Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 105 van 163
  1. #91
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elgielo Bekijk bericht
    Wat mij persoonlijk erg verzuurd is de instelling dat het kleine spul perse goedkoop moet wezen
    ... grondbloemen 25 jaar geleden.....draaiden serieus gewoon per kleur een seconde of 5 rond... (nu 2) jumping jacks... het loonde de moeite om een ritsje rt van 12 uit elkaar te draaien en ze per stuk af te steken en in de sloot te gooien. (Kwamen na 2 sec onder water geweest te zijn met een snelheid van hier tot jericho eruit vliegen met een zoemgeluid van heb ik jou daar nog een meter of tien weg te vliegen.... te gek gewoon. Hoewel je toen zon25 gulden voor een slofje van 48 ritsjes betaalde en grondbloemen al gauw rond de paar gulden per 5 kosten....... ik zou voor die kwaliteit er in euro omgerekend dik voor overhebben (om over kanonslagen nog maar niet te beginnen ). Jammer dat er niemand dit oppikt voor de ouwe lullen onder ons... (marchel/evo) mischien een idee voor de harde kern ouwetjes . Een deel van mijn budget mag je hebben als ik dit mag herbeleven
    Ouderwetse grondbloemen met maximale vulling? Ik betaal twee keer de hoofdprijs als het moet !

  2. Deze 2 gebruikers waarderen sprinkhaan voor het bericht:


  3. #92
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Ik schrik soms van de december prijzen. Vooral als deze al in september worden doorgevoerd. De winkels lijken even te vergeten dat de consument pas 4 maanden later zijn producten kan komen afhalen. In de tussentijd zit het brdrag wel in zijn zak. Het kan zelfs zo zijn dat het produkt na 4 maanden wachten niet eens beschikbaar is. Vooral voor een liefhebber is dit soms erg vervelend. Als je ziet over welke bedragen de 'freak' jaarlijks op voorhand uitgeeft lijkt mij dit heel lucratief. En de prijzen in december lijden er eigenlijk alleen maar toe dat je sneller uitwijkt naar duitsland waar het vuurwerk gewoon voor normale prijzen in de schappen ligt.
    Ik snap opzich dat wel dat het voor mij wat makkelijker is om dit te zeggen omdat we een auto van de zaak hebben en een ritje duitsland ons vrijwel niks kost daarnaast vind ik roadtrippen gewoon leuk... Maar toch, iedereen met dezelfde mogelijkheid of wonend in het grensgebied, maakt zo'n afweging heel makkelijk.

    De ontwikkeling van het hele jaar door bestellen drukken daarom terecht de prijzen lager. Vroeger was dit gewoon niet mogelijk.

    Stel nou... Het hele jaar door verkoop je vuurwerk zonder iets te hoeven uitleveren. Het hele jaar kan de winkel zich voorbereiden op 4 dagen gekkenhuis op een of meerdere locaties. Het is niet zo dat ze elke week pakketjes hoeven te versturen naar consumenten of retouren hoeven aan te nemen. Het is super efficient om te managen met een beperkt aant. Personeelsleden. De prijzen horen gewoon nog lager te zijn. Geloof me nou... maar. Winkeliers die klagen die gaan niet mee in de jaarlijkse verkoop en missen uiteindelijk de boot. Dat zie je met meer bedrijven/winkels die niet meegaan met de tijd.
    Laatst gewijzigd door Schiedammert; 5 september 2019 om 09:01
    Asjemenou

  4. Deze 3 gebruikers waarderen Schiedammert voor het bericht:


  5. #93
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiedammert Bekijk bericht
    Ik schrik soms van de december prijzen. Vooral als deze al in september worden doorgevoerd. De winkels lijken even te vergeten dat de consument pas 4 maanden later zijn producten kan komen afhalen. In de tussentijd zit het brdrag wel in zijn zak. Het kan zelfs zo zijn dat het produkt na 4 maanden wachten niet eens beschikbaar is. Vooral voor een liefhebber is dit soms erg vervelend. Als je ziet over welke bedragen de 'freak' jaarlijks op voorhand uitgeeft lijkt mij dit heel lucratief. En de prijzen in december lijden er eigenlijk alleen maar toe dat je sneller uitwijkt naar duitsland waar het vuurwerk gewoon voor normale prijzen in de schappen ligt.
    Ik snap opzich dat wel dat het voor mij wat makkelijker is om dit te zeggen omdat we een auto van de zaak hebben en een ritje duitsland ons vrijwel niks kost daarnaast vind ik roadtrippen gewoon leuk... Maar toch, iedereen met dezelfde mogelijkheid of wonend in het grensgebied, maakt zo'n afweging heel makkelijk.

    De ontwikkeling van het hele jaar door bestellen drukken daarom terecht de prijzen lager. Vroeger was dit gewoon niet mogelijk.

    Stel nou... Het hele jaar door verkoop je vuurwerk zonder iets te hoeven uitleveren. Het hele jaar kan de winkel zich voorbereiden op 4 dagen gekkenhuis op een of meerdere locaties. Het is niet zo dat ze elke week pakketjes hoeven te versturen naar consumenten of retouren hoeven aan te nemen. Het is super efficient om te managen met een beperkt aant. Personeelsleden. De prijzen horen gewoon nog lager te zijn. Geloof me nou... maar. Winkeliers die klagen die gaan niet mee in de jaarlijkse verkoop en missen uiteindelijk de boot. Dat zie je met meer bedrijven/winkels die niet meegaan met de tijd.
    Dan heb je werkelijk waar geen idee wat voor kosten er bij een vuurwerkwinkel komen kijken.

    Naast je personeel wat helemaal niet efficient te managen is, komen er keuringen, pand huur / hypotheek wat gewoon het complete jaar doorloopt bij kijken.

    De liefhebber prijzen die ik hier voorbij zie komen zitten vaak niet ver van de inkoopsprijs af. Of een liefhebber dan lucratief is voor een ondernemer? Er blijft zelfs aan een dikke order heel weinig marge over..

    Zijn genoeg winkels die met de normale december verkoop een hele leuke boterham kunnen verdienen. Een freakactie moet je doen omdat je het leuk vind en misschien een stukje inkoop voordeel die je krijgt bij een leverancier.
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  6. Deze 10 gebruikers waarderen Nitraat12 voor het bericht:


  7. #94
    VWC-Lid Vuurwerk Huizen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2013
    Locatie
    Huizen
    Berichten
    1.208
    Thanks
    633
    2.775 waarderingen in 796 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiedammert Bekijk bericht
    Ik schrik soms van de december prijzen. Vooral als deze al in september worden doorgevoerd. De winkels lijken even te vergeten dat de consument pas 4 maanden later zijn producten kan komen afhalen. In de tussentijd zit het brdrag wel in zijn zak. Het kan zelfs zo zijn dat het produkt na 4 maanden wachten niet eens beschikbaar is. Vooral voor een liefhebber is dit soms erg vervelend. Als je ziet over welke bedragen de 'freak' jaarlijks op voorhand uitgeeft lijkt mij dit heel lucratief. En de prijzen in december lijden er eigenlijk alleen maar toe dat je sneller uitwijkt naar duitsland waar het vuurwerk gewoon voor normale prijzen in de schappen ligt.
    Ik snap opzich dat wel dat het voor mij wat makkelijker is om dit te zeggen omdat we een auto van de zaak hebben en een ritje duitsland ons vrijwel niks kost daarnaast vind ik roadtrippen gewoon leuk... Maar toch, iedereen met dezelfde mogelijkheid of wonend in het grensgebied, maakt zo'n afweging heel makkelijk.

    De ontwikkeling van het hele jaar door bestellen drukken daarom terecht de prijzen lager. Vroeger was dit gewoon niet mogelijk.

    Stel nou... Het hele jaar door verkoop je vuurwerk zonder iets te hoeven uitleveren. Het hele jaar kan de winkel zich voorbereiden op 4 dagen gekkenhuis op een of meerdere locaties. Het is niet zo dat ze elke week pakketjes hoeven te versturen naar consumenten of retouren hoeven aan te nemen. Het is super efficient om te managen met een beperkt aant. Personeelsleden. De prijzen horen gewoon nog lager te zijn. Geloof me nou... maar. Winkeliers die klagen die gaan niet mee in de jaarlijkse verkoop en missen uiteindelijk de boot. Dat zie je met meer bedrijven/winkels die niet meegaan met de tijd.
    Ik sluit me hierin aan bij Lars, je slaat hier de plank toch echt mis mee met je opmerking dat de freak prijzen lucratief zijn en dat de prijzen nog goedkoper moeten.
    Je hebt denk ik geen idee wat voor een vaste lasten wij en alle andere vuurwerk winkels hebben.
    Lars heeft het bij het goede eind dat de gemiddelde freak prijs gewoon niet ver boven inkoop ligt en dat dit niet iets is om rijk van te worden maar meer uit liefde voor de hobby wordt gedaan.
    www.vuurwerkhuizen.nl

  8. Deze 7 gebruikers waarderen Vuurwerk Huizen voor het bericht:


  9. #95
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Thanksknop indrukken bij Schiedammert was een foutje...

    Kan zeker bevestigen dat dit klopt, 1 seizoen in een van de bekendere freakwinkels gewerkt en genoeg opgevangen destijds.

    Freakacties zijn vooral een gunst richting een de freaks en een bewijs dat we winkelier ook tot die doelgroep behoort zeg ik altijd! Bedenk ook dat geen enkele winkels verplicht is acties te houden!

  10. #96
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiedammert Bekijk bericht
    Ik schrik soms van de december prijzen. Vooral als deze al in september worden doorgevoerd. De winkels lijken even te vergeten dat de consument pas 4 maanden later zijn producten kan komen afhalen. In de tussentijd zit het brdrag wel in zijn zak. Het kan zelfs zo zijn dat het produkt na 4 maanden wachten niet eens beschikbaar is. Vooral voor een liefhebber is dit soms erg vervelend. Als je ziet over welke bedragen de 'freak' jaarlijks op voorhand uitgeeft lijkt mij dit heel lucratief. En de prijzen in december lijden er eigenlijk alleen maar toe dat je sneller uitwijkt naar duitsland waar het vuurwerk gewoon voor normale prijzen in de schappen ligt.
    Ik snap opzich dat wel dat het voor mij wat makkelijker is om dit te zeggen omdat we een auto van de zaak hebben en een ritje duitsland ons vrijwel niks kost daarnaast vind ik roadtrippen gewoon leuk... Maar toch, iedereen met dezelfde mogelijkheid of wonend in het grensgebied, maakt zo'n afweging heel makkelijk.

    De ontwikkeling van het hele jaar door bestellen drukken daarom terecht de prijzen lager. Vroeger was dit gewoon niet mogelijk.

    Stel nou... Het hele jaar door verkoop je vuurwerk zonder iets te hoeven uitleveren. Het hele jaar kan de winkel zich voorbereiden op 4 dagen gekkenhuis op een of meerdere locaties. Het is niet zo dat ze elke week pakketjes hoeven te versturen naar consumenten of retouren hoeven aan te nemen. Het is super efficient om te managen met een beperkt aant. Personeelsleden. De prijzen horen gewoon nog lager te zijn. Geloof me nou... maar. Winkeliers die klagen die gaan niet mee in de jaarlijkse verkoop en missen uiteindelijk de boot. Dat zie je met meer bedrijven/winkels die niet meegaan met de tijd.

    In eerste instantie wilde ik hier niet op reageren, maar ik sluit me bij bovenstaande aan.
    Alles wat nu zo'n beetje besteld word zit inderdaad tegen de inkoopprijs aan, je stouwt je complete bunkers eenmaal of meermaals vol om voor een minimale marge te werken ( om dan nog niet over de kosten te spreken)
    Het zijn vaak de liefhebbers die dit doen uit liefde en passie voor de hobby, en ja ze doen het ook wel eens om een inkoopkorting te krijgen omdat ze dan meer afnemen. Maar er komt vaak veel werk bij kijken, orders combineren, artikelen aanpassen, wijzigen, andere afhaaltijd enz enz.
    Allemaal niet erg, want de winkels die dit doen, die weten dit van te voren, en ze doen het met veel plezier. Maar om dan te zeggen dat de prijzen dan (alsnog) te hoog liggen gaat mij een stap te ver.
    https://www.houtse-bazar.nl

  11. Deze 3 gebruikers waarderen 5pyroman5 voor het bericht:


  12. #97
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Vuurwerkbunker hoeft a: niet in nederland te zijn die kan ook ergens in duitsland staan, plek met lokaal minder regelgeving. Je verkooppand hoeft niet op een a-locatie te staan. Je pand kan je 11 maanden ergens anders voor gebruiken. Daarnaast iedereen die weleens import uit china heeft gedaan en in china is geweest - weet hoe en tegen welke absurd lage prijzen er gehandeld wordt. Als je vuurwerk puur als product ziet en vergelijkt met een product met iets van levensduur. Dan zie je hopelijk wel dat je vrij weinig aan retouren hoeft te verwerken... garantie in de prijs hoeft te verwerken een klantenservice 365 dagen moet draaien met allerlei geneuzel. Dan kan je mij niet vertellen waarom de prijzen veel hoger moeten zijn dan in buurlanden.

    Je hebt geen producten die dagelijks verstuurd hoeven te worden je hoeft niet tweemaal daags 365 dagen per jaar personeeel vakken te laten vullen. Laat staan personeel voor orderpicken, Dagelijks transport.

    Normale winkels hebben dan ook dat ze een website moeten draaien, inkoop al dat het hele jaar door. Dat loopt gelijk.

    Als winkelier zijnde snap ik dat de winst nooit teveel is. Maar even uit consument oogpunt betaal ik altijd wel teveel. Inkoopsprijzen worden bepaald door de importeur. Het hele jaar door verkopen van vuurwerk zonder uitlevering zorgt voor een markt en dus meer marktwerking en voor een lagere prijs. Als het niet lucratief zou zijn zou niemand zijn tijd erin steken. Als pietje wel lage prijzen kan aanbieden op de nl markt en henkie die houdt zijn prijzen hoog dan geeft dat een bepaald spanningsveld en ruimte.

    Concreet... ik zie op het moment winkel...

    A - junk 2,99
    B - junk 3,50
    C - junk 3,95
    D - junk 4,99


    Deze verschillen zijn echt heel groot vind je niet?

    Waar denk jij dat ik schiedammert zijn junk zou halen?

    Wie van jullie betaald liever 4,99 dan 2,99 voor een junk?

    Hornbach model.. altijd standaard de laagste prijs werkt voor mij prima. Dan van die halve richtprijzen met dan weer een voorverkoopprijs en actie.. met zegeltjes zus, airmiles zo. Steek die moeite en geld wat in communicatie/reclame verloren gaat in een standaard lage prijs. Zo'n winkelmodel spreekt mij aan.
    Laatst gewijzigd door Schiedammert; 7 september 2019 om 10:46
    Asjemenou

  13. #98
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    Verschil tussen Nederlandse winkels en Duitse winkels zijn dat Nederlandse winkels die vuurwerk verkopen een bunker en een sprinkler Installatie moeten hebben.

    De winkeliers in Nederland verschillen ook erg veel omdat hun zelf de prijzen mogen beslissen.

    dus bij winkel A kan ene product goedkoper zijn dan winkel B.

  14. #99
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.046
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    Uiteraard willen wij allemaal het vuurwerk zo goedkoop mogelijk, daarom koopt ook iedereen fors in bij de freakwinkels en reiden we daarom honderden kilometers. Dankzij die winkels kunnen wij het vuurwerk goedkoop inkopen en maakt dat aantal kilometers niets meer uit qua kosten, die haal je er met gemak uit. Ik denk echt dat je hier te makkelijk over denkt. Het vuurwerk wordt door tig zaken zo duur

    -Inkoop
    -Verschepen (geloof iets van 13.000 dollar per container)
    -Van de haven hier naar toe
    -Ontwikkeling
    -Design
    -Kooien die verplicht zijn, geloof iets van 4 euro per kooi
    -Opslag
    -Pand huren
    -Personeel
    -Webshop
    -Controles
    -Promotie materiaal
    -Winacties
    -Folders

    En ik zal er nog tig vergeten. Het lijkt allemaal mooi, en tuurlijk kunnen ze er een leuke boterham mee verdienen als ze het goed aanpakken. Maar dat is ook de bedoeling van de verkoop uiteraard. Bedoel, ik kan eigenlijk ook wel iets minder verdien terwijl ik dan ook nog prima kan leven. Maar ik verdien liever iets meer zodat we ook wat extra kunnen doen

    Je hebt het ook over opslag die niet in Nederland hoeft te staan maar ook in Duitsland. Dat is voor de winkeliers aan de grens al niet haalbaar qua logistiek, dus winkeliers in midden en westen van het land helemaal niet.

    We mogen alle winkeliers die een breed assortiment hebben en die tegen freakprijzen weg drukken op onze blote knieën bedanken. Zonder hun, maar ook zeer importeurs die steeds vaker acties houden, zou onze hobby een stuk minder interesant zijn.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. Deze 4 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  16. #100
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Schrik jij daarvan qua kosten verscheping voor een 40 voeter vol junks? Het printen van het design zit gewoon in de inkoopsprijs uit china. Mits je zoveel MOQ afneemt. Meeste werk nemen ze daarmee uithanden. Waarschijnlijk bieden ze gelijk wat stijlen aan. Dus design... voor een grafisch designer is het gewoon appeltje eitje. Website ontwikkelen ja dat zijn dingen waarop je gewoon je verkoop doet dat heeft elke winkel. Er zijn natuurlijk een aantal andere kostenposten die anders zijn bij normale import.

    Op ons blote knieen bedanken... hey, ik koop graag een junk. Betekent niet dat ik er één ben. Dus ik vind je iets overdreven reageren. Ja het is een leuke hobby en ja goede prijzen zijn welkom en bedankt daarvoor. Maar ik blijf erbij staan. Mag dat? Iedereen is altijd bang voor een beetje kritiek. Veel zijn het niet eens met mij en dat mag.

    Denk jij dat importeurs altijd handelen naar geweten en niet het onderste uit de kan proberen te krijgen? Denk jij dat ze altijd naar een eerlijke prijs onderhandelen? Die zetten ook druk op de ketel. Dat werkt eenmaal zo. Chinezen zijn vaak lastige onderhandelaars. De ene dag heb je een deal de andere dag ligt de deal weer ter onderhandeling.

    Geef mij de inkoopsprijs en dan hebben we ergens over te praten.
    Asjemenou

  17. #101
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Hebben we het hier tegen Schiedammert, of tegen de reïncarnatie van de alom bekende Sirens...?
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  18. Deze 2 gebruikers waarderen Beastmode voor het bericht:


  19. #102
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.046
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    Daar ga je de mist al in, want een importeur verkoop meer dan enkel junks. Bv de 144sh boxen gaan er heel wat minder van in, waardoor het verschepen weer duurder maakt. En 13.000 dollar is best wat, wordt allemaal door brekend naar ons . Zal best dat het bij de inkoop prijs zit, maar het maakt het uiteraard wel duurder. En appeltje eitje zal ook best voor een designer, maar ik ga er vanuit dat hij niet voor een appel en een ei werkt.

    Uiteraard mag dat, geen enkel probleem. Maar dan is het ook prima dat ik en 99% van de andere freaks wel enorm blij zijn met de prijzen en het accepteren dat het verkocht wordt voor de prijs waar het voor aangeboden wordt

    Tuurlijk haalt een importeur het onderste uit de kan, dat zal ook wel moeten willen ze winst maken en alle kosten dekken.

    Of zet jij niet wat druk op de ketel als je solliciteert of contract verlenging tekent
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. #103
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Er wordt zo ontzettend veel verdient op vuurwerk. Hou toch op haha

  21. #104
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.046
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Er wordt zo ontzettend veel verdient op vuurwerk. Hou toch op haha
    Toffe en inhoudelijke reactie
    Maar jij weet blijkbaar wat alles precies kost, hoeveel winst er daadwerkelijk op een product zit, ben hier wel heel benieuwd naar dus zie je tekst en uitleg graag tegemoet. Dus inkoop en dan uiteindelijk winst, met alle kosten eraf gerekend en al.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  22. #105
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Het is helemaal niet nodig om hier tekst en uitleg te geven.
    Er wordt gewoon veel verdient op vuurwerk. Is helemaal niet erg. Maar er wordt hier vaak gedaan of het strugglen is in de vuurwerkbranche.Dat is niet zo.

Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •