Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 61 van 62 EersteEerste ... 115159606162 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 901 t/m 915 van 922

Discussie: Jouw schietkist

  1. #901
    VWC-Lid vbvuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2011
    Berichten
    158
    Thanks
    146
    122 waarderingen in 44 posts
    Update vanuit mijn kant:
    Inmiddels alle spullen binnen om het software matig werkend te krijgen.

    Alleen wat ik nu niet voor elkaar krijg is het volgende.
    de connectie tussen m,n Arduino en de huidige software van Pyro Ignition Control.


    Nu ben ik totaal niet bekend met script schrijven etc.
    En heb ook de script overgenomen van Gerwin. (post #546)
    Script aangepast omdat ik meer kanalen wil en dat is gelukt.
    Alleen dan wel met verouderde versie van PIC(versie 1.4.4.)
    met de nieuwste krijg ik geen connectie met com port.

    voor zover zie ik geen issues om de oudere versie te gebruiken, aangezien ik geen mega show ga schieten en niet zo 123 zie dat er wat anders is behalve de extra data van je producten.

    voor nu is het nog wachten op wat spulletjes dan kan het aansluiten proberen.
    zodra ik iets af heb zal ik ook het een en ander laten zien.

    *Edit: ook heb ik een issue met m,n relay board dat dit een active low schakeling heeft waardoor alle relais aan staan zodra er spanning op komt.
    heb wel een work around gevonden, maar moet nog opzoek voor een goede oplossing.

    *Edit: ook heb ik een issue met m,n relay board dat dit een active low schakeling heeft waardoor alle relais aan staan zodra er spanning op komt.
    heb wel een work around gevonden, maar moet nog opzoek voor een goede oplossing.
    Laatst gewijzigd door vbvuurwerk; 8 mei 2021 om 09:48

  2. #902
    VWC-Lid chromeeh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2012
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    891
    Thanks
    108
    1.640 waarderingen in 659 posts
    Een leuke nieuwe kandidaat: Ignite


    Werkt met quickplug Talons.
    Range is >240m (getest) via je telefoon.
    --> Vuurwerkevents.nl <--

  3. Deze 2 gebruikers waarderen chromeeh voor het bericht:


  4. #903
    VWC-Lid Vuurwerk Express's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2018
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    2.077
    Thanks
    3.427
    2.073 waarderingen in 796 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chromeeh Bekijk bericht
    Een leuke nieuwe kandidaat: Ignite


    Werkt met quickplug Talons.
    Range is >240m (getest) via je telefoon.
    Ik heb deze besteld, zou binnenkort even wat meer info hierbij zetten.
    https://store.steampowered.com/curator/43922535

  5. #904
    VWC-Lid Vuurwerk Express's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2018
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    2.077
    Thanks
    3.427
    2.073 waarderingen in 796 posts
    Vandaag Ignite systemen binnen gekregen vanuit Amerika.
    Na wat research gedaan te hebben blijkt dat deze systemen erg goed werken.

    Wat ik binnen heb gekregen zijn:
    3X i36 FIRING MODULE
    3X Quickplug 6-cue testers, daarmee kun je je de show al testen doormiddel van ledjes op printplaat.
    T-shirt.
    en 40X Breakout borden, daarmee kun je van 1 cue uitbreiden naar 5. Deze zijn van Cobra Systeem. Dus kwaliteit.

    De modules zien er strak uit, er zit een externe antenne aan en batterij.
    Batterij is doormiddel van meegeleverde kabel op te laden via USB.

    Via de App kan je gemakkelijk de show schieten, handmatig of via vooraf ingesteld met of zonder muziek.
    Je krijgt bij de module ook duidelijke instructies hoe en wat je moet doen.
    Ook via de App is dit zeer gemakkelijk terug te vinden.
    Mocht je een fout gemaakt hebben met het aansluiten krijg je via de app een waarschuwing.

    Met 1 show schieten kun je max 6 modules koppelen.
    Dus totaal 216 stukken vuurwerk mee schieten, maar met de Breakout borden (als je E-match gebruikt en Parralel) kan je totaal 2160 stukken vuurwerk mee schieten.

    Voor een kleine show heb je aan een 16 of 36 kanaal module al voldoende, ga je net als mij met mines en cometen werken op muziek zal je toch moeten kijken voor meerdere modules.

    Je kunt met 2 soorten ontstekers schieten, Talon en E-match.
    Je moet wel quick plug kabels hebben, word ook gebruikt voor Cobra systemen.

    Dit systeem is niet heel goedkoop, namelijk $329.99 per stuk, en dat is €302,05. Exclusief $131.80 verzendkosten
    Ook moest ik nog eens €347,14 betalen voor invoerrecht en BTW.
    Dus ik zou als je interesse hebt eerder via Sstotz bestellen uit Duitsland. Dan ben je goedkoper uit.

    Er is ook een i18 module, die is $199.99 per stuk, €182,15

    Totaal was ik €1.746,20 kwijt.
    Dit zijn nog exclusief de onstekers, E-Match 5 meter kosten nog eens €45 euro per 25 stuks.

    Over de klantenservice ben zeer te spreken over, reageren snel via de chat en helpen je goed op weg. Ondanks dat ze pas in 2021 zijn begonnen werken ze erg professioneel.

    Verzenden gaat ook snel, binnen 6 dagen had ik de pakket al ontvangen.
    Pakket werd verstuurd via FedEx, dus kwam ook goed aan.

    Mocht je met Talon schieten is dit volledig legaal!

    Naam: 20230830_170643.jpg
Bekeken: 825
Grootte: 174,1 KB

    Naam: 20230830_164623.jpg
Bekeken: 821
Grootte: 171,8 KB

    Update: 2-9-23

    Aflopenweek 3 DAP audio kistjes besteld waar de modules waterdicht in kunnen.
    Ook SMA verlengkabels besteld voor de antenne.
    Morgen test uitvoeren qua bereik en hoe de timing is.

    Naam: 20230902_201405.jpg
Bekeken: 726
Grootte: 181,6 KB


    Update 3-9-23

    Vandaag eerste test uitgevoerd met de Quickplug 6-cue testers.
    En ik ben zwaar onder de indruk hoe goed ze getimed zijn.
    Je kunt de delay met het blote oog nauwelijks zien.
    Ik ben dus dik te vrede hoe ze tot nu toe werken. Mocht je toch nog wel delay kunnen zien zou je dit eventueel in de software bij kunnen stellen.

    Nu ga ik kijken of de app ook via mijn laptop kan afspelen. Tijdens oud en nieuw heb ik mijn telefoon nodig voor de film.
    Naam: 20230903_195454.jpg
Bekeken: 709
Grootte: 344,5 KB

    Update 7-11-2023

    Zojuist een video tegengekomen dat volledig met Ignite systeem is geschoten.
    Kijk even vooral naar het begin met de singleshot tails.
    Dit is toch behoorlijk strak zo.

    Laatst gewijzigd door Vuurwerk Express; 7 november 2023 om 20:08 Reden: Nieuwe Update
    https://store.steampowered.com/curator/43922535

  6. Deze 5 gebruikers waarderen Vuurwerk Express voor het bericht:


  7. #905
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.607
    596 waarderingen in 305 posts
    Oef mooi spul! Maar hoezo is het schieten met Talon wel legaal? Of bedoel je dat dit alleen legaal is voor een beziger?

  8. #906
    VWC-Lid Vuurwerk Express's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2018
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    2.077
    Thanks
    3.427
    2.073 waarderingen in 796 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
    Oef mooi spul! Maar hoezo is het schieten met Talon wel legaal? Of bedoel je dat dit alleen legaal is voor een beziger?
    Met talon onsteker zet je hem op het lont, met e-match prik je hem in de tube en dat is vuurwerk modificeren.
    Sommige winkeliers bieden ook schietkistjes aan met talon ontstekers.
    https://store.steampowered.com/curator/43922535

  9. Deze gebruiker waardeert Vuurwerk Express voor het bericht:


  10. #907
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Express Bekijk bericht
    Met talon onsteker zet je hem op het lont, met e-match prik je hem in de tube en dat is vuurwerk modificeren.
    Sommige winkeliers bieden ook schietkistjes aan met talon ontstekers.
    Hier zijn de meningen over verdeeld, ook bij de rechtspraak. Het OM vind dat het stuk vuurwerk anders gebruiken dan voorgeschreven is modificeren, dus strafbaar.

    Wat ik hieronder schrijf is mijn visie op wat ik van de wetgeving weet en hoe ik het aan de hand daarvan interpreteer!

    In hun ogen is het voorschrift dat het met een aansteeklont of iets soortgelijks aangestoken moet worden.
    Uiteraard valt dit te betwisten, omdat dit nergens voorgeschreven is, echter is het enkel opgemaakt in de gebruiksaanwijzing. Nergens is in de wet gemeld dat het niet volgen van de gebruiksaanwijzing strafbaar is. Wél strafbaar is het stuk vuurwerk dusdanig gebruiken, dat het gevaar of hinder op kan leveren.

    Naar mijn idee heeft Express gelijk dat een talon ontsteker op de lont zetten géén modificeren is, je veranderd namelijk niks aan het product, het is alleen een andere manier van de lont aansteken.
    Ook valt een talon ontsteker niet onder een bepaalde klasse vuurwerk, daar er geen verbranding van een explosieve/brandbare stof plaatsvind, maar doormiddel van een gloeidraadje en elektriciteit.

    Waar het OM wél een punt kan hebben, maar ook dat kan weerlegd worden, is dat de werking van het product veranderd. Normaal heeft een lont een bepaalde brandduur, alvorens het vuurwerk ontstoken wordt. Met een talon ontsteker kan die tijd verkort worden, waardoor de werking anders wordt.

    Te weerleggen is dit echter, omdat een gasbrander (zoals wij die ook vaak gebruiken) hetzelfde effect kan hebben als je per ongeluk de lont halverwege aansteekt. En het gebruik van een gasbrander om een lont aan te steken is ook niet strafbaar.

    Naar mijn visie kan het aanbrengen van een talon ontsteker op een lont, niet als modificeren worden aangemerkt, omdat je de werking van het vuurwerk niet veranderd en het vuurwerk nog steeds met de originele lont wordt ontstoken.

    Anders is het inderdaad als je er een e-match ofzo in drukt.

  11. Deze 3 gebruikers waarderen htevents voor het bericht:


  12. #908
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.515
    Thanks
    4.155
    5.068 waarderingen in 1.516 posts
    Als je een talon ontsteker plaatst, maak je iets vast aan een (wettelijk goedgekeurd) product.
    Dit product is niet goedgekeurd met de talon draad er aan vast.
    Het is wel een modificatie dus niet toegestaan. Tevens verander je zo ook de wettelijke vertraging die een product heeft.

    En, volgens mij mag je een schietkistje wel bezitten, maar niet toepassen op vuurwerk.
    Vuurwerk op afstand tot ontbranding brengen is voor een particulier gewoon niet toegestaan.
    In feite mogen we niks....

  13. #909
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thunderboy Bekijk bericht
    Als je een talon ontsteker plaatst, maak je iets vast aan een (wettelijk goedgekeurd) product.
    Dit product is niet goedgekeurd met de talon draad er aan vast.
    Het is wel een modificatie dus niet toegestaan. Tevens verander je zo ook de wettelijke vertraging die een product heeft.

    En, volgens mij mag je een schietkistje wel bezitten, maar niet toepassen op vuurwerk.
    Vuurwerk op afstand tot ontbranding brengen is voor een particulier gewoon niet toegestaan.
    In feite mogen we niks....
    En op die uitleg heb ik een andere interpretatie. Namelijk dat het niet per definitie verboden is iets vast te maken aan een wettelijk goedgekeurd stuk vuurwerk. Het is namelijk ook niet verboden om het stuk vuurwerk met tape o.i.d. vast te maken aan bijvoorbeeld een paal in de grond, om omvallen te voorkomen. Het is enkel verboden de werking van het product te veranderen. De werking van het product is dat het ontstoken dient te worden via het wettelijk goedgekeurde lont. Dit lont dient fabriek af inderdaad een wettelijke minimum én maximum vertraging te hebben, echter is nergens beschreven hoe dit lont aangestoken moet worden. Met een crème brulee brander kan een lont namelijk ook op een plek aangestoken worden, waardoor de vertraging minder is dan origineel. Daarnaast zal een lont nog steeds de wettelijk minimale brandtijd hebben als een Talon ontsteker aan het (uiterste) uiteinde van de lont wordt bevestigd.
    Ook het op afstand tot ontbranding brengen is nergens in de wet verboden voor particulieren voor zover ik heb kunnen vinden.

    E-match, net als andere ontstekers die via een verbranding van een kruit o.i.d., mag je als particulier niet gebruiken omdat dit onder een klasse valt welke gewoonweg verboden is voor consumenten.

    Een schietkistje mag je als particulier zeker hebben, net als Talon ontstekers. Dit wordt namelijk ook gebruikt bij het lanceren van bijvoorbeeld modelbouw raketten e.d.

    Los van mijn interpretatie of die van een ander/het OM/een agent, ik verwacht niet dat je een probleem zou hebben als jij op een normale en veilige manier je legale vuurwerk tot ontbranding brengt doormiddel van Talon ontstekers. Pas al er gevaarlijke situaties ontstaan of als je er illegaal vuurwerk mee ontsteekt, zal er denk ik pas ingegrepen worden. Nog los van wat daadwerkelijk de wetgeving is.

    Nogmaals, dit is mijn visie en er kunnen geen rechten aan worden ontleent

    Ik denk verder ook dat dit een lange discussie kan worden. Het is ieder aan zichzelf om het risico op eventuele (justitiële) gevolgen als die elektrisch gaat schieten als consument.
    Mijn ervaring is: doe je normaal, dan is er weinig aan de hand.

  14. #910
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.515
    Thanks
    4.155
    5.068 waarderingen in 1.516 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door htevents Bekijk bericht

    Nogmaals, dit is mijn visie en er kunnen geen rechten aan worden ontleent
    Helder en netjes verwoord. Begrijp je standpunt

    Ik sluit me graag aan bij het laatste gedeelte van je post en dat is het voornaamste.

    @Express, tof setje hoor

  15. #911
    VWC-Lid Vuurwerk Express's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2018
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    2.077
    Thanks
    3.427
    2.073 waarderingen in 796 posts
    Bedankt voor de info heren, toch gek vinden dat verschillende dealers o.a. vuurwerktotaal gewoon setjes verkoopt dus ook promoot. Hoezo eigen ramen ingooien?
    https://store.steampowered.com/curator/43922535

  16. #912
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.515
    Thanks
    4.155
    5.068 waarderingen in 1.516 posts
    Ik wil nog even kort terugkomen op het op afstand tot ontbranding brengen en het vastmaken.

    Bij shows wordt er afzetlint gebruikt en is het uiteraard ten strengste verboden om in de afvuurzone te komen. Het feit dat je niet kunt garanderen dat er mensen toch te dicht in deze zones komen op oudjaar, maakt dat het (dacht ik) verboden is om je vuurwerk op afstand tot ontbranding te brengen. Hoe dat in de wet is geregeld, geen idee maar zo is het mij altijd uitgelegd.

    Ik denk dat er bij het "vastmaken" wel bekeken gaat worden wat er aan vast is gemaakt, een rol tape heeft natuurlijk een andere functie dan een talon-ontsteker, deze is puur ontwikkeld om iets tot ontbranding te brengen. Daardoor zou dan een in eerste instantie wettelijk goedgekeurd product, een illegaal stuk vuurwerk worden.
    Dat er in de model-raketbouw ook wordt geschoten was mij bekend, maar als dit in verenigingsverband gebeurd zou er misschien (op eigen terrein) een ontheffing voor leden kunnen zijn, dat weet ik niet.

    Hier wou ik het verder bij laten, denk ook dat de (meeste van ons) die zich hier mee bezig houden wel enigzins of goed op de hoogte zijn wat wel en niet kan.

    Blijft wel gaaf om te doen

  17. Deze gebruiker waardeert Thunderboy voor het bericht:


  18. #913
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thunderboy Bekijk bericht
    Ik wil nog even kort terugkomen op het op afstand tot ontbranding brengen en het vastmaken.

    Bij shows wordt er afzetlint gebruikt en is het uiteraard ten strengste verboden om in de afvuurzone te komen. Het feit dat je niet kunt garanderen dat er mensen toch te dicht in deze zones komen op oudjaar, maakt dat het (dacht ik) verboden is om je vuurwerk op afstand tot ontbranding te brengen. Hoe dat in de wet is geregeld, geen idee maar zo is het mij altijd uitgelegd.

    Ik denk dat er bij het "vastmaken" wel bekeken gaat worden wat er aan vast is gemaakt, een rol tape heeft natuurlijk een andere functie dan een talon-ontsteker, deze is puur ontwikkeld om iets tot ontbranding te brengen. Daardoor zou dan een in eerste instantie wettelijk goedgekeurd product, een illegaal stuk vuurwerk worden.
    Dat er in de model-raketbouw ook wordt geschoten was mij bekend, maar als dit in verenigingsverband gebeurd zou er misschien (op eigen terrein) een ontheffing voor leden kunnen zijn, dat weet ik niet.

    Hier wou ik het verder bij laten, denk ook dat de (meeste van ons) die zich hier mee bezig houden wel enigzins of goed op de hoogte zijn wat wel en niet kan.

    Blijft wel gaaf om te doen
    Wat betreft het afzetlint e.d. bij shows, dat heeft puur met de verzekering te maken + dat er alleen bezigers bij in de buurt mogen komen. In principe mogen namelijk ook alleen bezigers vuurwerk tot ontbranding brengen, anders dan cat. F1. Het verbod wordt voor de categorie F2 één keer in het jaar opgeheven voor consumenten, namelijk tussen 31-12 18.00 uur en 1-1 02.00 uur van het opvolgende jaar.

    Wat betreft het aanbrengen van een ontsteker op een stuk vuurwerk. Wettelijk goedgekeurd is dat het stuk vuurwerk doormiddel van het vertragingslont tot ontbranding wordt gebracht. Als men een e-match o.i.d. dergelijke in een tube aanbrengt om het stuk vuurwerk tot ontbranding te brengen, is niet alleen het product (de tube) bewerkt, maar wordt het stuk vuurwerk ook niet meer doormiddel van het vertragingslont tot ontbranding gebracht. Dat deel is verboden. Een Talon ontsteker op de lont bevestigen is in die definitie niet bewerken en het stuk vuurwerk wordt nog steeds doormiddel van het vertragingslont tot ontbranding gebracht, of dit nu met minder vertraging is doet daar weinig aan af. Anders is het, als daardoor onveilige situaties door ontstaan, door ongecontroleerd vuurwerk tot ontbranding te brengen.

    Zoals je zelf al zegt, de meesten van ons zijn redelijk goed op de hoogte van wat wel en niet kan en houden altijd wel de veiligheid in acht. Ik verwacht dan ook niet dat er zomaar problemen ontstaan als je met een talon ontsteker een stuk vuurwerk tot ontbranding brengt.

    Ook ik wil het hier verder bij laten, tenzij er nog prangende vragen zijn hieromtrent

  19. Deze 2 gebruikers waarderen htevents voor het bericht:


  20. #914
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2012
    Berichten
    310
    Thanks
    2
    98 waarderingen in 56 posts
    Aan de andere kant is e-match ook veilig toch? alsof het vuurwerk ongewenst af kan gaan als je de e-match in de tube hebt zitten. Dan zou talon ook niet mogen.

  21. #915
    VWC-Lid Vuurwerk Express's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2018
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    2.077
    Thanks
    3.427
    2.073 waarderingen in 796 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larspardijs Bekijk bericht
    Aan de andere kant is e-match ook veilig toch? alsof het vuurwerk ongewenst af kan gaan als je de e-match in de tube hebt zitten. Dan zou talon ook niet mogen.
    Met e-match moet je toch echt wel oppassen. Prikken van het gaatje is riskant, zeker als je verkeerde gereedschap gebruikt.
    https://store.steampowered.com/curator/43922535

Pagina 61 van 62 EersteEerste ... 115159606162 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •