Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jouw schietkist

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Pico Bekijk bericht
    Zijn de standaard boormachine accu's altijd loodaccu's?! :S
    Denk het niet. die van mij zijn allemaal oplaadbare baterijen aan elkaar van
    1.2 Volt per stuk
    Gr, Stubbe

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door Stubbe Bekijk bericht
      Denk het niet. die van mij zijn allemaal oplaadbare baterijen aan elkaar van
      1.2 Volt per stuk
      Die kan je geloof ik niet zo direct op 12 volt aansluiten, heb je id oplader voor nodig... Als eens probeerd terwijl ie oplaad, je kistje te gebruiken?
      jwt

      Comment


        Waar kan ik een goede accu vinden voor dit project!? :S Kan nergens wat vinden :(
        jwt

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Pico Bekijk bericht
          Waar kan ik een goede accu vinden voor dit project!? :S Kan nergens wat vinden :(
          Bij conrad?

          ( www.conrad.nl )
          Gr, Stubbe

          Comment


            ledjes laten branden ter controle

            hoi iedereen,

            ik ben zelf vorige jaar begonnen met mijn schietkist. ik heb een aliminium koffer. en alles al gemaakt knopjes gekocht en ledjes gekocht. nou heb ik een accu van 12 volt. aleen deze past niet in mijn koffer (die is te laag) dus dacht ik als ik de accu nou in mijn fieldbox doe. (ik een fieldbox waar dan alle 12 kanalen heen gaan) mijn koffer en mijn fieldbox zijn met elkaar verbonden doormiddel van een scart kabel.

            als ontsteker gebruik ik Weerstanddraad (werkt goed op 12 volt, deze laat het londje vrijwel meteen ontbranden)

            maar nou heb ik een probleempje. ik heb allemaal ledjes boven elk knopje. ik wil als ik mijn sleutel schakelaar aan zet dat alle ledjes gaan branden als er vuurwerk op is aangesloten. (dus als er een stukje weerstandsdraad tussen zit, dus een gesloten kring.) en als mijn vuurwerk dan is afgegaan is dat stukje weerstandraad doorgebrand. en is er dus geen gesloten kring meer. dus moet het goede ledje uitgaan.

            dus ik denk dan sluit ik mijn ledje in serie aan op dat kanaal. dus als dan het weerstand draad doorbrand dat er geen gesloten stroomkring meer is. maar omdat ik geen 12 volt op mijn ledje kan zetten moet ik er een weerstandje voor zetten. ik heb hier een weerstandje van 1KOhm bruin-zwart-rood--goud. maar als er een weerstandje tussen zit dan krijgt mijn stukje weerstranddraad niet meer genoeg stroom. dus die gaat niet gloeien en zo krijg ik mijn vuurwerk niet meer aan.

            parralel schakelen met het weerstanddraad heeft ook geen zin omdat als dan het weerstand draad doorbrand het ledje ook gewoon doorbrand en dat is niet de bedoeling.

            sorry voor het lange verhaal. maar als iemand mij zou kunne helpen dan zou dat super fijn zijn want ik wil hem eigenlijk nog af hebben voor 31 december. als je snapt wat ik bedoel

            Anne

            Comment


              Hallo Anne,

              Ik heb een voorbeeldschema waarbij als het ware een controle signaal langs de ontstekingsweerstand komt voor de les, en je de weerstand kan laten doorbranden met de volle kracht van de accu. Ik weet alleen niet of je gebruikt maakt van knoppen of schakelaars voor de ontsteking. Mijn voorbeeld is met drukknoppen.



              Ik hoop dat je er wat aan hebt!

              Groetjes,
              Marc
              jwt

              Comment


                Dit is inderdaad de juiste schakeling die je kunt gebruikenkoekiemonster!
                En dan zit jou gedeelte vooral in het deel rechtsonderin waarbij het duidelijk is dat je het lampje wel serieel moet schakelen met je ontsteker maar parralel met je knopje
                Succes ermee

                Comment


                  scart kabel

                  bedankt voor jullie reacties en jullie hulp.

                  het is me gelukt het allemaal goed aan te sluiten. de ledjes branden de schakeling goed is aangesloten. maar wat gebeurd er nu. ik probeer het buiten een keer uit. maar wat blijkt het weerstand draad wil niet branden. ik kijk met mijn multi meter hoeveel volt erover heen staat. blijkt dit maar 0.3 volt te zijn. wat is al vermoed had is blijkbaar toch waar. mijn scart kabel van 1 meter (even om te testen omdat ik er nog geen van 5 meter heb) heeft blijkbaar te veel weerstand. waardoor het van 12 volt naar 0.3 volt gaat.

                  maar voor de zekerheid heb ik ook nog een keer een nieuwe schakeling gemaakt. zonder alle ledjes en alle andere dingen. maar gewoon een accu + en - en dan door de scart kabel van 1 meter. aan de andere kant een weerstand draadje en weer met de voltmeter meten. en weer gaf die 0.3 volt meter aan. ik heb ook een ander kanaal van die scart kabel geprobeerd omdat het kan zijn dat een enkel draadje kapot is maar dan geeft die nog steeds 0,3 volt aan.

                  is dit normaal dat een scart kabel geen 12 volt aankan. want ik heb al een scartkabel in mijn schietkoffer gebouwd dus het zou zonden zijn als dit eruitmoet dan zit er een gat in mijn koffer.

                  weten jullie mischien hoe het komt dat er maar 0,3 volt uikomt aan de andere kant van de scart kabel. en hoe ik dit zou moeten oplossen.

                  bij voorbaat dank,

                  Anne

                  Comment


                    Accu los al nagemeten ? lijkt me sterk dat er door die 1 Meter scartkabel je maar 0,3 V Hebt want dan zou die kabel gloeiend heet meoten wezen
                    Gerwin

                    Comment


                      Ik heb een kabel (VGA) van 10 meter waar 11,45 volt in gaat, en 11,45 volt uit komt... Dus dat lijkt me inderdaad niet te kloppen koekiemonster..

                      Comment


                        hoi,

                        ik heb ook los van de scart kabel dus gewoon de accu los geprobeerd en dan doet die het ook gewoon. en met 9 volt door de scart kabel werkt wel gewoon. er gaat 9.3 in en er komt 9.3 uit. ik weet niet of ik nou uit mijn nek klets ik heb nou vakantie dus kan het ook niet navragen op school. maar is het mogelijk dat draden of weerstanden. (een draad is eigenlijk ook een weerstand) een omslag traject hebben. dat ze onder de 12 volt geen weerstand hebben en dan boven de 12 volt ineens veel weerstand hebben. volgens mij heb ik dat ergens een keer iets over gehoord. dat elke stof een omslag traject zou hebben met een aantal volt of bij een bepaalde temperatuur. ik zou het niet weten, misschien iemand anders wel. want anders weet ik niet hoe ik het op moet lossen.

                        mischien dat ik het kan proberen door 1.5 volt batterij in serie te schakelen om te kijken bij hoeveel volt de scart kabel als weerstand optreed.

                        ik hoop dat iemand mij kan helpen.

                        Anne

                        Comment


                          Vandaag heb ik mijn twee kanaals schiet systeem ontvangen, alles werkt alleen krijg ik er nog geen test leds op.
                          Ik wil voor ieder kanaal één LED lampje, iemand die mij kan helpen?

                          Hier een schema van mijn systeempje:



                          Bij voorbaat dank!

                          Edit: Dankzij BlackBaron is het gelukt, de + van de LED moet via een weerstand naar de COM en de - van de LED moet naar de desbetreffende channel.
                          Laatst aangepast door Pyro-rola; 27 December 2008, 12:28.

                          Comment


                            Ik zou graag zo een kistje willen maken als Nielsharland (een paar pagina's terug) heeft gemaakt. Met één fieldbox verbonden via een VGA kabel. Ik ben van plan zo een zelfde kastje te gebruiken als Horsebrand van Conrad heeft i.c.m een of 2 oplaadbare 9V batterijen. Zal dit werken, en welke onderdelen heb ik hiervoor nodig naast een kastje, speakerterminals, ledjes, een power-on knop, slot en sleutel en die raketontstekers?

                            Ik heb in het tutorial gedeelte van Gerwin gezocht naar schema's, maar helaas zijn de meeste foto's offline, of niet helemaal duidelijk doordat deze zijn verkleind.

                            Alvast bedankt voor jullie eventuele hulp.
                            Laatst aangepast door Flashing_Diamond; 21 January 2009, 16:41.

                            Comment


                              Hier dan een foto van mijn nieuwe project, een 45 kanaals draadloos schietkistje.
                              De kanalen zijn verdeeld onder 5 banken; 9 kanalen per bank.
                              Aan de afstandsbediening wordt nog gewerkt, net zoals de bedrading van de schietkist zelf. Foto's volgen...

                              Comment


                                Ziet er goed uit! Ik ben bezig met ondsteking via een telefoon XD.
                                Als je telefoon beld gaat je vuurwerk af :P.
                                Ik heb aan het luitsprekertje van de telefoon een voltversterker gesoldeert die dan een ralais omzet en zo een 12V 7A stroom gaat lopen die dan........ (spreekt voor zich).

                                Comment

                                Working...
                                X