Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 26
  1. #1
    VWC-Lid Vinnievuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 juli 2007
    Locatie
    regio Rotterdam
    Berichten
    1.380
    Thanks
    55
    147 waarderingen in 45 posts

    Consumenten potjes die omvallen

    Misschien hebben jullie het zelfde wel eens mee gemaakt als wat ik heb meegemaakt.
    Afgelopen jaar was het weer zo ver, ik stak een klein potje aan hier voor mijn deur.
    Om het vuurwerk stonden een paar kleine kinderen te kijken.
    Plots viel het potje om en begon in het wilde weg te schieten.
    Veels te gevaarlijk en zeker waar kleine kinderen bij zijn.
    Een paar maanden na oud en nieuw dacht ik hier weer aan en wilde het dit jaar voorkomen dat dit weer gebeurt. In mijn schuur vond ik nog wat hout. Deze ben ik in stukken gaat zagen waarvan ik dacht dat het wel goed zou zijn.
    Plaatje hout aan de onderkant om het geheel aan 1 kant dicht te maken.
    Aan de lange lengtes heb ik een gleuf gezaagd en verstevigd met aluminium hoeklijntjes.
    Bij de Praxis heb ik een 8mm draadstang gehaald en deze iets breder dan de breedte van de kist afgezaagd.
    In combinatie met een blok hout en grote ringen met vleugelmoeren past deze precies in de kist.
    als ik er nu een klein potje of fontijn in zet kan ik hem vast klemmen en stevig vast draaien met de vleugel moeren. omvallen is nu niet meer mogenlijk.
    In de schuur stond ook nog een potje hup Holland hup verf. (vond het zelf wel een leuk kleurtje)
    voor nog minder dan 10 euro was ik klaar, mede doordat ik hout en de verf al in de schuur had staan.

    mijn benodigdheden waren ...

    - 2 houten plankjes van 39x13 cm 18mm dik
    - 2 houten plankjes van 22x13 cm 18mm dik
    - houten bodem plaat van 39x 22 cm 18mm dik
    - draad stang M8
    - 2 vleugel moeren M8
    - 2 grote M8 ringen
    - paar schroeven en verf

    Mijn vraag is ook hebben jullie zelf wel eens wat gemaakt voor het veilig afsteken van vuurwerk ?? of heb je zelf nog ideen ??









    [email][email protected][/email] [url]www.vimeo.com/vinnievuurwerk[/url] [url]www.youtube.nl/vinmoxan[/url]

  2. Deze 4 gebruikers waarderen Vinnievuurwerk voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Campie (www.campievuurwerk.nl) gebruikte ook altijd een hele handige "kist" om cakes vast te zetten. Ik zet zelf alle cakes tegen elkaar aan zodat ze niet meer om kunnen vallen.

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Berichten
    427
    Thanks
    22
    320 waarderingen in 60 posts
    klinkt het vreemd als ik zeg dat je hier meer mee kunt/moet doen.!!
    Denk eens commercieel!! Misschien in een kunststof uitvoering.(in productie goedkoop)
    Je moet denken aan het rijtje: vuurwerk brillen, vuurpijl standaard,vuurwerk klemmen (zijn meestal te klein) enz.
    Motto is vuurwerk en veiligheid, slaat altijd aan.

    Vreemd, maar ik heb het gevoel dat hier best een markt voor is als je het verder ontwikkelt.bijvoorbeeld meerdere dwarsligger er tussen voor meer potjes enz.
    Wie weet is er onder ons iemand die je hier verder mee kan helpen.
    PS. vergeet ik te zeggen dat het er mooi en goed uitziet.

    Gr Wim

  5. #4
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    je kunt ook bij je verkooppunt vragen of je de gaasverpakking mag hebben,daar kun je de potten ook in zetten en vast zetten.
    Je kunt de lont door het gaas heen halen om zo bij het lont te kunnen....een tip

  6. #5
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Je kunt een standaard bakje laten maken van fiberglas,onverwoestbaar als er iemand een een tekening van kan maken wil ik dit best voorleggen bij een van onze leveranciers waar wij onze mortierbuizen laten maken.......

  7. #6
    VWC-Lid de knaller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Locatie
    In de Vallei van Nederland
    Berichten
    649
    Thanks
    105
    45 waarderingen in 29 posts
    Die grote ringen zijn carosserieringen. Ik gok dat dit M8 X 30 of M8 x 35 is.

    En erg mooi gedaan!

  8. #7
    R.I.P.
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Berichten
    121
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik gebruik al meer als 15 jaar het plakband systeem 3 potten in een driehoeksvorm zetten met de lonten naar buiten toe en 1 voor 1 ,of meerdere tegelijk aansteken.'

    Is gewoon perfect stabiel, en een rol breed dozen plakband kost slechts een paar euro.

  9. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts



    En dan nog klagen ook nadat ik boos word, omdat ik tot 5x aan toe gewaarschuwd heb de potten vast te zetten.

  10. Deze gebruiker waardeert Jupilerfreak voor het bericht:

    3xh

  11. #9
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.652
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    ik heb er zelf gelukkig nog geen ervaring mee dat potjes omvielen. wel heb ik te maken gehad met het feit dat de kleine potjes (heavy 3) uit elkaar knallen. alsnog schieten de ballen over straat heen wat ook gevaarlijk is. is dit mooie bouwwerk daar ook tegen bestemd?

    verder vind ik het een uitermate mooi dingetje wat je hebt gemaakt.

  12. #10
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Ik gebruik altijd twee zware klinkers die ik er tegenaan zet. Ongeacht welke cake, ik zet hem klem.

  13. #11
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Volgens mij werd dit opgelost in de jaren 2000-2010/15, door de doos van een assortiment aan de achterkant te voorzien van diverse uitdrukbare gaten.

    Wanneer je de doos omkeerde en de gaten eruitdrukte, kon je er verschillende potjes in kwijt en had je zo een stabiele afsteekbasis. Zoiets had Mercurius Vuurwerk, maar ook Schuurmans Vuurwerk (o.a. die Black Box pakketten en wellicht DC assortimenten).

    Sommigen hoor je tegenwoordig namelijk zeggen dat kleine potjes verboden moeten worden om het nóg veiliger te maken en daardoor moest ik aan deze oplossing denken.

    Waarom zou je die verbieden als je een simpele vouwbare basis mee kan leveren die bijna niets kost om te produceren? Kan dan gratis mee zoals vuurwerkbril, aansteeklont en tas.

    Of anders gewoon kleine potjes in assortimentsvorm aanbieden met omkeerbare en uitdrukbare doos, zoals ik hierboven beschrijf?

  14. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:

    GMP

  15. #12
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Dit jaar nog meegemaakt. Heel klein potje ging fout. Deze had van die kleppen en stond prima stabiel maar na 5 schoten bleef er eentje in de buis hangen waardoor de laatste schoten door de straat gingen, was het eerste wat ik afstak, lekker begin haha
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  16. #13
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Het toevoegen van een voetje of een wijze waarop consumenten inderdaad de doos gebruiken als standaard is een extra handeling die vaak niet gedaan wordt. Om het nog veiliger te maken zullen ze dus het vuurwerk zelf toch aan moeten pakken.

    Vanuit de branche stellen ze een andere verhouding voor de kleine producten voor; breder dan de hoogte zodat het product stabieler is. Deze aanpassing zal veel invloed hebben op het totale aanbod in de markt, maar het hoeft niet per se allemaal te verdwijnen dus.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  17. #14
    VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Locatie
    Stuck in the middle
    Berichten
    1.384
    Thanks
    1.839
    952 waarderingen in 549 posts
    Afgelopen oud en nieuw nog meegemaakt. Een buurman was met z’n kinderen aan het stoken en, stoere vent dat ie is, vond het een goed idee om een cake in z’n hand aan te steken en daarna pas neer te zetten. Dat ging dus acuut mis, ding lazerde om en de hele straat, inclusief z’n zoontjes van 6 en 8 kon sterren koppen. Mooiste was nog dat ie toen z’n zoontjes waren uitgehuild doodleuk een nieuwe cake pakt en precies hetzelfde nog een keer deed. Ging gelukkig de tweede keer wel goed, maar heb ‘m toch even “vriendelijk” gevraagd of ie even heel gauw daarmee kon stoppen. Idioot…
    Work is the curse of the drinking class

  18. Deze gebruiker waardeert SQUEAK! voor het bericht:

    GMP

  19. #15
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.986 waarderingen in 986 posts
    Het gaat zeker te ver om bij iedere bestelling, naast een aansteeklont en een vuurwerkbril, twee bakstenen mee te leveren?
    Well, that depends...

  20. Deze gebruiker waardeert fompert voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •