Banner Wolff Vuurwerk - Vuurwerkland.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    Bezoek aan Brave & Wichers - 26-02-2009

    Donderdag 26 februari 2009 waren wij uitgenodigd in Lelystad bij Brave & Wichers voor een gesprek. Om 11 uur kwamen wij aan en Steve deed voor ons open, direct weer een gezellig weerzien en we liepen de trap op naar de kantoorruimte met de wand vol dummies. Het was even wachten tot Koen zou komen, die was even verderop bezig, voor ons dus nog even de tijd om de wand met dummies op foto vast te leggen. De foto's die we gemaakt hebben, zijn *hier* te vinden.



    Wat later zou ook Raymond nog aanschuiven, die kwam een stel dummies brengen en schoof ook even aan om mee te praten, erg gezellig natuurlijk. Het werd uiteindelijk een gesprek van maar liefst 3.5 uur, tijd genoeg dus om lekker bij te kletsen en te weten te komen wat B&W zoal van plan is voor 2009.

    Brave & Wichers 2008

    Allereerst blikten we weer even terug op het jaar 2008, een jaar waarin wij B&W allemaal veel beter leerden kennen, zo heeft Koen de VuurwerkBlog onderhouden met de laatste nieuwtjes en op ons forum was hij bekend onder de naam Vuurwerkland.nl en beantwoordde hij de vragen van de leden, in 2009 zal dit uiteraard voorgezet worden.
    De verkoop was spannend in 2008, met de crisis in het achterhoofd was het maar afwachten wat het zou brengen, maar de winkeliers en B&W hebben in 2008 geplust, een goed teken. Het aantal verkooppunten was uitgebreid en ook het aantal Vuurwerkland-dealers was groter geworden, de dealers waren positief over 2008, in evaluaties tussen de winkelier en B&W werd dit duidelijk. Evalueren doen ze persoonlijk, soms is dit een telefoontje, maar vaak is het een bezoek aan de klant of de klant die bij B&W komt, in een gesprekje wordt dan duidelijk wat er goed is gegaan en waar verbeterpunten zijn voor 2009, leerzame gesprekken dus.

    Er zijn hier op het forum wat klachten naar voren gekomen over de levering van B&W aan dealers, er zou niet genoeg voorraad zijn geweest bij B&W. Hier zijn zij het niet volledig mee eens, feit is namelijk dat het overgrote deel van het totale assortiment voldoende op voorraad en leverbaar was, het waren enkele producten die uitverkocht raakten. Deze hardlopers, zoals de Extreme Salute en de Shocks, waren in grote hoeveelheden ingekocht welke genoeg had moeten zijn in vergelijking met de verkoop in de voorgaande jaren. Echter was er nu dus in bepaalde producten zo'n grote belangstelling dat deze helaas uitverkocht raakten, dit jaar zal de order vanuit China dan ook groter zijn waarmee ze dat willen verhelpen. Daarnaast zijn er bij sommige winkels acties gehouden die buiten B&W om zijn afgesproken en het wil ook bij winkeliers nog weleens fout gaan met de bestelling, die bestellen bijvoorbeeld niet genoeg of plaatsen geen backorder, hierdoor kan het mis lopen bij de bevoorrading van de winkels. Daarnaast heeft Brave & Wichers er alles aan gedaan om artikelen die dreigden uitverkocht te raken te vervangen door gelijkwaardige producten of producten van andere importeurs. Hierdoor waren er nagenoeg geen producten die niet naar tevredenheid leverbaar waren.

    Ook is er een evaluatie geweest onder de winkeliers over de nieuwe webwinkel van B&W; Vuurwerkland.nl. Een heel boekwerk is het resultaat en daarmee blijkt dat het een groot succes was, maar ook waar er verbeterpunten zijn, hier zal dan ook druk aan gewerkt worden in 2009.

    Wat wij wilden weten en wat ook vragen waren van de leden waren, was wat er nou juist zeer goed is verkocht. Alles blijkt goed verkocht te zijn, maar uitschieters is natuurlijk het kleine vuurwerk zoals kanonslagen, maar qua siervuurwerk waren o.a. uit de Barely Legal collectie, de Lidu Collectie en de Vuurwerkland collectie geliefd. Er was geen product te noemen die beduidend slecht verkocht is, een goed teken dus.



    Vuurwerk 2009

    Het is nog vroeg in het jaar en informatie over nieuwe producten is er dan ook nog niet, maar wel kon er gezegd worden dat ook dit jaar uitbreiding in het assortiment zal plaatsvinden. Er zullen ook een aantal producten verdwijnen uit het assortiment, welke dat zullen zijn, horen wij zodra het bekend is en dit melden wij dan direct op het forum.
    Fred vroeg al snel of er een uitbreiding zal komen in de collectie Barely Legal, het antwoord daarop was positief. Ze zijn aan kijken voor uitbreiding, maar deze lijn het zo'n goede reputatie in prijs-kwaliteitsverhouding dat men er zeker van wilt zijn dat de uitbreiding er bij hoort. Wij zijn natuurlijk razend benieuwd of er dit jaar dus een uitbreiding zal komen, later dit jaar weten we hier meer over.
    Momenteel zijn Peter en Ruud in China om nieuwe en bestaande producten te testen op de kwaliteit en waar nodig te verbeteren. De informatie over nieuwe cakes zal na de zomervakantie pas bekend worden gemaakt, wij houden jullie hiervan op de hoogte, maar ook Koen zal via de VuurwerkBlog weer nieuwe cakes online zetten. Wij kijken er naar uit, zeker met het idee dat B&W dit jaar ook prioriteit zal geven aan het maken en plaatsen van films van producten, dit was in 2008 helaas niet gelukt, maar zal in 2009 dus wel gebeuren.


    Prijzen 2009

    Een belangrijk punt is natuurlijk wat de prijzen zullen gaan doen in 2009, hier kon nu helaas nog niets over gezegd worden. Er spelen zeer veel factoren mee die de prijs bepalen en die factoren kunnen vaak veranderen, over de prijzen zal dus pas laat in het jaar wat gezegd kunnen worden, het streven is in ieder geval wel om prijzen gelijk te houden, laten we dus hopen op positieve factoren.




    Beurzen 2009

    In februari heeft B&W al op de Spielwarenmesse in Nürnberg gestaan, maar in Nederland zullen zij ook weer vertegenwoordigd zijn op de Garden Business 2009 te Gorinchem. Deze beurs dient als relatiebeheer, maar uiteraard ook het verkrijgen van nieuwe klanten. Vorig jaar waren zij ook op deze beurs aanwezig, maar dit jaar zullen zij het groter aanpakken met meer ruimte om zo de klanten nog beter te kunnen ontvangen. Wij zullen er in ieder geval weer bij zijn en verslag doen van deze dagen!


    Vragen van leden

    Veel vragen van leden zijn in bovenstaande tekst behandeld, maar er zijn nog enkele vragen die we niet behandeld hebben, maar natuurlijk wel gesteld hebben;

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Word er door het bedrijf ook meegekeken naar de wensen van consumenten (bijv. op het forum)? Hebben de meningen van mensen buitenaf ook invloed op het assortiment van Brave en Wichers?
    Het is een feit dat de vuurwerkliefhebbers die op fora zoals VWC zitten slechts een heel klein deel is van de totale markt. Echter is het wel zo dat de liefhebbers een andere en goede kijk hebben op het vuurwerk, dit wordt dan ook zeker meegenomen in de zoektocht naar nieuwe producten. Koen leest veel zelf mee op fora, maar wij brengen natuurlijk in gesprek ook veel dingen naar voren die veelal besproken worden op fora. Ook naar suggesties van de dealers wordt goed geluisterd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aftershock Bekijk bericht
    De verschillende collecties hebben allemaal erg leuke budgetpotjes erbij gekregen, denk aan de pyropalm, elements en de vergelijkbare potjes. Is het misschien een idee om net als in Duitsland in elk geval de kleinere potjes te voorzien van kartonnen uitklapbare voetjes, waardoor grondoppervlak net even groter wordt. Deze kleine potjes hadden erg veel kracht en zoals we allemaal weten zet de gemiddelde vuurwerkafsteker zijn potten niet vast....... Zou ook mooi zijn als dat in de nieuwe LIDUboxen en vuurwerkland pakketten wordt toegepast.
    Er wordt altijd gekeken naar verbetering in de veiligheid, ook nu zijn ze in China aan het testen en aan het kijken wat verbeterd kan worden voor het veiliger afsteken van vuurwerk. Er zijn meerdere mogelijkheden dan de voetjes en die worden momenteel dus bekeken in China, wellicht dus dat er iets komt.


    Wij bedanken B&W en dan met name Koen, Steve en Raymond voor hun tijd en het gezellige en informatieve gesprek. Wij kijken alweer uit naar een nieuwe afspraak en hopen natuurlijk op de eerste informatie over nieuwe cakes voor dit jaar!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Keurig verslag Mike, bravo.
    Ook namens mij dank aan B&W voor de tijd die ze vrij hebben gemaakt om ons te woord te staan en de gastvrijheid en gezelligheid.

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    wederom weer een mooi verslag met leuke informatie die ons op de hoogte houden, ben benieuwd wat we dit jaar van b&w kunnen verwachten want de concurrentie is enorm.
    en b&w is diegene die mij afgelopen jaar teleur heeft gesteld, ze hebben een aantal toppers maar ook een aantal dingen die ik niet bijzonder genoeg vind om daarvoor nog een een b&w dealer te gaan.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met een eventuele uitbreiding van de Barely Legal serie. Feit is dat B&W dit serieus overweegt, ze laten de fabriek in China hun best doen voor ons, maar de kwaliteit en prijs moet wel passen binnen de bestaande collectie van 4 producten.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met een eventuele uitbreiding van de Barely Legal serie. Feit is dat B&W dit serieus overweegt, ze laten de fabriek in China hun best doen voor ons, maar de kwaliteit en prijs moet wel passen binnen de bestaande collectie van 4 producten.
    daarop moet ik eerlijk bekennen dat ik deze 4 producten niet allemaal dezelfde prijs/kwaliteits verhouding vind hebben.. de extreme salut is gewoon een topper de rest lift een beetje mee op dit succes heb ik het idee, en naar mijn mening doen de 3 andere cake's nogsteeds onder voor de extreme salut. maar dat kan ook een persoonlijke voorkeur zijn.

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    31 augustus 2007
    Berichten
    8
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Boeiend, leuk verslag.
    Gaan jullie na de zomervakantie weer?
    Want in het verslag staat dat dan de nieuwe producten bekend zijn

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 maart 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    3.257
    Thanks
    854
    1.125 waarderingen in 486 posts
    Is een mooi verslag en de foto,s zien de ook goed uit

  8. #8
    VWC-Lid Vuurwerkland's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 februari 2008
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    86
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *kevin* Bekijk bericht
    wederom weer een mooi verslag met leuke informatie die ons op de hoogte houden, ben benieuwd wat we dit jaar van b&w kunnen verwachten want de concurrentie is enorm.
    en b&w is diegene die mij afgelopen jaar teleur heeft gesteld, ze hebben een aantal toppers maar ook een aantal dingen die ik niet bijzonder genoeg vind om daarvoor nog een een b&w dealer te gaan.
    Dan zal ik maar meteen de daad bij het woord voegen en luisteren naar de mening van vuurwerkliefhebbers op ons vuurwerk . Kun je iets specifieker aangeven waarmee wij je (helaas) teleurgesteld hebben? Als we daar meer informatie over hebben kunnen we ook proberen om er iets aan te doen. Kun je dan ook aangeven wat je dan teleur heeft gesteld bijv. de effecten of de prijs / kwaliteitverhouding, de kleuren, de verpakking etc. En wat is in dit opzicht bij onze collega importeurs beter. Hoe meer informatie, hoe meer we er mee kunnen!

    En bij deze wil ik Fred en Mike van harte danken voor hun bezoek. Het is bewonderenswaardig hoeveel tijd en moeite deze jongens in hun hobby steken! Het was een gezellige (bijna) dag en ik zie al weer uit naar onze volgende ontmoeting!
    Laatst gewijzigd door Vuurwerkland; 11 maart 2009 om 08:52
    [B]Vuurwerkland.nl[/B]

    [I]Kijk ook eens op [url=http://www.vuurwerkblog.nl]VuurwerkBlog.nl[/url], een kijkje achter de schermen bij [url=http://www.vuurwerkland.nl]Vuurwerkland.[/url][/I]

  9. #9
    VWC-Lid Starburst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Locatie
    Tapijtstad
    Berichten
    2.300
    Thanks
    855
    1.995 waarderingen in 691 posts
    Ik vond dit jaar de kwaliteit van de big box enorm achteruit gegaan gezien het feit dat ik in het jaar 2007 enorm blij was met dit product. Veel palmen met heerlijke burst. Aangezien ik dit pakket uiteraard weer kochte, was ik teleurgesteld omdat er bijna allemaal peony effecten uitkwamen?? Ik weet niet of dit de bedoeling was of dat dit een foutjes is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkland.nl Bekijk bericht
    Dan zal ik maar meteen de daad bij het woord voegen en luisteren naar de mening van vuurwerkliefhebbers op ons vuurwerk . Kun je iets specifieker aangeven waarmee wij je (helaas) teleurgesteld hebben? Als we daar meer informatie over hebben kunnen we ook proberen om er iets aan te doen. Kun je dan ook aangeven wat je dan teleur heeft gesteld bijv. de effecten of de prijs / kwaliteitverhouding, de kleuren, de verpakking etc. En wat is in dit opzicht bij onze collega importeurs beter. Hoe meer informatie, hoe meer we er mee kunnen!

    En bij deze wil ik Fred en Mike van harte danken voor hun bezoek. Het is bewonderenswaardig hoeveel tijd en moeite deze jongens in hun hobby steken! Het was een gezellige (bijna) dag en ik zie al weer uit naar onze volgende ontmoeting!

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    16 november 2007
    Berichten
    102
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Prachtig verslag, goede informatie.
    Voor mij is de Black label collectie het beste merk,zeker wat de 500 grammers aangaat.

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkland.nl Bekijk bericht
    Dan zal ik maar meteen de daad bij het woord voegen en luisteren naar de mening van vuurwerkliefhebbers op ons vuurwerk . Kun je iets specifieker aangeven waarmee wij je (helaas) teleurgesteld hebben? Als we daar meer informatie over hebben kunnen we ook proberen om er iets aan te doen. Kun je dan ook aangeven wat je dan teleur heeft gesteld bijv. de effecten of de prijs / kwaliteitverhouding, de kleuren, de verpakking etc. En wat is in dit opzicht bij onze collega importeurs beter. Hoe meer informatie, hoe meer we er mee kunnen!

    En bij deze wil ik Fred en Mike van harte danken voor hun bezoek. Het is bewonderenswaardig hoeveel tijd en moeite deze jongens in hun hobby steken! Het was een gezellige (bijna) dag en ik zie al weer uit naar onze volgende ontmoeting!
    leuk dat je hierop reageert, ik weet dat ze bij b&w idd goed naar de klanten luisteren en dat waardeer ik ook zeer hoog.
    wat mij heeft teleur gesteld zijn de buget potten en de artikelen die in het goedkopere segment vallen.
    mijn dealer, vuurwerkaland rijen heeft veel voorverkoop acties, trekt ernorm veel extra klanten tot 70% extra enz enz, helaas zijn veel potten die je krijgt niet echt spectaculair te noemen uitzonderingen daargelaten. de 500 grams cake die werd wegegeven oogt groot maar stelt helemaal niets voor, voor mij zijn die kortingen erg lekker omdat ik voor zon 500 euro had besteld maar toch kies ik kan zelf liever voor 10 of 15 procent wat wel mooi is dan een hoop kleine potjes. dit concept werk uiteraard super bij de normale klanten en dat is ook begrijppelijk want die zien allemaal staan gratis vuurwerk, zoveel % extra enz enz.

    een paar goede potten uit het assortiment vind ik de golden glory, deze zou veel meer schoten moeten hebben want het effect is goed, verder is de pyromania super. ook de extreme salute is een topper en de appacalypte vind ik ook goed maar daarvoor zie ik liever de camuro king van lesli.
    de colour world was er niet meer bij ons maar is volgens mij uit het assortiment.

    ik ben misschien verwend kwa potten en aantal en verschillende dealers hier in de buurt en kan overal het beste kopen, toch heb ik met mijn grote buget potten bij andere dealers geschrapt omdat ik ook producten wilde bij vuurwerkland en als deze dan tegen vallen baal je natuurlijk dat je die producten bij een ander van je lijst hebt gehaald.

    wolff vind ik erg veel goede potten hebben en staat ook bij mij op nummer 1, ik koop al jaren vuurwerk van b&w maar afgelopen jaar moest ik er echt aan geloven.

    ook het vuurwerk van skyline, marijn, crown en zena zitten echte toppers tussen, en ik vind toch bij b&w te weinig 500 grams potten die waarvan je echt zegt ja dat was een echte topper, met een appart effect, of schiet richting ed, grote z shape's enz dat vind ik gaaf, waaiers met mine's ed.

    daarom zeg ik op mijn beurt , ik koop lieverd daar voor meer geld en wat minder korting dan dat ik veel krijg voor weinig geld met een wat mindere kwaliteit.

    ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb verwoord, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen en dit is niets iets om jullie in een negatief daglicht te zetten, voor klantgerichtheid scoren jullie erg hoog bij mij en ik houd dit jaar de collectie gewoon weer in de gaten.

    gr kevin

  12. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    *kevin*. je zet hier een goede reactie neer, met redenen omkleed.
    Vooruitlopend op hetgeen Koen zal zeggen wil ik vast kwijt dat B&W wel degelijk veel 500 grammers heeft, ze zijn alleen verdeeld over 5 collecties die niet in alle winkels te verkrijgen zijn.

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    *kevin*. je zet hier een goede reactie neer, met redenen omkleed.
    Vooruitlopend op hetgeen Koen zal zeggen wil ik vast kwijt dat B&W wel degelijk veel 500 grammers heeft, ze zijn alleen verdeeld over 5 collecties die niet in alle winkels te verkrijgen zijn.
    daar zal het deels ook aan liggen misschien, maargoed ze kunnen altijd kijken wat er nog te verbeteren valt en het blijft bij vuurwerk toch altijd nog een kwestie van smaak.

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2009
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    weet iemand ook waneer de folders weer komen?

  15. #15
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Veel winkeliers hebben de folder deze week ontvangen voor zover ik weet.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •