Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Freakactie 2020] BredaVuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Even voor de goede orde gezien bovenstaande berichten: Cees heeft niet tegen mij gezegd dat hij een B.V. zou gaan laten klappen. Echter hij was nieuwsgierig naar welke B.V. ik dan aansprakelijk zou gaan stellen. Ik deel alleen mee dat het mij niks zal verbazen indien dat zal gaan gebeuren gezien de houding ook aan de telefoon.

    Normaals, ik blijf hoop houden op een goede afwikkeling en wou alleen mijn frustraties uiten over het gebrek aan communicatie en de manier waarop er met klanten wordt omgegaan. Gezien de velen berichten ben ik blijkbaar niet de enige.

    Comment


      Bericht voor de doorschuivers (uit een mail die ik vanmiddag kreeg), denk dat ik dit wel mag delen.

      Goedemiddag Daniël,

      Bedankt voor je mail! Ik ben blij dat je mailt zodat je informatie uit eerste hand krijgt ;)
      In principe kun je je vuurwerk aan het einde van het jaar ophalen met je huidige bon. We moeten alleen even de afhaaltijd aanpassen, maar daar volgt meer over in februari (zodra het systeem van VuurwerkPos) hier klaar voor is.
      De kortingscode zul je ontvangen zodra de webshop open gaat en uiterlijk in november.
      Voor nu hebben we even besloten af te wachten wat de opinie gaat zijn over het vuurwerk alvorens we de webshop open zetten.

      Met vriendelijke groet,
      BredaVuurwerk
      Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
        Bericht voor de doorschuivers (uit een mail die ik vanmiddag kreeg), denk dat ik dit wel mag delen.

        Goedemiddag Daniël,

        Bedankt voor je mail! Ik ben blij dat je mailt zodat je informatie uit eerste hand krijgt ;)
        In principe kun je je vuurwerk aan het einde van het jaar ophalen met je huidige bon. We moeten alleen even de afhaaltijd aanpassen, maar daar volgt meer over in februari (zodra het systeem van VuurwerkPos) hier klaar voor is.
        De kortingscode zul je ontvangen zodra de webshop open gaat en uiterlijk in november.
        Voor nu hebben we even besloten af te wachten wat de opinie gaat zijn over het vuurwerk alvorens we de webshop open zetten.

        Met vriendelijke groet,
        BredaVuurwerk
        Klinkt redelijk hoopvol, hoop dat t goedkomt voor je Daan

        Comment


          Beste Freaks,

          Het zijn gekke, moeilijke tijden waar we ons met zijn allen doorheen moeten slaan. Wij van BredaVuurwerk proberen altijd positief te zijn en alles op een goede manier aan te vliegen en op te lossen. Wij zijn ons ervan bewust dat deze update misschien ietwat te laat komt. De planning was om hier eind december al een update te plaatsen, maar o.a. vanwege het overlijden van een vaste kracht van onze firma lag de focus helaas ergens anders. Daarnaast gaven sommige berichten in dit topic ons ook niet echt veel motivatie. Excuses dat we na half december jullie niet meer per e-mail of via het forum van update hebben voorzien.

          In deze post geven wij graag wat meer duidelijkheid over het vervolg van de in 2020 geplaatste orders, het sentiment in dit topic en het nieuwe vuurwerkjaar.

          Terugbetalen geannuleerde orders
          Er is helaas nog steeds weinig bekend over een compensatieregeling, evenals de uitbetaling hiervan. Wij zijn alles op alles aan het zetten (en met ons vele andere winkels) om een goede compensatieregeling te krijgen en een snelle uitbetaling. Conform de laatste berichtgeving is de verwachting ergens in maart. Maar een definitieve bevestiging is er nog niet. Wij vinden dat de overheid, die gekozen heeft voor de deze situatie, eerst met een oplossing moet komen alvorens wij overgaan op uitbetalingen. Dit hebben wij ook per e-mail gecorrespondeerd richting de klanten die hebben geannuleerd. Dit betekent niet dat jullie uitbetaling afhangt van de hoogte van de compensatie. Wij houden namelijk met iedere scenario rekening en hebben hiervoor ook de nodige middelen gereserveerd.

          Het is een utopie om te denken dat iedereen het met alles in de wereld eens kan zijn. Dat geldt ook voor onze keuze in dit proces. Sommige freaks zijn het hier niet mee eens en dat mag ook. Wel vragen wij je deze keuze te respecteren. Uiteraard hebben wij juridisch zaken laten checken en hebben we ook contact gehad met een advocaat, die een freak vertegenwoordigt, over onze manier van afhandelen en deze advocaat gaf aan dat onze werkwijze geaccepteerd wordt.

          Doorschuiven van je bestelling

          De doorschuivers zijn we nogmaals een woord van dank verschuldigd. Wij proberen mooie producten en kortingen aan te bieden en zijn erg dankbaar dat jullie doorschuiven. Gelukkig heeft het gros hiervoor gekozen. Hierdoor krijgen wij wat meer ademruimte en hebben we een zekere "omzet". Daarnaast ontvangen alle doorschuivers een tegoed van 10% aan winkelwaarde van hun doorgeschoven orders. De doorschuivers ontvangen in februari een e-mail voor de afhaaltijden en in november een kortingscode voor het verzilveren van het tegoed.

          Sentiment en aannames
          Vorig jaar was het merendeel van de freaks meer dan lovend over ons (zie actietopic 2019). Al meer dan 10 jaar bieden wij voor de freaks mooie kortingen, leuke extra’s zoals de freakavond of prijsvragen en op een enkel jaar na zijn de wachttijden altijd meer dan acceptabel. Ook het percentage dat wij geen vervangers hoeven mee te geven ligt enorm hoog. Toen kwam de coronacrisis, een situatie die niemand zag aankomen. Wij wisten ook niet op voorhand hoe hiermee om te gaan. Sterker nog geen een bedrijf wist dat. En ineens zagen we veel aannames, valse beschuldigingen en opruiing. Dat betreuren wij enorm en demotiveerde ons. Zeker in een tijd waar je samen ervoor moet zorgen dat we in de toekomst weer kunnen genieten van betere tijden en dat je als ondernemer creatief moet zijn om te overleven. En juist met dat laatste zijn wij druk bezig nu. Door creatief te blijven in het ondernemen lopen sommige bedrijven van ons nu erg goed. De focus lag dus daar i.p.v. het forum.

          Wij zijn hier voor oplichters uitgemaakt. Men geeft aan dat het zaakje stinkt? In alle jaren hebben wij nog nooit iemand opgelicht en dat zullen wij ook nooit doen. Het voelt gewoon niet goed als klanten die je altijd goed en eerlijk hebt geholpen ineens rare dingen zeggen en doen. Bijvoorbeeld een freak die meermaals openbaar roept zijn geld direct terug te willen vanwege geld problemen maar ons privé benadert om toch vuurwerk af te halen en zelfs bij te kopen als wij een goede korting bieden. Dat alles op een dringende toon. Of freaks die roepen dat wij failliet gaan en zelfs bewust onze firma willen laten klappen en iedereen naar z’n vuurwerk kan fluiten. Waarom zouden wij dat na meer dan 25 jaar willen? Dat is niet realistisch en nergens op gebaseerd. Kun je het niet onderbouwen met feiten? Roep het dan vooral niet. Laten wij als freaks ons nou niet verlagen tot de media de wij zelf de schuld geven van foutieve informatie. En dit gebeurt nu exact ook in ons topic.

          Wij vinden het niet acceptabel wat erover ons is geschreven. Uiteraard mag iedereen een mening hebben en hoeven jullie het niet altijd met ons eens te zijn. Maar het plaatsen van valse beschuldigen, incomplete e-mailconversaties zonder volledige geschiedenis en toestemming kan en mag gewoon niet. Ons verzoek is om hier dan ook mee te stoppen en waar nodig te rectificeren. Wat wij zeer opmerkelijk vinden is dat dit nog nooit is voorgekomen bij ons niet-freak-klanten (10.000den klanten), ofwel “de gewone klant”. Misschien voor sommigen stof om over na te denken.

          Deze berichten hebben ons dus wel aan het denken gezet. Moeten we wel doorgaan met deze freakactie? We zagen vuurwerkcrew altijd als een leuk medium en de actietopics hebben ons ook veel leuke nieuwe klanten en mooie momenten opgeleverd. Gelukkig zijn de meeste hier realistisch, onderbouwd kritisch en dankbaar. Maar het laatste wat we willen is dat we het komende jaar al onze energie moeten steken in het ons “verantwoorden” bij een kleine groep freaks die het soms iets te hoog in hun bol hebben gekregen. Wij willen ons focussen op een positief en leuk vuurwerkjaar.

          2021
          Uiteraard komen wij ieder jaar met acties en andere leuke extra’s. In hoeverre we dat met eenzelfde freakactie doen is nog niet bekend. Mocht er een soortgelijke outlet of freakactie komen dan communiceren wij dat via de e-mail en uiteraard middels een actietopic op Vuurwerkcrew.

          Tot slot
          Tot slot willen we afsluiten met een woord van dank aan de freaks die hun orders doorschuiven, freaks die categorie-1 vuurwerk bij ons hebben gekocht en freaks die ons via telefoon, Facebook en e-mail een hart onder de riem hebben gestoken. Maar ook aan de freaks die hun order annuleren om wat voor reden dan ook. We proberen er met zijn allen het beste van te maken. We hopen dat we nog lang kunnen genieten van deze mooie traditie. Laten we elkaar respecteren, want de coronacrisis (en zeker met de zojuist aangekondigde maatregelen) vraagt enorm veel geduld van iedereen.

          Mocht je nog vragen hebben, stuur dan een e-mail naar [email protected], bel ons op of kom langs zodra de winkel weer open is. Je bent altijd welkom.

          Groet,

          Team BredaVuurwerk
          Laatst aangepast door Bredavuurwerk; 12 January 2021, 22:04.

          Comment


            Helder bericht. Ondanks dat ik vanwege de afstand geen klant van jullie ben

            Wat ik vooral kwijt wil en anderen op het hart wil drukken: lees met name de laatste alinea onder ‘sentiment en aannames’ goed en nog eens goed door. En ik denk dat Bredavuurwerk niet de enige winkel is die zich bedenkt op de freakacties.

            Nee, een winkel is niet onschendbaar. En Bredavuurwerk heeft vast wel ergens punten laten liggen. Maar volgens mij heeft Bredavuurwerk eerder ook al een een boekje open gedaan over ‘freaks’ waardoor het zinvol is om ook zelf als freak in de spiegel te kijken. En wie daarna de schoen past trekke hem aan!

            Ik wens zowel klant als winkel alsnog een goed en vuurwerkvol 2021 toe! Laten we hopen dat ook het Breda’se vuurwerk verbindend mag werken!

            Comment


              Netjes dat Bredavuurwerk toch nog met een antwoord komt ook al heeft het antwoord even op zichzelf laten wachten! Scheelt een hoop zwartmakerij en nog steeds ben ik er voorstander van om het persoonlijk op te lossen ipv de media hierbij te betrekken!



              Succes allen!

              Comment


                Netjes! De rust kan weer terugkeren. Ik hoop dat er weer een goede relatie ontstaat tussen Bredavuurwerk en wij, de freaks. Hopelijk toch nog met freakacties.

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door Bredavuurwerk Bekijk bericht
                  Terugbetalen geannuleerde orders
                  Er is helaas nog steeds weinig bekend over een compensatieregeling, evenals de uitbetaling hiervan. Wij zijn alles op alles aan het zetten (en met ons vele andere winkels) om een goede compensatieregeling te krijgen en een snelle uitbetaling. Conform de laatste berichtgeving is de verwachting ergens in maart. Maar een definitieve bevestiging is er nog niet. Wij vinden dat de overheid, die gekozen heeft voor de deze situatie, eerst met een oplossing moet komen alvorens wij overgaan op uitbetalingen. Dit hebben wij ook per e-mail gecorrespondeerd richting de klanten die hebben geannuleerd. Dit betekent niet dat jullie uitbetaling afhangt van de hoogte van de compensatie. Wij houden namelijk met iedere scenario rekening en hebben hiervoor ook de nodige middelen gereserveerd.

                  Het is een utopie om te denken dat iedereen het met alles in de wereld eens kan zijn. Dat geldt ook voor onze keuze in dit proces. Sommige freaks zijn het hier niet mee eens en dat mag ook. Wel vragen wij je deze keuze te respecteren. Uiteraard hebben wij juridisch zaken laten checken en hebben we ook contact gehad met een advocaat, die een freak vertegenwoordigt, over onze manier van afhandelen en deze advocaat gaf aan dat onze werkwijze geaccepteerd wordt.
                  Ik ben verder niet juridisch onderlegd maar ik denk dat die advocaat iets beter onderzoek moet doen. Twee minuten zoeken op de website van de Rijksoverheid levert dit op:



                  Bron: Rijksoverheid

                  Comment


                    Oke, duidelijk. En door

                    Comment


                      Ik zal niet te inhoudelijk reageren, want ik had nog niet besteld toen duidelijk werd dat het verbod werd doorgevoerd. Ik heb wel echt met verbazing alle berichten gelezen hier. Ik kon het me namelijk niet voorstellen dat klopte wat hier werd beweert. Zo heb ik contact nooit ervaren namelijk. Bredavuurwerk is echt mijn nummer 1 vuurwerkzaak.
                      Ik wil ook graag in het midden laten wat allemaal wel juridisch klopt en niet, corona is een uitzonderlijke situatie die kut is voor ons liefhebbers maar nog kutter voor de winkels. Als er onderling tot een goede oplossing gekomen kan worden moet het dan goed zijn.

                      En daar kan bredavuurwerk nog wel wat winst in behalen betreft communicatie. Freaks zijn nou eenmaal veeleisende klanten, die dan ook veel betalen. Bredavuurwerk is niet altijd even snel geweest door de jaren heen in reageren op het forum en mails (btw als ik belde altijd meteen iemand aan de lijn). Klan tenservice is natuurlijk erg belangrijk, maar de reden dat het niemand echt deerde dat het soms even duurde is omdat deze winkel gewoon hele mooie producten heeft voor hele goedkope prijzen die over het algemeen 100% worden uitgeleverd. En wanneer je een reactie kreeg was deze altijd meer dan redelijk. Nu we met zijn alle een waardeloos vuurwerkjaar hebben komt er natuurlijk onrust door de late/afwezige communicatie.
                      En ik kan me ook echt wel goed voorstellen dat niemand zin heeft in brutale freaks in een dergelijk jaar, maar het zou wel veel onrust schelen.

                      Ik hoop dan ook dat iedereen er onderling uitkomt. Ik wil hier dit jaar graag weer mijn vuurwerk bestelen. Afgelopen jaar door alle tevredenheid hier gesolliciteerd en aangenomen, en ook dit jaar zou ik graag ervaren hoe het is om in een vuurwerkwinkel te werken. Waardeer elkaar wat meer, dan kunnen we nog lang genieten van de goedkope acties van deze mooie winkel.

                      De reactie van bredavuurwerk is, alhoewel laat, ontzettend sterk! Respect daarvoor. Dat getuigt van ondernemersmoed.

                      Er zullen leden zijn die het met mij oneens zijn, dat mag ook, misschien dacht ik er ook anders over als ik wel een bestelling had staan. Maar onjuiste berichtgeving is onacceptabel, onvolledige mailwisselingen op het forum plaatsen of desinformatie verspreiden kan nooit de bedoeling zijn.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
                        Bericht voor de doorschuivers (uit een mail die ik vanmiddag kreeg), denk dat ik dit wel mag delen.

                        Goedemiddag Daniël,

                        Bedankt voor je mail! Ik ben blij dat je mailt zodat je informatie uit eerste hand krijgt ;)
                        In principe kun je je vuurwerk aan het einde van het jaar ophalen met je huidige bon. We moeten alleen even de afhaaltijd aanpassen, maar daar volgt meer over in februari (zodra het systeem van VuurwerkPos) hier klaar voor is.
                        De kortingscode zul je ontvangen zodra de webshop open gaat en uiterlijk in november.
                        Voor nu hebben we even besloten af te wachten wat de opinie gaat zijn over het vuurwerk alvorens we de webshop open zetten.

                        Met vriendelijke groet,
                        BredaVuurwerk

                        Met het delen van dit bericht had ik geen toestemming gevraagd. Maar gezien het een positief bericht was, en veel freaks op antwoorden zaten te wachten heb ik besloten deze mail te delen. Ik begrijp dat dat niet heel netjes is, maar gezien de inhoud van de mail dacht ik dat het wel kon. Mijn excuus als dat in het verkeerde keelgat is geschoten. Ik probeer dit op een dringende doch nette manier te regelen.
                        Mooi dat er in ieder geval een statement is gekomen vanuit Bredavuurwerk, hoor en wederhoor laten we het zo noemen.
                        Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
                          Met het delen van dit bericht had ik geen toestemming gevraagd. Maar gezien het een positief bericht was, en veel freaks op antwoorden zaten te wachten heb ik besloten deze mail te delen. Ik begrijp dat dat niet heel netjes is, maar gezien de inhoud van de mail dacht ik dat het wel kon. Mijn excuus als dat in het verkeerde keelgat is geschoten. Ik probeer dit op een dringende doch nette manier te regelen.
                          Mooi dat er in ieder geval een statement is gekomen vanuit Bredavuurwerk, hoor en wederhoor laten we het zo noemen.
                          Jij hoeft je echt niet gelijk te gaan verontschuldigen hoor Daniel, voel je vooral niet aangesproken door wat er in het bericht van Breda geschreven wordt.
                          16e jaar op vuurwerkcrew!!

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
                            Jij hoeft je echt niet gelijk te gaan verontschuldigen hoor Daniel, voel je vooral niet aangesproken door wat er in het bericht van Breda geschreven wordt.
                            Dat hoeft Daniel ook zeker niet! Dat hebben we Daniel ook middels e-mail en PM laten weten. Het ging namelijk absoluut niet over zijn e-mail. De e-mail die Daniel plaatste was een inhoudelijke reactie op een algemene vraag. Prima dat dat wordt geplaatst.

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door Bredavuurwerk Bekijk bericht
                              Dat hoeft Daniel ook zeker niet! Dat hebben we Daniel ook middels e-mail en PM laten weten. Het ging namelijk absoluut niet over zijn e-mail. De e-mail die Daniel plaatste was een inhoudelijke reactie op een algemene vraag. Prima dat dat wordt geplaatst.
                              Ja, dit is verder prima afgehandeld.
                              Laten we hopen dat er vlug meer duidelijkheid komt over komende jaarwisseling, ik acht de kans zelf enorm klein dat er een definitief verbod komt komend jaar. Maar ik denk dat na alles wat er is gebeurd een winkel zoals Bredavuurwerk even wacht met online gaan.
                              Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                              Comment


                                Even een andere ernstige vraag: is de pils niet over datum aan het einde van het jaar?
                                Ik heb een kort lontje.......

                                Comment

                                Working...
                                X