advies prijs moeten betalen of zelfs 250 euro dat ze dat dan "duur" vinden. Idem dito voor bijvoorbeeld de ultimate mythology box die voor 75 te koop staat met een advies prijs van 169. Het blijft gewoon heel onoverzichtelijk voor ons kwa marges en "eerlijke" prijzen en verhalen met prijsafspraken.

    En hoe eerlijk is die advies prijs eigenlijk ?

    ALs je goed zoekt en weet wat je koopt hoed je geen illegaal te kopen, krijg elk jaar weer reacties van onbekenden die zeggen "dat geen legaal zeker ?" als ik met O&N vuurwerk afsteek.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •